@Moaatje; welke winkel gaat het om? En om welke kinderwagen (merk)? Ik heb precies hetzelfde met een dubbele wandelwagen voor mijn peuter en baby straks, het gaat bij mij om een Duowalker van Easywalker van Prénatal. Ik verwacht volgende week weer een telefoontje met werkelijk uitsluitsel, ik heb inmiddels online gevonden waar de wagen op voorraad is, dus als ik niet naar behoren uitsluitsel krijg wil ik me geld terug. Ik heb de wagen niet direct nodig, mijn man is vrij na de geboorte (3 wkn), dus de 1e weken hebben we de Bugaboo en de MacLaren, dus allebei 1 Maar voor mij alleen is dalijk de duowalker wel zo handig
@ Moaatje: wat vervelend allemaal! Helemaal omdat er zo vlak van te voren zo weinig is wat je kunt doen. Behalve chocola eten... maar ja, dat lost ook weer zo weinig op... @ April: ik wist niet zo goed of ik wel of geen kaartje naar de verloskundige zou sturen, maar we hebben er ruim genoeg, dus ik heb toch maar een envelop klaarliggen. De hele wachtkamer hangt vol met kaartjes, dus volgens mij vinden ze het wel leuk. Overigens had ik wel met meer mensen dat ik niet zo goed wist of ik wel of niet wat zou sturen. Wat heb jij trouwens uiteindelijk in plaats van beschuit met muisjes dan? Wij hebben voor een compromis gekozen en maar wel speciale geboortechocolaatjes gekocht (er werd hier namelijk wat gemopperd over het feit dat we er 'geen feestje' van gingen maken). Hier ook weinig zin in de kraamweek... zelfde reden. We hebben zelfs al stiekem overwogen om iedereen een paar dagen later pas te bellen/kaartjes te sturen, maar ik vermoed dat daar niet zo heel erg veel begrip voor is...
Konijn jullie moeten doen hoe jullie het willen hoor, als de mensen daar geen begrip voor hebben is dat hun probleem! Ik vind dat je deze belangrijke gebeurtenis in je leven niet door een ander moet laten voorschrijven.
Blijkbaar is het toch mogelijk, mijn kleine was met 36 weken ingedaald en de week erna ineens niet meer. Vanmorgen weer naar de gyn geweest en nu is ie weer ingedaald. Hopen dat het zo blijft.
Ben ik het helemaal mee eens. Als jij daar niet direct behoefte aan hebt (wat ik me helemaal kan voorstellen) dan kunnen ze maar een paar dagen later komen hoor. @moaatje wat een belachelijke winkel zeg.
[quote="Konijn Wat heb jij trouwens uiteindelijk in plaats van beschuit met muisjes dan? Wij hebben voor een compromis gekozen en maar wel speciale geboortechocolaatjes gekocht (er werd hier namelijk wat gemopperd over het feit dat we er 'geen feestje' van gingen maken). Hier ook weinig zin in de kraamweek... zelfde reden. We hebben zelfs al stiekem overwogen om iedereen een paar dagen later pas te bellen/kaartjes te sturen, maar ik vermoed dat daar niet zo heel erg veel begrip voor is... [/quote] Hoezo niet? Ik ga alleen onze ouders gelijk bellen maar de rest krijgt de kaartjes pas na een paar dagen. Heerlijk een paar dagen met z'n drie-tjes genieten. Zelf wacht ik ook altijd 1 a 2 weken met kraamvisite, kan mij voorstellen dat de nieuwe ouders ook eerst wat rust willen.
Zo ik ben weer terug van mun daggie shoppen! Nu staat er nog een druk weekend voor de boeg..en dan is heel de volgende week de agenda gewoon (nog) leeg! Fijn hoor Dus volgende week kan ik rustig gaan bevallen Ik had even genoeg van ons dametje dus die heb ik weer even fijn aan oma's meegegeven haha! Daar eet ze lekker mee, wij eten saampjes thuis (had nog van gister en anders moet ik het weggooien..) maar dan wel even samen een ijsje eten ofzo buiten de deur Daarna weer dametje ophalen! Dus zoals iedere dag weer met de pootjes omhoog op de bank ff rust! en vriendje komt ook al richting huis lekker! Nog iets leuks vanavond op tv of is het weer knudde? ow ja welkom April gezellig dat je op het nippertje weer terug bent, nu niet morgen al gaan bevallen he! Anders ben je er ook maar kort hihi
Onze ouders willen we ook wel 'meteen' (na een paar uurtjes) bellen. Ik kan het tenminste niet maken om daar langer mee te wachten en ik heb ook wel al met hen besproken dat ik het liefst wil dat ze de eerste keer gewoon samen komen en nog niet andere familie meenemen. Kaartjes sturen we sowieso pas minimaal een dag daarna, want die komen uit Amsterdam en moeten eerst gedrukt en met de post naar ons gestuurd worden. Voor iedereen die in huis heeft, zijn we dus ook wel weer een dag of twee, drie verder. Maar... we hebben nogal een groot aantal broertjes en zussen, dus hoe dan ook veel visite. Die zullen het namelijk (en ook onze ouders) niet zo goed begrijpen als we ze een tijdje 'afhouden'. Wat ooms en tantes en ander bezoek betreft kunnen we dat nog wel uitleggen (die zullen sowieso ook bellen van te voren, want niemand woont bij ons in de buurt). Ach we zien het wel. We willen in ieder geval inderdaad zo lang mogelijk het eerste moment met z'n drietjes rekken. Het lijkt me zo heerlijk! Natuurlijk begrijp ik wel dat mijn ouders (en alle broetjes en zusjes) staan te springen om hun eerste kleinkind te zien... Maar wat dit betreft wil ik gewoon even heel egoistisch zijn. Nou is het zo dat als je niet belt, niemand ook weet dat het er al is... , maar je krijgt natuurlijk toch de vraag wanneer het geboren is... en als dat een dag eerder is, kan ik dat niet zo goed verkopen... Ik hoop op een bevalling rond een uur of 11 's avonds... dan 'hoeven' we pas de volgende dag te bellen! (Hoewel ze allemaal met nadruk zeggen dat we ze rustig uit bed mogen bellen). En dan het liefst op zaterdag... want zondag's gaan ze eerst nog naar de kerk en daarna zijn wij aan het rusten... dus op zondagmiddag zijn we er dan wel klaar voor! :-D Nou, het is duidelijk: morgen mogen de weeen beginnen! :-D
Hier nog steeds overtijd en geen weeën... misschien later? of morgen? of volgende week?... AAAAAHHHHHHHH sorry hoor, maar wordt een beetje kribbig hier... Al babynieuws? Dat zou me wel ff opvrolijken!
hier maakt mevrouw ook nog geen aanstalte om tevoorschijn te komen helaas.. zit vandaag een beetje op me luie krent.. we gaan zo nog even naar de Praxis voor wat dingetjes..
Nou wij gaan hier ff eten en dan dus lekker op terras ijsje pakken. en dan toch maar dametje weer ophalen hehe lees straks wel of er nog iets leuks komt vanavond nice night all hopelijk met een hoop weeen!
Dag! Weet nu al niet meer wie er allemaal op reageerden, maar ik denk inderdaad dat het dan wel aardig is om de vk ook een kaartje te sturen, al heb ik niet echt zo'n intense band met deze mensen. Het voelt ook niet alsof ze me 9 maanden hebben 'bijgestaan'. In totaal 3 verloskundigen en 10 afspraken gehad. Was een beetje bloeddruk meten, hartje luisteren en buikje voelen. Geen lange gesprekken gehad en ook eigenlijk geen bijzonderheden gehad, waardoor ik ze buiten de controles om heb moeten/willen bellen. Hele fijne mensen hoor, dat zeker! geen poespas, lekker nuchter. Zijn 2 mannen en 1 vrouw. Ik ben dan ook zeer benieuwd wie van de 3 dienst heeft als wij aan de beurt zijn. @konijn: wat betreft de beschuit met muisjes-variant; ik ben dus niet zo'n feestneus, dus ik dacht gewoon maar wat pakken koek in huis te halen. Verder vind ik het eerlijk gezegd niet meer zo interessant wanneer anderen geen begrip zouden kunnen opbrengen voor mijn wensen. Dan blijf je bezig (is mijn lesje geweest in het verleden) Ik doe het maar gewoon op mijn manier. Op de kaartjes hebben we gezet, dat we graag willen dat men even belt wanneer ze langs willen komen, dus dan kunnen we het bezoek zo inplannen als wij dit zelf het prettigste vinden. Mijn vriend is ook een rustige vent, dus we hebben besloten de kaartjes enkele dagen later te versturen, misschien wel een week en alleen onze ouders en 2 zussen met aanhang vrij rap na de bevalling in te lichten. Maar we wachten lekker af hoe we ons voelen. We willen waarschijnlijk ook eerst even fijn samen genieten van ons drietjes. Zelf wachtten wij ook een paar weekjes met het bezoeken van kersverse ouders. We sturen meestal gewoon een geboortekaartje en een aantal weekjes later geven we een belletje, dan horen we vanzelf wat hen het beste uitkomt. Ik ga mijn eten maar even opzetten nu, alhoewel ik het alweer veel te gezellig begin te vinden hier!