heij claudia! ik ga ook in het rode kruis ziekenhuis bevallen (beverwijk toch) ik moet vanmiddag om 13:00 bij de gyn zijn...(dr roest) misschien kom ik je wel tegen whaha grappig...ga ik gelijk vragen of ze mij ook niet in kunnen leiden ik kan ook wel wat rust gebruiken pffff...
ik ga maar weer ns me vriend komt zo thuis en dan ff wat eten en dan naar de gyn...ik laat wel weer van me horen en als ik moet blijven (denk t niet hoor) laat ik het me buddy wel weten.. claudia succes!
Esje en Claudia succes vandaag. @bulldog gefeli met je 40 weken. Ik ben terug van de gyn, kindje was eindelijk ingedaald. Verder was alles ok en moet ik donderdag weer terug.
Hallo allemaal, kom me even melden voor vandaag, maar heb niet veel tijd. @ Esje en Claudia: Heel veel succes vandaag in het ziekenhuis. Ik denk aan jullie. @ de rest: Sorry dat ik niet reageer, maar ik moet er echt vandoor. Ik spreek jullie denk ik vanmiddag weer. Fijne dag iedereen, hopelijk zonder al te veel kwaaltjes. (....en met een hoop weeën...)
Dank je wel! ik moet gelijk naar de verloskamers, mensen jullie horen het van mijn buddy! Heel veel liefs en een knuffel van mij!
Dag dames, Mag ik er misschien op het laatste nippertje erbij? Ik heb mij volgens mij een eeuwigheid geleden al eens aangemeld, maar toen heb ik mijzelf van het forum verwijderd (was het even zat) en nu ben ik dus na maanden terug onder een nieuw account, want het zijn de laatste loodjes en ik merk dat ik deze wel graag een beetje wil delen. Ik ben op 17 juni uitgerekend. Maar net als velen hier, mag het vandaag ook al gebeuren! Ik kan niet meer wachtten....
Hé April! Ik had je zomaar al een beetje verwacht! En jij komt wel gewoon... dat kindje verwacht ik namelijk ook al dagen! :-D (Ik ga zometeen je berichtje beantwoorden trouwens, hoor... maar eerst even de was opruimen...) Linda: ik denk niet dat houtlijm heel goed werkt: mijn ervaring is tenminste dat het altijd weer naar beneden donderdert. Je zou misschien wel een of andere mega-kit kunnen proberen. maar schroeven werkt nu eenmaal het beste. Ik weet niet of je er tegen de achterkant iets tegenaan kunt schroeven waarmee je het bevestigt (een beugeltje, waarmee je het op kunt hangen bijvoorbeeld aan de paal). Dat kan alleen als de plaat niet al te dun is. Anders zou je er toch doorheen kunnen schroeven en iets over het schroefgat plakken (een klein stukje hout blijft namelijk wel plakken), maar dat moet dan eigenlijk wel een beetje bij je bord passen en zo te zien is dat op jouw knorretje niet zo logisch (en dat is zonde dan). Je zou de schroef en diep in kunnen schroeven, het gaatje plamuren en met een beetje verf bijwerken. Maar ook dat gaat alleen als de plaat dik genoeg is. Anders: nog een plaat nemen, van een beetje een groot oppervlak (het netst wordt het als het precies dezelfde vorm heeft, maar dat hoeft niet per se): daar met schroeven een beugel aan maken, of hem direct aan de paal schroeven en dan met houtlijm de platen op elkaar plakken. Dan blijft het volgens mij wel redelijk goed zitten. Twee grote oppervlakken op elkaar lijmt in ieder geval stukken beter dan een bord op een paal. Ik had me heel streng toegesproken en voorgenomen dat ik absoluut niet meer bij iedere kramp mag denken dat het nu misschien toch is begonnen. Lukt niet. Althans, met héél veel moeite... Heb nu een kramp en denk zo stiekem mogelijk (hopend dat ik het zelf niet doorheb) toch 'misschien...'. 8-[
Pfff Konijn, jij zit al op je 1000e bericht zo te zien! Gefeliciteerd, haha. Ben nu druk mn borsten aan het meten, want de beha's die ik kocht aan het begin van de zwangerschap zijn inmiddels te krap. Ik had niet verwacht dat ze zouden groeien, leek mij ijdele hoop, maar het gebeurt toch ook echt bij mij. Maar nu adviseerde mijn moeder mij te wachten met het kopen van nieuwe beha's zodra de melkproductie op gang komt, omdat er dan nog wel eens een cupje bijkomt. Zucht... Al iemand aan het bevallen?
@ linda: dat is ook een heel mooi bord van knorretje! ik heb daar ook aan zitten denken, en mijn vriend vond stampertje ook wel leuk als geboorte bord, vandaar dat we ook stampertje gekozen hebben! ik heb de namen wel in in het disney lettertype gemaakt.
Hallo allemaal, Ik had beloofd om nog even mijn bevallingsverhaal te vertellen. Nou komt ie dan he: Zaterdagochtend kreeg ik om half acht eerst een ctg en een bloeddrukmeter van een half uur. Die bleek goed te zijn. Om half negen kwam de verloskundige even voelen of de inleiding met gel van donderdag ook wat had gedaan, dit was het geval, ik had 1 cm ontsluiting maar de baarmoedermond was nog erg ver weg. Toch wilde ze wel proberen om de vliezen te breken. Dit is na een kwartier wroeten uiteindelijk gelukt. Hierna wilde ze een uur wachten en kijken of ik vanzelf weeen zou krijgen, dit gebeurde niet. Daarom kreeg ik om een uur of tien weeenopwekkers via een infuus. Dit houden ze elk uur in de gaten en indien nodig verhogen ze de dosis. Na een uur had ik nog steeds geen weeen, wat bleek nou, de verlos had vergeten het kraantje van het infuus open te draaien, ik kreeg dus helemaal niks binnen. Kraantje open gedraait en daar begonnen de weeen. Elk uur werd de dosis van de weeenopwekkers met twee eenheden verhoogd. Ik kreeg sterke weeen, maar de ontsluiting wilde niet vlotten. De weeen deden zo'n pijn dat ik om pijnstilling heb gevraagd. Er werd besloten om een ruggeprik te zetten. Maar die werd verkeerd gezet (na drie keer prikken) en de verdoving deed het niet. Het was inmiddels half zes 's middags. Ik heb alle weeen dus gewoon zelf liggend in een bed opgevangen, dit is bijna niet te doen. Om acht uur kwam de verloskundige weer kijken hoeveel ontsluiting ik had, dit was inmiddels 6 cm en toen besloot ze me een spuit in mijn been te geven. Voor pijnbestrijding. Die spuit heb ik niet gevoeld omdat ze die midden in een wee hebben gezet. Van die spuit werd ik lichtelijk high, heel ontspannen maar de weeen voelde ik nog wel. Ik kreeg bijna meteen persdrang en om vijf voor negen mocht ik mee persen, om precies negen uur is Helin geboren. Ik heb dus maar vijf minuten geperst, precies drie keer geperst. Maar Helin huilde niet, wat bleek nou, ze had de navelstreng om haar nek, ze ademde gelukkig wel, de kinderarts heeft haar meteen meegenomen en onderzocht, alles bleek in orde, ze is kerngezond. Wel heeft ze een nachtje op neonatologie gelegen ivm de zw suiker die ik had. Gelukkig waren haar glucose waarden allemaal perfect en mocht ze zondagochtend al naar mijn kamer komen op de kraamafdeling. Die zondag is ze ook helemaal nagekeken en is er bloed afgenomen en ze mocht dan 's middags al naar huis. Nu gaat het helemaal perfect met haar, ze wordt 's nachts nog maar 1 keer wakker en drinkt nu al 90 cc en krijgt ook nog borstvoeding erbij. Ze is heel tevreden en super lief. Foto van haar staat op mijn hyves http://cigdembos.hyves.nl/. Groetjes, Cigdem (krokus)
Krokus: pff... wat een bevalling is dat geweest nog! Ik weet nog dat ik dacht: lekker naar het ziekenhuis, inleiden, dan is het er zo! Maar wat een mooi meisje! (En wat heb je zelf een mooie naam: die had ik nog niet gehoord!) Ik zie trouwens op hyves dat ik met twee 'tussenpersonen' een connectie met je heb! Grappig...
@april welkom terug @konijn hoe doe je dat , hopen dat je het zelf niet doorhebt dat je denkt dat het begonnen is :-k
ja het is echt een poepie, en ik heb nog meer foto's maar ik krijg ze niet op hyves, echt irritant, nu is ze juist nog mooier ook omdat ze haar eigen kleertjes enzo aan heeft. Ik ga het nog es proberen. ps ik heb je geaccepteerd.
GAAAP! Hierverschrikkelijk geslapen... Blijf maar draaien, plassen, pijn in mijn heupen en rug waardoor ik moet gaan lopen, bah! En die vk wil me niet helpen eerder te bevallen! GRRRR! Dan ben ik verdorie straks zo moe dat ik niet eens kan persen! Iedereen die ik tegen kom zegt nu zelfs dat ik er slecht uitzie (en bedankt, hè?)... Vanmorgen onwijze krampen gehad, mannetje bleef zelfs even iets langer thuis, maar 't zakte weer af na het douchen. Jak! Nou ja, ik ga zo maar ff stofzuigen beneden. Moet eigenlijk ook nodig de keuken schoonmaken en ramen lappen, maar daar heb ik geen puf voor. Trouwens, het is hier erg warm en benauwd. Tot later!