Juni 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Assie, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik kijk juist heel erg uit naar de kraamweek!

Kinderen gaan lekker trakteren op school, een gezellig slinger en een ooievaar op het raam en de kaartjes gaan op de bus zodra ik ze binnen heb!

Ik vind het juist leuk dat er mensen zijn die graag naar onze nieuwe aanwinst komen kijken. (Ik kom zelf ook graag in het begin, nog zooooo NEWBORN.)

Natuurlijk heb ik het dan over goede vrienden en familie en de rest een weekje later ofzo, maar leuk vind ik het zeker.

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wat ik juist irritant vind.....is juist als mensen na 4 weken (of nog erger na 3 maanden) nog is op kraambezoek mogen komen.
    Manlief si dan allang en breed weer aan het werk en ik probeer het ritme met een kind erbij op te pakken en dan nog regelmatig bezoekjes tussendoor :rolleyes:

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

@ Kleintje: Het lijkt me vreselijk, overtijd lopen! Sterkte ermee en gooi alle frustraties er gewoon vrijlijk uit! ;)

@ Cellie: wel grappig om te lezen dat iedereen een totaal ander idee heeft over de kraamweek! ;)

@ April: dus een beetje onze oorspronkelijke 'bus-met-jodekoekenvariant'... ;) (Weet niet of je die had meegekregen :rolleyes:).

Eet ze in ieder geval!

Wij gaan zometeen eventjes lekker uit eten maar... Was nog een gedoe: overal zat het vol! (Morgen voetballen?)

Hier hebben we 9 broers en zussen (gelukkig nog niet allemaal met aanhang, dat scheelt weer)... das best veel nog, op bezoek. En dan nog een paar zeer betrokken ooms en tantes (in mijn familie is dit het eerste kleinkind, dus heel bijzonder).

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Ha! Maar jij bent ervaren! Ik nog niet. ;)

Wij vragen zelf aan de mensen wanneer zij het prettig vinden dat we op bezoek komen, dus ik hoop dat dit omgekeerd ook gebeurt.

We zien het allemaal wel, ik laat het lekker op zijn beloop. Wie weet denk ik er straks compleet anders over.

Bij ons is het 'gelukkig' zo dat familie van mijn vaders kant in uit Verweggistan komt, dus die komen al helemaal niet langs en dit geldt ook voor de familie van vaderskant mijn vriend, die komen uit het land dat naast Verweggistan ligt. En van zijn moederskant is er alleen nog maar een lieve oma.
    Mijn familie uit Nederland is klein en mijn vriend heeft een kleine groep intieme vrienden en dit geldt ook voor mijzelf.
    Toch zitten we al met al wel op 60 geboortekaartjes, waarvan 18 mensen zéker niet langs zullen komen ivm buitenlandse adressen. En enkele kennissen en oud-collega's, waarvan niet zeker is of ze komen willen.

Nu ga ik echt even eten, ik ben stiekem blijven plakken :oops:

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Lijkt me met meerdere kinderen ook inderdaad niet heel ideaal...

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ April: dus een beetje onze oorspronkelijke 'bus-met-jodekoekenvariant'... ;) (Weet niet of je die had meegekregen :rolleyes:).

Heeeej, jodenkoeken, perfect idee! Vindt iedereen lekker toch?!
    Hier in de familie ook het eerste kleinkind, dus dezelfde betrokkenheid van de oudtantes.
    Jij denkt even scene te schoppen in een restaurant straks, haha. Vliezen die breken, heftige weeen en zo'n vlotte bevalling dat je in het restaurant gratis beschuit met muisjes gaat krijgen? Hihi. Eet smakelijk!

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hebben expres toch maar niet het restaurant gekozen waar je eerst een enge steile trap op moet... ;)

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wij hebben op het geboortekaartje gezet:

"laat even weten als je beschuit met muisjes komt eten"

pap en mam bellen we 's nachts op als het in de nacht gebeurt. dat wil mijn (zenuwachtige) pap graag. haha, en verder bellen we schoonouders gewoon de volgende dag en vrienden die dichtbij ons staan die bellen we ook pas later op de dag, niet gelijk denk ik.
    acht we zullen wel zien hoe het loopt!
    wij hebben de familie van beide kanten op 140 km afstand wonen, wij wonen in t midden, dus ze bellen zowiezo wel als ze komen.

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wij bellen zowel mijn als zijn ouders zodra ik weer schoon en toonbaar ben. Dat is tenminste het plan. Hoe het echt loopt weten we natuurlijk niet.

Verder hoop ik niet dat iedereen denkt na de eerste week te komen. Grote kans dat ik er na vertrek van de kraamphulp alleen voor sta. Als mensen in de eerste week komen kan de kraamhulp in elk geval koffie zetten en de traditionele beschuit met muisjes smeren. Anders moet ik dat zelf gaan doen. En ik denk niet dat ik dat 1 week na bevalling al leuk vind.

Er komt hier in elk geval in het begin af en toe een groot rood kruis in de agenda. Dan kan iedereen hoog of laag springen, maar komt bezoek er gewoon niet in. Lekker gastvrij he :) .
    Ik denk dat ik onze aanwinst het liefst aan de hele wereld wil laten zien. Ben voornamelijk bang dat mensen op bezoek komen en dan uren blijven. Hoe krijg ik ze weg als ze er eenmaal zijn?

Minnie, wat leuk dat je in het familiebedrijf werkt. En zeker dat je vriend daar nu ook zit. Ken je hem omdat hij er kwam werken of werkt ie er omdat ie met jou is?

Cellie, ik had je topic over de wagen gelezen. Wij hebben een mutsy besteld. Hier hebben we ook nog niet direct een probleem. Allereerst natuurlijk omdat er nog geen baby is :) , maar ook omdat we een leenwagen kunnen krijgen.
    Wil alleen zo graag klaar zijn met mijn spulletjes. 'T is zo'n grote aankoop. Iig voor ons een hoop geld, en dan verwacht ik gewoon meer service. Maar dat zit er dus niet in.

Konijn, laat je niet opjagen hoor. Je familie zal toch geen rel gaan schoppen over je informatieverstrekking als je in je kraambed ligt?!?

10. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Beeb en ik hadden zo'n duidelijke afspraak. Geboren worden op de 6e.
    Houd zich nu al niet aan afgesproken tijden. Word nog wat in de pubertijd...

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

Eigenwijsheid getuigt van zelfstandigheid! ;) Dat is goed... :rolleyes:

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ja maar ik wil een heel klein en heel erg afhankelijk babietje :baby:

13. ik lees ff met jullie mee i.v.m de beschuit met muisjes kwestie, maar ik denk dat wij gaan voor een plak cake met slagroom en muisjes voor degene die muisjes willen. we zijn allebei niet zo van de beschuit met muisjes...

14. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ja... ;) Dat snap ik! Ik ook... :oops:

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik vind dat ieder voor zich moet weten wat ze wel of niet geven aan het kraambezoek.

*"weinig boodschap aan toch?"*

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    leuk om te lezen dat iedereen weeen wil, snap ik wel hoor, het liefst wil je je kindje gewoon in je armen, alleen die weeen die doen pijn zeg ik je. pfff, dacht dat ik het niet ging overleven. Maar toen ze er was ben ik alles vergeten. Maar op dat moment denk je dat je dood gaat. Tenminste zo heb ik het ervaren.

17. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo dames!

vandaag dus weer bij de gyn geweest..en me bloeddruk was nu nog hoger dan woensdag, hij was nu 150/100..dus ze gaan me morgenochten inleiden...vind t echt zooo spannend maar het kan zo zijn dat er niks gaat gebeuren...ze gaan gel inbrengen en dan kijken wat er gebeurd...hoop niet dat het bij mij zo gaat als bij krokus..
    als ik morgen beval dat laat ik het wel via me buddy weten
    vanavond kom ik niet meer op het forum denk ik...beetje vroeg naar bed (proberen) moet nl om 7:30 in het ziekenhuis zijn..

@moatje: balen joh daar sta je echt niet op te wachten zo vlak voor de bevalling
    @april: welkom!
    @ de dames die overtijd lopen: sterkte nog en snap dat jullie gefrustreerd raken!

Wij doen ook geen geboortebedankje ofzo...kost ten eerste best veel geld...en mensen doen er toch niks mee..

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ow Linda, wat spannend morgen!
    hoe voel je je nu met je hoge bloeddruk?
    Vroeg naar bed zal niet zo moeilijk zijn. Slapen is waarschijnlijk lastiger...

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hoeveel ananashart moet ik eten om te bevallen? En na hoeveel tijd werkt het?
    Krijg ik dan weeen of gebroken vliezen?
    Heb er nu ook een grote mok sterke frambozenbladthee bij.

Krokus, het lijkt me ook best pijnlijk hoor. Maar ik moet toch. Dan maar liever nu dan over 4 weken. (voorspelling is een beebje met een groot hoofd :( )

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Succes gewenst alvast voor morgen Linda!

Deel Deze Pagina