Hey dames! @evita: tuurlijk is er niets mee met augurken, maar voor mij toch liever fruit! Ik heb ook vreselijke last van m'n darmen. En steeds zo'n opgezwollen gevoel. Ben juist terug van de dokter van wacht want zit nog steeds met een blaasontsteking. Maar de antibiotica die ze voorschreef durf ik niet goed nemen tijdens m'n zwangerschap. morgen ga ik gewoon terug naar m'n eigen huisarts. eens kijken wat hij zegt....
Wie van jullie weet wanneer je doorgestuurd mag worden naar de Gyn als je boven de 30 bent? Na hoeveel rondes mag zo iemand gaan?
Volgens mij is daar geen standaard termijn voor en verschilt het van huisarts tot huisarts. Pas boven de 35 jaar wordt je na een half jaar doorgestuurd (dacht ik). Wij waren een maand of 8 bezig, heb bij de huisarts aangegeven dat ik me zorgen maakte (m'n moeder was met 36 jaar in de overgang plus een "gevoel" dat het niet goed zit). Bij de eerste onderzoeken via de huisarts kwam al meteen naar voren dat het zaad niet goed was en kregen we meteen een doorverwijzing.
Zij is 31 en zit nu in ronde 5, dus zou tegen haar kunnen zeggen van probeer het na ronde 8 eens bij de HA?
Vijf maanden is op zich nog niet zo lang. Het hangt er ook vanaf of er vermoedens zijn dat het niet goed zit (bijv. erg onregelmatige cyclus, heel erg veel pijn bij menstruatie) en of je al lang van de pil afbent. Daarnaast moeten zij zich ook afvragen of ze al (zo snel) het medische circuit in zouden willen. Het is niet een stap die je zomaar zet en het legt zeker ook een druk op je relatie. Maar ja, als het zwanger worden niet lukt, is ook moeilijk.
Goedemorgen dames hihihi ja ben nog niet zo lang uit bed Ik heb me voor het eerst beroerd gevoeld! MISSELIJK bah bah.... En verkouden en hoofdpijn........ Ik voel me echt beroerd dus!
@ Zonneschijn: Ja in beide gevallen lijkt het me moeilijk. Ik vond het ook moeilijk dat ik er zo lang over deed, maar toen ik eenmaal naar de Gyn mocht werd ik daar ook zenuwachtig van. Is en blijft moeilijk allemaal.
Hoi Meiden, Ik ben met een hele groep een weekend naar engeland geweest. Lastig zeg want iedereen zuipen. Ik ben nog maar 5 weken dus wilde het niet vertellen nog maar volgens mee viel het wel erg op. Lastig he die misselijkheid. Ik heb nu voor in bed een pak rijstwafels naast mijn bed en dat helpt wel. Ik heb even een vraagje aan iedereen. Ik heb zo'n last van mijn borsten. dus ik ben gaan kijken voor een andere BH. Ik heb alleen echt geen idee wat voor ik moet nemen. Als ik google op zwangerschaps BH krijg ik ook voedings BH. Maakt het iets uit?
Ook ik ben erg misselijk. Voel me al de hele dag superberoerd. Heb weinig honger, voel me erg slap... Bleh. Daarnaast ben ik ook erg moe... pfffff.
Ienieminie ja heel vervelend ik probeer gewoon wat rustiger aan te doe. heb vanmiddag lekker even geslapen. dat hielp bij mij.
Heey meiden, Het is nog zo onwerkelijk om zwanger te zijn en ik heb nog steeds het idee dat ik ook elk moment ongi word . Ik denk dat ik eerst maar eens bij de VK moet zijn geeest voordat het echt helemaal door dringt. Maar ik vroeg mij eigenlijk af hoe lang jullie wachten omhet aan de eersten (bijv. ouders) te vertellen.
Bij mij gaat het momenteel niet goed. Heb vanmorgen bloedverlies gehad. Niet veel maar wel donkerrood. HA gebeld en ze zei afwachten. Als het echt doorbreekt terug bellen. Anders maandag naar eigen HA. Volgens de HA is het heel normaal om tijdens de zwangerschap wat bloed te verliezen. Herkent iemand dit? Het is gelukkig nog niet doorgebroken maar voel me heel k*#. Kan alleen maar huilen en ben zo bang dat het weer mis gaat.
@Zoe10: Sterkte! Ik hoop dat het loos alarm is! @Ienieminie: Ik wou dat ik minder honger had. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt! @Afina80: Dat gevoel had ik in het begin ook, maar dat wordt gelukkig steeds minder. Ik kan er nu wel van genieten, al besef ik het nog niet helemaal. We hebben het meteen aan onze ouders verteld. @prima: Ik heb twee rondes clomid geslikt om mijn cyclus korter te maken. De clomid was beide keren niet aangeslagen. Afgelopen cyclus twee weken lang drie keer per week naar het ziekenhuis moeten gaan voor follikelmetingen (zelfs op zaterdag en zondag) tot de eisprong, die lang op zich liet wachten. Mijn man heeft ook zijn zaad laten testen (was prima in orde). Dus als ik het goed begrijp, was dat eigenlijk ook een beetje "mmm"? @Daantje82: Ik werd na een half jaar naar de gynaecoloog doorverwezen, omdat ik een lange en onregelmatige cyclus had. Temperatuurt je vriendin al?
@ Zoe10 veel sterkte meid. Wij hebben gisteren de fam op de hoogte gebracht, ook omdat ze al raar stonden te kijken dat ik geen alchohol dronk, en dat in het weekend wel van mij zijn gewend. De tranen van blijdschap stroomden hier rijkelijk. Verder kkan ik haast niks eten, anders wordt ik misselijk, mijn (.)(.) doen z'n pijn
Hee Zoe10, Dat is even schrikken! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat er gewoon een adertje is gesprongen. Kop op meid, hoe moeilijk dat ook is.... Wij wachten nog tot 8 weken voor we het aan onze familie vertellen. (dus over drie weken al!) Dan wachten we weer tot de 1e echo voor we het aan iedereen vertellen. Verder begint het misselijke gevoel een beetje te komen. Maar het valt nog mee allemaal..
@Zoe; ik hoop dat het meevalt... sterkte iig! Bij ons weet nog (bijna) niemand het. Alleen mijn beste vriendin en een collega. De 'opa's en oma's' weten dus nog van niets... wij wachten tot we terug zijn van vakantie (20 t/m 27okt). Hopelijk hebben we dan snel een echo (ben dan 9 weken) en kunnen we iedereen het goede nieuws vertellen. Vandaag heb ik me erg beroerd gevoeld. Veel maagpijn, misselijkheid. Niet fijn dus!
Ik vrees dat het toch aan het mis gaan is hier. Verlies nu stolsel en bloed vrij heftig. Moet morgen naar de huisarts.