Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    @meryem85: Sterkte! Ik hoop dat je man weer thuis is als je kindje komt! Wellicht dat de buren je naar het ziekenhuis willen brengen, mocht er iets gebeuren?

@bwtje: Veel plezier in Zeeland!

Een vraagje voor de deskundigen... Hier een link naar de Hema-site: http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/bed.aspx ; Wat heb ik nou eigenlijk precies nodig voor het wiegje en wat voor het ledikantje? :oops:

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ schaapje bij prenatal kan je een catalogus krijgen daar staat in wat je nodig hebt voor het ledikantje en hoe je die moet opmaken ze liggen bij de kassa en zijn gratis mssn heb je er iets aan.

Voor wiegje heb ik alleen een hoeslaken voor om het matras en lakentje + dekentje en ledikantje heb ik een bedzeiltje maar niet van rubber! schijnt niet goed te zijn. een zachte molton deze is wat dikker en een hoeslaken en dekentje met lakentje zoiets was het geloof ik maar staat in het boekje ;)

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Schaapje; echt alleen een molton hoes en daarover een matrashoeslaken is genoeg. Beide met elastieken hoekjes is wel zo makkelijk.

Verder écht niet!

Precies wat je op je eigen bed hebt denk ik :)

Zeiltjes etc etc, echt niet nodig!

4. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. :)

Dus ik moet hebben (voorbeeld Hema site):
    - molton stretch hoeslaken (€ 6.95)
    - laken geweven (€3.95 / €5.95)

Is dat het?

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
  6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Iedereen die het zwaar heeft, sterkte!

7. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Vlademira, wat schrikken joh! Dat verwacht je toch niet meteen als de VK zegt dat t kindje er helemaal klaar voor ligt.
    Kunnen ze een schatting geven van hoe lang het nog gaat duren? Kan me voorstellen dat ze je toch niet dagenlang met weeën laten zitten/liggen.

Claudia, en hoe is het nu met jou? Blijft het bij 2 cm steeds?

Schaapje, ik heb van een aantal dingen mini-verpakkingen gekocht (shampoo, bodylotion, haarschuim, tandpasta), dan hoef ik niet zo'n volle toilettas mee te nemen maar heb ik wel alles bij.

Meryem, wat een rotsituatie zeg! Kan me het van je vriend wel voorstellen (voor hetzelfde geldt duurt het nog een paar weekjes voor jullie kindjekomt), maar het is helemaal niet fijn voor jou. Duim voor je dat het nog even duurt hoor! Probeer positief te denken! En klagen mag hier best.

Bwtje, leuke foto's hoor! Origineel genomen. Veel plezier in Zeeland. Wel erg lekker weer om daar nu te zijn. Geniet ervan.

8. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Onsukkie: Mooie foto hoor!
    cellie: deze mail van esprit heb ik ook niet gehad kun je dus helaas niet helpen
    bwtje: leuke foto's van je buik! heel erg veel pleizer in zeeland
    schaapje: ik heb wel shampoo ingepakt, je weet maar nooit
    mereyem: Heel veel sterkte met de zieke opa van je man, ik hoop dat je man zo snel mogelijk weer thuis is. Doe je wel rustig aan en denk je aan jezelf! En als je even wilt klagen dan kan dat hier hoor! Daar zijn we voor!

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @schaapje; ja klopt voor op het matrasje is dat genoeg.

Een deken met een lakentje om onder te slapen en je bent klaar!

Als de kleine wat groter is, is een slaapzakje ideaal, en dan zal het ook weer kouder worden en gebruik je het samen.

In een wiegje kan je ook zo'n molton doek gebruiken, ligt eraan hoe groot je wiegje is.

Wat in het Prénatal boek staat is allemaal erg leuk, maar behalve veel werk een bak geld die Prénatal graag daar besteed ziet ;)

In het begin een hydrofiel doek onder het hoofdje voor een mondje melk spugen, hoeft niet gelijk het hele bedje verschoont. :)

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik begrijp dus dat ik blij mag zijn met die mail van Esprit! Dan maar blij met 1 doek! :)

Wat apart eigenlijk. Is juist zo ontzettend leuk.

11. Hier ook nog van alles om te halen, zo snel toen ik alles bij de eerste had zo langzaam ben ik nu haha.

Ik moet nog:
    Geboortekaartjes uitzoeken en regelen,
    Geboortepresentjes,
    Decoratie,
    Beschuit met muisjes,
    Voeding,
    De box bij mijn nichtje halen (pffff)
    en wss nog van die kleine dingen.

Omdat het nu dus vroeger wordt dat ik ga bevallen moet ik daar echt werk van gaan maken.
    Volgens de meeste mensen ga ik zelfs nog geen 4 weken meer halen, ik krijg veel complimentjes over mijn "mooie buik" (is net zoals bij jouw, Onsukkie)
    Maar je ziet duidelijk dat ie al echt hangt, hebben jullie dat ook ?

Toch wel een vreemd idee dat het nu bijna zover is hé. Mja, voor mij liever vandaag dan morgen haha.
    Maar voor de beeb is het natuurlijk het beste om nog even te blijven zitten...

Vlademira: Volgens mij gaat het nu echt niet meer lang voor je duren, ze kunnen je ook niet 5 dagen laten liggen met weeën. Misschien heb je hem/haar nu al ? Dikke knuffel !

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Zo, ik ben weer bij met lezen. Ik hoop dat ik niet over iets heen gelezen heb want 't was wel veel.

Meryem, wat vervelend voor je. En voor je man dat zijn opa zo slecht gaat.

Vlademira, wat spannend. Hebben ze je verteld hoe lang ze het maximaal aan gaan kijken? Het lijkt nu wel heel dichtbij te komen dat je je beebje hebt. Ligt hij goed op schema qua groei?

Onsukkie en Bwtje, mooie foto's!

Voor iedereen met een dip in de gezondheid, heel veel sterkte.

Cellie, ik heb nog een veel langere lijst. Gelukkig ben ik een van de laatste juni mama's met uitgerekende datum, maar de stress zit er wel flink in.

Na mijn laatste dag hebben ik met mijn collega's gegeten. Hadden ze allemaal een cadeautje gekocht en in een mandje gedaan. Zo lief! Hoop echt dat ik de weken een beetje door ga komen zonder werk. Ben zo bang dat ik mijn ritme kwijt raak.

Hoe zit het trouwens met strepen? Heb er niet heel veel, maar wel een paar midden op mijn buik. Trekken die ooit nog weg? Of ben ik gedoemd als zebra verder te leven?

13. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Vlademera: Hopelijk schiet het een beetje op voor je, ik duim voor je.

Claudia: Heb je nog steeds 2cm ontsluiting of al meer?
    Duurt allemaal niet lang meer :D

14. Moaatje: Ik heb gelukkig geen strepen.(nog niet althans) Had ik ook niet bij de eerste, ik zou dus niet weten of die nog wegtrekken na de bevalling. Maar ik zou denken van niet, omdat het toch gescheurde huid is, toch ?
    Ik smeer het trouwens wel elke dag in, maar of je het daar echt mee kan voorkomen ?

15. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik smeer ook, maar ik denk dat je daar niet alles mee kan voorkomen.
    Hoop wel dat het er niet al te veel worden.

Nu ben ik al mijn hele zwangerschap doodmoe, en nu wil ik maar niet moe worden.
    Had net probleem met op internet kunnen blijven, en mannetje is al gaan slapen. Zat ik hier helemaal alleen.

Had vandaag al een stuk met de hond gefietst, dus die wil ook niet meer mee gaan lopen. Zit echt te wachten tot ik moe word, maar ik ben klaarwakker.

16. Ja, dat ken ik. Ik kan ook nog amper slapen terwijl ik de eerste maanden zowat alleen maar heb geslapen haha

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

*Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Fl3xgirl en/of Bianca75?
    De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist.
    Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft… sorry laat het ff weten en je komt er weer in…*

26 mei 2008 onsukkie - 24 jaar - 1e kindje - thuis - borstvoeding - (meisje)

30 mei 2008 Fiona23 - 24 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - (meisje)

3 juni 2008 kleintje86 - 21 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (verrassing)

4 juni 2008 margotmarcel - 24 jaar - 1e kindje - thuis - flesvoeding - (verrassing)
    4 juni 2008 Meryem85 - 23 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (meisje)

5 juni 2008 claire - 27 jaar - ?e kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (meisje)

6 juni 2008 Bulldog - 23 jaar - 1e kindje – ziekenhuis - flesvoeding - (jongen)
    6 juni 2008 Mo1978 - 30 jaar - 3e kindje - thuis - flesvoeding - (meisje)

8 juni 2008 Essiegirly - 28 jaar - 1e kindje - thuis - (meisje)
    8 juni 2008 spirit70 - 38 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (Geheim)
    8 juni 2008 Zonneschijn - 33 jaar - 1e kindje - geen voorkeur - borstvoeding - (meisje)
    8 juni 2008 sunflower - 29 jaar - 1e kindje – thuis - (onbekend)
    8 juni 2008 kyansa - 29jaar - 2kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (meisje)

9 juni 2008 Ilona21 - 23 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (jongen)
    9 juni 2008 Eevitaa - 26 jaar - 1e kindje - thuis - borstvoeding - (jongen)

11 juni 2008 Blondie - 31 jaar - 1e kindje - borstvoeding - geen voorkeur - (geheim)
    11 juni 2008 Fl3xgirl - 23 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (meisje)
    11 juni 2008 minnie1979 - 28 jaar - 1e kindje - kraamhotel - borstvoeding - (meisje)
    11 juni 2008 xxxxx1974 - 34 jaar - 1e kindje - thuis - borstvoeding - (verrassing)

12 juni 2008 Schaapje82 - 26 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - flesvoeding - (meisje)
    12 juni 2008 Cellie - 31 jaar - 5e kindje - thuis - (jongen)

13 juni 2008 Vlademira - 22 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - flesvoeding - (jongen)
    13 juni 2008 Krokus - 26 jaar - 2e kindje - ziekenhuis -(meisje)
    13 juni 2008 chantalfrl - ? jaar - ?e kindje - Thuis - (jongen)
    13 juni 2008 Daantje82 - 25 jaar - 1ste kindje - ziekenhuis - (meisje)

14 juni 2008 Lotte - 28 jaar - 2e kindje – ziekenhuis - (jongen)
    14 juni 2008 Dafke - 21 jaar - 3e kindje – ziekenhuis - borstvoeding - (meisje)

15 juni 2008 Veertje1979 - 28 jaar - 2e & 3e kindje – Tweeling! - ziekenhuis - flesvoeding - ( 2 meisjes) - 10 juni keizersnee
    15 juni 2008 eltje - ?jaar - ?e kindje - waar? - (onbekend)

16 juni 2008 sjoon - 26 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - borstvoeding - (verrassing)
    16 juni 2008 bwtje - 23 jaar - 2e kindje - thuis - borstvoeding - (meisje)

17 juni 2008 claudia0404 - 26 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - flesvoeding - (meisje)

18 juni 2008 coco - 22 jaar - 1e kindje - thuis - borstvoeding - (geheim)

20 juni 2008 erannick - 30 jaar - 2e kindje - Thuis - borstvoeding - (meisje)

21 juni 2008 afina80 - 28 jaar - 1e kindje - Thuis - borstvoeding - (verrassing)
    21 juni 2008 Agnes78 - 29 jaar - 1e kindje - (jongen)

23 juni 2008 Moaatje - 24 jaar - 1e kindje - thuis - (Verrassing)

25 juni 2008 Melanie P - 35 jaar - 2e kindje - ziekenhuis - flesvoeding - (onbekend)

26 juni 2008 Firstbaby - ? jaar - 1e kindje - waar? - borstvoeding - (jongen)

28 juni 2008 Jeslin79 - 29 jaar - 1e kindje - ziekenhuis - (jongen)

29 juni 2008 Bianca75 - 33 jaar - 1e kindje - Ziekenhuis - borstvoeding - (verrassing)

:baby: Verwacht in Juni 2008 :baby: :

Jongens : 10
    Meisjes : 19
    Verrassing : 7
    Geheim: 3
    Onbekend : 3
    Tweeling : 1

:thumup: Buddylijst :thumup: :

Mo1978 <----> Fl3xgirl
    Daantje82 <--->Ilona21
    Spirit70 <---> Schaapje82
    Sjoon <---> erannick
    Meryem85 <---> Bianca75 <--> Dafke
    Krokus <---> Bianca75
    claire <---> Melanie P
    Vlademira <---> minnie1979
    Bwtje <---> Zonneschijn
    sunflower <---> claudia0404

:baby: De bevallingslijst: :baby:

Elke1976 bevallen op 8 maart van dochtertje Charlotte*

Op dit moment zijn er 42 Juni mama's

Always in our Memorie Charlotte* 8 maart 2008

*Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Fl3xgirl en/of Bianca75?
    De lijst blijft dan netjes en up-to-date. Op verzoek is een groot deel van de lijst gewist.
    Mocht je naam gewist zijn, terwijl je wel schrijft… sorry laat het ff weten en je komt er weer in…*

@ daantje82 je staat er weer op meid welkom terug. ;)

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

*zucht* *gaap* pfff heb totaal niet geslapen me vriend had nachtdienst. me kat vondt het nodig me de heletijd wakker te maken en was hij rustig komen er jongeren om 5 uur snachts met toeters en bellen door de burt lopen om ons expres wakker te maken pffff haat luilakken dag grrrrr :x me vriend kwam 7 uur thuis nog ff snel de kat een pilletje gegeven en terug naar bed nou slapen lukt me niet meer lig nu op de bank de bevalling te kijken....

hoop dat ik strx nog en oogje dicht kan doen ;)

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier blijft het gelukkig rustig! :D dus ik zal wel niet verder gaan ontsluiten..heb totaal geen weeen ook niet gehad,alleen harde buiken,en daarom is de baarmoedermond al wat verstreken.. :D maar laat ze nog maar ff blijven zitten hoor hoe langer hoe beter.. ;)

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier nog 1 mijn bed uitgehaald door luilak hahahahahaha..

Deel Deze Pagina