daar ben ik dan weer, terug van het ziekenhuis. ctg was goed maar bloeddruk veel te hoog, onderdruk was hele tijd boven de 100. Heb met spoed bloed moeten prikken en urine in moeten leveren. Moet vanmiddag vanaf 2 uur bellen voor de uitslag, als die niet goed is dan moet ik vanmiddag opgenomen worden. Over het werken: Ik werkte voorheen 32 uur, daarna sinds anderhalf jaar 24 uur en vanaf 1 september ga ik 20 uur werken. De oudste zit al op school en gaat dinsdag en donderdag naar de naschoolseopvang op het kdv en de baby gaat dinsdag en donderdag de hele dag naar het kdv. Ik woon in een dorp en ken de leidsters en alles van het kdv, ik vertrouw ze dan ook volledig, had het anders ook niet gedaan. Ik moet zeggen dat de oudste erg veel leert op het kdv, het is namelijk niet alleen om te spelen, ze doen daar echt van alles met je kind, ze letten overal heel erg goed op, dat is tenminste mijn ervaring. Ik heb zelfs liever dat mijn kinderen naar het kdv gaan dan naar familie. Familie heeft toch minder 'strenge' regels dan zo'n kdv. Ik denk dan aan mijn ouders, 'wil je nog een snoepje?' 'ja hoor pak maar lieverd'. enz enz. Ik wil ook niet dat mijn kinderen opa en oma's zien als opvoeder maar gewoon als opa en oma. Dit is mijn mening en niet bedoeld om iemand voor het hoofd te stoten.
trouwens mijn schoonmoeder zal op maandagmorgen op de kleine passen. Ik ga namelijk vanaf 1 sept op maandagmorgen, dindsdag hele dag en donderdag hele dag werken.
hallo meiden Ben vanmorgen naar de gyn geweest. met de baby was alles goed hij groeide goed en is nu heel erg ver ingedaald. het wordt geen zwaar kindje maar wel mooi op gewicht. de gyn zei maak maar een afspraak voor volgende week maar ik verwacht dat je dat niet red. dus eindelijk eens iets positiefs ik zie het nu weer wat rooskleuriger ben nu benieuwd wanneer hij komt. ik blijf de frambozenblaadjes tghee gewoon door drenken omdat dit ook help om minder lang en minder hevig te vloeien en de bevalling te vergemakkelijken al dus de gyn. Groetjes van Michelle
ik ben het helemaal met je eens krokus...daarom ben ik blij dat mijn moeder en schoonmoeder allebei maar 1 x in de 14 dagen oppassen..
krokus ik hoop voor je dat het mee valt dat je nie hoef opgenomen te worden maar ze leiden je zo ie zo vrijdag in toch?
Hoi meiden, Wat schrijven jullie veel zeg ( wel gezellig hoor!) maar aangezien ik thuis op het moment geen internet heb en 1x per dag even bij mn ouders ga internetten is het moeilijk om actief mee te kletsen Ben de laatste paar dagen een beetje onrustig, ik denk toch een beetje de kriebels voor de bevalling Heel mn zwangerschap was ik daar heel nuchter over maar nu het steeds dichterbij komt vraag ik me toch af hoe in godsnaam die baby door zo'n klein gaatje kan hihi Probeer me maar zoveel mogelijk te ontspannen met mn yoga-ademhaling haha. Hebben jullie dit gevoel trouwens ook?
me schoonmoeder had het liefst alle 3 de dagen dat ik werk opgepast, maar dat wil ik nog geeneens je bent dan veel te afhankelijk...als zij ineens ziek is op met vakantie of wat dan ook dan zit je mooi met de gebakken peren, en ik wil niet dat mijn schoonmoeder zoon grote rol uitoefent op de opvoeding van ons kindje....mijn moeder werkt gewoon nog en die kan daarom maar 1 x in de 14 dagen oppassen en me schoonmoeder die werkt niet. Dus tegenover mijn moeder zou ik dat ook niet eerlijk vinden, bovendien vind ik het ook gezond dat ze met andere kinderen leren omgaan, delen en spelletjes doen etc...
ja heb het ook hoor minnie...ik denk ook vaak...als het allemaal maar goed gaat enzo...ben ook best wel een beetje bang voor de bevalling voor de pijn enzo....
@ Krokus: wat spannend even zeg... Maar op zich wel fijn dat ze er zo bovenop zitten! Sterkte ermee in ieder geval. Ik zou trouwens sowieso niet willen dat mijn ouders of die van mijn man op zouden passen (nu is dat door afstand ook niet mogelijk): het zijn ernorm lieve mensen, alle vier, maar met totaal andere ideeen over opvoeding dan wijzelf hebben. Af en toe zou wel fijn zijn natuurlijk, maar structureel had ik het sowieso willen vermijden. Wat dat betreft vind ik je opmerking over het kdv wel iets om over na te denken: ik had het nog niet zo bekeken! @ vlademira: ik hoop voor je dat je volgende week idd niet 'haalt'! Is het trouwens ook nog lekker: frambozenblaadjesthee? Verveling hier ook... hoewel er nog genoeg werkjes zijn (strijken, grondig stofzuigen, swifferen), maar erg weinig zin! Ga toch maar even strijken en dan braaf mijn rondje lopen en even naar de AH.
hoeveel zijn jullie tot nu toe al aangekomen? ik ben tot nu toe 20 kilo aangekomen echt vreselijk..ik hou dan ook best wel veel vocht vast en heb ook wel zoiets van die kilo's die gaan er straks wel af ik ga straks weer sporten etc...maar vind het zo frustrerend omdat ik voor de zwangerschap in een jaar 30 kilo was afgevallen...ik sporten dan ook 4 x per week (nu dus niet meer) en at ook heel mager en beperkt...en als je zwanger ben moet je normaal eten...ja en dat doet me denk ik nu ook een beetje de das om.. want ik snoep of eet niet veel of vet
Linda: Ik ben nu aangekomen van 76 tot 91 (15 kilo dus). Tot week 20 zat er niets bij en daarna ging het met een kilo per week ongeveer. Ik vind het wel moeilijk hoor! Voor mijn zwangerschap ben ik juist behoorlijk afgevallen, gewoon door goed en gezond te eten en veel te sporten. Ik was daar zo trots op! Dan is het best moeilijk als er ineens zoveel weer bijzit, ook al weet je dat het hoort en waarvoor het is. Ik heb expres mijn best gedaan om goed te blijven eten, maar mezelf niet vol te stoppen met alle lekkere dingen waar ik trek in had, maar ik merkte wel dat het heel veel scheelde dat ik nu nauwelijks meer beweging heb. Van de zomer hebben we nog 1600 km gefietst in Noorwegen: mijn dagelijkse wandelingetje naar de supermarkt nu, staat dan in geen verhouding natuurlijk. Maar ja, het is niet anders. Er zal nu in ieder geval bijna niets meer bijkomen (dat scheelt). Straks kunnen we met z'n allen weer hard aan het werk om weer strak in ons vel te komen zitten!
je kunt het kopen bij een reform winkel ik heb ze bij de tuinen weg staat er in het engels op raspberryleaf
Ik ben tot nu toe 16 kilo aangekomen en dat zit niet alleen op mn buik maar ook mn kont en heupen doen mee....
ja de thee is harstikke lekker ik drink het graag vind het gewoon jammer dat je niet meer dan 5 koppen per dag mag
nou flex... gefeliciteerd met je 38 weken. Ik ben nu net 35 weken, maar ik zit te klagen als een vrouw die al 42 weken zwanger is Maar dat zijn al die rot hormonsters....
ja dat is waar....ik ben trouwens ook gestopt met roken en dat scheelt ook...alleen daar schijn je al tussen de 5 en 10 kilo van aan te komen...maar ja het is allemaal voor een goed doel maar ik schaam me ogen uit me kop als ik die weegschaal op moet.....