Nou niet gelijk in paniek raken. Jij heb al 1 (of 2?) echo's gehad en het hartje zien kloppen! Bij Derona is het vanaf 6 weken gestopt met groeien, waarschijnlijk is het hartje nooit gaan kloppen. Dat is echt wat anders! (Missed abortion heet dat!) Het is echt superklote en een grote schok voor Derona (en ons) om daar nu pas achter te komen, maar de kans dat het bij jou allemaal wel goed zit is zeer groot omdat het hartje al klopte. Natuurlijk kan ons allemaal iets vreselijks overkomen, maar dat kan ook nog als we 5 maanden zwanger zijn, zorgen hou je vanaf nu altijd! Nu tijdens je zwangerschap en dalijk voor je kindje! Ik moest vandaag bloed prikken, 5 buisjes maarliefst! Ik heb daar zo'n hekel aan, maar zowaar deze keer niets van te zien. Over 3 weken de nekplooimeting en dus ook de bloeduitslagen. Gr. Cellie.
@meryem : zelfde gevoel hier. Heb ineens niet zo veel zin meer om vrijdag te gaan. Weet er al iemand iets over de echo van Elke? Zonneschijn, jij moet maar vanavond hé? Succes beide
Ik moet er wel bij zeggen dat ik al een MK heb gehad in het verleden, en nu iets beter kan relativeren. Ik ben nu 8 weken, mijn baarmoeder is flink gegroeid volgens de vk. Als het hartje niet zou kloppen zou mijn baarmoeder ook niet gegroeid zijn vermoed ik. En zouden de symptomen zijn afgenomen i.p.v. toegenomen. Wishful thinking? Maar nog is Derona er niet mee geholpen ...
@ zonneschijn: heel veel succes vanmiddag , ik duim voor je! Alle anderen die binnenkort voor een echo mogen: het is ook vreselijk spannend, maar houd moed! liefs, Elke
update over mijn echo vanmorgen, leuk en "vreemd" nieuws: Er is een heel duidelijk kloppend hartje te zien! Ik ben iets minder ver dan gedacht, precies 8 weken volgens de berekening. Op de echo was echter ook nog iets anders te zien , zo leek het. De gyn weet het niet met zekerheid, maar het kan zijn dat er nog een vruchtje zit. Het kan echter ook hetzelfde kindje zijn, die een beetje in een bocht ligt. Er zijn dus nu meerdere opties: 1. het is 1 kindje, hartje klopt 2. het zijn 2 kindjes, waarvan 1 geen kloppend hartje heeft 3. het zijn 2 kindjes en bij de volgende echo is wel een duidelijker beeld en een kloppend hartje te zien. Beetje verwarrend allemaal moet ik zeggen hoor, heel dubbel ook nu omdat ik niet weet waar ik aan toe ben nog. Ik mag dan ook over twee weken weer komen voor nog een echo. Maar goed: er is vamn een een heel duidelijk kloppend hartje te zien ! Liefs, Elke
bedankt voor je berichtje Cellie, had ik wel even nodig. Het klopt dat ik al een echo gehad heb en daar klopte het hartje al. Ik wacht het gewoon rustig af, jullie horen morgen wel hoe het is gegaan. Ik heb om 11.10 de afspraak als alles goed is ga ik daarna nog even de stad in om een nieuwe bh te kopen en wat andere dingetjes. Daarna meld ik me meteen hier.
Ik snap die angst wel dat krijg je toch is heel normaal en we hopen gewoon dat het voor iedereen goed gaat! elke jeetje wat spannend meid! Gelukkig 1 hartje al zien kloppen dat is al een hele geruststelling en nog boffen ook dat je over 2 weken nog een echo mag hoor en hopelijk zit alles gewoon goed en wie weet 2 goed hihi
Meiden bedankt vooe jullie lieve woorden, en zo dacht ik ook,en helaas was het hier niet goed, maar niet de moed laten zakken,knuffie Maar meiden ben heel blij met jullie
super super knuffel van mij vind het verschrikkelijk heb vanmorgen gwoon een traantje weg moeten pinken ,van de schrik toen ik het las
aaah wat zijn jullie toch lieverd, voel me wel heel leeg,maar denk wel van miss beter geweest,miss was het kindje en is het kindje niet goed geweest, en natuurlijk doet het veel pijn,maar heb amper gevoel dit moment