Ik denk dat het belangrijste is te doen waar je je zelf prettig bij voelt. De een vind het heerlijk om fulltime te werken en is de uren dat ze thuis is daardoor een hele gezellige mams. De ander kan parttime werken prima combineren met moederschap en weer een ander is het liefst volledig thuis bij de kleine. En weer een ander heeft de papa thuis. Dan heb je natuurlijk ook nog het financiele plaatje. Zat mensen zouden minder of heel niet willen werken en redden dat financieel niet. En is het allemaal wel te regelen met de opvang? Werkloosheid, arbeidsongeschiktheid, ondernemers, je kan bijna geen enkele situatie vergelijken. Ouderschapsverlof is idd onbetaald. Zou er graag gebruik van maken. Maar mijn hypotheekverstrekken gaat me raar aankijken als ik daar een paar maanden verlof van betaling van aanvraag. Ga jullie weer ff verlaten. Ff de markt op.
ik ga jullie ook verlaten. Ik ga mijn cavia's een schone kooi geven, effe een bakje leut zetten en daarna op mijn gemakkie wat boodschappies doen. Spreek jullie vanmiddag wel en niet te veel kleppen.... anders moet ik alles weer bijlezen en ik ben gelukkig al weer een beetje bij met lezen.
hoi dames ik werk niet dus hoef geen oppas te regelen werken doe ik pas weer als deze uk op de basis zit heb met mijn 1ste dochter altijd wel gewerkt en dat is mij niet goed bevallen dus ik wil nie eerder weer werken als de kleine op de basis zit
zo druk is het nog niet dus veel te lezen valt wel mee denk ik! ik ga zo de was eens doen want een hele dag achter de comp zitten is ook niks
@ Moaatje: ben het helemaal met je eens! Ik stoor me erg aan vrouwen die vinden dat hun keuze de enige juiste is: thuisblijvers die vrouwen die werken aanvallen en vice versa. Het is geen òf, òf verhaal. Het is al moeilijk zat om zo'n keuze te maken en alles goed te organiseren... Nou zit ik er zelf natuurlijk precies tussenin: ik kan me beide goed voorstellen. De moed zinkt me alleen zo in de schoenen als ik ga nadenken over hoe je alles praktisch moet gaan regelen... Het is allemaal zo ingewikkeld: ouderschapsverlof alleen al... Vandaar deze lekkere, maar zeer luxe tussenoplossing! Ik ga zo ook even wat werkjes doen en naar buiten (de zon breekt hier door!). Groetjes!
zo hehe eindelijk bijgelezen... ik zou gister nog terugkomen maar was bekaf....was eerst naar de verloskundige geweest...alles was weer goed met mij en de beeb...daarna dacht ik ook ik ga nog even de winkelstraat in (had tenslotte me salaris en vakantiegeld binnen ) maar was iets te enthousiast met shoppen...me hele fiets hing vol met tassen en toen moest ik nog een pokke eind naar huis fietsen...toen besefte ik wel dat het eigenlijk niet meer gaat met bijna 38 weken zwanger... maar ja... Ik kan niet op iedereen reageren want dat is echt TE VEEL maar op een paar wil ik wel reageren: @vlademira: ik ben ook 22 dus lekker jong @konijn: ik voel ook wel eens de hik echt vaag hea...heb ook vannacht heel erg pijn in me bekken gehad...wordt er echt gestoord van. Ik ga van 36 uur naar 27 uur... Ik zou ook wel thuis blijven maar wil me kind toch te eten kunnen geven we hebben in oktober een eengezinswoning gekocht en dan zit je ook aan bepaalde vaste lasten vast. Mijn vriend en ik verdienen niet slecht ofzo maar zeker niet boven gemiddeld, dus ja dat zul je wel moeten blijven werken... @coco: je voelt dan een regelmatig tikje/ schopje van binnuit, bij mij is dat links naast me navel..
ik ga trouwens 3 x 9 werken dus toch 2 dagen vrij.. 2 dagen kinderdagverblijf en 1 dag in de week de oma's de ene week mijn moeder en de andere week me schoonmoeder...
Ik heb bij de vorige trouwens een paar uurtjes per week ouderschapsverlof opgenomen zodat we tot nu toe nog steeds geen kdv nodig hadden. Mijn man werkt 4 dagen, dat scheelt ook al Bij deze weet ik nog niet wat ik doe, beslissingen tijdens het zwangeren is in mijn geval niet handig, dus wacht wel tot na de geboorte. Een plek op een kdv heb ik wel hoor, voor allebei de kleintjes. Maar of ik er werkelijk gebruik van zal maken weet ik nog niet. Uiteindelijk wel, ik wil niet langs elkaar heen gaan werken, we vinden elkaar ook zo leuk, hahaha. Trouwens, ik heb wel is gehad dat ik gebeld werd door school dat een van mijn kids ziek was (gelukkig hebben ze zelden wat), tja dan ga (MOET!) ik gewoon naar huis. Ook heb ik wel is gebruik gemaakt van ZORGVERLOF (=70%). Mijn man kan ook thuis werken, dat scheelt ook wel bij hoge nood.
Hoi meiden..ik kan niet meer terug reageren,is te veel ..ik hoop dat met iedereen alles goed gaat! Hier veel pijn heel mijn buik klemt mijn benen af ik kan haast niet meer lopen zitten of staan,slapen gaat ook nauwelijks,ik heb daar contact over gehad met de vk,en ik ben nu helemaal overgedragen naar de gyneacoloog,moet er morgen voor het eerst heen en mijn hart maar eens luchten..pff was wel ff schrikken maar die zijn denk ik ook wel een beetje aardig hoop ik!
dat is vervelend claudia! ik heb ook erg last met lopen en slapen maar het is NOG wel uit te houden...ik hoop voor je dat ze je niet te lang meer laten lopen dan!
Hai allemaal, Leuke discussie over werk en kind(eren). In mijn wereldje is het niet alleen maar doen wat je wilt en wat financieel goed uitkomt, maar ook pure carriere planning. Ik ken ook niemand met mijn opleiding die in deze leeftijd (26) aan kinderen begint. Iedereen is wel een stukje over de 30. Mij leek het wel handig om in een startersfunctie aan het verlof te beginnen en weer terug te komen, is toch minder stressvol dan als je een hogere functie hebt. Kan ik toch een beetje rustig aan de veranderde situatie wennen. En mijn andere beginnende collega's krijgen heus nog geen promotie tijdens mijn afwezigheid, Tijd genoeg om die weer in te halen. Met een beetje pijn ga ik toch een dag minder werken (dus 32 u totaal). De hele combinatie moet wel leuk blijven natuurlijk. Mijn vriend gaat het eerste jaar 2,5 dag werken met gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof, financieel gunstig dus. Dan hebben we voor 1,5 dag drie opa's en oma's die het uit mogen zoeken.. Kdv van onze keuze hebben allemaal nog geen plaats, dus komt na het eerste jaar wel.
ik heb trouwens ook best last van die billen en die voetjes die steeds meer in de weg gaan zitten...pff soms als je normaal wil zitten steekt er weer iets tegen je ribben aan of wordt je in je zij getrapt...vooral als je op de zij gaat liggen die mevrouw niet in gedachten had
Als je kindje ziek is.. valt dat dan onder calamiteitenverlof? Of zorgverlof? Of moet je vrije uren opnemen?
Ben ook weer bijgelezen... Claudia, inderdaad wel spannend naar de gyn, maar komt zeker goed! Wel vervelend dat je zoveel last hebt. Ik ga straks 24 uur werken (werkte er tot nu toe 33,5), verdeeld over 3 dagen. Ons werk zou eignelijk verhuizen op 5 min. fietsen van ons nieuwe huis, maar dat gaat toch niet door... . Straks dus 3 kwartier door de stad met fiets of auto (die we dan nog moeten aanschaffen), zonde van de tijd, maar ja, daar doe je niks aan. Zometeen komt een vriendin op bezoek en verder ga ik de Wii kopen, die was binnen belde ze net voor. Twee winkels belden net achter elkaar, hihi. Dus als iemand nog een Wii wil hebben, er liggen er nu 2 klaar voor mij...
ik vind het ook verstandig hoor evita dat je eerst nu voor een kindje kiest dan wanneer je op de top van je carrierre staat.. en als je na de top van je carierre wacht dan zijn de meeste vrouwen op een leeftijd dat ze toch problemen ondervinden bij het krijgen van een kindje.. even voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen vrouwen die op latere leeftijd een kindje krijgen of besluiten op latere leeftijd pas aan kindere te gaan beginnen. Het is alleen wel zo dat ALS je de mogelijkheid hebt: goede baan, vriend/man/ huis, dan ben ik van mening dat je beter eerder aan kinderen kan beginnen. Maar die keuze staat iedereen natuurlijk vrij. Ik ken namelijk best veel stellen die op latere leeftijd aan kinderen zijn begonnen en die er 5 a 6 jaar over hebben gedaan. en uiteindelijk door IVF zwanger zijn geworden. Dit lijkt mij echt een verschrikkelijke procedure
Kind ziek is zorgverlof, alleen de voorwaarde kan zijn dat je het van te voren aangeeft, dus vandaag kind ziek en je weet dat je vrijdag met een probleem zit qua opvang, dan ben je dus optijd met laten weten dat je er vrijdag niet bent. En er is een maximum aan per jaar, ik meen je contracturen van 2 weken per jaar. (En is dus 70% betaald dan) Calamiteitenverlof is bijvoorbeeld, dat je s'morgens opstaat en je huis staat blank omdat de vaatwasser kapot is gegaan ofzo, en je moet thuisblijven om de boel weer op orde te krijgen
Ik kreeg mijn 1e kind toen ik 19 was. Ik heb nu dus al een dochter van 12 En nu mijn 5e op mijn 32e, hahahaha.
Ja, ik realiseer me terdege dat het maar luxe is dat ik nu (al?) de man van mijn dromen heb ontmoet, er een stabiele relatie mee heb opgebouwd, in een aardig huis woon en een passende baan heb gevonden.. en dan blijk ik ook nog supervruchtbaar... Wat een enorm geluk! En ja, ik heb het gewoon over wat handig is voor mezelf en mijn gezin en respecteer verder ieders keuze.