Ik ben maar een boodschappenbriefje aan het maken voor dingetjes die we nodig hebben in de kraamweek enzo. Kofie en thee hebben we altijd in huis, maar wil wat extra inslaan. Muisjes nog uiteraard... Bier en frisdrank staan ook op het lijstje, dat zijn nou echt dingen die we normaal nooit in huis hebben, dus die zou ik bijna vergeten. Verder maar wat diepvriesmaaltijden halen, voor de eerste dagen. (doet de kraamhulp trouwens koken) Jullie nog tips wat je beter vast in huis kan hebben? Dan hoeft mijn man er niet meteen de eerste dag op uit voor boodschappen. Zo, ik ga even de slaapmkamer opruimen. Behangrandje zit erop, nu even alles netjes maken.
Ik denk, ik kom ff spieken bij jullie, ik ben een juni mama van 2007 en ik voel die spanning weer helemaal terug als ik hier zo lees! Ik wil jullie allemaal succes wensen met de laatste loodjes en een hele fijne bevalling, en geniet van jullie kleintjes, want voor je het weet zijn ze alweer één jaar.
Meiden, wat voor ervaringen en adviezen horen jullie over wonderolie? Aan de ene kant zou ik het willen proberen, maar aan de andere kant ben ik zoooo bang voor de darmkrampen.
Ja inderdaad morgen mogen we! Van mij mag het er nog wel lekker in blijven zitten hoor nog maar lekker wat groeien..in tegenstelling tot andere hier blijkbaar haha Maar bij mij zitten er nu ook 2/3 streepjes die omhoog komen, dus das wel minder ja hopelijk niet hoger! voor die reden mag de buik wel stoppen met uitrekken hoor 8) hebbie de klossen ook al?
Klopt ik was de laatste die met verlof ging. ik ben ook eind juni uitgerekend. Op de finale dag van het EK voetbal. maar nu eidnelijk genieten. Ik heb wel last van harde buiken en het vele plassen word ik een beetje moe van. Hebben jullie daar ook last van? O ja, vandaag precies 35 weken. \/
Maar wat is de reden waarom ze dan pas met 40 weken mogen inleiden en niet nu? Heeft je kindje er geen last van zoals jij je nu voelt enzo? Ik heb altijd het idee dat overal een reden voor is en jou lichaam geeft nu wel aan dat ie wil snap je? Maar ik ben ook geen expert natuurlijk! Nou hopelijk gaat het kindje gewoon komen nu he!
hoezo moet ie er nu al uit dan? Nog 2 weekjes tot je datum en dan kan het nog 2 weken hoor Maar dat wil je natuurlijk niet horen hihi Ik geloof niet zo in de middeltjes en zou dus inderdaad niet snel een middeltje pakken waar je krampen van kan krijgen.. Ananas daarentegen vind ik heerlijk eet je daar wat harten van op Dat moet verder toch geen kwaad kunnen en bitterlemon enzo lekker Jus'tje erin maak je er een mooie cocktail van 8)
@krokus: houd je me op de hoogte m.b.t. het inleiden van je kindje. of zal ik t.z.t nog ff een smsje jou kant op doen? Gr. bianca O ja succes meid.
@bwtje....Pff je hebt gelijk meid. Maar ik ben het zo zat. Loop de hele dag al te chagerijnen. Heb ook geen oog dichtgedaan vanacht en eigenlijk al een week of 2 niet. En het idee dat ons 1e dochtertje ook 15 dagen later kwam, maakt het er niet beter op. Maar goed, ananas vind ik heerlijk en eet ik ook ontzettend veel, niet omdat het schijnt te helpen maar gewoon omdat het lekker is. En ook bitterlemon drink ik ontzettend veel, ook dat doe ik eigenlijk vaak met warm weer. Maar het zal idd wel zijn dat als de kleine er uit wil, het dan pas komt, dus ik ga gewoon verder met mijn schoonmaakwoede en wacht rustig mijn beurt af .
He balen zeg, maar hier kan het er ook nog inschieten hoor. Ukkie maakt nog geen aanstalte eruit te komen en het kan zelfs bij de bevalling nog gebeuren helaas!
kyansa haha ja nou dan heb je toch al goed je best gedaan, maar inderdaad kindjes komen gewoon wanneer ze willen hopelijk werkt dit meisje dan een beetje mee! Is ze nog flink actief of heb je het idee wat rustiger? Hier is het verschillende soms wel flinke bewegingen enzo maar wel minder geworden nu.. Krokus echt spannend meid nu weet je gewoon dat je mama word as woensdag! Succes je kan het, en nu word het ook wel heel echt he, lijkt me zo raar om dit al vantevoren te weten.. Vind die verrassing juist zo leuk zo van zou het vandaag beginnen?.. En ja ik twijfel nu dus nog steeds tussen die 2 namen he aaaahhh word er gewoon gek van waarom kan ik niet kiezen? zucht dus dametje hoe je ook mag gaan heten haha blijf nog maar even zitten
Ik merk dat ze wel wat rustiger is met bewegen. Maar als ze beweegt is het wel heftig en hard. Moeilijk he die namen. Ik hoop dat je er snel uit bent. En wie weet als je het kindje ziet denk je...die naam moet het worden.
ja dat zou zo mooi zijn.. straks zeg ik inderdaad jij bent een...en dan gelijk ow nee wacht toch maar haha Ik zie de verloskundige al kijken LOL! Ik heb dus ook nog niets op naam laten maken ofzo..wel bijna al gedaan omdat we heel lang met die naam zaten en ik dus dacht dat die andere naam van de baan was.. Maar ja toen kwam bart ermee dat hij steeds meer aan die naam zat te denken.. Maar had verbannen omdat een minder leuk nichtje die hij nooit ziet ook zo heet..zucht
@bwtje: dat heb je altijd met namen. Gelukkig zijn wij er zo uitgekomen. Meisjesnamen waren bij ons het moeilijkst. Dan is het weer een naam van een ex en dan weer een naam van iemand waar ik een hekel aan had. Altijd hetzelfde liedje. En dat was precies het zelfde met de jongensnamen.
ja je moet inderdaad zo een naam vinden die je nergens aan koppelt ofzo niet makkelijk.. En die andere naam kennen we beide niemand van maar is wel weer heel populair dat hebben wij dus weer haha Maar ja zolang het er nog niet uitkomt kunnen we nog kiezen he
Ik kwam er maanden nadat we uit waren over de meisjesnaam erachter dat een achternicht van me een dochtertje heeft met die naam, en die achternicht zelf heeft dezelfde naam als ik. ERG stom dus, maar ga het niet meer veranderen. Heb dat mens maar 2x gezien in m'n hele leven.
He krokus, wat spannend zeg! Ik duim voorr je hoor. Ik heb gehoord dat inleiden behoorlijk wat heftiger kan zijn dan een gewone bevalling, dus ik hoop voor je dat de baby er dan vlug mag wezen! Nog een vraag aan iedereen: heeft iemand zelf postzegels gemaakt bij tnt post? Heb daar een specifieke vraag over.. Agnes: klote van je striae zeg! That's what I fear the most at the moment... heb nu al wat nieuwe rode plekjes hoog op mijn heupen gekregen en heb er wel aanleg voor, dus ik vrees voor de komende twee weken... er is al zoveel aan mij lelijker geworden in de zwangerschap, please dit niet! Maakte nog iets geks mee van t weekend. t babietje zat al weken met zijn ruggetje links en schopte dus rechts. Zat ook al helemaal vast in bekken. Zaterdagochtend werd ik ineens wakker met een rug rechts en schoppen links! Heel de dag het gevoel gehad dat er iets niet klopte. Vanochtend zat ie weer op zijn plek, dus wat ie 's nachts allemaal uitvreet, ik heb er geen weet van...
Evita, helaas nog nooit zelf postzegels laten maken... Rustig dagje hier op t forum... We hebben vandaag eindelijk een plankje opgehangen in de babykamer. Nu is-ie echt af. Het is wel een tijdelijk kamertje, we hebben alleen iets aan de spullen en meubels in de kamer gedaan. Verder nog gewoon de oorspronkelijke muren en gordijnen. We gaan namelijk toch over 3 maanden verhuizen. Wij gaan zo asperges eten. Wat eten jullie? oja, heb ook fotootje in m'n album gezet.