Ik weet nog met onze 1e, ik zou ingeleid worden. kwamen er ineens allemaal verschillende artsen. En ze moesten allemaal voelen. Ook stagaires. Ik had op dat moment zoiets van tja die moeten het toch ook leren. Maar dit keer gaat dat mooi niet door....Jeetje wat deed dat pijn zeg!
Heel eerlijk gezegd vind ik dat het om jou gaat, jij gaat het het zwaarste krijgen en als jij het niet wil, zou ik het ook niet doen. Maar dat is mijn mening. Wij hebben na de bevalling onze ouders gebeld en die zeiden allebei ok, we komen er aan (midden in de nacht) ik heb toen gezegd, nee kom morgenochtend maar. en dat hebben ze gerespecteerd.
Wij zijn zelfs van plan te wachten tot ikzelf weer gedouched en aangekleed klaar ben (en ukkie dus ook). Daar kan best een uur overheen gaan. Maar ukkie wordt minstens 80 dus die mensen hebben tijd zat om langs te komen, eerst even quality time voor onszelf hoor! (maar wellicht denk ik daar op het moment supreme anders over)
ach bel gewoon paar dagen later pas kunnen wij eerst genieten van de kleine zonder iemand erbij (grapje) heb alleen niet zo'n zin om elkedag iemand over de vloer te hebben maar mssn denk ik daar strax wel anders over
He vervelend zeg, ik ben ook vanmorgen gestript en later in de middag nogmaals getoucheerd, maar ik vond de pijn 100% meevallen. (tot nu toe)
lijkt me ook niks inderdaad.. Ik heb trouwens ook een aparte 'tick'. Als ik pijn heb MOET ik iets in me hand hebben haha. Zo had ik laatst nogal maagkrampen die niet te harden waren en heb de hele morgen met een klerenhanger in me hand op de bank gezeten haha.. Me man kent me onderhand en vroeg al of hij ook een klerenhanger in me vluchttas zou inpakken..
Ik heb daar nu ook totaaaaaal nog geen zin in: iedere dag van dat bezoek (vind de kraamverzorgster al moeilijk). Toch hebben we vrienden die daar nog 'erger' in waren dan wij en die wilden toen het eenmaal zover was hun kind het liefst de hele dag door aan allemaal mensen 'showen'. Maar ik kan me dat ook nog niet voorstellen hoor!
Nou wat ik lees bij de mei-moeders die al een tijdje geleden bevallen zijn dat het sommige zo tegenvalt dat ze weinig bezoek krijgen. Ik moet er zelf ook niet aan denken, maar ik denk dat je zo trots bent op je kleine mannetje of vrouwtje dat je het idd de hele wereld wil laten zien en dat het dan best tegen kan vallen als je minder kaarten en/of bezoek krijgt dan je had verwacht.
Gelukkig dat het niet zo'n pijn deed. Mijn dochtertje was 15 dagen te laat en madam had echt geen zin om er uit te komen, dus misschien dat het daarom zo'n pijn deed....
@bwtje: Bij mij floept het er gelukkig ook meestal zonder problemen uit. We zullen mijn ouders en schoonouders wel meteen op de hoogte stellen als het gaat beginnen. We hebben met mijn ouders en schoonouders afgesproken dat we na de bevalling eerst even met z'n drieën willen doorbrengen. Ze gaven ons groot gelijk en vinden het niet meer dan logisch. Ze zullen gewoon geduldig en rustig blijven wachten tot wij er klaar voor zijn. Ik weet zeker dat ze dat ook zullen doen, want zo moeilijk zijn ze gelukkig niet.
Stiekem!? Hij geeft het verdorie nog toe ook... en uk lijkt die nare gewoonte over te hebben genomen :x Maarre...dank je!
Ik zie ook zo tegen de kraamverzorgster op. Omdat ik bv ga geven, krijg je meer uur dan dat je fv geeft. Ik moet er niet aan denken iemand een hele dag in huis te hebben die gaat zeggen hoe alles moet en die zomaar aan jouw spullen zit. Met Kyra heb ik geen kraamzorg gehad omdat kyra 7 dagen in het ziekenhuis gelegen heeft.
mijn vriend vroeg al of ik iemand bij de bevalling zou willen hebben. bv ons mam, maar die woond 140 km hier vandaan, dus zei ze al als ik in de buurt woonde dat ze dat wel wilde, maar dan komt ze ook niet als het begint want zelf is ze niet meer goed ter been, dus wordt heel lastig met haar ziekte. maar ik moest wel (van papa) 's nachts bellen als het kleintje er eenmaal is. dan komen ze gewoon vroeg in de ochtend vertelde mama. ik al: ja maar als ik snachts bel, kan je dan nog wel slapen? volgens mij zijn ze dat zo ontzettend blij dat ze niet meer in slaap komen haha! en als het uitkomt dan bel ik mijn schoonzusje, die wil er wel graag bij zijn. en aangezien zij in het umcg werkt, ziet mijn vriend dat ook wel zitten. (iets vertrouwder omdat we haar al langer kennen zegt die).
Zou best kunnen, ik had natuurlijk al 2 nachten en een dag weeën gehad en had al 2 a 3 cm ontsluiting, wellicht dat dat scheelt. Niet dat het nou echt prettig was hoor, maar echt zeer deed het ook niet.
Ja, ik zei van de week nog tegen m'n man: Ik zie meer tegen de kraamzorg op dan tegen de bevalling. Nou ja, zo erg is het niet, maar ik zie het ook nog niet zo zitten. We hebben wel al kennis gemaakt, maar het was niet echt liefde op het eerste gezicht wat mij aangaat... maar goed, ik moet wel vaker de kat uit de boom kijken en ik weet bij een vriendin van me dat ze de kraamzorg helemaal niets vond de 1e dag / 2 dagen, maar na afloop wel zei dat ze zich daarin goed had vergist en dat ze er heel blij mee was geweest.
@ schaapje....Wahahaha ik dacht even dat je bedoelde dat het kindje er zo uit floepte...Maar nu begrijp ik hem.
PFf...ff bijgelezen. Spannend hoor, onsukkie! Dat je nog kunt schrijven, of daar uberhaupt zin inhebt... Bij mijn eerste bevalling ging alles zo snel en deed het zo zeer dat ik gewoon schreeuwend de weeën op probeerde te vangen. Achteraf niet zo gek, van 0 tot 7 cm ontsluiting duurde nog geen uur... Ik denk dat wat jij nu doormaakt veel meer relaxed is, je kunt er in groeien. @konijn: je zegt geen rare dingen hoor! Iedereen denkt nu eenmaal anders over ALLE zaken Ga mijn man ff steunen, die is eindelijk de laatste klusjes aan het doen! Later!
Ja, maar heb niets beters te doen. Lopen wil niet erg met die weeen in m'n rug en op de bank zitten ben ik sowieso al geen ster in. Misschien ga ik dadelijk wel ff onder de douche staan, maar ik wil niet al m'n help-lijnen gebruiken voor ik het echt niet meer trek, want dan heb je er misschien niets meer aan. Dus nu alleen maar even met m'n kruikje in m'n rug en dan moet ik het maar even redden zo. (lukt wel hoor) Dus zit een beetje stom te forummen, haha. Ja, je bent verslaaft of je bent het niet. Ben wel benieuwd of ik straks meer ontsluiting heb, want een uur of 2 geleden kwamen de weeën korter op elkaar dan nu. (maar het is nu alsnog maar 5 minuten hoor)
Wij waren even weg, gelijk even kijken natuurlijk Spannend hoor onsukkie ! Leuk zo alles lezen hoe het jou vergaat! Je komt ontzettend kalm over, het gaat idd geleidelijk dat scheelt denk ik wel, bij mij gaat ontsluiten zo snel dat je al snel geen raad meer weet met jezelf, geloof niet dat ik hier gezellig verslag zou kunnen doen
Ja dat is natuurlijk ook wel bij mij een luxe mijn oudtante is eigenlijk een soort 2e moeder met 45 jaar kraam ervaring! Dus beter kan ik het niet hebben, en ik kan alles zeggen tegen dr wat ik maar wil..en we spreken gewoon tijden af samen en waar ze nodig is is ze.. en dat is zeker wel een zorg minder hoor... Ik denk dat ik anders mezelf ook minder prettig zou voelen in het begin bij een onbekende voor een week!