Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ja hoor ik ook..

heb alleen de eerste 2 weken van (voor mij bekende) zwagerschap gewerkt...
    Ik heb er ook een hard hoofd in of ik voor die tijd weer aant werk kom.

Ik geniet als ik de baby voel en als ik iets leuks krijg/koop en voor de rest is het niet tof...

Jeslin en Elke ook een dikke knuffel!

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hallo allemaal en goedemiddag. Ben weer even aanwezig hier op het forum, na een paar drukke dagen hard werken.
    Ten eerste wil ik Ilona heel veel sterkte toewensen de komende tijd. Goed van ej dat je de beslissing hebt genomen, maar het zal wel moeilijk voor je zijn geweest. Hopelijk is dit het beste voor jou, je partner en de baby. En toch heel heel fijn dat jullie op goede voet samen verder kunnen en dat hij zo betrokken blijft bij alles.

Wij hebben vanavond de 20-weken echo. Zit al een paar dagen in de zenuwen, en vandaag helemaal. Heb er zo verschrikkelijk veel zin in! Om 6 uur vanavond haal ik mijn man uit zn werk en dan rijden we meteen door...

Straks om de tijd te doden maar even naar het centrum toe. Ze hebben bij Kruidvat luiers in de aanbieding, ga maar vast wat inslaan.

Prettige middag toegewenst voor iedereen!

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    @ ilona

Goed dat jullie geen ruzie hebben maar ik kan echt niet zeggen van : goh goed dat je voor jezelf hebt gekozen!

Nee ik vind het een vrij egoistische keuze.
    Wat is dit toch voor een maatschappij waarin als het "even" niet goed voelt we meteen de handdoek in de ring gooien?
    En dan met z'n allen zeggen:
    Wat goed dat je voor je zelf durft te kiezen.

We leven in zo'n rare wereld vind ik.. iedereen doet maar en niemand mag een ander meer wijzen op z'n verantwoordelijkheden. Nou, daar ben ik het niet mee eens dus!

Ik zeg niet dat het geen moeilijke keuze is voor je, maar in elk geval een makkelijkere dan om met je vent te gaan praten en te werken aan jullie relatie...
    Ga praten met een therapeut oid.

Het gaat niet om jou.. 5 maanden geleden kon je nog wel samen de beslissing maken om er samen voor te gaan en een kind op de wereld te willen zetten en nu voelt het allemaal niet goed en verdien je beter.
    Meisje vecht voor je relatie.
    Neem je verantwoordelijkheid!

Een relatie is een werkwoord, daar moet je wat voor doen.
    Bij mij voelt het ook niet altijd even goed maar we gaan wel samen in gesprek. Ik heb voor hem gekozen en hij voor mij en het komt echt niet vanzelf.

Ik vind het sneu voor jullie kindje.
    Ook al denk je dat dit een juiste manier is om apart samen de opvoeding te doen, ik kan je anders vertellen.
    Kom zelf uit een gezin van gescheiden ouders.
    En als kind mis je dingen, hoe goede moeder je ook alleen voor je kunt zult zijn.

Nou ja ook dus even een andere reactie dan de rest ;)
    Hoop dat je dit ook ter harte wil nemen.

In elk geval sterkte!

4. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Dikke knuffel terug Blondie!

Ik kan me jouw reactie naar Ilona wel voorstellen hoor, het schiet ook wel door mijn hoofd heen. Van de andere kant: ik zit er niet in, maak het niet mee. Bovendien heb ik geen idee wat ze al hebben geprobeerd aan therapie, gesprekken enz. Dat weten alleen Ilona en haar vriend. Ik hoop van harte dat ze er goed uitkomen.

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Dat is waar maar :
    1. Als het voor de zw.schap niet goed zat: dan hadden ze beter over een kindje na moeten denken...therapie of geen therapie..
    Het is gewoon wel een verantwoordelijkheid....
    2. En als het tijdens de zw.schap opeen niet goed is dan vind ik dat het bijltje er erg snel bij neer wordt gegooid...

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Het is zeker een grote verantwoordelijkeheid!

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Alle dames die nog mogen succes met de 20 wk echo!

Ik ben vandaag 22 weken zwanger joehoe!nog maar 18 weken te gaan....dat klinkt wel leuk hoor!

Over de situatie van Ilona, meid jij weet wat het beste is voor jou en jij alleen weet waar je je goed bij voelt. Als jij je niet goed voelt , komt de baby ook niet in een fijne situatie toch?!

Mijn ouders vechten ook zogenaamd voor hun relatie, maar geloof me soms denk ik dat het beter zou zijn als ze hun eigen weg zouden gaan volgen. Dat zou voor hun ,maar ook voor mijn nog thuis wonende broertjes een stuk aangenamer zijn.
    Soms voel ik me schuldig omdat ik mijn geluk wel heb in mijn eigen gezinnetje,als ik mijn moeder ongelukkig zie.....Dus bij deze , geluk maak je zelf en niet volgens een boekje!

En nu weer op me roze wolk, me kleine trappelt erop los hahaha!

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hoe gaat het verder met iedereen?

Ik heb mijn 20 weken echo pas met 21 weken en een paar dagen.. dus dat is even wachten!

9. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Voel me flink rot vandaag! :cry: blijf spugen..zal dan ook de griep mij dit keer bij de kladden te pakken hebben? :rolleyes:

10. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo dames

iedereen die een echo heeft veel plezier!

Ik voel em vandaag ook neit helemaal top, opeens weer een klein beetje misselijk! maar rustig aan doen en dan zakt het wel weer een beetje.
    Ik kreeg vandaag van mijn zorgverzekeraar een boek voor de baby! Een erg leuk boek waarin je je starks als het kindje is geboren van alles in kunt schrijven, leuk cadeautje

Moet vanavond op kraamvisite bij een collega dus ben druk bezig met cadeautjes inpakken. Wel erg leuk, zitten dingentjes bij die ik zelf wel wil houden haha

11. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Blondie...jij ook een dikkeknuffel terug...

Blondie...je reactie...ja die begrijp ik enigzins...maargoed ik vind zelf ook altijd moeilijk om daar een visie op te geven...ik wil niemand veroordelen of beoordelen...
    maar tegelijk ga ik ook niet zitten schrijven wat een goede beslissing het is om voor je zelf te kiezen ect...juist omdat je de 'mensen'niet echt kent en hun situatie ook niet...

ik ben bijvoorbeeld niet geplaand zwanger geraakt...maar het kindje is super gewenst...zeker als ik erbij stil sta..dat zwanger raken uberhaubt niet iets vanzelfsprekend is...mijn vriend en ik realiseren dat het een hele grote verantwoordelijheid is, en omdat het niet gepland is geloof me is het soms extra hard werken, maar we gaan er wel voor...aan het begin heb ik goede gesprekken met hem gehad en ook aangegeven dat ik vind dat we de opvoeding samen moeten doen... ik merk dat het wel steeds beter gaat tussen ons en dat is geruststellend en ook fijn...temeer omdat zoals je zelgt we er samen bij waren toen het gebeurde (al dan niet een bewuste keuze, maar wel wetende dat het kon gebeuren)

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    heey mo ben jij ook 6juni uitgerekent?

13. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    @ schaapje. Wat leuk dat je op die manier al wat contact kan maken! Ik vind het gerustellend idee dat ik hem/haar voel. Maar het is idd bij mij ook af en toe wat veel van het goede.

Voor de dames die nog steeds beroerd zijn. Ik dacht ook dat ik er vanaf was, mooi niet dus. De afgelopen dagen is het weer helemaal mis. Ik heb niks raars gegeten en ook niet het idee dat ik ziek wordt, dus ik ga er maar vanuit dat het de zwangerschap is. Vervelend is het wel!

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Heb net 6 pakkern luisres ingeslagen, waren in de aanbieding bij kruidvat. Ik heb maatje 1 en maatje 2. Iemand een beetje een idee hoe lang je ongeveer met maatje 1 doet?

15. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Wat apart toch he, ik ben ook sinds twee dagen weer misselijk!
    En ik krijg ook nu ineens nog puistjes :( , al die tijd niet gehad. Maar ja het is een meidenmaand en volgens de bakerpraatjes word je als moeder van een meid eerst lelijker, dus misschien is dit ter voorbereiding op de 20 weken echo volgende week?! :)

16. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Jij bent er lekker vroeg bij, haha! Geen idee hoe lang je er mee doet, hangt ook af van hoe groot je baby bij de geboorte is. Sommigen kunnen de maat 1 luiers amper aan.

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, dan is het maar goed dat ik daar niet te veel van heb gekocht. Heb voornamelijk maatje 2. En ja, ben er idd vroeg bij, maar kon het niet laten, ze waren in de aanbieding, hihi...

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ blondie vindt het wel harde woorden hoor, je weet totaal niet wat er aan de hand is het is dat het niet over mij gaat maar zou me behoorlijk aangevallen voelen en weet zeker dat ze niet zomaar de handdoek in de ring gooien... Ik snap best dat je zo reageert maar pas op met wat je zegt als je niet precies weet wat er is gebeurt want je kunt er iemand heel erg mee kwetsen.

;) niet boos bedoelt meis ;)

19. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@fl3xie heeft gelijk!Je kan aan een paar woorden niet zien hoe een persoon is Of hoe een relatie was...
    En als het je zo hoog zit,dan zit ik eraan te denken is er dan een steek van jaloerzie dat Mevr ilona wel de touw wou doorhakken!
    Wat betreft de beeb:Een relatie kan binnen een half jaar of zelf een week verwateren,of de man heeft zijn eigen geheimpjes waar je niks van wist...Het kunnen zoveel verschillende momenten zijn waardoor een stel uitelkaar gaan...Het is juist goed dat ze haar beeb niet gebruikt om haar relatie te "lijmen" zoals vele doen...Dat wou ik eraan toevoegen!

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meiden ben vanmorgen de de vk geweest en alles was weer goed, alleen mn bloeddruk was een klein beetje te hoog maar dat was niet erg zei ze, ben wel in een maand tijd 4 kilo aangekomen :confused: , maar dat was ook normaal zei de vk, rond de 20 wkn kan je opeens een groeispurt ondergaan :)
    Morgen gaan we naar Babypark om de babykamer te bestellen, heb er echt zin in :)

Pfff vannacht slecht geslapen had last van mn rug en ontzettende zuurbranden bleh :evil: Ga morgen eerst eens zo'n zw.schapskussen kopen. Flex jij ook suc6 met je rug meis ik weet hoe het voelt, ik wil volgende week dinsdag beginnen met zwemmen.

Ilona fijn dat alles goed was bij de 20 wkn echo en nu maar hopen dat dat balletje ook nog weggaat meid! Vind het ook fijn voor je dat je (ex)vriend nog wel overal bij betrokken is, want het is tenslotte ook zijn kindje en wie weet groeien jullie nog wel naar elkaar toe! Maar het is net wat flex ook al zei wij weten niet hoe de situatie is, dus dan is het moeilijk om je er iets bij voor te stellen!

Deel Deze Pagina