Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlademira

vlademira Niet meer actief

Ik heb wel bij de V&D een heel leuk pakje gekocht
    een rood wit gestreept shirtje met een spijkerbroekje en een wit petje en witte schoentjes met rode vetertjes

2. Bij V&D hebben ze idd nu leuke dingen zag ik laatst. Als ik volgende week weet wat het wordt, spring ik meteen binnen :)

3. vlademira

Melanie P
    heb je al een echo van het voetje gezien ?

4. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Wij weten nog niet wat het word, mijn vriend wilde dit niet weten.
    Tja dus ik ben maar sollidair aan hem.
    Maar het is ontzettend moeilijk om kleertjes te kopen als je het geslacht nog niet weet.
    Alleen bij de prenatal hebben ze 'onzijdige' kleertjes.
    Tja je moet je kindje toch iets aan kunnen geven als het net geboren is.
    Ach ja, dan stuur ik mijn mannetje gewoon gelijk weg om kleren te gaan kopen.

5. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    :idea: Claudia wij vinden de naam ook lastig! Heb er nu wel 2 op het oog maar de naam is wel voor altijd dus we blijven nog steeds opletten als we namen horen en ik worstel me nu door een namenboekje heen.
    :idea: Esje welkom en gefeliciteerd met je tweeling!
    :idea: Coco het ondergoed is bij de hema niet echt duur, heb daar laatst ook een aantal onderbroeken (tenten) gekocht.
    :idea: Daantje fijn dat je hebt genoten van de 20 weken echo, succes vrijdag ik hoop voor jullie dat het geslacht dan wel duidelijk zichtbaar is!
    :idea: Elke gefeliciteerd met een meisje!
    :idea: Vlademira mooie trouwfoto's hoor!
    :idea: Zonneschijn veel plezier vandaag met jullie ondertrouw, maak er maar een klein feestje van.
    :idea: Bwtje ik kijk als ik vrij ben ook altijd naar de vk-praktijk erruugg leuk!
    :idea: Afina ik ben nu ook bijna 6 kilo gegroeid. Het gaat de laatste weken erg hard, groei nu al een paar weken een kilo per week!
    :idea: Mo beterschap!
    :idea: Erannick behangse vandaag!
    :idea: Flex dat is idd balen als je zit te wachten in het zwembad op iemand die niet komt!
    :idea: Ik weet niet meer wie het vroeg over jongenskleding maar bij de prenatal hebben ze voor beide wel keus in kleine maatjes en niet superduur.

Ik heb gisteren de wieg bij m'n zus opgehaald en staat al in de kamer, het staat zoooooo lief! Zal binnenkort ff foto's maken van de kamer en in m'n album plaatsen.
    Gisteren weer gewerkt maar heb nu weer behoorlijk last van m'n rug. Vrijdag maar met de gynaecoloog overleggen wat ik moet doen.
    hebben jullie ook al luiers gekocht? Zo ja welke maat hebben jullie genomen?

6. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Ik heb afgelopen week de eerste luiers gekocht!
    Ik kon het echt niet laten. Wel wat vroeg, maar je moet ze toch een keer aanschaffen.
    Ik heb pampers new born gekocht.
    Geen idee of dit de goede zijn!
    Maar als straks de kraamhulp komt voor een intake zal ze wel zeggen of het goed is of niet.

7. vlademira

hallo meiden ik ben angstig
    ben alweer afgevallen ben 66.7 en voor de zwangerschap 70.8 ook voel ik de baby de laatste paar dagen minder als voorheen ik voel hem wel maar niet zo hard en mindervaak

8. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Hoi vlademira

Wanneer moet je weer op controle bij de verloskundige? Zij kan je vast wel gerust stellen. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of je je zorgen moet maken.
    Als je je echt niet prettig voelt, zou ik haar gewoon bellen. Ik zou er niet te lang mee blijven lopen. Als jij je te veel zorgen gaat maken is dat ook niet goed voor de baby.
    En je verloskundige is er voor zulke dingen, ik zou niet langer wachten en haar gewoon opbellen.

9. vlademira

ik moet 12 feb weer heen .
    ja misschien heb je wel gelijk en moet ik hem bellen
    want iedereen komt maar aan als je dat leest en ik val alleen maar af

10. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Ik zou niet wachten tot 12 februari.
    Pak gewoon de tel. en bellen. Daar zijn ze toch voor.
    Stress en spanning is ook zeker niet goed voor de baby!
    Dan weet je gelijk waar je aan toe bent, en miss mag je ook wel eerder langskomen.

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik viel tot een week of 12 ook af, omdat ik steeds moest overgeven en geen zin had in eten. Heb jij dat ook (gehad)?

12. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Vlademira gewoon ff bellen hoor, daar zijn ze ook voor om je tussentijds te helpen! Ik groei wel goed maar sommige dagen voel ik het kindje ook weleens minder hoor, ligt er ook aan hoe het ligt dus daar zou ik me niet te veel zorgen om maken!

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, vorige week waren ze in de aanbieding bij Kruidvat, 3 halen 2 betalen. Heb toen 6 pakken gekocht. 3 pakken newborn, maatje 1. En 3 pakken mini, maatje 2.
    Maar wat ik even niet snap. Van de Pampers hebben ze allemaal verschillende soorten. Zo hebben ze dus van Baby-Dry maatje 2, zitten er 62 in. En ze hebbben van New Baby ook maatje 2, zitten er 48 in. Heb van allebei wat meegenomen. Volgens mij is Baby-Dry specifiek voor 's nachts, klopt dat? Wel raar dan, want daar zitten er veel meer in, en ze zijn normaal gesproken even duur.

14. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Goeie vraag coco,

Ik heb echt geen idee hoe dat allemaal zit met pampers.
    IK ga nu even kijken welke ik nu eigenlijk heb gekocht!

15. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Ik heb even gekeken.
    Ik heb gewoon new baby nummer 1.
    Gekocht bij kruitvat, maar er zitten er maar 27 in.
    Staat verder niets bij over baby dry, heb ik trouwens ook niet zien staan.

Hebben jullie ook al gekeken voor de verzorgings producten! Ik wel, van zwitsal hebben ze echt zoveel keuze, dat je gewoon niet meer weet wat je allemaal nodig hebt.

16. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Haha, af en toe voel ik me echt dom als het om zulk soort dingen gaat. Weet niks van luiers af. En hetzelfde geld voor al die lakentjes, zeiltjes, molton dingetjes, flanellen luiers, ...., kan het allemaal niet van elkaar onderscheiden. Wat ben ik blij dat we kraamhulp hebben de eerste week...

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ margotmarcel. Ja, de newborn maatje 1 is van de serie New Baby zeg maar. Daar heb ik ook 3 pakken van. En dan heb je ook New Baby maatje 2, en ook Baby Dry maatje 2. Zelfde maatje, maar een ander soort luier, wel allebei van pampers.

18. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Ja coco,

Je bent niet de enige die zichzelf af en toe nogal dom vind.
    Maar ik begrijp wel wat je bedoeld.
    Een baby bedje opdekken vereist eerst een complete cursus.
    Maar in het boek van de prenatal staat een stappen plan. Hoe dek ik een ledikantje op! Wel handig toch.
    Ik denk dat je daar vanzelf in groeit, komt echt wel goed met ons!

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, dat heb ik ook gelezen in dat Prenatalboek. Denk dat ik die hulp wel nodig heb. :D

Maar weet je waar ik ook bang voor ben? Dat ik over een tijdje alles ga wassen, en dat ik dan als het uit het wasmachine komt niet meer weet wat wat is. Het lijkt ook allemaal zo op elkaar, al die dingen. :oops:

20. margotmarcel

margotmarcel Actief lid

22 jan 2008
    300
    0
    0
    Oosterhout
    Ach dat komt vast allemaal wel goed!
    Ik heb het inmiddels allemaal gewassen en weet nog steeds wat wat is.

En anders maar niet. In maand 7 komt de kraamhulp controleren en als het niet goed is zegt zij het heus wel.

Heb jij ook al verzorgings producten.
    Zoja, wat heb je allemaal genomen?!

Deel Deze Pagina