Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    wie gaan er straks kraambedankjes geven?
    ik heb er wel eens van gehoord maar heb het nog nooit gezien.

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ mereym: Haha, je bent warm. Als ik op zoveel mensen moet reageren omdat ik achterloop met lezen, typ ik al mijn antwoorden in een tekstbestandje, dan kopiëren en reageren. Kan het anders echt niet allemaal onthouden hoor.

@ Flex: Ik heb eigenlijk nog niet echt nagedacht over pijnbestrijding. Maar als je thuis wilt bevallen is dat toch sowieso niet van toepassing? Ik wil in ieder geval proberen thuis te gaan bevallen en wil het allemaal zo natuurlijk mogelijk laten verlopen.

@ Bulldog: Ik vind kraambedankjes op zich wel leuk om te geven. Heb ook al een beetje rondgekeken op internet ervoor, maar vind het eigenlijk best wel duur. Het worden toch een hoop bedankjes.... En ik vraag me ook af wat de mensen leuk vinden om te krijgen, en of ze het ook wel echt willen bewaren. Ze krijgen natuurlijk allemaal al een geboortjekaartje met een mooie foto van de bay erin, dat is op zich ook al een leuk aandenken lijkt me. Ik ben er dus nog niet over uit.

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ coco Als je thuis wil bevallen heb je idd geen pijnbestrijding ;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb het ook gelezen van de pijnbestrijding. Moet zeggen dat ik er ook niet direct voor zal kiezen maar wanneer je uren ligt te creperen zonder dat er al teveel schot in de zaak zit en je raakt uitgeput dan overweeg ik zeker wel een ruggenprik. Maar dat zie ik dan wel..

Me man kwam net thuis van zijn werk en heeft in de huiskamer even heel mooi voorgedaan hoe dramatisch ik vannacht wel niet deed na mijn droom/nachtmerrie. Hebben er samen wel even flink om moeten lachen :)

5. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Ja ja, ik ben ook weer eens online. Ik lees wel mee, maar heb helaas nog geen tijd gehad om te reageren. Ik werk nog fulltime en als ik thuis kom, heb ik meestal geen zin meer om achter de computer te kruipen. Omdat ik de hele dag al achter dat ding zit, maar ik ben blij, want ik ga na m'n verlof 3 dagen werken. Heerlijk... Ze deden in het begin moeilijk, maar ik heb uiteindelijk toch m'n 3 dagen gekregen.

Gisteren heb ik m'n 1e zwangersschapsgym gehad. We waren met 5 vrouwen. Wel grappig allemaal. Nu weet ik dus ook waarom ik zo'n last heb van rugpijn. Heel mijn houding is verkeerd :(
    Het is wel allemaal grappig. En we hebben onwijs gelachen.

Over de pijnbestrijding: hoe ik er nu over nadenk. Ik denk dat ik het eerst zonder ga proberen.
    En over het bloedend tandvlees; ik heb er met vlagen last van
    Melk uit de borsten: nog geen last van.
    Andere voorkomende kwaaltjes; eigenlijk niet zoveel. Ik voel me goed, de baby groeit goed en als alles goed blijft gaan, ga ik 1 juni met verlof. Maar mocht het niet goed gaan, dan natuurlijk eerder.

Zo, ik ga kijken of MSN nu wel werkt en anders tot binnenkort weer.

Gr.
    Bianca

6. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik wil geen pijnbestrijding bij de bevalling, bij nick was ik 33 uur beziggeweest zonder pijnbestrijding , ze hadden geen tijd om iets te geven want het was erg druk in het ziekenhuis, en daar ben ik ook doorheen gekomen ondanks de zware griep en 8 uur stormween, dus ook door deze bevalling zal ik wel heenkomen.

Maar zal verder niet uitwijden over die bevalling :)

Alles is geregeld nu dus vanaf morgen ga ik iedere middag 3 uur op bed, dat wordt wat want ik slaap nu snachts al niet

7. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    Hallo allemaal! Ik meld me weer even.
    Er wordt hier eigenlijk maar relatief weinig gepraat. Daar ben ik zelf uiteraard ook schuldig aan. ;)

@maaike2902: Gefeliciteerd en welkom!

@Richa: Leuk dat je weer eens langskomt! Hoe gaat het met je?

@claudia0404: Leuke foto's! Fijn dat alles oké is!

@spirit70: Jij hebt ook leuke echofoto's! Wat is eigenlijk het verschil tussen een 3D en 4D echo?

@meryem85: Jammer dat je moeder niet enthousiast reageert op je zwangerschap.
    Ik at voor de zwangerschap elke week haring, maar sinds de zwangerschap heb ik er echt geen zin meer in.

@agnes78: Ik streek vroeger ook nooit. ;) Tegenwoordig strijk ik alleen de dingen die écht moeten.

@Lotte: Oeh, da's behoorlijk schrikken! Zo'n operatie tijdens de zwangerschap klinkt ook best wel eng. Beterschap!

@Cellie: Ik heb de mail van de Blije Doos ook afgelopen zaterdag gekregen, maar helaas is er geen Prenatal in onze stad, anders had ik 'em ook gelijk opgehaald. Ik heb je opsomming even overgeslagen, omdat ik het leuker vind om verrast te worden. :) Wel handig om straks te vergelijken!

@fl3xgirl: Leuke foto's van het kamertje!

@Essiegirly: Ik wens je veel sterkte toe wat betreft de situatie met je moeder. Probeer niet al te veel te stressen.

@Daantje82: Dat is zeker balen. Weet je nu al wanneer de meubeltjes komen?

@erannick: Ik hoop voor je dat je niet naar het ziekenhuis hoeft te gaan. Heb je extra hulp nodig in de huishouding en voor de verzorging van je zoon of kan je partner het alleen aan?

@bulldog: Nee, wij gaan geen kraambedankjes geven. Jij wel?

@bianca75: Fijn dat je strakjes part-time kan werken en alles goed gaat met je.
    Wat heb je zoal bij de zwangerschapsgym gedaan? Kan je het anderen aanraden?

Zoals ik al eerder schreef, ga ik wel voor de pijnbestrijding i.v.m. mijn epilepsie. Ik heb die reportages ook gezien en ik was er wel verbaasd over dat een ruggenprik niet altijd beschikbaar is. Over een paar weken mag ik naar de anesthesist toe, dus ik ga gelijk even navragen hoe dat bij ons ziekenhuis gaat.

8. Delfino

Delfino Niet meer actief

ik heb nog helemaal niks ontvangen van prenatal vorige keer kreeg ik het over de post een uitnodiging ipv een mail. er staat ook dat je pas met je 7 de maand bericht krijgt om de blije doos op te halen dus vindt best vreemd dat sommige van jullie um nu al mogen halen begin me toch af te vragen of alles wel goed is gegaan met die aanmelding. :rolleyes: want ontvang ook geen boekjes meer laatst 1xtje gehad of is het niet elke maand? :rolleyes:

9. Delfino

Delfino Niet meer actief

ow zie het al 5 maart komt het nieuwe boekje weer ;)

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Erannick balen meid dat je zo rustig aan moet doen, maar probeer er toch het beste van te maken en toch lekker genieten van je zw.schap.
    Met een boekje op de bank en eventjes lekker relaxen. Straks als de beeb er is krijg je het nog druk zat!

Bulldog, ik zit er ook aan te denken om kraambedankjes te gaan geven, vind het toch wel leuk!

Hier nog geen last van lekkende borsten en ook geen bloedend tandvlees, wel hele erge last van brandend maagzuur pfff :x Ben net wezen zwemmen en mn eten zat echt zowat in mn keel, voelde me zo opgelaten. Ik had pasta op en dat lag echt zwaar op de maag, ik merk dat ik weer minder kan eten want anders komt het zo omhoog, alleen ik eet niet echt minder :oops: bah ik lijk wel een varkentje.

Vanmorgen naar de vk geweest en ze hebben voor de 1e keer een vingerprikje gedaan om het suiker te meten, hebben ze dat bij jullie ook al gedaan?
    Nou bloeddruk, suiker en groei baarmoeder was allemaal goed, moet nu om de 3 weken terugkomen, wat gaat het snel zeg!

Mn vriend is ook goed aan het klussen op de babykamer, het schilderwerk is zo goed als klaar, nu moeten we w88 op de vloerbedekking en dan kunnen de meubeltjes komen :) ik heb daar zo'n zin in, dan kan ik de babywas gaan doen en mooi in het kastje leggen, maar ik denk dat dat pas eind april wordt :cry: Heb het idee dat ik zowat de laatste ben die het kamertje krijgt of zijn er nog meer meiden die pas in april klaar zijn?

Gisteren weer naar yoga geweest en werd er echt helemaal ontspannen van hihi echt fijn die ademhalingsoefeningen.

Zo wat een verhaal heb ik weer geschreven zeg, nu zijn jullie weer aan de buurt haha

Liefs Minnie

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.285
    2.984
    113
    Ik heb gisteren de blije doos al mogen halen. Vond het ook wat vroeg, maar goed.
    Mijn schoonzus heeft ook nog geen bericht gehad, en ze loopt een week op mij voor.

12. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Mijn man werkt hele dagen en ik heb zelf haast geen familie dusmijn schoonmoeder gaat mij helpen en eens kijken of ik van de thuiszorg wat hulp in de huishouding kan krijgen, want het laatste is wel dat ik wil dat mijn angst waarheid wordt en dat het veels te vroeg geboren wordt

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    @ minnie: Ik denk dat ik ook pas heel laat klaar ben met het kamertje. Wij moeten namelijk nog verhuizen en hebben de sleutel nog steeds niet! Er waren wat problemen met een ziek hypotheek-mannetje en de bank deed moeilijk over de afschriften van mijn man (omdat hij opslag had gehad op zijn werk klopte het niet meer :rolleyes: ). We wachten nu nog steeds op goedkeuring van de bank en daarna moet het nog naar de notaris. In dat nieuwe apparement moet de badkamer + toilet nog samengevoegd worden tot 1 ruimte + helemaal vernieuwd, de oude keuken moet eruit + nieuwe geplaatst, moet er een wand tussen de grote slaapkamer en de huiskamer geplaatst worden want die hebben de oude bewonders gedeeltelijk verwijdert. En dan natuurlijk het verfen, laminaat leggen en alle andere klussen en het verhuizen zelf. We hebben verder ook nog niks uitgekozen kwa badkamerinrichting, babykamer of keuken... :cry:

Ben echt benieuwd hoe het gaat lopen en hoop toch wel ergens volgende maand de sleutel te ontvangen anders weet ik het ook niet..

14. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik heb ook nog geen bericht gehad dat ik hem op kon halen, de blije doos

15. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ik bedoelde.. niet standaard mail bij je bed... :rolleyes:

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Wij hebben gister de kinderwagen opgehaald, een xadventure quick-silver, in licht blauw, de kleur zie je bijna niet, maar heel gaaf!
    is bijna niet gebruikt, dus ziet er nog super goed uit voor een tweede handse!

nou, ik ga me weer klaar maken voor het werk!

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meid heel veel sterkte hoop dat je wel even echt kunt gaan genieten van je 3 uurtjes rust! ;)

:idea: ik ga zo weer eens lekker zwemmen :D ben alweer 25 weekies zeg zohee dat gaat hard!

18. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@schaapje; ik denk dat ik het iedereen kan aanraden. Maar het is wel vrijwillig. Aangezien ik heel erg op m'n houding moet letten, heb ik die keuze wel gedaan. En ik ben blij dat ik het heb gedaan. Nu wordt er namelijk extra op m'n houding gelet.

Gr.
    Bianca

19. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik heb gister ook de blije doo opghaald.
    zitten wel leuke dingen in.

hier best lekker geslapen alleen wordt ik wakker gemaakt door mijn ventje in mijn buik.
    jeetje wat is hij druk sochtens. hihi

20. Els2806

Els2806 Actief lid

Goede morgen,

Ik las hier iets over bedankjes aan personen die op kraambezoek komen. In Blegië wordt dat standaard gedaan. Er is een enorme keuze en je vindt ze in alle prijsklassen. Je kan ze zelf maken of laten maken.

Bijna iedereen hier vult zijn zakjes met suikerbonen of geven de mensen kleine flesjes jenever. Echt bijgehouden worden ze niet, het is eerder opsmullen en weggooien.

Wij hebben gekozen om ze zelf te maken omdat ik echt geen suikerbonen of jenever wilde. We nemen iets dat gepast is voor kindjes, namelijk een zakje gevuld met snoep. Het zal er uitzien zoals een zakje snoep dat je koopt in de winkel met bovenaan een kaartje met de naam en op de achterkant komen de ingrediënten (50% mama en 50% papa), het gewicht, plaats van fabricatie (thuisadres) en een barcode.

Wij krijgen de blije doos pas bij de geboorte van het kindje. Of hebben jullie er ook 1 voor voor de geboorte?

Deel Deze Pagina