december 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door bapsie, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

    bapsie Niet meer actief

    Alle mama's op het december forum zijn (voor zover wij weten bevallen) dus nou kunnen we hier mooi verder praten over BV, flesje, luiers lachjes en huiluurtjes :)
     
  2. Sjees

    Sjees Niet meer actief

    Hoi Allemaal,
    Bedankt voor al jullie felicitaties!!

    Gisteren is onze prachtige kerst miss Aylani geboren,om 11.16,en ze weegt 3450 gram!

    Het was een hele snelle maar ook zeer heftige bevalling.
    Om 7.30 zijn mijn vliezen gebroken door de vk,ik had toen reeds 3 cm ontsluiting de eerste 1,5 uur hebben ze me nog geen infuus gegeven om te kijken of de weeen zelf op gang zouden komen,om een uur of 9.30 hebben ze het infuus aangezet,omdat ik weeen had maar nog niet voldoende,op dat moment had ik 4 cm ontsluiting,na een kwartier had ik al direct om de 2 minuten weeen,en ik was mecha dan ook zeer dankbaar dat ze Alain voor me had gebeld om 9 uur(had ik niet gedaan nog omdat ze hadden gezegd dat het nog wel een paar uur zou duren eer het echt zou gaan beginnen)
    Gelukkig kwam Alain op dat moment binnen,de weeen werden zo heftig dat ik ze amper nog op kon vangen,en heb daarom ook pijnstilling gekregen,een kwartier later om 10.45 kreeg ik echter al persdrang en moest de pijnstilling er weer af,ik was in een klein uurtje ijd dus van 4 naar 10 cm ontsluiting gegaan,ik heb 23 minuten geperst en toen was onze kleine meid geboren,echt een turbobevalling dus.
    Helaas wel uitgescheurd,dus heb hechtingen gekregen(oei wat doen die krengen zeer).

    Om 3 uur moesten we alweer naar huis(ziekenhuis had bed nodig,want het was een gekkenhuis)dus we waren vrij snel thuis.

    Op zich gaat het goed met ons,ik kan helaas alleen amper lopen,dus lig voornamelijk in bed,en onze kleine meid heeft nog steeds niet gedronken,dus dat is ook niet zo fijn,ze heeft wel erge dorst dus kan niet slapen,en dat betekend dat ik vanaf de bevalling ook pas 1 uurtje heb kunnen slapen.
    Ik ben echt super trots op mijn man die echt de beste kraamhulp is die je je maar kan wensen!Helaas is het zo druk dat ik gister maar 2 uur kraamzorg heb gehad en vandaag en morgen 3-4 uur,ook niet echt veel,maar mijn man kan zo een nieuw beroep starten;)

    Maar hopelijk gaat dat allemaal vlug beter,ik zal even een foto spammen van onze kleine spruit
     
  3. Wat een mooie meid Sjees :D
     
  4. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    He Sjees,
    Heb je nog een reactie gegevens op het vorige topic...

    Leuk dat we allemaal bevallen zijn...en zo snel eigenlijk ook...allemaal in december!
    Ik zou eigenlijk met Chiquita samen het laatst uitgerekend zijn volgens mij, uiteindelijk bleek ik 1 van de eersten op 1 december...
     
  5. MissFlower

    MissFlower Fanatiek lid

    17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    dag dames,

    ik kom hier ook graag mee kletsen! ga nu net op bed maar kom na de kerst gauw mee kletsen
     
  6. suus1982

    suus1982 Fanatiek lid

    27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Ook ik ben er! Tenminste als ik erbij mag? Ik ben tenslotte nu eigenlijk een november-mama! hihi!

    @sjees: lief dat pakje! haha! Wij hadden ook een speciaal kerstpak, leuk hoor! En een mooie meid hebben jullie!

    @Doortje: wauw ook al zo'n lekker ding! Lief die baarmoeder-houding-foto!

    Nu ga ik snel slapen! Trusten!
     
  7. Saskia1982

    Saskia1982 Fanatiek lid

    28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Aan alle nieuwe moeders en vaders: Hartelijk gefeliciteerd met jullie prachtige wondertjes!
    Heb mooie en heftige verhalen gelezen en veel prachtige foto's voorbij zien komen!

    Ik ben er zelf ook weer bij..
    Even een sneltrein reactie van deze kant want we hebben het druk vanwege de kerst, maar helaas ook wat minder goed nieuws..
    Van de week had Peter zijn oma een hersenbloeding en was aan een kant verlamt en doordat het bij ons nogal druk was zouden we er maandag langs gaan met Lana.
    Helaas heeft het niet meer zo mogen zijn en is ze vanmiddag overleden, ik vind het dan ook heel erg dat ze Lana niet meer heeft kunnen zien :(
    (Hiervoor had ze de griep en zijn we daardoor ook niet langs geweest)
    Vandaar dat ik wel alles heb gelezen, maar even nergens op reageer..
     
  8. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ook ik kom me melden:)
    alle nieuwe kersverse mama's: van harte gefeliciteerd!!!!!!

    @Saskia: Gecondoleerd meid! sterkte komende tijd, ook voor je partner en verdere familie..
    @Rest: sorry geen tijd om alles door te lezen...

    straks op de babykamer laatste dingetjes nog even opruimen/herinrichten en dan is het eindelijk zover.. onze kleine apekop mag naar huis!!!! straks rond kw voor 10 gaan we weg en hopen voor de voeding van 11uur thuis te zijn..
    vanmiddag komt de kraamhulp en omdat het de 8e dag is na de geboorte en de VK heeeel lief is gaat ze herindiceren zodat ik nog 2 dagen extra krijg vergoed van de verzekering:D dus in totaal 3 dagen hulp met de kleine.. altijd goed natuurlijk haha..

    Hoop dat ik wat meer tijd kan doorbrengen op ZP als de kleine lekker thuis is en de visite een beetje afzwakt...

    nou ik ga er gauw vandoor, boel klaar maken voor de kleine hummel:)
     
  9. bapsie

    bapsie Niet meer actief

    goedemorgen dames!!!

    krijg elke nacht een beetje meer slaap, heerlijk :) afgelopen nacht 4.5 uur.... moet ook zeggen dat inbakeren hier super goed werkt! anders slaapt ie maar hele korte stukjes en slaat de kleine zichzelf steeds wakker...
     
  10. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    gefeliciteerd allemaal met jullie beebjes :D
    wat goed zeg dat we allemaal al bevallen zijn.
    ik kom ook hier meekletsen
    hopelijk valt het bij te houden ;)

    gisteren kerst gevierd bij mijn schoonouders met heel de familie
    was leuk maar ook druk
    mitchell was helemaal van de kaart door de drukte enzo.
    dinsdag komt het cb langs voor een praatje.
    verder gaat het redelijk, heb nog wel last van mijn baarmoeder, de bloeduitstorting is nog niet weg
    met mitchell gaat het redelijk, nu met de hogere dosis medicijnen gaat het gelukkig al wel wat beter.
    maar hij blijft snachts veel pijn houden, hoop echt dat dat snel ook minder gaat worden zodat hij in een dag en nacht ritme kan komen
    ik ben best nerveus voor als straks casey weer naar school gaat enzo
    hoe het dan gaat met zijn ritme en flesjes.
    maar goed daar komen we dan ook wel weer uit he ;)
    over 3 weken moeten de 2 kids allebei weer naar de kinderarts
    en dan ga ik misschien ook overplaatsing vragen voor mitchell, die zit nu nog in een ander zh maar wil hem graag ook bij de arts van casey hebben, das eigenlijk dan net zo makkelijk he

    nou meiden een heel verhaal :):)
    ik wens iedereen een fijne 2e kerstdag en tot snel
     
  11. mroos

    mroos Niet meer actief

    Ik meld me ook weer aan!
    Al ben ik meer een meelezer dan een meeprater:p
     
  12. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Sjees; Gefeliciteerd met jullie dochter Aylani!!
    @Saskia; Gecondoleerd meid, veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd!

    @all; Hier gaat alles goed. We brengen de feestdagen door bij mijn ouders, zijn dus aan het logeren en zijn reuze benieuwd hoe dat gaat met onze kleine Beau.
    Fijne feestdagen iedereen!!
     
  13. suus1982

    suus1982 Fanatiek lid

    27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    meiden hallo!

    @Saskia: gecondoleerd meid, wat erg dat jullie Lana niet meer hebben kunnen laten zien! Maar neem het jezelf niet te erg kwalijk he! Dit soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren...Sterkte!

    @Caruli: Mag ik vragen waarvan Mitchell last heeft? Misschien dat je het al verteld had hoor, maar dan heb ik dat gemist...Beide kids ook bij de kinderarts ja? Als je het niet kwijt wil, even goede vrienden hoor!

    @bapsie: fijn dat jullie mannetje iedere nacht wat langer slaapt! Geniet er maar lekker van!

    @dees: leuk logeren! Beau doet het vast super! Hij heeft het toch nog niet in de gaten, haha!

    @hier: heb ik dan zo'n slaapkop-dochtertje? Ik geef haar de laatste voeding om ongeveer 23.30/00.00 en dan kwam ze vannacht om 5.30 en dan om 8.30 en toen om 11.30... En toen ben ik ook maar mijn bed uitgegaan... En ik moet jullie eerlijk bekennen, ik ben nog vaak ZO MOE!!! :):):)
     
  14. Chicken1975

    Chicken1975 VIP lid

    26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemiddag!! Ik heb het forum ook gevonden!!

    Leuk dat we nu allemaal bevallen zijn!!

    @de meiden die bv geven...wat was nou ongeveer het schema dat jullie beebje kwam overdag en 's nachts? Vannacht had ik het gevoel dat ik van 1:00 tot 5:00 heb liggen voeden. Hij is dan ook zo wild...misschien dat ik toch dat inbakeren eens ga proberen. Ik heb van een vriendin een soort slaapzak/inbaker ding gekregen...misschien is het wat voor Milan.
     
  15. Joehoeeee ik ben ook van de partij!!

    @sjees.. gefeliciteerd met jullie dochter! Ook een kerstkindje'
    Wat een schatje!

    @missflower.. tuuuurlijk mag jij ook mee kletsen! Hoe is je bevalling gegaan?

    @saskia.. gecondoleerd meid! sterkte de komende tijd!

    @roeltje.. jaaa hij is thuis! en hoe voelt dat nou? Is de voeding goed gegaan.. wat tof dat je nog extra kraamhulp gaat krijgen!

    @bapsie.. lekker zeg! Hoe baker jij in?

    @caruli.. dat zou wel handig zijn ja dat ze bij dezelfde arts zitten!
    Wat zielig voor mitchell dat hij nog steeds veel pijn heeft! Ik hoop echt dat het straks allemaal beter wordt!

    @mroos.. geeft niet hoor.. als je af en toe even je mannetje komt showen haha!

    @dees.. en hoe is het logeren gegaan?

    @suus.. heerlijk zo'n slaapkopje zeg! Ben je nog zo moe?
    leuke foto's weer op jullie site! ;)

    @chicken.. he das even wat minder! Ik kan je niet helpen met de bv. Maar dat inbakeren is misschien wel een goed idee!
    Ik heb bij Jesse een bakerzak gebruikt. Maar die is pas vanaf 3 maanden. Je hebt ook de puckababy mini. Moet je maar even googlen!
     
  16. Hier hebben we vannacht bij de HAP gezeten met Timo. Eerst met Jesse begin deze week. luchtweginfectie. En nu begon Timo heel erg te hoesten en slijm over te geven en hij klonk heel erg benauwd. En maakte kreunende geluidjes. De mevrouw vertelde dat we meteen langs moesten komen. Zeker met zo'n kleindje.
    Hij is helemaal onderzocht. En hij heeft waarschijnlijk door zijn spruw een beginnende keelontsteking. Nu moeten we flink sprayen met neusspray en het spul voor de spruw goed gebruiken. Ook kunnen we nog tussikind geven.

    Ben echt wel geschrokken hadden zelfs al spullen meegenomen als hij daar zou moeten blijven. Maar gelukkig mocht hij mee naar huis. Jesse is trouwens ook weer helemaal opgeknapt. Nu mijn keel pijn nog en verkoudheid dan zijn we hier allemaal weer beter!
    Rob heeft tussendoor ook nog een wortelkanaalbehandeling gehad. Die kreeg erg last van zijn kies.

    Verder alles goed hier hoor meiden!

    Fijne dag vandaag!
     
  17. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: he getsie dat is schrikken zeg!Alles nu weer goed met Timo?
    Ja echt super dat ie lekker thuis is! zijn er superblij mee haha.. kraamhulp is boven lekker aan het stofzuigen haha.. heerlijk, manlief is even de deur uit, en ik zit beneden met een kop thee haha..
    @Borstvoeding: komt op zich redelijk op gang, qua productie geen probleem elk geval alleen Lenn wil niet echt meewerken wat dat betreft.. omdat ie nog behoorlijk zwak is door de ontsteking valt ie na een paar minuten in slaap, en in het ziekenhuis drukken ze meteen de fles erin:( dus nu meer gewend aan fles dan aan de borst.. dus samen met de kraamhulp nieuw ritme zoeken, helemaal op nieuw beginnen:( maarja, tis voor een goed doel haha..
    @Caruli: zou fijn en makkelijker zijn als de kleine ook bij de zelfde kinderarts komt toch?
    @Dees: Oeh! fijne kerstdag(en) bij je ouders!
     
  18. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    suuskebab: geeft niks hoor
    ik wil het wel vertellen.
    mitchell had wat opstart problemen
    geel zien, hij kwam niks aan ondanks alle flessen die hij dronk en kon niet meer poepen sinds zijn eigen ontlasting moest komen
    nu heeft hij sinds 2 weken medicijnen voor het poepen en paracetamol voor de pijn die hij snachts ervan heeft.
    maandag bij de kinderarts geweest en eindelijk was hij wat aangekomen 100 gram ;)
    geel ziet hij niet meer en poepen gaat ietsje beter nu
    maar de pijn die blijft
    en das zo sneu voor hem, hij huilt zich dan de hele nacht wakker..
    casey heeft hetzelfde die kan ook vanuit haar eigen niet poepen en heeft daar nu zo'n 6 jaar al medicijnen voor
    dus nu is het afwachten of het opstart problemen van de darmen zijn bij mitchell of dat hij uiteindelijk ook voor altijd aan de medicijnen moet net zoals casey
    das nog even afwachten.
     
  19. suus1982

    suus1982 Fanatiek lid

    27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @caruli: ow, das echt zielig zeg! Hopelijk voor Mitchell zijn het opstartproblemen dan... En ook sneu voor Casey natuurlijk! Inderdaad wel zo handig om ze samen bij 1 kinderarts te laten komen. Succes met jullie mannetje!

    @roeltje: succes met de bv, komt vast goed! Geniet maar lekker van het thuiszijn nu!

    @xenas: hallo! Hoe is het nu met Timo? hopelijk iets beter! Wat een stress zul je gehad hebben joh... Beterschap voor jullie allemaal!

    @Chicken; het kan zijn dat Milan een regeldag heeft...Bij Maud was/is dit ook soms het geval hoor! Tenminste dat denk ik dan! Soms heeft ze nachten als afgelopen nacht dat ze lekker veel slaapt en andere nachten komt ze wat vaker voor eten... Ach, ik voed ze gewoon als ik denk dat het nodig is...hihi! Succes met jullie mannetje!

    @iedereen die ik vergeten ben: sorry! Niet expres!
     
  20. meloen

    meloen Bekend lid

    24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    Ik heb 'm ook gevonden!! :)

    @ Sjees, mooie meid hoor! Hopelijk gaat ze snel drinken en succes met de hechtingen.

    @ Saskia, gecondoleerd meis. Wat jammer dat ze Lana niet meer heeft kunnen zien. Heel veel sterkte voor jullie!

    @ Roeltje, jeeh vandaag van Lenn naar huis!! Zijn jullie eindelijk van dat heen en weer rijden af en kunnen jullie gaan genieten!! Hopelijk wil hij snel bij je drinken en hebben jullie weer vlug een nieuw schema!

    @ Caruli, wat zielig dat Mitchell zo'n last heeft. Hopelijk blijken het opstart problemen te zijn..

    @ Dees, spannend voor de eerste keer logeren, veel plezier!

    @ Suus, tja zo moeder, zo dochter.;) Heerlijk hoor zo'n slaapkopje!

    @ Chicken, bv schema heb ik niet maar wel super goede ervaring met inbakeren.

    @ Xenas, jeetje is Jesse (gelukkig) weer opgeknapt begint Timo.
    Met zo'n kleintje maak je je dan waarschijnlijk wel wat meer zorgen.
    Hopelijk helpen de sprays en drankje snel. Sterkte met je verkoudheid!

    @ hier, gister hebben we eerste kerstdag bij mijn ouders gevierd en als de kids straks wakker zijn gaan we naar mijn schoonouders. We maken ons er lekker makkelijk vanaf dit jaar!;)

    Fijne dag allemaal!!
     

Deel Deze Pagina