@Blondie; Hu overmorgen pas, wat lang! Dat heb je dus met de tijden die veranderen (net als met die 70 en 80%), maar toen ik dat had werd ik dus na 24u opgenomen en toen begonnen de weeën en heb ik gevraagd of ik niet alsnog thuis....nou nee hoor, na 24u moest je in het zkh blijven. (Mijn zoon wordt volgende maand 10 jaar.) Ik heb die kinderopvangtoeslag al, dus weet niet meer hoe lang een nieuwe aanvraag duurt, een wijziging is vaak sneller erdoor.
Dat kreeg ik ook een keer te horen, bij me 3e begon 'het feest' s'avonds en ik dacht geef het nog even op een fatsoenlijk tijdstip door (22u), nou zei de VK toen, zo te horen gaat het nog wel even duren. Jaaaa dat dacht ik ook wel, nou ik hoor je morgen wel, zei ze. OK. Een uur later was ik aan het stuiteren en heb ik teruggebeld dat ze direct moest komen, net na middernacht was zoonlief toen geboren.
@Blondie: Goh, spannend! Ik hoop dat het spontaan zal doorzetten! @agnes78: Succes bij de verloskundige! @kleintje86: Gefeliciteerd met je 40 weken! @claudia0404: Gefeliciteerd met je 38 weken! @Konijn: Gefeliciteerd met je bloederige slijm! @xxxxx1974: Gefeliciteerd met je 39 weken! Succes met je bezigheden vandaag! @Coco: Fijn dat alles goed is met jou en je kindje. Knap dat je de verleiding van het shoppen hebt kunnen weerstaan. @fl3xgirl: Sterkte! @Sjoon: Gewicht is inderdaad heel moeilijk te schatten. Mooi dat alles goed was gisteren bij de verloskundige! @Moaatje: Je raakt aan een naam gewend als je je kindje vaak bij de naam noemt. Da's natuurlijk wat lastiger als je niet weet of het een jongetje of meisje wordt. En de opmerking 'ik geef het toch aan, dus ik beslis uiteindelijk' zegt mijn man ook vaak. Niet grappig inderdaad! @ilona21: Hartstikke fijn dat alles gisteren goed was bij de verloskundige! @bianca75: Oh lekker, boterkoek! Jammer dat het zo ontzettend vet en ongezond is. Fijn dat alles goed was bij de verloskundige! @meryem85: Spannend! Hoe gaat het nu met je? @minnie1979: Mooi dat gisteren alles goed was bij de verloskundige! @Daantje82: Welterusten zometeen! @Zonneschijn: Jammer dat je kindje bijna niet gegroeid is. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er bij jou zo moeilijk over wordt gedaan en bij anderen niet. Bedankt voor jullie reacties. Mijn moeder was zo lief geweest om me te brengen en nu zit ik bij hen thuis met mijn eigen laptopje. Alles was goed. Kindje loopt nog steeds ongeveer twee/drie weken achter op groei (hoofdomtrek zat volgens mij zelfs rond 34 weken) en het gewicht wordt geschat op 2750 gram, maar dat was helemaal geen probleem volgens de gynaecoloog. Omdat ik mijn kindje gisteren nauwelijks heb gevoeld, wilde hij voor de zekerheid even een CTG-scan maken en die was goed. Hij zei dat het een voorbode zou kunnen zijn dat de bevalling binnenkort begint. Ben benieuwd, al heb ik zelf het gevoel dat ik "overtijd" ga. Moet over 10 dagen (40wk 1dg) terugkomen.
Als je nou gewoon niet zo'n 'piepert' bent... Ben je lekker mee dan! Je moet dus vooral veel kreunen aan de telefoon... Haha... ik heb nog altijd de illusie dat ik lachend ga bevallen! Die zal ongetwijfeld nog sneuvelen... Maar helpt nu nog wel om ernaar uit te kijken! :-D @ Schaapje: fijn dat het allemaal goed is! En dank voor de felicitaties...
Ik ben geen piepert maar het was ook gewoon zo, op dat moment was het ook nog niet heavy. Maar het ging gewoon zo snel ineens.
Schaapje, ga je via de natuurlijk weg bevallen? Want dan is zo'n kleine hoofdomtrek natuurlijk alleen maar fijn (nu beebje verder gezond is). Cellie, ik denk wel dat er een en ander verandert is. Kennis van me brak paar maanden geleden haar vliezen op een dinsdag. Haar beeb kwam in de nacht van donderdag op vrijdag. (sorry blondie, gaat vast sneller bij jou). Ik vind het ook erg veel tijd hoor. Maar meestal is het toch binnen 24 uur geloof ik. Ik ga ff naar de prenatal.
Konijn, ben je niet bijna automatisch WA verzekerd? Dacht dat het zelfs verplicht is als je autorijdt... Of vergis ik me? Schaapje, fijn dat bij jou alle sgoed was! Ik vraag me soms ook wel af waarom ze in het ziekenhuis zo moeilijk doen over een klein kindje. Wat ze het meest zorgelijke vinden is dat het buikje verder achterloopt (4 weken) in verhouding met de rest (beentje en hoofdje 2 weken). Als bijv. de placenta niet goed meer zou werken, is het buikje het eerste dat afvalt of stopt met groeien. Botjes zoals een hoofdje of beentje zullen niet afvallen. En in de tijd van 30-32 weken zwangerschap was het buikje van m'n kindje maar 3 dagen gegegroeid, toen is het gedoe echt begonnen. Blondie, overmorgen inleiden duurt nog wel ff. Zou toch wel fijn zijn als het vantevoren op gang komt. Bedankt voor alle info over de regeldingetjes, handig!
ja, ik vond het ook al vreemd dat ik door ongipijnen een blaasontsteking zou kunnen hebben. Maar iedereen hier heeft ongipijnen die over gaan op weeen. Maar ik wil het wel testen hoor. Weet ik dat ook weer. Ik ben ook maar een leek, zelf zou ik zeggen dat het oefenweenen zijn. Maar goed, wie ben ik. Ik weet niet wie het vroeg, maar de ha test deze. Dus morgen even in een potje plassen en dan naar de dokter brengen.
Nou vraag je wat... Zou best eens kunnen. We hebben wel een auto en nu komt er wel vaag wat boven bij mij dat je dan inderdaad automatisch verzekerd bent... Maar is dat dan niet alleen op je autogebruik van toepassing (als ik mijn auto tegen een andere auto parkeer)? Pff... ik ben echt totaaaaaal niet zelfstandig wat dit soort dingen betreft! Die laat ik met groot genoegen aan mijn man over. Eigenlijk niet goed natuurlijk, als je niet eens weet waarvoor je allemaal verzekerd bent, laat staan waar...
@ schaapje: boterkoek is lekker vet en lekker ongezond. Maar ik wilde een keer kwarktaart maken. Maar vriendlief vind kwarktaart niet lekker. maar als ik kwarkcake maak, dan vindt hij het wel lekker.... Vreemd...
@ Linda: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Doe je er verder nog iets aan, of wordt het gewoon een rustig dagje? @ Bianca: Lekker zeg, boterkoek! Zullen we een afspraak maken hier op het forum om het niet meer over eten te hebben? Gisteren hoorde ik iemand over magnums, dus die Moest ik hebben. En nu heb ik spontaan trek in boterkoek! Dit forum is in die zin niet zo goed voor me, hihi... @ Moaatje: Waar blijft de tijd? Hier op het forum, haha. Hier gaat de laptop ook vaak pas uit als mn man thuis komt. En dan zit ik echt niet de hele dag op het forum, maar ga toch vaak tussendoor even zitten spieken, en dan gaat de tijd echt snel voorbij. @ Blondie: Succes vandaag, hopelijk zet het eerder door, dan hoef je niet tot overmorgen te wachten.
De pijn van een blaasontsteking schijnt in een zwangerschap te kunnen lijken op menstruatiepijn... Daarom is een ontsteking ook moeilijker te herkennen zeggen ze. En veel kleine beetjes plassen moet je ook altijd al als je zwanger bent. Maar je houdt dan altijd nog pijn of een branderig gevoel bij het plassen. Hoewel ik tijdens mijn blaasontsteking voor ik zwanger werd/toen ik net zwanger was, helemaal niets gevoeld heb en er pas achter kwam toen het al in mijn nieren zit (toen was het wel onmiskenbaar ). Maar goed, controleren kan nooit kwaad (is alleen zo'n gedoe!) Overigens heb ik ook steeds ongesteldheidspijn, maar de afgelopen twee weken welgeteld één wee gehad... Hoop ook steeds dat het overslaat in weeen, maar gebeurt niet dus. Vraagje: 's nachts heb ik als ik lig steeds buikkrampen: héél kort, alsof je je buikspieren aanspant. Weet iemand wat dat is? Het doet niet echt pijn (alleen wat vervelend), maar 's morgens heb ik een gevoel in mijn buik alsof ik een hele workout heb gedaan...
Jullie hadden het allemaal over verzekeringen enzo. Maar hoe zit dat dan met inschrijven/aanmelden(/hoe noem je dat) bij de dokter en tandarts enzo? Meteen laten weten dat je een kindje hebt? Of mag het ook later, als je toevallig een keer in de buurt bent?
Nadruk op 'lekker' graag! Hoewel ik nu ook wel weer zin krijg om straks weer op mijn lijn te letten, te kunnen bewegen en kilo's kwijt te raken (20 ). Kwarkcake lijkt me ook lekkerder dan taart trouwens : bij kwarktaart heb je altijd zo'n kruimelbodem die dan een beetje 'soppig' wordt.
VANDAAG 40 WEKEN! En meer weken wil ik niet vieren hahaha maar tis verdomd rustig hier... alleen een beetj elast van harde (maar geen pijnlijke) buiken en vooral veel spanning Vanmiddag om half 2 bij de vk langs, kijken wat zij zegt... Idd erg benauwd weer, vannacht ook rot geslapen, maar ben het onderhand wel gewend hahaha en met die dikke toeter, voel me net Bessie Turf 8-[ , rol ik maar in en uit het bed en waggel ik door de gang..... Nog fftjes en dan is het toch echt zover?! [-o< Blondie succes! Claudia, fijn dat het wel duidelijker gaat worden over hoe en wat! Linda gefeliciteerd meid! (mag ik je nog een baby geven als kado? , please... Hou ik hem/haar wel zelf hihi ) Schaapje fijn dat het goed gaat! Nog nieuws van Vladimera? Nou dames, pak je rust idd door een slaapje te doen overdag , het helpt echt! Tot vanmiddag!
Nou, ik moet zelf vanmiddag ook nog boodschappen doen, dus ik heb al een vermoeden wat er in mijn karretje beland. Mix voor boterkoek, hihi...
daarom laat ik het gewoon controleren. het is idd een heel gedoe. En ach, dan weet ik het ook weer. Maar ik hoef geen kleine beetjes te plassen. Af en toe hele sloten urine komt er uit . Maar daar tegen drink ik keiveel water... dussss. misschien plas ik het er ook uit.