Ik kom even Hallo zeggen tegen iedereen! @Bwtje; helaas heb ik dat al weggegooid, sorry. @Zonneschijn; ik kom ook niet veel aan hoor, ik zit in totaal op 4/5 kilo, en dat is echt vooral van de eerste tijd, van mijn jongste kwam ik op het einde op 8 kilo totaal. Ik teken ervoor hoor....ben je het zo weer kwijt
hey dames alles goed hier? zonneschijn veel plezier morgen! krokus..das een lkker vooruitzicht dus nog 8 weekjes te gaan heerlijk weertje zeg! is er niemand die last van bandenpijn heeft verder?
Jawel hoor Mo, dat heb ik ook.....een plotselinge snerpende pijn aan een van de zijkanten..... Groeispurt misschien?
hebben jullie het verhaal al gelezen bij de juli mama's? daar is iemand al bevallen van een tweeling rond de 27 weken, 700 en 900 gr beide overleden Jeetje dat is even schrikken zeg! ga nu snel mijn dochtertje ophalen van school!
@bwtje, ow wat erg, allebei overleden, wil dat echt nooit meemaken. @xxxxx1974: baby wordt eerder gehaald omdat ik zw suiker heb, vandaag zei de gyn dat ze bij zwangeren met zw suiker de baby niet laten zitten tot 40 weken, insuline zou niet goed zijn voor de baby in die periode, dus vandaar, en mijn suiker is nog steeds wel hoog vandaar. Mij maakt het niks uit, als het maar gezond is. Twee weken eerder of later, dan heb je al zo lang gewacht dan kunnen die twee weken ook nog wel. @mo: ja heerlijk nog maar 7 weekjes. maar dat betekent wel dat ik waarschijnlijk een mei mama wordt, maar dat zien we dan wel.
Hey meiden, Ben even niet meer op het forum geweest. Zie dat er veel is geschreven, en kan helaas niet op iedereen reageren. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Vandaag ben ik precies 32 weken! Jeetje wat gaat het snel zeg. Morgen moet ik weer naar de verloskundige, heb mijn vragenlijstje klaar liggen. Mijn kindje ligt eigenlijk vanaf het begin al 2/3 weken voor op schema. Begin me nu wel af te vragen of de kans groot is dat hij eerder word geboren Vrijdag komt de kraamhulp, ben benieuwd. Mijn eerste weekje verlof zit er al weer op, en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Vooral nu de zon ook nog een beetje mee begint te werken. Begin wel ontzettend veel last te krijgen van nestdrang! Kan ook door het voorjaar komen hoor. Maar mijn vriend word er helemaal gek van. Vind dat ik iets rustiger aan moet doen, maar ik wil nu alles netjes en schoon hebben. Meer meiden die hier last van hebben?!?!?! HIHIHI Groetjes Margot
Hallo meiden margotmarcel: heerlijk al een week verlof erop zeg! ik moet nog 5 weekjes werken en dan mag ik ook lekekr genieten. en de nestdrang, ben ook wel heftig aan de poets, maar daar heb ik vaker last van als het zonnetje lekker schijnt! Ach is alles lekker schoon als de kleine komt. Bwtje: Ik lees niet op de andere aankomende mama's mee, maar wat erg zeg, ben je 2 kinderen in een keer kwijt, afschuwelijk zeg! Krokus: dus voor jou schiet het n heel erg op! Ik hoop dat met je suiker alles goed blijft gaan en dat je kindje er geen last van heeft! Zonneschijn en man heel erg veel pleizer morgen bij jullie huwelijk! Heel erg veel geluk! Ik hoop dat jullie een mooie dag mogen hebben met heerlijk weer erbij! Met mij gaat het lekker. Ben lekker in huis bezig met de schoonmaak. Doordat ik opeens in uren achteruit ben gezet op mijn werk, werk ik nu nog maar 9 uur per week, niet veel maar toch ook wel lekker, werk nu alleen nog maar op woensdagavond en op zaterdag, de rest van de week ben ik druk met andere dingen (hobby, vrienden, babykamer inrichten, enz) Iedereen nog een fijne dag verder en tot snel
Hoi Meiden hier even een ego-bericht. Maandag hebben ze de babykamer gebracht en dat is op zicht heel leuk, maar al sinds mn hele zw.schap is mn moeder ( en vader) overal bij, ik heb ze overal bij betrokken zoals met het kamertje kopen etc. Maar nu legt mn moeder zoveel druk op mij dat ik zelf haast niet meer na kan denken over hoe ik het wil. Ze geeft iedere keer ongevraagd advies, wat ze wel goed bedoelt hoor maar soms wordt het heel benauwend. Zelfs over de borstvoeding had ze wat te zeggen, ze vindt het maar een modeverschijnsel en ze was het niet eens met de voordelen van bv, ik weet wel wat de reden daarvan is, ze wil gewoon 1x per dag de baby de fles geven, maar ja de 1e tijd wil ik gewoon nog niet gaan kolven omdat mn moeder zonodig de fles wil geven. Ook met zw.schapkleding kopen heeft ze iedere keer comentaar op wat ik wil dragen, zo voel ik me net een klein kind in die winkel. Gisteren heb ik heel voorzichtig tegen haar gezegd dat het me allemaal een beetje teveel werd en nu is ze dus boos, en ze zegt dat ik haar heel veel verdriet doe en dat ze dan maar voortaan niet meer langskomt. Ze is net kwaad weggelopen. Ook wilde ze graag meehelpen met alle babykleertjes ophangen en zo, maar dat wil ik liever zelf doen en daar was ik vandaag mee bezig dus ik denk dat ze daar ook beledigd over is. Hetzelfde met ons hondje, zij is heel gek met dat beest en wil dr iedere keer voor haarzelf houden, vanmorgen was ik bij haar met mn hondje en dan dat ze heel stom als ik mn hondje weer mee wil nemen ( ze wil dan dat ik haar daar laat), nu houd ik mn hart vast als straks onze baby er is. Heeft een van jullie dit ook met jullie moeder ( of vader) ? Ik word er namelijk niet goed van, ik wil ook wel eens samen met mn vriend iets beslissen maar daar krijg je bijna geen kans voor op deze manier. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt. Nu ga ik even jullie verhalen bijlezen. Liefs Minnie
Hoi Claudia, Ik had van de week ook zo'n pijn onder in mn buik, een soort ongiekrampen maar dan erger, voelde me ook een beetje ongerust maar Daar de dag erna was het weg, had me die dag ook een beetje druk gemaakt dus misschien dat het daarvan komt en anders is het de groei van je bm. Maar ik zal het zeker vragen aan de vk vrijdag, ik ben vanmorgen geweest maar ben het vergeten te vragen. Het was trouwens goed bij de vk, beebje ligt mooi met het hoofdje omlaag. Moest wel bloed laten prikken ( suiker en ijzer) heb ik daarna meteen laten doen bij de ha. Daar deden ze die naald in mn arm, maar het duurde zo lang en ze deed me behoorlijk zeer met die naald, wat bleek kreeg ze geen bloed uit die ader, maar ze was wel goed aan het wroeten au. daarna de andere arm en toen lukte het wel. Nou dat heb ik weer
@ Zonneschijn: Fijn dat je in ieder geval íets bereiukt hebt op je werk. Ik heb me bij de vk nog nooit hoeven wegen. Maar thuis schommelt mijn gewicht al weken rond hetzelfde, namelijk 78-80. Is natuurlijk een verschil of ik 's ochtends of 's avonds weeg, maar echt aankomen doe ik al een tijdje niet. Verder is het erg jammer voor je dat je nu bent doorverwezen naar de gyn. Ik hoop maar dat het idd meer uit voorzorg is. Enne, verder wil ik je, voordat ik het vergeet, morgen een supergeweldige dag toewensen. Hopelijk is het morgen net zulk mooi weer als vandaag. Ze hebben het iig wel opgegeven. @ Sjoon: Ik weet niet hoe hoog je bed nu is, maar misschien is een extra matras er bovenop een optie, zoals Vlademira ook al zei. @ Vlademira: Wat fijn zeg dat de baby al ingedaald is en dat alles goed is qua gewicht. Maandag heeft mijn vk ook geprobeerd te voelen hoe het ligt. Ze durfde het niet met 100% zekerheid te zeggen maar waarschijnlijk nog met de billetjes naar beneden. En welk vader cadeautje zat er dan in die doos van Kruidvat? Dat kan ik me helemaal niet herinneren. (Heb hem ook al heel lang geleden opgehaald hoor.) @ Bianca: Hoe lang moet je nog werken tot aan je verlof? Lijkt me inderdaad lastig hoor, als je steeds zo moeilijk je bed uit kan komen en zo moe bent. Als het daarom gaat heb ik het makkelijker, ik werk meestal 's avonds en kan dan overdag zo lang blijven liggen als dat ik nodig heb. @ Bwtje: Nee, nog niet gelezen bij de juli-mama's. Maar wat een drama moet dat zijn zeg... Zo verheug je je op de komst van 2 kindjes, en dan overlijden ze allebei. @ Margot: Wat lekker zeg dat je al verlof hebt. Ik moet nog 8 daagjes werken in totaal, verspreid over iets meer dan 2 weken. Dus voor mij gaat het ook al opschieten. En nesteldrang... Ja, daar begin ik ook langzaam aan last van te krijgen. Maar het is nog niet overdreven hoor, en ik vind het ook helemaal niet erg. @ Minnie: Wat vervelend zeg dat je moeder zo doordraait. Ik begrijp natuurlijk wel dat ze heel trots is en ook graag de fles wil geven, maar dat is nog geen reden om tegen jou te zeggen dat je dan maar beter geen borstvoeding kunt gaan geven. Ik heb geen tips of iets voor je, ik zit niet in deze situatie. Maar succes ermee, hopelkijk draait ze nog bij. Wat is het toch een heerlijk dag vandaag he. Ik heb echt heerlijk genoten van het weer. Eerst een stukje wezen fietsen, want moest naar de Blokker en die is niet om de hoek. En vanmiddag lekker bijna 2 uur met de honden wezen wandelen, heerlijk... En ook zo fijn dat het wasgoed weer naar buiten kan, ipv binnen ophangen. Morgen nog zo'n dag, maar ik geloof dat ze voor daarna weer slechter op hebben gegeven.
Vlademire wij hebben een peugeot 207, is dus ook niet zo'n grote auto en helaas ook nog eens 3 deurs, we willen dit jaar eigelijk wel een nieuwe auto aanschaffen, een hyundai santafe, maar ja eerst maar weer eens wat sparen haha het kost al een hoop geld allemaal, dus voorlopig is het behelpen met de peugeot. En idd heel irritant als mensen zich bemoeien over bv of flesvoeding, vooral zo'n vreemde miep in supermarkt bah, die had ik gelijk afgeblaft Je moet doen waar jij achter staat meid!
Hoi Claudia fijn dat alles goed was meid, waarom dacht je dat je vruchtwater verloor? Ik had van de week nl ook een nat slipje vandaar dat ik het vraag.
Hier ook regelmatig last van vochtverlies, soms lijkt het net of ik in mn broek heb geplast Ik denk dat het urine is, wat ben ik ook stom, ik was vanmorgen bij de vk en heb het niet gevraagd...... Maar mn gevoel zegt dat het oke is, als jij twijfelt meid moet je wel je gevoel volgen hoor en de vk bellen
Oeps ik ben weer constant aan het woord hier hihi. Zonneschijn heel veel plezier morgen bij jullie huwelijk! Ik ga straks weer lekker zw.schapszwemmen en dan vroeg mn nestje in, ik moet morgen naar Haarlem ( vanuit brabant) voor een Canon fotocursus, moet er om 10 wezen maar aangezien je gegarandeert in de file komt moet ik ruim op tijd vertrekken. Die cursus duurt van 10 tot ongeveer 16 uur, maar ik moet om 19 uur weer thuis zijn voor Spaanse les pffff dat wordt nog krap met de tijd.
goedemiddag meiden, Wat vreselijk bij de juli-mama's zeg .. Zo jammer zeg Margotmarcel: Nestdrang heb ik ook last van, we gaan als het goed is 20 of 21 april verhuizen maar heb onderhand al zowat alles ingepakt . Ook de kleertjes en lakentjes zijn allemaal al gewassen.. minnie: Leuk dat ze het kamertje zijn komen brengen maar moeilijk zeg, zo'n moeder. Zou ook niet zo goed weten hoe daarmee om te gaan. Ik denk dat je toch duidelijk moet zijn naar dr, ook al vind ze dat niet leuk. Mijn moeder zie ik dan helemaal niet haha, is weer het andere uiterste.. maar soms vind ik dat ook niet zo erg eigenlijk.. coco: inderdaad mooi weer ja! Heb er ook van genoten! Zonneschijn: Veel geluk morgen! Maak er een onvergetelijke dag van meid! Ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen morgen op mijn verjaardag, de nieuwe keuken komt ook aan dus zal wel niet heel veel speicaals zijn. Me mannetje is wel lekker vrij dus dat is gezellig.. Nu heb ik net een mobile gekocht, alleen nu doet het melodietje het niet .. Als ik hem wil opwinden draait hij zeg maar door, alsof hij hem niet pakt ofzo.. Ik haat het altijd zo dat als je iets koopt en het niet goed werkt. Nu moet ik morgen weer terug naar de stad, maar goed
Hallo! Ik ben ook in juni uitgerekend... Grappig te zien dat sommigen op dezelfde dag uitgerekend zijn Het zijn wel erg veel pagina's om alles door te lezen dus daar begin ik maar niet aan. Ik wens iedereen wel veel sterkte de laatste maandjes!
@ Meryem: Zonde dat je mobiel het niet doet. Waar had je hem gekocht? @ Suzanne: Welkom bij de juni-mama's. Kom gezellig met ons meekletsen. Als je ook op de lijst wilt, moet je even je gegevens pb-en naar Flex of Bianca. (naam, uitgerekende datum, hoeveelste kindje, waar je wilt bevallen, of je BV of FV wilt gaan geven) Ik zit me hier te vervelen. Man zit Star Wars te kijken en als ik ergens een hekel aan heb... En hier op het forum valt op het moment ook niet veel te kletsen, dus dit wordt een dodelijk saai avondje..