Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik zou vandaag bellen als ik jou was, pijn is niet de bedoeling.

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    :D 30 weken :D

Wat gaat het hard he? alweer 30 weekjes nog 10 te gaan!

Nou ons dametje ligt even op bed en vanavond weer op pad..
    En we bekijken de planning per dag ook wat het weer doet enzo!

Even over die bekkenbodemspieren het is zeker wel belangrijk om die oefeningen te doen! Zowel tijdens als daarna, alles wordt weker op moment om je klaar te maken voor de bevalling..
    Maar als je de spieren niet traint kan dit inderdaad gevolgen hebben zoals bekkeninstabiliteit en incontinentie maar dat is wel heel extreem. Maar het kan zeker!
    Het feit of jou baby er wel of niet uit kan heeft met je bekken te maken als die te nauw is dan gaat het niet lukken en dit kunnen ze zien, maar normaal gesproken past het gewoon met of zonder hulp ;)
    Maar inderdaad als jou spieren goed genoeg zijn kun je dit achteraf gewoon doen ;)

Hier een link kun je lezen wat de gevolgen zijn en wat je kunt doen qua oefeningen maar ook de dagelijkse dingen zoals nu uit bed komen en straks de baby uit bed halen ed..

http://www.lumc.nl/patfolders/patienten ... lling.html

Maar het is dus zeker wel belangrijk om ze te doen!

En over die buikpijn ik heb nu ook steeds meer het gevoel dat ze lager komt te zitten uiteindelijk gaan ze straks ook indalen, en af en toe voel ik dit ook wel steken hoor!
    Je kan zelfs indalingsweeen hebben haha moet je nagaan ;)
    Bij aanhoudende pijn kun je altijd even bellen en laten checken kan nooit kwaad he ;)

hopelijk is het niets!
    Fijne zonnige dag nog allemaal..
    Sanne

3. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

ik heb geen buikpijn dus kan ik je er ook nie bij helpen om te zeggen wat het is
    hoop voor je dat het snel over is !

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb ook geen buikpijn, dus zou niet weten wat het dan is. Bel de VK zou ik zeggen als je je zorgen maakt, stress is ook niet goed. ;)

Ik ben vanmiddag naar de tandarts geweest en nu blijkt tandvlees ontstoken te zijn. Ik poets heel goed, twee keer per dag met elektrische tandenborstel. maar de tandarts zei dat het daar niet aan lag, lag aan de hormonen. Ja ja, daar zijn ze weer de hormonen, ik moet nu gaan spoelen met listerine. Hoop dat het snel over is.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    huh, niemand nog geschreven? wat gek, alles goed met iedereen?

6. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Goeiemorgen,
    rustig hier inderdaad!
    Hoop dat t snel beter gaat met je tandvlees Krokus!

Ik moet zo naar VK, dan de hele dag werken, vanavond yoga en dan morgen lekker dagje vrij (en al helemaal volgepland).

Ben er later weer!

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Goeiemorgen dames, staat de glazenwasser boven voor het raam vanmorgen. Schrok me dood. Maar goed, heeft die eikel de ramen op de benedenverdieping niet gedaan. Wat heb ik daar nou aan?

Die waren juist het smerigst!
    Verdorie, moet ik alsnog op een trap.

8. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    goeiemoggel!
    lkker geslapen hoor
    net ff naar de kapper geweest moet ook eens gebeuren
    zo kleine meid ophalen van de psz
    en daarna ff op verjaardagvisite dus druk dru kdruk
    kom vanaaf nog wel ff kijkuh hierrrroo

9. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Wat is het hier rustig....
    Waar is iedereen?

Hier gaat het nog steeds erg druk in mijn buik met bewegen. Ik neem nu al extra pauze op m'n werk. Mijn baas vindt dit niet leuk, maar het boeit me niet. Ik heb recht op extra pauze. Dus ik neem die gewoon.

Ohhhh, zaterdag eindelijk de pretecho. Ik ben zo benieuwd naar onze kleine spruit....

Gr.
    Bianca

10. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Aan alle juni mama's die al een kindje hebben, heb ik even een vraagje.
    Ik beval in het zkh vanwege een medische indicatie. Wat moet er allemaal in de vluchtkoffer zitten?

Alvast bedankt voor jullie informatie....

Gr.
    Bianca

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik beval ook in het ziekenhuis en is mijn tweede. Ik heb er in zitten:

2 setjes kleertjes, dus twee broekjes en twee truitjes

2 rompertjes

speentje

ziekenhuispasje

mutsje

pyama voor jezelf, kleding en ondergoed voor jezelf

luiers hebben ze in het ziekenhuis, dat hoeft er dus niet in

sokjes voor baby

fototoestel

misschien een shirt voor je man/vriend, als ie erg moet zweten haahaha.

12. vlademira

vlademira Niet meer actief

Goede morgen meiden.
    alles goed , hier wel wel af en toe last van krampen in mijn buik.
    heb het idee dat ons ventje al goed ligt mag vanavond weer naar de vk dus dan zullen we het zien.
    hij is ook lekker bewegelijk.
    ik weet ook niet precies wat er nou in de vluchttas moet ik ga ook in het ziekenhuis bevallen.

wat een mooi weer is het de laatste tijd hè.

o ja ik heb ook weer een bod op mijn auto gekregen gaat nu mooi regelmatig omhoog dus heb goede hoop.
    en anders gaan we mijn auto inruilen de auto van mijn man is waarschijnlijk verkocht.we willen graag een ford focus wagon weer hebben hebben we lekker de ruimte.
    want met baby in een ford ka of een folkswagen polo is vrij krap
    en dan te bedenken dat de kinderwagen ook mee moet is vrij lastig dan.
    wat voor auto hebben jullie (degene die een auto hebben )

o ja en over die bloedneus heb ik ook af en toe vooral wanneer ik net m'n neus gesnoten heb.

gisteren zijn ze van de kraamhulp geweest was een heel gezellig gesprek.
    standaart controleren ze niet maar ik heb wel even gevraagd of ze even wou kijken of ik alles op orde had .
    volgens haar hadden we alles perfect in orde,
    en wat ik ook heel fijn vond dat ze er niet over zeurde dat ik geen borstvoeding wil geven, krijg al genoeg gezeur daar over en van vreemde mensen nog wel notabene.
    we hadden gisteren melk poeder gekocht (hypoallergeen op aanraden van de vk )
    omdat de kraamhulp had gezegt dat we dit al beter in huis kunnen halen.
    stond er opeens een vrouw achter mij op mijn schouder te tikken en zei borstvoeding is veel gezonder hoor voor een baby.
    waar bemoeid zo'n mens zich mee bah. en stel je voor dat je geen borstvoeding kunt geven (ik wil het zelf dan niet ) dan zegt zo'n vrouw zoiets misschien word je er dan wel heel verdrietig van omdat je het misschien heel erg graag wilt maar niet kunt om bepaalde redenen.

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wij krijgen in juni een nieuwe auto, de nieuw ford focus, we hebben nu het oudere model, maar dat is een huurauto. Het zijn allemaal auto's van de zaak, dus we hebben in het afgelopen jaar al wat verschillende gereden, in juni dus de definitieve waar we 4 jaar mee moeten doen. Hiervoor reden we een Peugeot 307SW.

14. vlademira

vlademira Niet meer actief

hoe rijd die Peugeot 307SW.
    want die staat ook op ons lijstje we zitten te twijfelen tussen de ford focus wagon en de Peugeot 307SW.
    welke heeft jouw voorkeur

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik was/ben zeeeeeeeeeeeeeeer tevreden met de 307sw, alleen hij is in de lease een stuk duurder dan de focus wagon. Van mij had die 307sw niet weg gehoeven, maar mannetje he... qua vering is de 307sw een stuk beter dan de focus, maar de focus ligt weer steviger op de weg. Ik vind het beide prettige auto's.

16. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hoi meiden,

Alles goed hier!
    Ze lag niet klem!
    Alleen geen 3d voor ons helaas ze werkte niet mee!
    Dus weg geld, krijgen we ook niet terug helaas.
    Verder is het hier druk druk druk.
    Geen tijd voor me pc helaas!

dikke kus Esther

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Ik heb ook beide auto's gehad. Nu rijd ik de 307. Ligt lekker op de weg, goede vering, ruim e.d. De focus vond ik erg stug rijden. Wel een nadeel met de 307 dat de verlichting vaak stuk gaan. Een collega van mij had alleen maar pech met z'n 307, die naam hebben ze wel

18. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    hoi allemaal,ik hoop dat met jullie alles goed is!

Hier vandaag 30 weken :whistle:

De verloskundige is hier net langs geweest ik dacht dat ik vruchtwater verloor,maar dat was gelukkig niet zo pfff het hoofdje ligt wel beneden..maar niet in het bekken dus kan nog alle kanten op draaien, alleen deed het echt zeer toen ze dat moesten voelen,echt steken pfff..
    maar verder alles goed!

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    goedemiddag ladies!

vlademira: hopen dat je auto'tje voor een mooi bedrag verkocht gaat worden, meid! En wat een stom mens zeg die zich er een beetje mee gaat bemoeien over de voeding, ik was er echt pissig om geworden! Succes vanavond bij de vk..

essie: fijn wat van je te horen! gelukkig lag de kleine niet klem zeg. Wel jammer van de 3d-echo maar goed..

claudia: feli met je 30 weken! En gelukkig dat je geen vruchtwater verloor, doe maar rustig aan meid!

Hier gaat alles goed.. Gister de kraamhulp gesproken voor een intake-gesprek. Maar volgens mij was die vrouw niet erg snugger. Ik vertel haar dus dat we nog gaan verhuizen dus dat het misschien handiger is om in het nieuwe huis af te spreken. Vraagt ze aan mij wanneer we gaan verhuizen, ik zeg: 20 of 21 april. Komt ze aan met: Ow, 21 april kan ik wel langskomen, om half 11.. (ja lekker handig op een dag dat je waarsch gaat verhuizen.. NOT). Nu staat de afspraak voor 28 april, ben benieuwd.

kom straks wel weer even kijken hier.. :)

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Zonneschijn: Wat balen zeg dat het nog steeds niet geregeld is zeg op je werk. Heb je ondertussen alweer met je coördinator gesproken?
    En is het allemaal gelukt met de kamers wisselen?

@ Bulldog: Wat super dat het geen trombose is, dat zal wel een opluchting zijn.

@ Sjoon: Hier ook een klein nachtmesnje in mijn buik. Zodra ik 's avonds op bed lig wordt de kleine wakker, hihi... Ik vind dat heerlijk!

@ onsukkie: Bij jullie zijn de rollen omgedraaid en is hij degene met de rare dromen, whaha, waar maakt hij zich druk om? Pap in zn auto, hihi.

@ Agnes/Dafke: Welkom terug. Altijd vervelend als je internet eruit ligt/ pc kapot is.

@ Meryem: Ik heb volgens mij nog niet één keer de hik gevoeld. Ben wel benieuwd hoe dat voelt.

@ Flex: Pfff... Ja bloedneus heb ik ook last van. Als klein kind iedere dag, toen ik volwassen werd er min of meer overheen gegroeid maar de laatste tijd heb ik het weer af en toe. Afgelopen zaterdag nog op mijn werk. Ik was net 3 kwartier aan het werk toen het opeens begon. Echt niet fijn als je maar in je eentje achter de bar staat. Gelukkig was mijn collega nog niet naar huis en wilde ze het weer even van me overnemen.

@ Minnie: Met de eetlust gaat het goed. Als ik niet oplet eet ik de hele dag door, haha. Beetje opletten dus. In het begin van de zwangerschap had ik vooral terk in hartig, tegenwoordig ben ik ook weer gek op zoetigheid.

@ Meryem: Inderdaad niet echt snugger. Hopelijk komt er op de intake zelf iemand anders die wat slimmer is.

Hier gaat alles goed. Ben van het weekend megadruk geweest, do/vr/zat/ma gewerkt. Zondag ook de hele dag druk bezig geweest. Had verder nergens tijd voor.
    Gisterenavond weer bij de vk geweest. Bloeddruk was 110/55. Ijzer was 7.3 geloof ik. Verder heb ik die spuit gehad ivm rhesusfactor. En beebje ligt waarschijnlijk met het kontje naar beneden, al kon ze dat nog niet met 100% zekerheid zeggen.
    Ik ga nu even stofzuigen en opruimen want het lijkt wel alsof er een bom is gevallen.

Deel Deze Pagina