Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Spirit, hè wat vervelend zeg. Gelukkig hoefde je niet te blijven in het ziekenhuis.

Weet niet meer wie er over geschreven heeft, maar ik heb vandaag ook het Wibra boxkleed gekocht voor 4,99 euro. En hij is nog echt leuk ook!

Onsukkie, wauw, wat een supermooie buik heb jij!

Zie je striae altijd meteen of kan het ook zijn dat je het pas ziet als de huid weer slap is? Tot nu toe zie ik bij mij nog niks (behalve de striae die ik al had..).

Bwtje, handig hè zo'n c1000 dichtbij huis... ;) Grappig om nu iemand te kennen van het forum!
    Ons kaartje is bijna klaar, een vriendin van me die in Australië woont heeft hem ontworpen. Ben er erg blij mee! Geen idee wat het drukken gaat kosten eigenlijk...
    Over de tekst hebben we eigenlijk nog niet nagedacht trouwens :( (bedenk ik me nu ik het bij jullie lees...).

Ik heb vanmorgen een groei-echo gehad. Het kindje ligt nu 2 weken achter qua groei. Ze zeggen nog steeds dat ik me geen zorgen hoef te maken. Nou ben ik zelf ook nogal klein. Als het kindje zo doorgroeit weegt ze met 40 weken 6 pond. Dat klinkt wel weer prima vind ik. Maar ze gaat wel steeds iets meer achterlopen nu, begon met 1 week, toen anderhalf en nu 2. En ik ben ook nog 2 daagjes verder dan de berekening zegt... Maak me stiekum toch wel wat zorgen...

Ook een anti D-spuit gehad en bloed laten prikken. Vond het wel weer even genoeg zo...

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    heey zonneschijn, hebben ze gezegd hoeveel je kindje nu weegt of hebben ze alleen gezegd hoeveel weken het achter loopt. Enne wat is een anti D-spuit?

3. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Krokus, ja kidje weegt nu 1200 gram (en een beetje, weet het niet meer precies). Raar idee dat het in de laatste 9,5 week nog minstens 2x zo zwaar moet worden.
    Jouw kindje was ongeveer 1500 gram toch? Bij ongeveer 30 weken of niet?

En over de anti Dspuit, die krijg ik omdat ik bloedgroep 0 negatief heb. Er is grote kans dat mijn baby'tje een positieve bloedgroep heeft (dat heeft bijna iedereen dacht ik), en als er dan bloedcontact zou zijn tussen mij en het kindje ga ik (zonder die spuit) antistoffen aanmaken, tegen het kindje dus. En da's niet goed.
    Het is het rhesus-babyverhaal, volgens mij leg ik het zo goed uit, maar weet ook niet precie shoe het zit.
    Maar waar die D voor staat weet ik eigenlijk ook niet.

Hoe is het verder met je?

4. vlademira

vlademira Niet meer actief

wij hebben deze tekst op ons geboorte kaartje staan:

Onze liefde kreeg handjes en voetjes...

Dolgelukkig zijn wij met de geboorte van onze zoon:
    Quinten Xander
    Hij weegt 3050 gram
    en is 52 cm lang.

naam en naam
    straat +huisnummer
    postcode + plaats
    tel. ……..

mamma en zoon rusten tussen twaalf en twee
    en na tienen doet pappa ook mee

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Zonneschijn: Ja, volgens mij leg je het wel goed uit. Ik krijg die spuit ook de volgende keer. Volgens mij is het risico voor een eventueel tweede kindje nog groter, omdat je lichaam dan meteen die anti-stoffen gaat aanmaken. Voor eerste kindje heeft het toch zelden gevolgen?

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Vlademira: Wat een leuke aankondigingszin zeg, grappig. Wij hebben dus ook een aankondigingszin, en dan de naam en alle blabla. Maar we twijfelen nog of we aan de linkerbinnenzijde vban het kaartje een gedichtje doen, en zoja, welke.

7. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Goh, wist niet dat jullie zo actief waren :D Een paar dagen niet geweest op het forum, had even wat bij te lezen.

Morgen naar de VK, krijg ook zo'n anti-D spuit... Ben niet zo gek op naalden :( Hoe is jullie vk? Ik ga naar een praktijk van +/- 7 vk-n en sommige zijn supper enthousiast en aardig maar er zitten ook een paar van die sjacherijnige tangen bij. Die zitten alleen maar achter de computer, nemen bloeddruk en gewicht op en vragen helemaal niets. Beetje raar, bij het eerste kindje is voor jou alles nieuw en zij doen alsof je de zoveelste bent.

De vrouw van de kraamzorg was wel erg vriendelijk, legde veel uit. Is een uur gebleven. Controleren doen ze niet meer, dat verschilt per organisatie. Bij een vriendin van mij hebben ze dat wel gedaan nl.

Hebben jullie een tip voor leuke gordijnen, we kunnen maar niets passends vinden. We hebben de kleuren lime, aqua en oranje voor de aankleding en lichtgele muren.

De kaartjes is ook zo moeilijk kiezen.... 2 a 300 euro is wel erg veel. Te bedenken dat veel mensen ze toch weggooien..

@ Coco: voor het gebruik van de autogordel kreeg ik een goede tip. Als je de gordel vastklikt voordat je op de stoel gaat zitten. Dan kun je het schuine deel over je heen trekken. Het onderste deel zit je op waardoor je geen last met je buik hebt. Werkt voormij super omdat juist het onderste deel knelde.

@Spirit: vervelend dat vocht. Een vriendin heeft accupuntuur gehad hiervoor en het hielp haar goed.

8. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Dragen autogordel
    Begin 2006 is de wet op het gebruik van de autogordel aangepast in die zin dat er géén uitzondering meer is voor vrouwen die zwanger zijn. Voorheen deden veel zwangere vrouwen de veiligheidsgordel deels achter de rug om, zodat er alleen een heupgordel overbleef. Vanaf nu is dat niet meer toegestaan. Ook als je zwanger bent moet je de driepuntsgordel dragen zoals het bedoeld is.

In de praktijk
    De veiligheid van je ongeboren kind valt of staat met je eigen veiligheid. Dat betekent dat je jezelf altijd maximaal zult moeten beschermen en dus de autogordel op de juiste manier moet dragen. Doe je dit niet dan loop je onnodig veel risico's in geval van een aanrijding.

De foetus zit goed beschermt in je buik door het vruchtwater en kan best wat hebben. Een tip voor je rijcomfort is om het onderste deel van de gordel zo laag mogelijk onder de buik te plaatsen.

9. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

nou dan ga ik dat ook maar eens proberen denk ik als ik bevallen ben ja niet gelijk natuurlijk....

10. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    lkker he klinkt dat nog 9 weekjes hihi

11. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

hey ilona
    super dat alles goed was bij de verlos...

12. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

had ik maar een laptop kon ik nu lkker in bed liggen en typen ben moe....

13. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey spirit wat vervelend allemaal zeg.....
    hoop ook voor je dat het snel afzakt!
    klagen moet kunnen togh

14. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
  15. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

die van mij moet strax afkicken van de cola volgens mij
    drink wel een paar glaasjes op een dag maar nie zoveel meer als in het begin

16. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

mooi dat alles goed was bij de vk
    fijn dat het kindje met hoofdje nar benee ligt die van mij ligt nu ook met hoofdje benee mag van mij wel zo liggen blijven ook

17. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik heb dat boek ook gelezen en het is idd een heel goed boek! En groot gelijk hoor als je ergens met tegenzin heengaat is echt niet leuk dan maar 75 euro weg!

18. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey dames,,
    heb ff gereageerd
    wij hebben de kaartjes ook al klaar

wij hebben een tekst voor onze 2 dochters
    op onze teentjes kijken wij
    over het randje van de wieg
    dag klein zusje we vinden je lief
    staat op de ene kant van de kaart
    en op de andere kant staat

we wisten al dat het een meisje was,
    maar dat ze zo mooi zou zijn zien we nu pas

namen
    geboren op 00 juni 2008 om 00.00
    weegt 0000gram en is 00 cm lang

trotse ouder hans en monique

moeder en dochter rusten van 3 tot 5 wilt u vingertjes en teentjes tellen dan graag van tevoren even bellen

zo ongeveer

ik ben ook ff bij de wibra geweest heb niks gekocht haha was mij te druk

ik lig vanaaf vroeg ben op
    de hele dag in de weer geweest
    ben helemaal brak nu

jeetje beebje voel ik soms helemaal mijn buik omhoog duwen haha grappig gevoel

hebben jullie het bedje ook al opgemaakt en in welke volgorde hebben jullie dat gedaan als ik mag vragen?

hoor het wel of niet kan ook natuurlijk

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ons ukkie, wat een mooie buik zeg!

wanneer gaat een kindje met zijn hoofdje naar beneden liggen?, volgens mij is die van mij nog druk aan het draaien, ik voel de kleine zo'n beetje overal!

heeft essie trouwens geen buddie? ze is nu wel al een hele tijd niet op het forum geweest (of heb ik er inmiddels over heen gelezen?)

wij hebben als gedichtje:
    pappa kon niet slapen
    mamma was niet moe
    pas vele uurtjes later
    vielen hun oogjes toe
    nu 9 maanden later ben ik gekomen,
    als wens op hun dromen

vind alleen de laatste zin een beetje raar, maar kan me er ook niet iets anders op verzinnen! dus t zal wel beetje wennen zijn!

zo, ga nu weer verder lezen!

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi Mo

Ik heb ook regelmatig last van harde buiken en heb het idee dat dat komt omdat ik heel de dag onbewust mn buikspieren gespannen houd, nu heb ik zo'n babybelt aangeschaft en heb echt het gevoel dat ik mn buikspieren nu kan ontspannen met als gevolg minder harde buiken ;)
    Weet niet of het bij jou ook werkt maar baad het niet dan schaad het niet!

Heb de laatste tijd ook last van kuitkrampen s'nachts hebben jullie daar ook last van?

Deel Deze Pagina