mijn werkgever geeft daar ook een bijdragen in. waarschijnlijk gaat mijn moeder de voledige opvang doen. en mijn schoonmoeder wordt dan achtervang. die is namelijk al wat ouder en heeft al meerdere klein kinderen om op te passen. mijn moeder vind het helemaal geweldig dus die geluk heb ik
Ik heb geen probleem met kinderopvang want werk namelijk zelf op een kinderdagverblijf kan kindje lekker mee ben alleen op moment niet aan het werk ivm dat er op het kinderdagverblijf mazelen heerst gevaarlijk tijdens de zwangerschap
@ vlademira: dat is gemakkelijk zeg. ben je altijd bij je kindje en kan je toch werken. Super Onze kinderopvang is al geregeld van toen we pas 9 weken ver waren. Onze overbuur is namelijk onthaalmoeder en we wilden ons kleintje echt wel daar. Hij/Zij start al op 1 september. Ik ben dan wel al thuis, maar ze raadde dat aan omdat kleintjes, en de mama, in het begin nogal moeilijk wennen aan het ritme.
Goedemiddag was ik weer ff Zo dressior is weer mooi opgeruimd Jullie hebben gelukkig niet al te veel gweklets dus het bijlezen viel mee
hallo nou ben ff met dochter bij de dokter geweest en het is idd de waterpokken heel vervelend wat oppas betreft ik ben fulltime moeder dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken kom vanaaf nog wel ff kijkuh hieroo groetjes mo
Kinderopvang is helemaal niet meer zo duur tegenwoordig. Het bruto bedrag is heel wat, maar van de belastingdienst krijg je een heel groot deel terug. (Het gaat naar inkomen.) Op www.toeslagen.nl zou je een proefberekening kunnen maken, het valt echt reuze mee! Een aantal jaar terug was het nog iets lastiger, een deel van de belastingdienst een deel van de ene en een deel van de andere werkgever, tegenwoordig heb je dus alleen nog met de belastingdienst te maken. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Voor de belgische mama's in spe geldt dit ook. Als de opvang of de onthaalmoeder erkent is door "Kind en Gezin" krijg je via de belastingen een groot deel van de kost terug. het enige vervelende is dat je het eerst moet betalen en pas 2 jaar later je geld terug krijgt.
Oeps mijn berichtje stond er 2 keer op Ik heb het al een sgevraagd maar toen antwoorde niemand. Moet iedereen werken tussen Kerst en Nieuw?
ik werk niet dus hoef dan ook niet .. Wij vieren niet echt kerst en mijn man moet ook werken 1ste en 2de kerstdag, en heeft nachtdienst met oud&nieuw dus very gezellie..
Ik ben zelf moslim geworden in 2005, maar vind de gezelligheid van kerst altijd wel leuk hoor. Misschien dat ik rond die tijd wel naar me zus ga en even bij mijn ouders langs want die ik heb ik ook al maanden niet gezien, wegens een niet echt perfecte band (misschien ga ik ze dan ook eindelijk over mijn zwangerschap vertellen). Wat ga jij doen? Moet jij wel werken tussen kerst & nieuwjaar?
Wij zijn beide vrij tussen kerst en oud en nieuw, eerste kerstdag gaan we gezellig gourmetten bij mijn ouders samen met een aantal van mijn broers en zussen, niet iedereen eet mee maar we komen allemaal wel thuis om samen koffie te drinken en uiteraard samen te borrelen. Ik dit jaar geen borrel hoor! Vanmiddag naar de gynaecoloog geweest en alles zag er perfect uit! Het is wel een druktemakertje hoor, de foto's van de echo zijn hierdoor niet superduidelijk geworden maar zal ze vanavond ff in mn album plaatsen, de gyn zei erbij jullie puzzelen maar wat het allemaal is Het hartje heeft ze 2 maal laten horen en je zag al duidelijk de blaas en de maag, 2 armen en 2 beentjes.
@ fl3xgirl Ik ben 28 jaar. Het wordt ons 2e kindje en ik moet in het ziekenhuis gaan bevallen. Groetjes, Lotte
De foto's van de echo staan in m'n album, veel plezier! Je ziet al van alles, hoofdje beentjes armpjes en ruggegraat enz.. Soms is het een beetje onduidelijk wat het allemaal is maar ja het was lekker eigenwijs vandaag, heerlijk druk doen dus dan is het moeilijk om een fatsoenlijke echo te maken
Heej Lotte, welkom Ik ben straks 2 weken vrij Vanmorgen bij de vk geweest, ze heeft het hartje laten horen. Ik maak me wel een beetje zorgen om mijn bloeddruk, die is veel te laag. Mss dat ik daarom zo duizelig ben. Ook vanmorgen weer boven de wc gehangen, wordt zo moe van dat spugen!
Ik ben zowiezo vrij tussen kerst en oud en nieuw ben tijdelijk fulltime mama, van me hubbie weet ik het nog niet maar dat ligt eraan hoeveel werk ze van de week afkrijgen, einde van het jaar hebben ze altijd spoed klussen. Vanavond voor het eerst me avondeten in de wc gegooid bah. Fijn ndat alles in orde was spririt
@ spirit: fijn dat alles goed was bij de gyn! Kan alleen ook niet zoveel wijs worden uit de foto'tjes Morgenochtend mag ik ook weer naar de verloskundige, zal nu vast wel het hartje te horen krijgen.. Had trouwens het voedingscentrum gemaild over gerookte zalm. Kreeg vandaag een mailtje terug dat normaal vaccuum verpakte gerookte zalm dus niet mag (maar dat wisten we al) maar ingevroren vaccuum verpakte gerookte zalm mag dus wel omdat de listeriabacterie daarin niet heeft kunnen groeien, het is alleen wel zaak dat je het meteen opeet na ontdooien en niet verder nog gaat bewaren in de koelkast. Ben dus happy want heb er zo'n zin in!