Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

    Blue Bird Niet meer actief

    hallo allemaal,,

    Na een beroerde en zware bevalling, mocht ik op 4 juli onze dochter Suzanne in m'n armen houden. Bevallingsverhaal komt nog.
    Maar ik moet eerst even een berichtje typen en terug lezen.
    Tevens wil ik alle andere mama's die eind juni waren uitgerekend en/of inmiddels zijn bevallen feliciteren.

    Gr.
    Bianca
     
  2. Blue Bird

    Blue Bird Niet meer actief

    even m'n bevallingsverhaal typen. Het is best wel lang, maar zal het kort houden. Althans zo kort mogelijk :D

    Het begon met rommelen dinsdag op woensdag. Ik zei tegen mijn vriend; ik denk dat je beter thuis kunt blijven, want ik denk dat het door zet vandaag. Woensdag de vk gebeld, rond 11 uur was ze bij ons. Ik had 1 cm ontsluiting. Nou, dat was wel heel erg weinig. Ze zei, ik kom vanavond om 17:00 uur terug en dan kijken we wel weer. Net 2cm, maar ook inmiddels gestript. Ze wilde toch nog zekerheid en vertelde dat ze rond 21:00 uur weer terug zou komen omdat ze het zaakje niet helemaal vertrouwde. Ze vertrouwde het niet helemaal en wilde me niet met weer zoveel pijn de nacht in te laten gaan. Dus we gingen naar het ziekenhuis. Daar aangekomen, bleef ik hangen op 2cm. Daar een nachtje gebleven met een flinke slaapmiddel. De volgende morgen kreeg ik 2 keuzes of ze stuurde me naar huis of ik werd ingeleid. Ik heb voor het laatste gekozen. Ik was daar toch. Om 9:00 uur werden mijn vliezen gebroken.
    Ik kreeg weeenopwekkers en het ging tergend langzaam van 2 naar 5 cm. Rond half 3 werden de weeen echt ondraaglijk en ik vroeg om pijnstilling en heb dus ook een ruggenprik gekregen. 's Avonds ging het vrij snel van 5 naar 7 naar 9 cm ontsluiting. Maar ik moest wachten met de persweeen. Rond middernacht deden ze nog een echo en wat blijkt; ik had een sterrenkijkertje. Rond middernacht had ik eindelijk volledige ontsluiting. Maar moets echt nog wachten. Rond de klok van 3 uur kreeg ik echte persweeen en om 4:20 uur was onze Suus er. Ik was vrij moe maar wel voldaan. Daar na een aantal hechtingen.
    Onze Suus woog bij de geboorte 3230 gram en haar lengte deden ze niet meten. Dus dat weet ik niet.

    Nou dat was mijn bevallingsverhaal. Heftig. Maar ben inmiddels weer thuis en kunnen we genieten van onze kleine meid.
     
  3. Sjoon

    Sjoon Fanatiek lid

    Zow, bianca, jij bent wel een hele tijd bezig geweest met je bevalling!

    maar fijn dat alles goed met jou en je kleine meid gaat!

    ik had ook een sterrenkijkertje, maar Chiel is met de vacuumpomp gehaald. waarschijnlijk was hij tijdens het persen gedraaid zei de gyn tegen mij.

    maar geniet lekker van de komende tijd!
     
  4. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    gefeliciteerd bianca.. en jij hebt je dochter ook niet voor niets gekregen!

    Maar nu is het het waard he ;)

    Spirit en Elke.. vind jullie kindjes ook prachtig en ik hoop echt dat een nieuw wondertje zich snel weer aankondigt!

    Jeslin ben je er nog of ben je al aant persen?
     
  5. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    sterrenkijkertje?

    Geen idee wat het is?
     
  6. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    dan ligt het kind met het gezichtje naar boven ipv naar beneden..

    kijkt als het ware naar de sterren ipv naar 1 heel andere ster :) 8)
     
  7. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    :) die is leuk :)
     
  8. fluffy

    fluffy Actief lid

    6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ok meiden hier mijn bevallings verhaal.

    zaterdag 28 juni moest ik melden in het ziekenhuis omdat ik in geleid werd met gel dit was besloten I.V.M zwangerschaps suiker. Toen ik daar aan kwam had ik al 1 cm onsluiting en we hadden dus goede hoop.
    rond 8.30 werd de gel in gebracht enwas het wachten maar en ja ik kreeg weeen maar niet noemens waardig. De arsten zagen op de CTG dat mijn kleine jongen het niet fijn vond en ik moest op me linker zij gaan liggen ik heb zo de rest van de dag gelegen en de arsten hadden besloten me niet nog meer gel te geven omdat Yuri (de kleine jongen) het niet al te best deed en een te wisselend hart slagje had. wel mocht ik 4 uurtje zonder CTG banden zo dat ik kon slapen, al doe je eigelijk geen oog dicht na het bericht dat je kleine her moeilijk heeft.
    De volgende ochten zondag 29 juni werd ik aan het infuus gelegt en was het weer wachten weer een beetje weeen en krap aan 2 cm ontsluiting.
    Maar ook weer was die kleine jongen het er niet mee eens en we zaggen zijn hart slagje op een gegeven moment dalen tot 58 IPV de 120 / 160 wat het moet zijn.
    ik gaf aan dat ik dit heel eng vond en lag te huilen in me bed ik kon dit niet meer aan zien en horen, dus ging de arts assistend in overleg met de gynacloog of ze moest proberen mijn vliezen te breken.
    de gynacoloog kwam gelijk kijken om 11.30 uur werd de beslissing gemaakt een spoed keizersnee te doen.
    om 13.30 werd ik naar de operatie kamer gereden waar de mensen al klaar stonden om mij op te vangen. Om 14.00 werd ik op de tafel gelegt en kreeg ik me ruggen prik en werd aan gesloten op alle apratuur.
    me man kwam binnen die zich omgekleed had en naast mij plaast nam.
    ik weet nog dat ik zei ik voel ze alleen dauwe en trekken en vlak daarna hoorde ik me kleine het was 15.10.
    de eerst keer dat ik eindelijk mijn kleine jongen kon vast houden was om 17.30 en wat duurde die tijd er tussen in lang maar wat was ik blij dat ik daar mijn eigen gezonde kleine lieve jongen in me arme had.

    we zijn nu 11 dagen verder en ik geniet nog steed al heb ik wel ook een erg dubbel gevoel.
    blij dat hij er is gezond en wel. Maar ik had het graag zelf gedaan ipv die keizersnee.


    groetjes sabrina aka fluffy
     
  9. Delfino

    Delfino Niet meer actief

    Elke en spirit wat een prachtige kindjes zeg! ik wens jullie heeeeel veel sterkte!
     
  10. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    @Fluffly: leuke naam (mijn oudste heet ook Yuri en je komt het in die spellingsvariant een stuk minder vaak tegen). En even goed vind ik dat je het zelf hebt gedaan... een keizersnee en alle angsten die je hebt moeten doorstaan is echt niet niks, hoor!
    Geniet van je mannetje!
     
  11. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht


    Oke hihihihi.
    Nu weet ik wat het is.
    Had ik nog niet van gehoord......
    Bedankt voor de uitleg
     
  12. kyansa

    kyansa Bekend lid

    20 apr 2008
    689
    0
    0
    Ben benieuwd hoe het met Jeslin is.
     
  13. agnes78

    agnes78 Fanatiek lid

    12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    ik ook :D

    @bianca, fijn dat alles goed met jullie gaat en nogmaals gefeli!

    @elke en spirit, wat een ontzettend mooie kindjes, het is zo vreselijk oneerlijk dat ze niet meer bij ons zijn. Nogmaals heel veel sterkte met jullie verlies.
     
  14. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Pfff, is dit topic nog niet dicht? Al iets van Jeslin gehoord? Heeft ze eigenlijk een buddy?
     
  15. Blondie

    Blondie Fanatiek lid

    22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    nee jeslin moet nog.. dus deze kan nog niet dicht.. ik kijk elke dag even.. weet niet of ze een buddy had...

    Maar zij meld iig wel als ze bevallen is....
     
  16. Delfino

    Delfino Niet meer actief

    Jeslin had geen buddy maar ze zal vast snel wat laten horen :)
     
  17. bwtje

    bwtje VIP lid

    8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    straks is Juli al klaar en gaat die hier pas dicht hahaha
    nee zal wel goedkomen he ;)
    half Juli hebben we al gehaald :D

    Maar ik ben erg benieuwd ja ik denk dat ze haar beebje alwel heeft!
    Maar we wachten gewoon geduldig haar berichtje af!
    ;)
     
  18. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Is alles wel oke met Jeslin?
    Vind het wel erg lang duren.........
    Wanneer was ze uigerekent?
     
  19. kyansa

    kyansa Bekend lid

    20 apr 2008
    689
    0
    0
    Volgens mij iets van 28 of 29 juni.
     
  20. Jeslin79

    Jeslin79 Actief lid

    24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    hoi allemaal,

    op woensdag 9 juli om 5.06 ben ik bevallen van Pharrel...hij moest 5 dagen in het ziekenhuis blijven, ik ben pas sinds gister thuis...het gaat nu goed met ons...mijn verhaal volgt nog, ik ben zo moe en loop constant achter de feiten aan.

    tot snel
    x Jes
     

Deel Deze Pagina