Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ onsukkie: Soort echo maakt ook niet uit toch, als je maar lekker je kleine ken zien :D
    Met 30 weken schijnt het inderdaad zo te zijn dat niet alles meer mooi in beeld kan met 3D.

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nee dan wordt ie alweer te groot geloof ik.
    Wij willen heel graag het geslacht nog even weten, heeft ze bij de 20weken echo wel naar gekeken, maar omdat de 2 oma's erbij waren hebben wij het zelf niet kunnen zien en stond het alleen op een briefje (stond "waarsch een meisje") dus dan weet je het gevoelsmatig nog niet! Dus dat wilden we toch nog even zien, en de tijd gaat nu zo langzaam dat we eigenlijk nog wel even van binnen wilden kijken, ben vooral benieuwd hoe die nou eigenlijk ligt, want ik heb altijd wat uit m'n zij steken, volgens mij voeten, zou wel een luikje willen hebben om af en toe ff naar binnen te kijken.

3. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ onsukkie: Ja gevoelsmatig weet je dan nog niets zeker, heel veel succes meid.
    Zo'n luikje zou ik ook wel willen :p
    Die van ons ligt nog steeds in stuit denk ik, want voel de meeste trappen echt op men blaas hihihi

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    De vorige 2x lag ukkie goedom, koppie naar beneden, en volgens mij is dat nog steeds zo. Ik voel wel dingen onderin, maar dat is lichter dan de dingen die ik boven en in m'n zij voel. Meer handjes dan voetjes zeg maar. En daarbij voel ik vaak rechts in m'n zij voetjes en dan voel ik links schuinbovenin ook iets, volgens mij zet ie zich dan met z'n voetjes af en duwt ie z'n kont naar links.

Maar of dat ook zo is...

5. vlademira

vlademira Niet meer actief

volgens mij ligt ons jochie vaak dwars in mijn buik is trouwns geen fijn gevoel

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik denk dat ik zo maar es ga beginnen met het maken van een geboortebord. Wel zin in ook!

7. vlademira

vlademira Niet meer actief

onsukkie wat houd dat in zo'n geboorte bord

8. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ onsukkie: Jou kleintje ligt dus helemaal goed hihihi
    Ik vind het ook moeilijk te zeggen of je handjes of voetjes voelt. Vaak denk ik van als ik 4x heel snel achter elkaar wat voel dat ze aan het boksen is hihihi
    Maar dat speculeren maakt het wel heel leuk :p

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goedemiddag ladies..

momaatje: fijn dat je beeb weer voelt! Heb het ook weleens dat op het moment dat ik me echt zorgen ga maken er opeens een kick gegeven word :)

schaapje: Ik stem voor Lente ;)

daantje: ben benieuwd hoe het afloopt bij de bedrijfsarts!

Hier zojuist naar de vk geweest, in een nieuw gebouw maar heb het kunnen vinden. Alles was goed, alleen ben wel bijna 5 kg aangekomen in 4 weken :) . Maar goed voor de rest was er nog niet veel aan dus zit er niet zo mee en de vk ook niet. Heb als traktatie ook nog eens mokkagebakjes en roombroodjes gehaald voor vanavond haha.. :oops:

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Oh een houten bord met bijvoorbeeld Nijntje wat je buiten zet in de voortuinof voor het huis met de naam van de baby.

Zie bijvoorbeeld: http://www.geboortebord.nl/

Maar ik ga het lekker zelf maken, want ik wil Woezel & Pip (daar hebben we ook het geboortekaartje van).

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja dat vind ik ook, en maar proberen te voelen wat het zou kunnen zijn, haha.

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wij hebben geen geboortebord, maar een 3-d ooievaar, die hebben we gebruikt vorig jaar en die is nog zo mooi, dus die doen we weer, een hoop leuke reacties op gehad toen.

Verder wil ik op het ruitje boven de voordeur (weer) de naam in opblaasletters doen....maar dan moet ik eerst is weten hoe we ons jongste gaan noemen en we zijn er dus echt nog niet uit! BAAL.

De bel gaat net, de postbode met het kraampakket, heb de doos nog niet geopend, maar zo te zien is het precies hetzelfde als vorig jaar (Zilveren Kruis), alles in een kunststof opbergbox met een knuffel teckel (zo'n achterlijk ding).

Ik laat nog wel weten of het echt hetzelfde was.

Over aankomen, ik zit nu op 5 kilo erbij totaal, bij de vorige ben ik tot 8 gekomen (en mijn zoontje was 8 pond), dus ik ben helemaal tevreden, des te sneller ben ik het ook weer kwijt. Dat was laatst in me kraamtijd al....echt bizar.
    Bij de eerste 3 kwam ik de normale 12/13 aan hoor, en dan duurde het ook iets langer, alsof me lichaam het allemaal beter 'weet' nu ofzo?

Geboortekaartjes....moet ik me ook is in verdiepen, zag laatst een hele leuk bij de VK staan, ik dacht die zoek ik wel 'even' op op i-net, maar niet gevonden hoor....jammer.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Er zijn ontzettend veel geboortekaartjes - sites om nog maar te zwijgen over al die boeken bij de drukkers. Meestal staat op de achterkant van zo'n kaartje het merk wel, misschien volgende keer even kijken?

14. Delfino

Delfino Niet meer actief

zow he ben er even nie en wordt meteen 3 pagina's bijlezen iedereen vrij vandaag? ;)

Ik zou het rustig aan doen vandaag (helemaal niks doen) nou weet nie wat ik heb maar kan niet stilzitten heb keuken uitgemest schoenen weggegooit en schoenenlkast opgeruimt en de trappenkast leeggehaalt en opgeruimt nu ben ik uitgeteld op de bank gaan zitten want werdt helemaal duizelig :rolleyes: de beeb wil ook dat ik blijf zitten want was in 5 minuten al 2x naar wc geweest tijdens het staan haha... lekker is dat dat geklier daarbinnen ;)

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @onsukkie; helaas daar heb ik naar gekeken, geen merkje erop!
    Ik zat al te denken om volgende keer het adres van die mensen te noteren en ze misschien een kaartje te sturen........maar misschien een beetje brutaal...lol

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ach nou ja, als het echt jouw kaartje is, waarom dan niet he?!

Of anders ff bladeren bij een drukker?

17. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey dames

moet zo ff naar de dokter voor mijn ijzer
    ben af en toe duizoelig,moe en hoofdpijn

ons ukkie ligt volgens mij met de beentjes naar benee want moet zo vaak naa rde wc om te plassen denk dat ze de hele dag wat aan het jumpen is

hebben jullie ook zo'n last van zuurbanden?

ik zou ook wel wat leuks willen zoals een 3d bord ofzo ,maar wij wonen in de binnuhstad en heb dus geen tuintje voor
    moet nog maar eens ff kijke nwat er allemaal is aan leuke aankondigen zeg maar

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Moaatje: Welkom terug en het gaat inderdaad best snel met kletsen de laatste dagen. Ik voel de baby ook onregelmatig. Soms zijn er dagen dat ik de hele dag door af en toe getrappel voel. Soms heb ik een dag dat ik het de hele dag niet voel. Dan ga ik er 's avonds echt even voor liggen om contact met de beeb te maken en dat lukt dan ook wel meestal.
    Misschien is ie in een andere houding gedraaid waardoor je het nu minder voelt? Veel plezier met de echo vanavond!

@ Cellie: Ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt. Maar ik probeer altijd zoveel mogelijk op iedereen te reageren, maar soms lukt dat gewoon echt niet.
    En dat kaartje waar je het over had, is dat niet zelf gemaakt/ontworpen? Omdat er geen merkje op stond?

@ Kleintje: De foto's zijn echt heel mooi geworden. Die met dat voetje, hihih...

@ Jeslin: Wij hebben met 24 weken onze laatste pretecho laten maken, en daar waren we heel tevreden over hoor. Wij kregen juist het advies om niet te laat te komen voor de pretecho omdat de kleine er dan niet meer helemaal oppast.
    We gaan een mooie echofoto in een lijstje doen en boven het bedje van de kleine zetten, tussen een babyfoto van mij en mijn man in, leek me wel een leuk idee.
    Ik woon trouwens in de omgeving van Rotterdam, namelijk in Ridderkerk.

@ Flex: Ik begin ook al wat 'last' te krijgen van schoonmaakwoede hoor. Maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg, want ik was nooit zo'n sopmuts, maar nu is mn huisje nog nooit zo schoon geweest, hihi..
    Verkouden evenwichtsorgaan? Wat houdt dat precies in, en wat kunnen ze ertegen doen? Wel fijn dat jullie nu iig weten wat het is.

@ Mo: Wij zijn bijna compleet. We moeten nog: kledingkast, luiertas, en kruiken.
    Gisteren werd ik gebeld dat ik de gordijnen op kon halen, dus dat ga ik van de week doen. En dan moeten we verder alleen nog voor wat leuke schilderijtjes kijken, maar daar heb ik tot nu toe nog niet voor kunnen slagen.
    Vluchtkoffer staat nog niet klaar, maar wil ik wel binnenkort mee beginnen met inpakken.
    En envelopjes vast schrijven is een goed idee!
    Succes bij de dokter straks!

@ Schaapje: Als je zelf al een aantal jaren verknocht bent aan een meisjesnaam, waarom gaan jullie daar dan niet gewoon voor? En ik wilde zeggen, anders gebruik je je favo naam als tweede naam, maar dan krijg je Linde Lente huppeldepup, klint een beetje raar.
    Ik doe trouwens geen zwangerschapscursus.

@ Vlademira: Ben je niet bang dat er stiekem bekenden meelezen? Je hebt jezelf aardig bloot gegeven hier op het forum, met je complete naam en woonplaats. Ik zou dan een beetje bang zij n om dingen te verklappen.
    Leuk zeg dat je eigen vk op sbs was.

@ Bulldog: Wij hebben die badcapes ook maar aangeschft, omdat ze op het lijstje stonden. Als ik in mijn babyalbum van vroeger kijk, werd er best vaak gebruik gemaakt van die badcape. Vaak voor bij de visite op schoot. Ik weet niet of het daar voor bedoeld is, maar mijn ouders gebruikten hem daar voor iig. En voor als de kleine is bad is geweest natuurlijk!

@ daantje82: Succes met je gesprek bij de bedrijfsarts.

@ Meryem: Haha, geniet maar lekker van je gebakjes... Ik krijg spontaan trek.

@ onsukkie: Ooh, Woezel en Pip, die vind ik ook zo leuk. Ben echt benieuwd naar hoe het geboortebord wordt. Foto showen als het af is hoor!

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    He, mn banner is weer een plaatje opgeschoven, leuk! Ziet er nu echt al heel groot uit.

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Even een vraagje over de kruiken. Die moeten wij namelijk nog aanschaffen, maar heb je er echt 2 nodig in juni?
    En heeft er iemand ervaring met die bellywarmer?

Deel Deze Pagina