Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shartje

Shartje Actief lid

1 jul 2007
    483
    0
    0
    Goede morgen meiden,

Zonneschijn: het klopt dat het in Amerika echt een mega feestdag is. Toch is het van oudsher volgens mij een europeaans feest. nee we hebben met een stel vrienden pompoensoep gegeten en film gekeken. We hadden de tafel wat versierd. gewoon gezellig. Ik kom gewoon uit nederland maar mn vrienden en ik vinden Halloween gewoon een gaaf feest. In nederland zie ik het overigens steeds meer opkomen hoor...

Vanochtend weer eens boven de wc gehangen. Ik moet om 12.00 werken tot 18.00 en daarna vrij. Heb het ook echt even gehad deze week. Maar ik moet van het weekend toch ook gaan leren.

nu effe wat proberen te eten.

Even een vraagje aan iedereen over de 1e echo.

Is het normaal dat ik hier best bang voor ben. Ik ben zo bang te horen dat het niet goed is en zo. Hoe klein dan ook, ik hou echt van dit kindje.

Toch weet ik dat het meestal goed gaat. Ook al hoor je van die 1 op 10 ...maar dat houdt dus in dat 9 op 10 goed gaat. En als ik de echo krijg ben ik rond de 9 a 10 weken. Ik hoor toch heel vaak dat als er iets mis is het daarvoor al vaak fout gaat. In die eerste weken (al gebeurt het ook wel eens later natuurlijk)
    verder voel ik me erg zwanger, heb geen bloedverlies, zere borsten en zwaar misselijk.
    Alleen nog geen buikje hahaha

Maar hoe hebben jullie dat en kunnen jullie als mede zwangeren me even positief toespreken en het wat relativeren. Ben toch wel erg benieuwd naar jullie ervaring.

liefs

2. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik ben zelf ook heel bang hoor.
    maar dat is denk ik de aard van moeder zijn. hihi

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    @Zonneschijn ik mag maandag al bloedprikken voor de combitest dit mag vanaf de 9e week.
    De nekplooimeting mag vanag 11 weken en 4 dagen zwangerschap. Mijn gynaecoloog stelde voor om dit ook allemaal zo snel mogelijk vanaf die dag te doen. Mijn nekplooimeting krijg ik met 12 weken en 1 dag, was niet eerder plaats voor. De uitslag van het bloed hebben ze dan ook al dus ik krijg die dag gelijk de uitslag.
    Ik kreeg met 8 weken ook al een echo om precies te bepalen hoe ver ik zwanger ben is ook belangrijk voor de combinatietest. Als je de test dus wilt laten doen zou ik zo snel mogelijk afspraken maken want anders kun je in tijdnood komen denk ik.
    Stel dat je de uitslag krijgt en je twijfelt dan kun je nog voor een vlokkentest kiezen, dat moet tussen de 11e en 13e week.

@shartje ik zag ook tegen de echo op hoor, de eerste kreeg ik met 5 weken en 1 dag toen zag je alleen maar de zwangerschapsring.
    De 2e echo kreeg ik met 8 weken en 1 dag, toen zag je al veel meer maar ik was super opgelucht dat ik het hartje zag kloppen!
    Kijk maar in mijn album ku je de echo's zien.
    Zo te lezen ben je echt zwanger hoor, zere borsten en zwaar misselijk heb ik ook last van! De misselijkheid word veroorzaakt door het zwangerschapshormoon en dat maakt je lichaam alleen maar als je zwanger bent! Dus lieve meid maak je geen zorgen en ga genieten van je zwangerschap, dit geld trouwens voor iedereen hoor!

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    hier ook bang hoor,dat de echo niet goed is,denk er elke dag aan,maar we proberen posi te blijven

en ff over de lijst,laat het lekker aan jullie over,mij boeid het ook niet eigenlijk wat er mee gebeurd

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ook ik ben bang. Heb laatst dus al de eerste echo gehad en die was goed... Dus dat is op zich al een geruststelling.
    Morgen dus weer en als het dan allemaal goed is, vertellen aan iedereen! Zal dus een heel spannend weekend worden, ben benieuwd of ik vannacht kan slapen.

Straks ga ik met vriendinnen naar Sittard, eerst wat shoppen, dan lekker uit eten en vanavond naar de musical Fame! Heb er heel veel zin in, neem dadelijk een pilletje in tegen de misselijkheid, in de hoop dat ik wat kan eten. Vind het ook moeilijk, want wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben (omdat ik t morgen dus pas tegen mijn ouders vertel). Maar ja, met eten zal 't wel moeilijk zijn... dus maar even kijken hoe 't allemaal loopt.

6. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ook ik maak me best wel eens even druk om de volgende echo, die heb ik as maandag... Ik moet zeggen dat ik erg blij ben dat we bij de eerste echo het hartje al hebben zien kloppen!
    Verder voel ik me ook nog steeds ontzettend zwanger, dus ik ga er maar vanuit dat het allemaal goed zal zijn. Maandag horen we dan ook hoe ver ik pecies ben, dus dan weten we ook de "echte" datum enzo, dat is leuk en daar probeer ik maar zoveel mogelijk aan te denken.

7. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Als je je echt niet lekker voelt en niet goed kan genieten dan de dag met je vriendinnen door je misselijkheid enzo, is het misschien een idee om het toch te vertellen... Morgen horen je ouders het, en als dit echt goede vriendinnen zijn is het misschien juist wel erg fijn om het vast met ze te delen....?

8. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Ik ga het volgend jaar 8 juni druk krijgen, volgens de lijst ga ik 2 keer bevallen :) :)
    Zou iemand de ene willen verwijderen? Graag degene waarbij alleen mijn naam staat vermeld, de andere klopt helemaal met leeftijd enz.
    Alvast bedankt!

9. Niet meer actief

als het goed is (volgend de berekning ben ik 7 weken in verwachting maar naar mijn weten heb ik 3 weken geleden pas een innestelingsbloeding gehad)ben ik ook een juni mama.22 juni zei mijn huisarts,maar als ik een afspaak met de gyneacoloog heb weten we t zeker.

vroeg me af wat jullie allemaal voelen in dit stadium van de zwangerschap

(is mijn 2e kindje,eerste ,Damian,is bijn 15 mnd oud)

10. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Gefeliciteerd Miranda, en welkom!

Wat we voelen is denk ik erg verschillend. Sommigen zijn erg misselijk en heel erg moe, ik zelf ben de hele dag een beetje weeig (dus niet echt misselijk dat ik moet overgeven enzo gelukkig) en heb ik steeds jeuk aan mijn (.)(.)...
    Heel soms nog even een soort ongesteldheid-gevoel onderin mijn buik als ik snel ben opgestaan, dit had ik de eerste weken heel vaak, maar dat is wel zo goed als weg nu.

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    heey meis,
    welkom :D
    ik zelf ben niet misselijk,wel veel moe,en last van de boobs,
    maar voor de rest last van weinig kwaaltjes :D

12. Niet meer actief

ik ben vreselijk moe heb het warm en vermoeide benen,...en af en toe een pesthumeurtje hahah

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ooh ja,die heb ik ook een pesthymeurtje pfff.soms.denk ik van me zelf oooh jemig je bent lekker chagie haha

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Zo bedoelde ik het idd, was gewoon een goed bedoeld idee :idea:

15. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Vond het ook een heel goed idee! ;)

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    nou fijnd at iedereen het een goed idee vind toch :D

17. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Inderdaad! :D
    Ik heb ook meteen maar mijn afspraak voor de echo as maandag in mijn onderschrift gezet... ;)

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    zo heb vandaag ook maar weer eens een buikfoto gemaakt,is wel leuk om het zo bij te houden hihi

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja had het er al staan hihihi

20. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi meiden,

Fijn dat het met jullie goed gaat. Hier gaat het nog steeds een stuk minder, zo misselijk dat ik steeds uitgedroogd ben en naar het ziekenhuis moet. Erg vervelend. Je weet dat het voor een goed doel is maar het valt soms niet mee om optimistisch te blijven. Ik wilde dan ook vragen of jullie me van de lijst willen halen. Ik heb nu gewoon niet de energie om hier bij te lezen en zelf ook te posten. Misschien op een later tijdstip...

Ik wens jullie allemaal een fantastische zwangerschap en geniet ervan.

Liefs, josie

Deel Deze Pagina