@ Hanna : Nee nog niet gelezen. Wordt dat boek ook in België verdeeld? @ Minie : Heb daar ook al aan gedacht. Maar weet het eigenlijk nog niet. @ Bwtje : Ik zelf neem maar om de 4 weken een fotot. Anders zie ik te weini gverschil. Daarnaast meet ik wel elke week de omtrek van mijn buik. Dan zie je echte elke cm die er bij komt . Ik zit nu al aan 89cm (echt op mijn buik). Gelukkig dat ik zwanger ben, of ik zette me direct op dieet.
Hoi allemaal, ik ben weer terug van de verloskundige, was er leuk en informatief. Gezellige praktijk, en genoeg info etc. gehad, en ook heel veel leuke foldertjes en boekjes, dus ik ga vanavond lekker lezen... Moet alleen nu wel weer snel verder leren, heb morgen tentamen maar zoals het nu gaat schiet het leren niet echt op... Meryem: fijn dat je echo goed was en het kindje zo goed gegroeid is!
Ruelf, heel veel sterkte gewenst! Meryam, weer gefeliciteerd met een mooie echo! Spirit fijn dat het goed is gegaan en nu maar hopen op goed nieuws! Ook voor Zonneschijn nog een felicitatie! Ik ben vandaag weer erg misselijk.. het mag nu wel een keer op het eind lopen... Liefs, Paula
Ze maken hier voor 10 weken de termijn echo en de 12 weken echo kan je ook doen en die kost 35 euro en dan zetten ze hem ook op dvd, mischien dat ik dat ook nog wel laat doen
Bij mijn vorige zwangerschap (nog niet zo lang geleden dus...) heb ik dit boekje voor mijn man gekocht. Natuurlijk heb ik het toen ook zelf gelezen, ik heb er echt heel erg om gelachen, echt een superboekje!
Ha Bruidje, ik mag pas om 16.30.... ga ik even zenuwachtig zitten zijn en me totaal niet kunnen concentreren op mijn werk.... Bofkont, om 8.00 uur! Spannend zeg. Ik ga vanavond een kaarsje aansteken dat alles goed is, of het er nu 1 of 2 zijn maakt met niet uit, als het hartje(s) maar klop(pen)t alvast suc6 morgen hoor! lfs
Mooi buikje hoor. Ik had eerst ook een strakke buik door het sporten, maar de laatste weken heb ik ook al een "buikje". Best raar, heb echt het gevoel dat iedereen met voetbal het onder de douche kan zien
Mijn lief heeft dit boekje ook van mij gekregen, sindsdien hanteert hij dat echt als gebruiksaanwijzing hahaha Ik moet ook zo met mezelf lachen, muts dat ik ben. En af en toe een monster Ik vond t boekje ook superleuk om zelf te lezen. Die boeken van Daphne Deckers zijn ook echt een aanrader voor de moederkes hoor!
even een vraagje: De verloskundige vroeg me of ik wel eens last heb van blaasontstekingen, (wat dus bijna maandelijks het geval is) maar volgens haar kan het zo zijn dat het branderige gevoel er niet is als je zwanger bent maar je dan toch blaasontsteking kan hebben! En aangezien ik al helemaal blij was dat ik de afgelopen tijd geen blaasontstekingen had begin ik toch na te denken dat ik wel erg vaak moet plassen en ook echt moet rennen naar toilet en het er dan met moeite uitkomt. Ik heb dat eerst aan de zwangerschap gelinkt maar zou dus kunnen dat ik een blaasontsteking heb , ik ga morgen wel even een plasje wegbrengen. Maar mijn vraag is uiteindelijk of 1 van de reeds mama's dit ooit gehad hebben of dat het iemand bekend voorkomt?
Ik heb ook regelmatig last gehad van blaasontstekingen een paar jaar geleden. Toen ik dit aan de vk vertelde, zei zij ook dat het kan dat je dit door de zwangerschap soms niet zelf opmerkt. Bij twijfel moet ik dan ook zeker wat urine laten testen. Lijkt me dus heel verstandig dat jij dat ook laat doen. Natuurlijk kan het van de zwangerschap komen, maar om te voorkomen dat het bijv een nierbekkenontsteking wordt is het goed een keeertje vaker te laten testen. Sterkte!
bedankt voor je antwoord! Heb in het verleden al een keer nierbekkenonsteking gehad en was niet fijn, dus ga zeker morgen even me plas laten controleren. Misschien dat ik tijdens me zwangerschap voor de zekerheid gewoon iedere maand maar een keer me plas wegbreng.
Ik heb nooit blaasontsteking! Nooit wist ik waar 'men' het over had als ze daar last van hadden..... Tot mijn 4e zwangerschap afgelopen jaar..... met 7 maanden zwangerschap had ik voor het eerst blaasontsteking. Nou ik heb het geweten! Tering wat een vreselijke pijn heb ik gehad. Gelukkig sloeg de kuur snel aan....maar helaas....2 weken later weer raak! Ik heb zo gejankt van ellende, zoveel pijn had ik (even ter vergelijking....bevallen doet me niks!). Ik ben met me d**S op een kruik gaan zetten, ik kon echt me draai niet vinden. Mijn urine is wel op kweek gezet om te onderzoeken op een bepaalde kok (meen b streptokok, maar dat ben ik even niet zeker), gelukkig had ik dat niet. Sinds de 2e blaasontsteking ben ik aan de Vit. C bruis gegaan een cranberrytabletten. Na me zwangerschap nooit geen last meer van gehad verder. Maar nu wel extra allert, hoop echt dat dat me deze keer bespaard blijft. Ben al aan de Vit C, iedere dag een bruis oplossen in een glas. Het is ook gevaarlijk trouwens, je weeën kunnen er door beginnen....
Ben ik trouwens de enige (natuurlijk samen met me liefste) die onze familie en vrienden nog niet hebben verteld van onze zwangerschap? We genieten nog steeds in stilte....morgen al 10 weken!
Ik heb voor mijn zwangerschap een paar keer blaasontsteking gehad, het ging even weg en kwam dan gewoon weer terug. De antibiotica sloeg wel aan, maar dan niet voor lang helaas. Uiteindelijk ben ik er nu een half jaar vanaf (afkloppen, anders zul je zien dat ik het straks weer heb) en sinds die tijd gebruik ik ook vit. C bruistabletten met cranberry. (van Sunwell, kun je kopen bij bv kruidvat en AH)
Ik ben ongepland zwanger, het was voor ons een grote verrassing en er gaat erg veel veranderen doordat we nu gaan samenwonen etc. Daarom hebben we het onze ouders al verteld, om ze aan het idee te laten wennen, en op mijn werk weten ze het ivm dat ik af en toe ff een uurtje weg ben om een huis te bekijken ofzo... Anders had ik het denk ik ook nog wel ff stil gehouden. Maar er is nu zoveel tegelijk... ik ontplofte... Weten jullie andere kinderen het ook nog niet? Wat knap!
Nee.....en nu ga ik dat ineens heel raar vinden...een kwart van de zwangerschap zit er alweer op......het gaat zo snel allemaal. Tja we hebben het voor ons gehouden omdat we altijd de mogelijkheid van een miskraam voor ogen wilde houden en daar niet de kinderen mee willen belasten. Maar nu is het idd wel tijd aan het worden....
Dat hadden wij ook wel, en daarom wilden we het nog niet vertellen aan het dochtertje van mijn vriend. Dat mijn ouders en collega's het weten (waar ik close mee ben) zou in geval van miskraam voor mij wel heel fijn zijn... Maar gelukkig is alles goed, en we gaan er nu maar vanuit dat dat ook zo blijft! Ben benieuwd wat je kinderen ervan vinden! Het dochtertje van mijn vriend zei als eerste "maar ik ga mooi geen luiers verschonen!" (7 jaar is ze...)
1 juni 2008 Els2806 - ? jaar - 1e kindje - ziekenhuis 1 juni 2008 Josie - ? jaar - ?e kindje 1 juni 2008 Dannie81 - ? jaar - ?e kindje 2 juni 2008 Sandra - 29 jaar - Tilburg-3e kindje - bij voorkeur thuis 2 juni 2008 Karin29 - 30 jaar - Noord Brabant - 2e kindje - ziekenhuis 2 juni 2008 Daantje84 - ? jaar - ?e kindje 2 juni 2008 loesje77 - ? jaar - 2e kindje 2 juni 2008 follieke - ? jaar - ?e kindje 2 juni 2008 Marlie81 - 26 jaar - 2e kindje - ziekenhuis 3 juni 2008 Ruelf - ? jaar - ?e kindje 3 juni 2008 Ienieminie - 30 jaar - 1e kindje - bij voorkeur thuis 4 juni 2008 Mishaa - ? jaar - ?e kindje 4 juni 2008 marsja - ? jaar - ?e kindje 5 juni 2008 Poohbear - 30 jaar - 1e kindje 5 juni 2008 Djam - ? jaar - ?e kindje 6 juni 2008 Bulldog - 22 jaar - Noord Brabant - 1e kindje 7 juni 2008 Maevie - ? jaar - ?e kindje 7 juni 2008 Meryem - 22 jaar - Dordrecht - 1e kindje - ziekenhuis 8 juni 2008 Essiegirly - 28 jaar - Dordrecht- 1e kindje - ziekenhuis 8 juni 2008 spirit70 - 37 jaar - Friesland - 1e kindje - ziekenhuis 8 juni 2008 Zonneschijn - 32 jaar - 1e kindje 8 juni 2008 Mo1978 - 29 jaar - 3e kindje - bij voorkeur thuis 9 juni 2008 Ilona21 - 23 jaar - Hoogland - 1e kindje - ziekenhuis 9 juni 2008 driekeerdan - ? jaar - ?e kindje 9 juni 2008 ukkepukje - 31 jaar - ?e kindje 9 juni 2008 Eevitaa - 26 jaar - ?e kindje 10 juni 2008 claire - ? jaar - ?e kindje 11 juni 2008 Blondie - 30 jaar - 1e kindje - nog geen voorkeur 11 juni 2008Schaapje82 - 25 jaar - Noord Brabant - 1e kindje - ziekenhuis 11 juni 2008 Robin78 - 28 jaar - 1e kindje - nog geen voorkeur 12 juni 2008 minnie1979 - 28 jaar - Noord Brabant - 1e kindje 12 juni 2008 Cellie - 31 jaar - 5e kindje - bij voorkeur thuis 13 juni 2008 Rika - 31 jaar - 2e kindje 14 juni 2008 Lia - ? jaar - ?e kindje 14 juni 2008 tinus1979 - 28 jaar - Noord Holland - ?e kindje 14 juni 2008 coco - 21 jaar - 1e kindje - thuis 15 juni 2008 Mariek - ? jaar - ?e kindje 15 juni 2008 sjoon - 25 jaar - 1e kindje 15 juni 2008 Fl3xgirl - 22 jaar - 1e kindje - ziekenhuis 16 juni 2008 bwtje - 23 jaar - 2e kindje - thuis 16 juni 2008 san28 - ? jaar - 2e kindje - thuis 16 juni 2008 shartje - 26 jaar - ?e kindje - ziekenhuis 18 juni 2008 jenp - ? jaar - ?e kindje 19 juni 2008 rupsje - ? jaar - ?e kindje 19 juni 2008 hanna77 - ? jaar - ?e kindje tweeling!!! 20 juni 2008 erannick - 30 jaar - 2e kindje 20 juni 2008 Daantje82 - - ? jaar - ?e kindje - ziekenhuis 22 juni 2008 afina80 - 27 jaar - Groningen - 1e kindje 22 juni 2008 prima - 28 jaar - 1e kindje - geen voorkeur 23 juni 2008 steffel - ? jaar - ?e kindje 24 juni 2008 elke1976 - 30 jaar - Friesland - 1e kindje 26 juni 2008 bruidje77 - 30 jaar - 1e kindje - ziekenhuis 26 juni 2008 Femmes 27 juni 2008 noes - ? jaar - ?e kindje 29 juni 2008 Bianca75 - ? jaar - ?e kindje Mijn aanpassing qua datum was ineens weer verdwenen op de lijst. Heb het er weer even tussen gezet.