Heb een paar maanden geleden geoefend met de hond,met de baby en de kinderwagen van een vriendin van mij. Wij hebben ook niet bepaald een klein hondje (Dobermann) maar het was geen probleem. Heb gelukkig in het verleden erg veel met hem getraind, volgt zelfs naast me als ik achter de kinderwagen loop! Aan de lijn is het zinnetje niet trekken voldoende en in het parkje laat ik hem altijd los zodat hij lekker zijn gang kan gaan en komt keurig terug als ik hem roep. Met kinderen en baby's gaat ie gelukkig ook rustig om, kijkt wel even en snuffelt even en gaat dan weer naar z'n plaats. De bevalling zie ik wel tegenop, weet niet wat me te wachten staat maar ik kan ook moeilijk wachten tot het zover is, ben ook heel erg nieuwsgierig hoe de baby er uitziet! Hetgene waar ik het bangst voor ben is dat ik zwangerschapsvergiftiging zal krijgen! Vrijdagmorgen komt er iemand langs van de kraamzorg voor een intake gesprek. Ben vanmorgen weer naar de gynaecoloog geweest. Mijn bloeddruk is iets omhoog gegaan van 120/80 naar 130/80 maar dit was niet te hoog. Zat een heel klein spoortje eiwit in m'n urine maar is acceptabel. mag volgende week weer terugkomen voor controle. Mijn enkel was vanmorgen weer behoorlijk opgezet dus ik kreeg wel duidelijk te horen als ik me niet lekker ga voelen moet ik gelijk langskomen. Baby groeit goed en vruchtwater zat er voldoende en de placenta zag er goed uit, kortom mijn baby vermaakt zich prima in mijn buik!
@ Sunflower: oh ja, dat herken ik maar al te goed. Ik zelf heb ook trombose. En ik weet dat ik straks fijn door mag gaan met het prikken van heparine. En ik draag zo'n charmante steunkous. En ook ik moet in het ziekenhuis bevallen. het is niet zo erg, als je straks je kindje kan vasthouden....
@spirit fijndat jullie hond zo goed luistert! onze hond is mishandelt geweest als ik hard roep naar der dan is ze bang is zo zielig! met het trekken ben ik aan het oefenen gaat de goede kant op! hopen dat niet erger word je bloeddruk en het eiwit! krijg je ook elke x een echo of niet?
de vrouw van de kraamzorg vertelde dat er een babyboom aan komt in juli maar ik zat er gelukkig net voor!
bulldog ik krijg iedere keer een echo, wel fijn om te zien dat alles in orde is daarbinnen! Hoe oefen je met je hond, met een halsband, ketting of een halty? Wel mooi dat je net voor de babyboom aan bent zeg!
ja dat geloof ik ook ja dat dat leuk is om te zien daar binnen! ik baal er wel van ik heb maar 2 echo`s gehad aan de andere kant heeft het ook wel weer iets dat het gewoon goed ga vind ik! onze hond heb gewoon een zwarte brede band hebben wel een ketting maar die gebruiken we niet want dat gaat ze van die stik neiginge maken.
goedemiddag meiden! Ik hoop dat met iedereen alles goed is! Lekker weer zeg vandaag! Ik heb vanavond mijn 32 weken echo een groeiecho,omdat ze niet zo door mijn buik heen kunnen voelen,vanwege het extra laagje zoals ze dat zeggen..
haha vanwege het extra laagje LOL niet eerlijk we hebben nu allemaal extra hoor hihi Maar jij ff boffen hopelijk is gewoon alles goed! Ik dacht met dit zonnetje zal er wel weinig gekletst zijn maar er is toch flink gebabbelt ik heb toch echt lekker op het terras gezeten vandaag.. zit nu lekker buiten op mijn stoeltje in de tuin! HEEEERLIJK! Nou bij de dokter geweest, gelijk maar alle vlekjes nagekeken, maar inderdaad diegene op mijn arm was de enige die onrustig was..balen dus! Nu moet ik morgen de poli bellen en dus regelen dat ik in het ziekenhuis controle krijg ben benieuwd of ze het uiteindelijk ook weg gaan snijden.. Hoop natuurlijk dat het gewoon goed is! Het is mijn 2e bevalling en het enige wat ik hoop is dat ie net zo snel gaat, maar liever geen rugweeen deze keer, maar helaas hebben we het niet voor het uitkiezen Dus ik laat het net zoals bij de eerste over me heen komen Je moet er gewoon doorheen.. Vandaag komt het buikkastje en dan is het nog allemaal freubelen en dingetjes ophangen en echt klaar! dan maak ik ook pas de foto haha eerder niet! Mensen vroegen nog of dit mijn laatste werkweekend was..als het goed is dus wel ik werk ze om en om namelijk..maar hij valt eigenlijk net voor het weekend van mijn verlof dus dan gaan de 6 weken in Dus met mazzel hoef ik geen weekendjes meer! En ik deed voorheen de avonden nog, maar dit gaat echt niet meer de zorg is te zwaar, je moet alles alleen doen, en geen pauze en anders oplossen kan niet omdat ik dus alleen 's avonds werk en niet overdag.. Dus ik vind het wel prima zo lekker genieten vooral met dit weer! Zo nu ff wat drinken pakken met iets lekkers! morgen weer op de weegschaal bij VK o o
ow ja er was nog iets over wassen he? Ik was ook gewoon alles als je dan toch bezig bent de knuffels en matjes alles wat gewassen kan worden gebeurt dan ook, en natuurlijk met neutral! en hoeft niet allemaal in de wasmachine (30 graden is wel zo veilig dan!) kan ook gewoon ff sopje in bad maken en wat dingetjes erin doen goed uitspoelen en lekker buiten ophangen nu van profiteren met dit weer ! that reminds me! moet een nieuw droogrek kopen :S deze is kaduk en is een heel project geworden om er iets aan op te hangen nu! pffffff things to do lijstje blijft groot zo
bwtje balen dat er toch een onrustige moedervlek zit maar wel fijn dat ze er verder voor gaan kijken! de was is gedaan alle kleertjes en rompers e.d. hangen te drogen dus morge ga ik ze strijken! ik heb de hydrofiele luiers wel gestreken waren een opgevrot bolletje gewroden en in de label stond dat je ze mag strijken, ligt nu mooi in de kast. das was het wel voor vandaag kwa werk ben vanaf vanmorgen half 11 ofzo aan het wassen! ben blij dat ik niet op de weegschaal hoef bij de vk! mag morgen ook weer op controle!
Hihi ik ken dat, het things to do lijstje is hier ook heel groot haha! Ik had er nog niet over nagedacht om de knuffels en tuttels ook te wassen, zal dat ook maar eens gaan doen. Eltje welkom! Ik ben tot nu toe nog niet bang voor de bevalling, maar het lijkt me ook geen pretje hoor! Maar ja we moeten er toch doorheen meiden! En aan de andere kant ben ik ook heel nieuwsgierig hoe het zal zijn, ondanks dat je weet dat het pijn gaat doen! Meiden nog bedankt voor jullie reacties dat mn placenta omhoog is gegroeit Heb vanmiddag lekker in de tuin gezeten, en nu heb ik gelijk een sproetenkop hihi
hihi jij bofkont! ik hoef het ook niet zo nodig te zien hoor liever straks weer als het eraf gaat hehe Maar wel leuk om te zien als je op je toppunt zit en dan hoeveel er ineens af gaat na je bevalling Ik strijk ook gewoon alles hoor is ook gewoon mooier, vooral die dingen kunnen zo opfrommelen..later komt er pas de rek in en dan wordt het gelukkig minder maar in het begin pff merkt dat nu gelijk weer met de nieuwe die ik erbij heb gekocht! ja ik vind het ook balen maar als er niets aan de hand is ben ik wel blij.. maar ben niet zo'n fan van het hele gebeuren naald verdoven wegsnijden vooral dat snijden niet.. Ik heb er eentje weg laten halen toen ik net op de middelbaar zat maar dat was voor schoonheidsredenen (zat op mijn neus :S) maar die spuit in mijn neus was alles behalve prettig, maar dan doen ze gewoon wegbranden (stinkt wel) maar is zo makkelijk en zo gebeurt.. maar ja dat kan natuurlijk nu niet..want ze moeten onderzoeken of het goed of kwaadaardig is he.. dus dat word snij werk Ik hoop gewoon dat ze zeggen nee niet nodig ga maar lekker naar huis toe!
haha ja die heb ik ook nog eens in mijn gezicht zie je die gelijk maar iedereen zegt altijd hoe lief ze dat wel niet vinden hahaha zitten ook op mijn schouders dus echt de plekjes waar ik goed moet insmeren!
Bwtje ik hoop ook dat de moedervlek onschuldig is meis, maar het schijnt dat ze in je zw.schap veel donkerder worden, ik heb daar ook last van. Maar het is goed om er naar te laten kijken. Ik was ook de hydrofiele luiers, vind ik iets netter, anders liggen ze zo verkreukt in de kast. Heeft iedereen zn bed al op klossen? Wij moeten dat nog doen, maar heb er geen zin in bah, maar ja ondanks dat we een hemelbed hebben kon het dus wel op klossen zei de mevrouw van de kraam, dus ook nog even regelen binnenkort
ja das wel leuk om te zien hoeveel er dan af ga na de bevalling ik denk alleen dat ik een hoop zal moeten gaan sporten! ben net voordat ik zwanger werd gestopt met roken en daar ook de nodige kilo`s van aangekomen zit nu toch al op 18 kilo ppfffff.... @bwtje ik hoop voor je dat ze idd zeggen ga maar naar huis het is niks ik ben ook niet zo van het snijden enzo bbrrrr.... hier nog geen bed op klossen heb er eigenlijk ook niet zon zin in ook maarja het moet en het hoefde pas vanaf de 37 weken zei de kraamzorg dus denk ook niet dat ik het eerder ga doen! drek lekker spinazie met aardappels en gehadktschijf met bacon!
ja klopt in de zwangerschap kunnen ze veranderen..vandaar dat ik ook dacht dat zal het wel zijn..alleen deze is dus dikker geworden de rest zit allemaal gewoon in de huid dus niet erop snap je? en er zit een donker puntje in? en is dus onrustig ..stomme dingen waar heb je ze voor nodig! maar over die klossen inderdaad als je 37 weken bent mag je pas thuis bevallen en krijg je als het goed is dus ook weer die brief van de thuiszorgwinkel dat je de klossen (en hier ook posteek) mag op komen halen dus no rush! je krijgt ze nu toch niet haahaha en inderdaad als je in de volle zon gaat zitten straks als het nog warmer is bijvoorbeeld moet je goed insmeren of in de schaduw want anders kun je een zwangerschapsmasker krijgen ja! wij eten vanavond de restjes op met de buren van het gourmetten hehe lekker makkelijk! en voor de rest van de week zijn we eigenlijk ook wel voorzien! toch wel fijn hoor