Juni 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Assie, Sep 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Marijn...ik ben er helemaal stil van. Veel sterkte de komende tijd!

2. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Meid heel veeeel sterkte!

Een tweeling WAUW :confused:

Weer een echo gehad vanmiddag!
    Alles was goed.... het bewoog ook al echt.
    Zo leuk om te zien! Het hartje was ook weer te zien!
    Een soort van knipperlicht :D
    Zal de foto in me album plaatsen.
    O en ik bne ietsje verder....
    9 weken en 5 dagen.
    Dus ben de 8ste uitgerekend!

Groetjes Esther

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    wauw meis super te horen dat alles weer goed was
    en een mooie echo heb je :D

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Wordt het niet tijd voor een echo voor jou?
    Ik mis het in je album :D
    Ik mis misshcien ook een hoop met lezen.
    Vind het teveel....... en ben druk en veel ook niet
    lekker.... Dus kom hier maar zo af en toe.
    Niet dat ik het niet leuk vind.
    Maar te weinig tijd :D

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    heey meis haha ik wou hem 2 weken geleden al hahaha
    maar Dinsdag mag ik voor een echo :D

6. Femmes

Femmes Actief lid

Jun 19, 2007
    348
    0
    0
    Marijn, heel veel sterkte meid, ik denk aan je. neem de tijd, hopelijk gaat de zon weer snel voor je op.

Hey Derona, Ik word echt misselijk als ik niet op tijd eet. Als ik 's-nachts wakker word dan ben ik ook altijd misselijk. En ook als ik 's-avonds niet kan slapen..... :(

Hanna, wat leuk zeg een tweeling! ik zal je verklappen dat ik zelf al dagen heel sterk het gevoel heb dat het er 2 zijn, heb ook 2x innestellingsbloeding gehad..... en ik voel veel meer activiteit daar beneden dan de 1e keer..... hahaha dat zou wel een grap zijn zeg! donderdag echo, dus we'll see! Maar 1 om mee te starten vind ik wel prima :) :) geniet er lekker van, echt SUPER!

x for all of you girlies!

7. JenP

JenP Actief lid

Oct 11, 2007
    124
    0
    0
    Wormer
    Hanna, van harte! Dubbel genieten!

Marijn, ik vind dit heel erg. Een miskraam is tot daar aan toe, een tweede miskraam is al helemaal niet eerlijk en dan ook nog zo'n slot...Bah! Krijg jij nu trouwens geen onderzoeken? Dat gebeurt toch wel eens als iemand twee keer achter elkaar een miskraam krijgt?

En over eten: ik moet idd ook op tijd eten. Wanneer ik voel dat mijn maag leeg is, ben ik eigenlijk al te laat. Maar ik spuug dit keer minder dan bij mijn eerste. Wel heb ik heel veel moeite met drinken: daar word ik misselijk van!

8. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hebben jullie ook zo'n last van je keel? Alsof je verkouden moet worden of opgezette klieren krijgt? Heb ik nu al een tijdje last van.

9. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Geen last van.
    Wel last van niet lekker zijn....
    Soort van griep gevoel, onwijs moe zijn!
    Ga nu lekker sterren dansen op het ijs kijken.

doegie allemaal

En Derona wacht met smart op jou echo! :D

10. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    1,720
    0
    0
    huisvrouw
    hallo
    was ff kijke hier
    heb net 2 uren op de bank gelegen met deken om had het koud en ben moe
    en heb last van mijn keel en ben snotverkouden an het worden niet fijn maar ja
    gaat wel weer over voor we 80 zijn ...hoop ik
    ga zo weer lkker onder de wol op de bank en sterren dansen op het ijs kijken en daarna lekker naar bedje

fijne avond toegewenst all!

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    ja ik ook hahah
    ik ben ook sterren dansen op het ijs aan het kijken :D

12. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

Oct 9, 2007
    505
    0
    0
    Dit is meestal vermoeidheid.... Dus niet te druk over maken! ;)

13. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

Sep 3, 2007
    1,389
    0
    0
    Friesland
    Heb er een paar uurtjes over nagedacht of ik dit bericht wel zal plaatsen want ik wil anderen niet onnodig ongerust maken maar ik moet het toch kwijt.
    Ik kreeg vandaag om half 6 een telefoontje van mijn gynaecoloog, zul je zien dat je net in de supermarkt staat. Hij belde mij naar aanleiding van het bloedonderzoek van de combinatietest, hieruit kwam naar voren dat ik een kans heb van 1 op 15 op een kindje met het syndroom van down.
    Het drong eerst niet helemaal tot me door maar hij liet me duidelijk weten dat het verstandig is om zo spoedig mogelijk een vlokkentest te laten doen. Maandag mag ik hem bellen voor een gesprek of eventueel langs te komen om er nog een keer uitgebreid over te praten. Als ik de vlokkentest wil kan ik waarschijnlijk woensdag al terecht.
    Toen ik had opgehangen stond ik helemaal te trillen in de winkel, gelukkig was mijn vriend met me mee dus hij kon me opvangen, we hebben wel boodschappen gedaan maar toen ik eenmaal buiten stond stroomden de tranen me over de wangen, shit nu weer nu ik dit opschrijf.

Ik weet ook dat de combinatietest een kansbepaling is en geen zekerheid geeft. Misschien dat 1 van jullie iemand kent die dit ook heeft meegemaakt en dat het bloedonderzoek vals alarm was.
    Mijn vriend en ik hebben besloten om toch voor de vlokkentest te gaan en er eerst met niemand over te praten want straks blijkt er na de vlokkentest niets aan de hand te zijn. Daarom ben ik heel erg blij met dit forum want dan kan je het wel van je af schrijven.

14. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    pfff marijn wat heb je veel moeten doorstaan meid heel veel sterkte de komende tijd!
    en ik hoop dat je snel mag herstellen en er weer voor kunt gaan!
    dikke knuffel voor jou meid..

Spitit dat is zeker ff schrikken zeg..je hebt hem trouwens alwel vroeg gehad die test he?
    Ik kreeg hem bij de eerste pas met 12 weken..ergens...ik weet niet tot hoe lang je de keus hebt voor een vlokkentest ik dacht 14 weken ofzo?
    Weet het allemaal ook niet meer precies?

Maar misschien kun je hem met 12 weken eerst opnieuw doen en mocht de kansberekening weer zo uitkomen, dan kun je misschien alsnog de vlokkentest doen om het uit te sluiten! Het geeft je dan wel rust en dan weet je waar je aantoe bent!
    Want anders het je straks een rot zwangerschap van de onzekerheden terwijl er helemaal niets aan de hand is!
    Het is jullie keuze waar je je prettig bij voelt, als je open staat voor een gehandicapt kindje..kun je net zo goed weten waar je aan toe bent toch?
    Nou veel succes met het maken van je keuze en ik hoor in ieder geval graag hoe het verder met je gaat hoor!
    Onzeker blijven we toch wel ;)!

15. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    Nou nog een berichtje over mezelf :)

Gister weer moeten spugen dus het gaat nog niet helemaal goed met mij :cry:

En ik wil graag weten of dit nu de buikgriep is of de zwangerschap...

Gister dus met 2 beschuitjes en 's avonds een beetje rijst gedaan en de rest water en thee...terwijl ik dus de middag de beschuitjes eruit heb gegooid..voelde me helemaal leeg en zwak!

Nog nooit smaakte rijst zo goed en ondertussen was ik weer heel bang dat het fout zou gaan!
    blegh ben ook maar vroeg mijn bedje ingedoken weer...

Nu heb ik peer op en een kopje thee en voel me nog misselijk maar misschien gaat het beter vandaag ik hoop het!
    Voor de dames die ook misselijk/ziek zijn BETERSCHAP!

mannetje heeft zijn extra weekend werken ook niet leuk nu maar als het goed is redelijk op tijd weer thuis laten we het hopen :cry:

Wat gaat iedereen doen vandaag?

16. Femmes

Femmes Actief lid

Jun 19, 2007
    348
    0
    0
    Spirit,

Wat een rotsituatie zeg! Ik vind die testen zo verschrikkelijk,, een kans van 1 op 15.... dat is nog maar 6%. Dat klinkt een stuk minder risicovol dan 1 op 15. En die 6% hoort toch ook bij de leeftijd? (als je opzoekt op internet, kom je dat tegen).

Ik ken een positief verhaal in ieder geval. Een bevriend stel had ook de meest verhoogde kans op een kindje met downsyndroom. Eerst nekplooi die dikker was en daarna de combitest. Ze besloten de zwangerschap toch te voldragen. Ze is uiteindelijk wat eerder bevallen dan gepland, maar wel van een kerngezond kind....

Het geeft natuurlijk geen garanties en doet ook niks af aan jullie rotsituatie, maar misschien kan ik je er een beetje mee opbeuren... heel veel sterkte met jullie keuze in ieder geval.

liefs

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    ooh meis,zulke telefoontjes krijg je liever niet pfff,
    ik heb geen ervaringen met vlokken testen
    maar heb het Donderdag wel gezienmet babyboom,en de kans op een miskraam is er dan ook,pff wat een kut situatie,
    wens je veel sterkte,met deze moeilijke beslissingen

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    @Spirit 70

Het eerste wat ik dacht toen ik jou stukje las....wat vroeg! Ik mocht nog geen bloed prikken voor de Combitest en moet daar speciaal voor terugkomen.
    Dan moet er sowieso nog een echo gedaan worden waar de nekplooi opgemeten word en dan pas kan de kansberekening gemaakt worden, het is een som van BEIDE onderzoeken.

Ik heb vorig jaar ook een Combitest gehad en heb goed gemerkt hoe belangrijk het is deze test nauwkeurig uit te voren. Nu ga ik het weer laten doen, pas 4 december, dus na 12 wkn.

Ik vind het heel raar dat dit naar buiten komt bij een een mijn ogen veels te vroege bloedafname.

Ik zou je adviseren het opnieuw (misschien elders) te laten doen voor je over een vruchtwateronderzoek gaat nadenken.

Nu ben je al zo opgeschikt dat je het misschien toch wil laten doen, dat zou ik best begrijpen.

Gezien je leeftijd is de kans sowieso hoger op een slechte uitslag, maar dan moet het wel echt 100% goed uitgevoerd zijn lijkt mij.

Heel veel succes en wat iemand ook al schreef, die 6% klinkt veel minder erg idd.....

Liefs, Cellie.

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    goeiemorge allemaal

hoe is het hier?

20. Nadesy

Nadesy VIP lid