Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo maar weer,

poeh poeh, heb er bijna een uur over gedaan om alles bij te lezen.

ben gisteren naar gyn geweest en baby is 5 pond, wordt met 38 weken ingeleid, dat is 30 mei. Ze moest wel eerst effe kijken of ze dan dienst had, omdat ze er zelf graag bij wil zijn. Verder alles goed, geen hartkloppingen meer gehad en bloeddruk is ook goed. Ben al twee kilo aangekomen, wil het zo graag houden.

Dag van de test:

Wij zijn anderhalf jaar bezig geweest voor deze baby en had dus in die tijd elke maand een test gedaan, met een negatief resultaat. Op een gegeven moment heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts, die wilde me doorsturen naar het ziekenhuis maar wilde toch nog twee maanden wachten. Hij heeft wel bloed laten prikken die dag om te kijken of er iets mis was met mijn schildklier, daardoor kon het ook langer duren ofzo. Dus ik twee dagen later terug voor de uitslag, bleek er niks aan de hand te zijn. Die avond heb ik stiekem een test gekocht, ik had die dag namelijk ongesteld moeten worden. Ik had al wat licht roze afscheiding maar dacht dat is een beginnende menstruatie. Die avond hier op het forum wat dingen nagevraagd en die hebben mij toch de moed gegeven om 's avonds om 11 uur nog een test te doen. Ik die gedaan en kon mijn ogen niet geloven. Twee streepjes. Wat was ik blij. Mijn man zat rustig beneden op de bank tv te kijken en schrok zich het laplazerus maar wel kei blij.

En nu hoef ik nog maar vier weken en 2 dagen en dan is ons meisje er. Kan het bijna nog steeds niet geloven.

wat een verhaal, maar het is voor het goeie doel. (die 1000 pagina's)

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
  3. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    Bedankt Sjoon! Fijn dat de baby van Angelique nog niet is geboren en lekker kan door blijven groeien in haar buik.

@claudia0404: Ai, klinkt niet zo best. Sterkte met je arm!

@krokus: Spannend! Nog maar precies een maandje!

Vraagje: Ik wil een wit babywasje doen, maar hoe zit dat met witte kleertjes met gekleurde opdrukjes/randjes? Kunnen die er zonder problemen bij? En kan ik ook gewoon wassen met Ariël?

Heeft er iemand ervaring met de Omo Color Catcher doekjes?

4. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ schaapje ik heb alles bijelkar gedaan roze en witte kleertjes met een color catcher doekje erin nou echt die dingen zijn geweldig! doekje was verkleurt maar de kleertsjes niet!

5. Delfino

Delfino Niet meer actief

gefeliciteerd met je 32 weken meid! :D

6. Delfino

Delfino Niet meer actief

ohja en ik was Ariel sensitive die ook altijd in boekej van wij jonge ouders staat heel fijn spul was kan op 30 graden en wordt schoon en zacht geen wasverzachter nodig (wat je beter niet kunt gebruiken bij je beebje) ruikt ook nog eens heerlijk! :D

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    @Melanie gefeliciteerd meid!

@Krokus, wat fijn dat het verder allemaal goed gaat! en leuk dat je weet wanneer je je baby uiterlijk voor het eerst vast gaat houden! Ik wil ook wel een datum weten.... haha

8. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik heb alle witte kleertjes bij elkaar gewassen ( dus geen kleurtjes bij in), toen de witte met kleurtjes (ja ja), toen alle licht gekleurde kleren en als laatste het hele bonte bij elkaar.... en het is goed gegaan hahah gelukkig wel :)

9. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Goedemiddag allemaal.

@krokus, dan wordt je mss toch nog een mei-mama.

Wat is er veel geschreven zeg, ben ik een dagje niet online, gelijk een berg pagina's erbij, hihi op naar de 1000 idd. Dus mijn bijdrage:

dag van de test,
    Ik moest al een paar dagen overgeven en vond het zo vreemd omdat ik me verder eigenlijk wel goed voelde (geen buikgriep gevoel of zoiets)
    Ik dacht ineens aan dat ene ongelukje een paar weken eerder en was enigszins in paniek. Maar toen dacht ik wat is nou de kans. Voor de zekerheid toch maar even een test gedaan van internet (sensitest) maar daar werd ik geen wijs uit. niet positief en niet overduidelijk negatief. Toen een trekpleister test gehaald. Die was hardstikke positief. Ik geloofde het nog niet, ook een cb digi gehaald. Die vrouw achter de kassa zag me al weer aankomen :) :) Posi natuurlijk.
    Ik heb eerst een dag gehuild van schrik en toen was ik er blij mee en mijn vriend gelukkig ook.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik wil helemaal geen mei mama zijn, ik wil een juni mama zijn. :cry:

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Vind je het niet leuk dan dat je je kindje eerder krijgt em toch gezond? :confused:

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Dat was ik! :) maar die moet je als ie er wel is natuurlijk zeker een keertje lenen daar ;)
    hehe

Zo Q-DAY is hier weer over wat hebben we toch weer geluk gehad met het weer he..we hebben 1 klein buitje gehad that's it!

Geen rommel gekocht op de markt goed he? :)
    En lekker tapas gehad!

Dames fijne avond ga nog ff filmpje kijken en dan naar mijn bedje..
    kletsen komt na de feestdagen wel weer he! :D

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hier neutral voor wit en kleur, maar die doekjes schijnen wel te werken ja!
    Ik doe kleuren wel bij elkaar enzo en dat gaat prima..maar ga die doekjes ook maar een keer kopen beter op het doekje dan dat de kleren uitlopen ja!

14. Hier ook Neutral voor de babykleertjes. Van die doekjes had ik nog nooit gehoord.

Krokus: Mij lijkt dat ook super als je nu al weet wanneer je mag bevallen. Ik zou ervoor tekenen om een meikindje te krijgen haha, dat zou voor mij toch weer 4 weken zwangerschap schelen.
    Maar voor mij zou het sterrenbeeld dan wel een probleem worden, want dat zou betekenen dat het een tweeling zou zijn, en laat me nou net niet met mannelijke tweelingen kunnen opschieten :S
    Dus alleen al daarvoor hoop ik dat ik een kreeftkindje krijg haha

15. Van koninginnedag heb ik trouwens niets van meegekregen. Ik ben nergens geweest alleen bij mijn ouders op bezoek.
    Ik weet niet wat het is, maar de laatste weken voel ik me totaal niet op het gemak als ik ergens tussen veel mensen ben :( Ik krijg dan gewoon de kriebels en wil alleen maar zo snel mogelijk weg.
    Daarbij kan ik nu echt niet meer veel lopen of staan, ik heb dan de volgende 2 of 3 dagen enorme rugpijn :evil:

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

hier ook geen qday geviert vindt niks aan me vriend moest werke ibn a'dam... hij heeft alleen niks meegemaakt hihi wel jammer dat het altijd zo druk is in a'dam had graag even naar jan smit gewilt :D haha :oops: maar lijkt me geen goed id met zo'n buik paar jaar geleden eens in adam geweest nou hebben er 3 uur over gedaan om van centraal station naar museumplein te komen en dan moet je ook nog es trufg tussen alle dronken mensen door bahbahbah :) nee geef mij maar me laptop dan ben ik blij :)

we hebben net samen mijn band geplakt hihi wat een gedoe zeg! was precies op de naad dus heb de band niet gesloopt hij was al stuk! maar goed hoop dat ie goed is nu :) wat banden betreft hebben wij samen 2 linker handen :)

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Schaapje, Zaten die doekjes ook niet in 1 van de gratis baby-dozen? Daar heb ik ze van, zou ze zelf niet zo snel gekocht hebben. Denk dat ze wel een beetje helpen trouwens. Zeker omdat ik nu zoveel nieuwe kleertjes en beddegoed tegelijk was.

Krokus, bijzonder dat je al weet wanneer je kindje geboren gaat worden. Wordt echt aftellen nu.

Flex, stoer hoor, zelf je band plakken! Ik breng um meestal heel lui naar de fietsenmaker...

Ik ben vandaag lekker een dagje naar de sauna geweest, vond dat ik dat wel verdiend had, effe weg van huis en bed/bank.

Hebben jullie ook wel eens dat je snel duizelig wordt, en dan heel warm en zweterig en gapen enzo. En het gevoel dat je van je stokje gaat. Ik heb het de laatste tijd regelmatig als ik te lang in dezelfde houding zit/ half lig (had het vanmiddag ook bij de pedicure bij de sauna). Maar dat kan dus ook al na 10 minuten gebeuren. Als ik dan effe ga staan of rechtop zitten gaat het meteen weer beter.
    Is dat herkenbaar voor jullie?

18. Slaapt iedereen al ?
    Het is opeens zo rustig ;)

19. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    @Zonneschijn: ik heb er ook wel eens last van, beetje rustiger aan doen en dan gaat het wel weer wat beter, maar ik voel me dan ook een beetje eng worden op zo'n moment... ik ga ook niet meer alleen weg en rijd ook geen auto meer (vriendlief stond er op!)

Ik ga ook zo naar me bedje, net nog bezoek gehad, was wel heel gezellig maar dan vecht ik tegen mezelf en slaap al zo slecht en weinig dus moet nu toch echt gaan liggen!

Welterusten en tot morgen!

20. Delfino

Delfino Niet meer actief

morgen meiden,

hier ook vaak last van duizelingen, heb het er met de vk over gehad maar ze snapt niet echt waar het vandaan komt... waarschijnlijk mijn bloedsuiker maar dat is niet altijd zo heb het ook weleens na het eten maar goed ze zei dat het dan bij mijn zwschap hoort.

Bah kan gewoon niet slapen en me vriend neemt altijd hele bed in beslag ik wil ruimte maar die geeft ie me niet wil altijd tegen me aan liggen had daar vannacht en vanmorge geen behoefte aan :( hebben jullie dat ook wel eens? :rolleyes:

Deel Deze Pagina