Schieten jullie ook zo heen en weer qua gevoelens tegenover je partner? Ik kan het ene moment echt uitkijken naar wat een leuke papa hij gaat zijn. Hij is zo leuk met kinderen. En zo geinteresseerd in hoe ik me voel en wat hij kan verwachten. Dan praat ie tegen mijn buik, en vol trots over de buik tegen anderen. En het andere moment laat ie me zo zitten. Nu ook weer. Heeft ie wel tijd om te surfen op het net, en om te gaan trainen. Maar mij helpen stofzuigen dan weer niet. Hij zou ook zondag al de gordijnrail ophangen, maar da's nog niet gedaan. Maar tv kijken kan ie wel. Ik twijfel soms zo aan mezelf. Voorheen was ik nooit zo wisselvallig. Ik was of boos, of vrolijk, en dat wisselde niet elke 5 minuten. Ik vraag me nu af of ik nou zo onredelijk ben door mijn hormonen, of dat ik terecht boos moet zijn omdat hij me dingen belooft die hij niet doet. Ik snap dat jullie er niet bij zijn en dus niet kunnen zeggen wie in dit geval gelijk heeft. Maar herkennen jullie de snelle omkeer tussen pure liefde/vertedering en woede/onbegrip?
@ moaatje herken het wel een beetje ik had het in het begin van me zwschap en toen hebben we goed gepraat erover en sindsdien gaat het super goed en doet hij alles voor me...maar hormonen spelen wel een grote rol maar dat neemt niet weg dat hij aan zijn belofte moet houden
Mo, ik herken het niet, dus ik heb geen idee. Maar voelt een voorwee niet aan als een echte ontsluitingswee, maar dan een loze die niet in ritme terugkomt? Bij mij rommelt er nog helemaal niets. Enige rugpijn die ik nog heb zit tussen mijn schouderbladen en zit daar al 3 maanden, dus zal weinig met naderende bevalling te maken hebben. Ik heb sinds gistermorgen wel bijna continue een harde buik. Word nu wel beetje vervelend. Iemand nog tips?
@ moaatje: het speelt hier toevallig niet, maar wat je beschrijft klinkt als een volkomen normaal 'einde van je zwangerschapsverschijnsel' hoor! Kan me erg heel goed iets bij voorstellen in ieder geval!
heb vandaag ook steeds een harde buik maar heb geen id wat je eraan kan doen volgens mij niks alleen rust nemen :
meiden bedankt voor de duimen en de weeendans Helaas helaas mijn ultimatum is verstreken... Nu moet ik morgenvroeg voor CTG en ik hoop stiekum dat ze me dan daar gaan houden en inleiden en me niet weer voor een dag naar huis sturen... Ik ben kapot en ik ga nu slapen..je weet nooit wat de dag voor morgen brengt.... Coco ik vind het best, leg me er maar bij neer.. vind het nu ook wel een veilig idee voort kindje omdat een open verbinding natuurlijk wel een gevaar met zich mee brengt! Liefs, Paula
Blij te horen dat het niet puur hormoon hoeft te zijn . Ik dacht ook dat we erover gepraat hadden. Ik was zaterdag nog in tranen dat ik het huishouden niet aankon. Was ie helemaal lief en vol knuffels en hij ging alles voor me regelen. En nu dit.... Ik heb hem ook uitgelegd dat hij de hele dag werkt, maar ik de hele dag tegen een ongedweilde vloer aan kijk. Maarja, misschien is trainen nu ook wel leuker dan bij een chaggie, dikke vrouw thuis in de rommel zitten. . (Hoezo baalavond, zit mezelf ook aardig in de weg nu geloof ik )
Misschien probeert ie beeb naar buiten te lokken . Rust tegen de harde buik? Geen optie, moet nog dweilen Blondie wat balen dat 't niet op gang is gekomen. Ben wel blij dat je je neer kan leggen bij een ziekenhuisbevalling. Probeer idd maar je rust te pakken. Het kan nog steeds ieder moment van de avond of nacht beginnen.
haha dat zei me vriend ook al hij loopt al 2 dagen heletijd achter me kont aan zou er wat gaande zijn?
@ Moaatje: Ik herken het wel een beetje hoor. Ik kan hier ook voorbeelden noemen; de babykamer zou vóór mei afzijn, lekker op tijd. Maar tot vorige week moesten er nog steeds schilderijtjes worden opgehangen en de deur geverfd. Hij bleef het maar uitstellen, gek werd ik ervan. Maar als ik er over nadenk, is mijn man niet eens veranderd, hij deed altijd al zulk soort klusjes uitstellen, met het smoesje van hele dag al hard gewerkt... Ik ben gewoon een beetje zeurderiger geworden, en ik vind dat ik daar het recht toe heb, de babykamer moet toch gewoon af! Mannen denken volgens mij af en toe dat zwanger zijn vanzelf gaat en geen moeite kost, pff... hij moest eens weten.... @ Blondie: Jammer zeg, dat het niet heeft doorgezet. Nu dan maar hopen dat ze je morgen gaan inleiden. Ik duim in ieder geval voor je! @ Flex: Gekke kat. Misschien een voorteken? Zo, ik ben me toch trots op mijn ananasschijfjes! Wat een handig apparaatje is dat zeg, ik denk dat ik vanaf nu vaker verse ananas ga kopen, alleen maar om het schillen... Waar een mens al niet blij mee kan zijn, een apparaatje van 3,-, haha...
Volgens mij kunnen beesten zoiets best aanvoelen. Je hebt toch ook van die honden die voelen als de baas een epileptische aanval gaat krijgen? Hoop het wel. Die hond van mij is helemaal van de kaart. Gisterochtend ging ie er vandoor. Vanmiddag nam ik hem mee naar mijn moeder. Hij rent de trap op (doet ie nooit), rent weer naar beneden de tuin in en gaat zitten poepen . Doet ie anders nooit hoor. Ga ik hem net uitlaten, gaat ie vol in de ankers. Geen pas meer vooruit. Voelde me net als zo'n cartoon die een ezel aan een touwtje voortsleept. 4 rare acties in 2 dagen...
Wat kletsen jullie veel zeg! Schaapje die telefoons van tegenwoordig kunnen niet meer tegen een stootje! het ding is niet meer te repareren. Cellie je mag me gerust vragen hoe groot de kans een volgende keer zou kunnen zijn. Het is me nu al een keer overkomen, de kans is 1 op de 3000 dus de kans dat het me de volgende keer weer zou overkomen is nog kleiner dan nu want ik heb het al een keertje meegemaakt. Ik lees zoveel mogelijk mee maar ik heb momenteel de puf niet om op iedereen te reageren. Voor iedereen die het nu zwaar heeft of harde buiken heeft of middenin de weeën, doe lekker rustig aan, je druk maken heeft geen enkele zin! Ga je vooral niet druk maken om een ongedweilde vloer want die vloer loopt niet weg en hij word vanzelf weer een keer door iemand schoongemaakt! Ik kan het weten want de avond voor de bevalling bij mij wilde ik ook alles zelf nog doen en had toen ook een huilbui omdat het niet lukte, dit hoort ook bij de nesteldrang en die fijne hormonen!
Mannen hebben ook gewoon een andere kijk op het huishouden dan wij... Die van mij is echt superlief en wil alles wel doen, maar ja, ik bedenk nu eenmaal altijd eerder dat er per se acuut iets moet gebeuren dan hij (en ik heb dan niet zo heel erg veel geduld... eerlijk is eerlijk ). Ze zien gewoon soms niet dat het gewoon heel erg nodig is dat er nù gestofzuigd wordt. Blondie/Paula: dan ga ik nu maar heel hard voor je duimen dat je morgen meteen mag blijven! En dat je 's avonds een schitterend kindje in je armen mag houden! Ik ben jaloers... Mijn leerlingen vonden het vreselijk dat ik wegging op school en dachten dat mijn vervanger nooit zo leuk zou zijn... Ze zijn me nu geloof ik voor het grootste deel al vergeten... Nieuwe lerares is een heel leuk, hip mens, dat gemakkelijke so'tjes geeft en veel 'moderner' met ze hyvet dan ik met mijn correcte schooljuffrouwenpraat... Ze rijdt motor en luistert naar Anouk en Gun's and Roses... Kom ik aan met mijn fietsvakantie door Noorwegen en de straatnaambordjesblues van Harrie Jekkers...
Coco, heerlijk, herkenning. Hier is de kamer ook nog niet af dus. Geen gordijnen, geen deur, geen wandplank (nog niet geleverd, dus niet zijn schuld). Heb jij nu wel een ultimatum gesteld? Je krijgt van je werk toch geen zwangerschapsverlof om thuis te werken? Toch om rust te krijgen? Fijn ding he, zo'n ananassnijder.