Juni 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Assie, Sep 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Cellie dankjewel voor het meedenken. Ik sta zelf ook op je lijst ;) . Bwtje en ik hebben idd een goeie deal. Maarja, de aanstaande papa blijft wisselvallig, dus suggesties blijven welkom hoor.
    Ben ook zo nieuwsgierig naar de beeb. Misschien word dat nog aangewakkerd doordat ik zo benieuwd ben of ik zoon of dochter krijg.

Ilona, gefeliciteerd met je 39 weken. Dat je de 40 maar niet haalt ;) .

Vlademira, vreemd ziekenhuis kom jij. Kan je niet een gesprek met ze aangaan over wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn?

Bwtje, mooi deal zo he. :) . Feli met je 38 weken. Maak je niet bij voorbaat al te druk deze week.

Essie, jeetje wat vliegt de tijd. Samatha al weer ruim 3 weken oud. Gaat 't allemaal goed bij jullie? Hoe ervaar je het moederschap?

Bulldog, maak je nou niet te druk in huis joh. Helemaal niet goed voor je met dit weer.

JenP, wat is jouw boekentip van de dag?
    Konijn, heb jij er eventueel nog een, volgens mij lees jij ook wel geregeld.
    Dan even buiten Japin om, want hij is inderdaad moeilijk om in te komen.

Hier een helse nacht gehad. Vriend had het benauwd. Gaan zo ook naar de dokter. Vanaf drie uur wakker geweest. Moest er om 5 uur even uit, dus ben met de hond gaan lopen. Gaat dat stomme beest er vandoor. Heeft ie nog nooit gedaan. Liep me rot te zoeken. Buik begon pijn te doen. Heb midden op straat staan janken.
    Hij is nu weer terug trouwens.

Word wel een goeie week denk ik. De wagen moet binnenkomen. Het wandplankje van de kamer word nageleverd. Vandaag word de muurschildering van de babykamer helemaal afgemaakt.
    En vrijdag bevallen. Vind ik. 6 juni zou onze trouwdag zijn, dus dat vind ik wel een mooie dag.

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    @konijn, ik heb geen idee wat een kindje zou "moeten" wegen minimaal.

Krijgen jullie schattingen van het gewicht? Ik heb het een keer gevraagd en toen deed ze heel vaag. Alleen zei ze "het is geen kleintje".
    Kreeg een beetje de indruk dat ze niet echt deskundig is, ook vanwege andere dingen natuurlijk.

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Zonneschijn, ik zou ook gek worden van zulke wisselende info. Groot gelijk dat je niet door een computer laat beslissen. Volg je gevoel. En volgens mij is 2500 gram ook prima. Zolang jij je er goed bij voelt lekker in de buik laten. Mocht er echt een medische rede zijn om haar daar weg te halen pushen de artsen wel meer hoor.

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Mijn hond ging er laatst ook vandoor. Achter een konijn aan. Daar sta je dan, midden in een weiland in de brandende zon. Zonder hond.
    Ik heb ook staan janken. Heel hard hopende dat hij niet met konijn zou terugkomen. Leek me zo ranzig. Gelukkig was dat ook zo. Was de eerste keer dat hij dat deed. nu gaat ie aan een riempje ;)

5. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Moaatje: Hond weggelopen? das wel balen zeg. Loopt ie verder altijd netjes los, of was ie gewoon losgeschoten of iets?
    Ben in ieder geval blij voor je dat je hem weer gevonden hebt...
    En als ik jou was, zou ik vanmiddag even lekker een tukkie proberen te doen, na zo'n nacht.

6. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Volgens mij is 2,5 kilo van oorsprong wel de grens van wel of geen couveusekindje, maar kijken ze nu ook mee rnaar hoe het kindje het doet. Qua ademhalen, op temperatuur houden, suikerspiegel. En het maakt natuurlijk ook uit of het een kindje is van 52 cm of bijv 45 cm.

Volgens mij moet je inderdaad wel heel ervaren zijn om uitwendig een goeie schatting te kunnen maken. Klinkt inderdaad of jouw VK wat minder ervaren is of ervaren maar voorzichtig...

Moaatje en Bwtje, ben wel erg benieuwd naar jullie deal... ;) Hadden jullie dezelfde keuze/twijfel van namen?
    Wat een rotnacht zeg, Moaatje. Is je vriend vaker zo benauwd? Misschien is een middagdutje een idee... Succes bij de huisarts straks.

7. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Fijn om te horen dat jullie het er mee eens zijn om m'n gevoel te volgen en niet mee te doen aan zo'n onderzoek..! Heb natuurlijk ook wel getwijfeld namelijk.
    Lang leve het juni-mamaforum :D :D ... hihi.

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik denk onervaren. Ze liet me steeds terugkomen omdat ik een onderdruk van 80 had en dat was te hoog volgens haar. Ik lees overal dat het pas een probleem was bij 90 of 95.
    Ze zei dat als ik te veel at dat mijn kindje enorm zou worden en nu lees ik overal dat dat helemaal niet waar is. En meer van die dingen.
    Echt zekerder wordt ik er niet van, en hoop maar dat zij niet mijn bevalling gaat doen. Er zijn meer in de praktijk maar die heb ik nog niet allemaal gezien.

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Even denken hoor... Meestal geef ik boekentips aan pubers (die voor hun lijst moeten lezen) ;). Zit dus vooral in de (jeugd)literatuur. Lekker lezen moet niet tè stevig zijn (vind ik zelf tenminste), maar ik ben zo bezig geweest met het zwanger zijn, dat ik de meest recent uitgekomen boeken niet eens heb meegekregen... :oops:

Het huis van de moskee (Kader Abdolah)
    Sonny Boy (Annejet van der Zijl)

Dat vond ik allebei wel boeken 'voor nu': niet tè zwaar, wel goed en ze lezen lekker weg.

Ik vond zelf Ararat van Frank Westerman helemaal geweldig, maar daar moet je echt van houden: het is literaire non-fictie, waarin hij zijn zoektocht naar vermeende restanten van de Ark van Noach op de Ararat beschrijft (die er natuurlijk niet zijn). Het boek deed me een beetje denken aan Nooit meer slapen van Hermans.

Ik heb zelf nu twee boekjes met columns en verhalen van Martin Bril gelezen: ook heel leuk! Maar geen 'leesboeken'...

Hier doet de vk ook geen schattingen over het gewicht van het kindje. Ze denkt dat het een beete gemiddeld is, maar zegt er verder niets over.

10. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, logisch dat je hebt getwijfeld. Dan had je je kindje misschien al eerder in je armen gehad.
    Daarom vind ik het zo goed van je, dat je hebt gekozen voor je eigen gevoel, en dat niet de nieuwschierigheid het heeft gewonnen....

Zo, ik ga maar eens douchen, zit al weer veel te lang in mn ochtendjas en moet om 12.15 uur bij de vk zijn.
    Ik ben er vanmiddag weer.

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Goedemorgen dames!
    Nou hier nog niks aan de hand hoor...heb vannacht wel weer krampjes gehad maar ben op een gegeven moment toch in slaap gevallen en werd lekker om kwart voor 11 wakker...dus op zich wel lekker geslapen...de krampjes beginnen nu wel weer n beetje...vraag me af of het normaal is dat ik dat de hele tijd heb of kan ik beter de vk even bellen?

@ bwtje en Ilona, van harte met jullie 38e en 39e week.
    @vlademira: wat een rotstreek zeg omdat ze te lui zijn om in het weekend te werken...ik vind het echt belachelijk!
    @blondie: xyzal mag je NIET gebruiken tijdens de zwangerschap (ben apothekersassistente)

12. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,283
    2,984
    113
    Onze dochter woog bij haar geboorte 2300 gram. Ze heeft maar heel kort in een couveuse hoeven liggen. Wel in een warmtebedje, omdat ze zich niet warm kon houden. Na een week was haar gewicht 2200 gram en mocht ze lekker mee naar huis.

Probeer je niet teveel zorgen te maken. Ze houden je kindje goed in de gaten!

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    mijn onderbroeken rullen nu ook trouwens echt IRRI...

14. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik hou ze met één hand recht tegen mijn buik aan en dan heel snel de band van mijn rok ertegenaan, dan blijft het recht zitten... :)

Maar met mijn broek lukt dat niet... die is te ruim en de band te zacht (moet ik ook steeds omhoog hijsen als ik een stukje loop).

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Heeft iemand een goede tip voor het avondeten? Ik heb namelijk nogal wat last van mijn buik, dus wil iets wat 'licht' is en niet te gekruid, maar wel genoeg voor mijn hardwerkende man ook (maaltijdsalade valt af dus helaas...).

16. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Idd en dat is ook zo weinig elegant in het openbaar. :(
    Tijd voor bretels :) (weet niet of je dat zo schrijft))

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

zo, kom net bij de vk vandaan. mag over 2 weken weer, als ik in de tussentijd niet beval haha, en dat is dat ook de uitgerekende datum! ben benieuwd!

bloeddruk was mooi, 105/55 en de vk dacht een kindje van 8 pond waarschijnlijk. bij de laatste echo dacht die vrouw rond de 7. maar ach we zullen zien.

denk dat ik vandaag lekker niks ga doen, is me te warm hiero in huis.

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    fijn dat alles goed was!
    waarom moet jij niet elke week?

19. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    dan neem je toch zelf maaltijdsalade en bak je er voor manlief nog aardappels en een stukje vlees bij...

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

volgens mij omdat alles gewoon heel perfect is gelopen, en ik verder geen klachten of dingetjes heb gehad. dat denk ik. anders lieten ze me vast wel eerder komen.

verder zei ze ook dat de kleine nu mooi vast in de bekken ligt, dus hoef ik niet te gaan liggen als de vliezen breken!

Share This Page