mij manneke kon heel moeilijk poepen gebruik daarvoor nu de omneo ! maar gister kon hij weer moeilijk hij is 2 uur bezig geweest met huilen enzo..
is het niet leuk om weer iets te maken van een lijstje met geboorte data gewicht lengte enzo? is maar een ideetje! kan je een beetje vergelijken met elkaar....
hihihi precies @ mamakaatje: Hier werkt de nutriton inderdaad een beetje laxerend, voor de nutriton poepte ze of 1x per dag of om de dag. Nu echt iedere dag en soms wel 2x op een dag. De ontlasting is ook wat dunner vind ik, niet meer dat hele kleverige. Op hoeveel cc gebruik je die 1 1/2 schep? Wij gebruiken 3 schepjes op 145 cc(klaar gemaakte voeding).
Bulldog: Hoe zet je dat lijstje eronder dan? Ben niet zo handig met de computer.. Hoe laat krijgt je kleine de laatste fles dan? Bij ons krijgt ze die tussen 22.30 en 23.00 uur, dan komt ze ongeveer tussen 03.30 en 04.30 uur voor de fles (dan krijgt ze 100 ml klaargemaakte voeding) Daantje: Evy krijgt overdag 150 ml + 10 ml extra water voor de ontlasting, 5 schepjes Friso extra en 1 1/2 schepje nutriton. We gebruiken de difraxfles met speen M anders krijgt ze het er niet doorheen gedronken. En jullie?
mijn kleine man krijg frisio exstra. en het bevalt me prima. ik merk toch echt dat hij er nog beter door slaapt.
Ik maak per keer meerdere voedingen aan, maar ze krijgt nu tussen de 145/150cc klaar gemaakte voeding met 3 schepjes nutriton. Heb alle flessen gebruikt (incl. difrax) maar niets was echt geweldig in gebruik (onze madam moest ze gewoon niet of dronk ze langzaam of NIET leeg), zeker niet samen met de nutriton. Wij gebruiken nu sinds 3 dagen de Dr. Brown fles met een papspeen (Y-cut) en dat gaat echt helemaal perfect Had ik het maar eerder geweten dat had ik veel eerder die fles gekocht.
Ilona: Heeft jou zoontje geen last van zijn ontlasting, of heeft hij dit misschien in het begin gehad?
Daantje: Is dat een nieuw merk? Leuk he die verzameling van flessen en spenen, wij hebben werkelijk ook alle spenen wel geprobeerd De difrax gaat bij ons het beste, je moet alleen geen klontjes hebben en de voeding moet niet te koud worden. Wordt anders te dik en dan krijgt ze het niet meer door de speen heen gedronken
Ja echt niet normaal al die flessen en spenen hihihi De Dr. Brown fles is speciaal voor baby's die spugen en veel krampjes hebben. En wij gebruiken de standaard fles en dan de papspeen erbij, ideaal voor de Nutriton. Ze doet nu netjes 15-20 min over haar flesje http://www.babycase.nl/index.php?option ... &Itemid=59 Als je de nutriton aan koude voeding toevoegt en daarna in de flessenwarmer opwarmt dan heb je kans op minder klontjes.
Bedoel je koud water, de voeding erbij en de nutriton erbij, dit schudden en dan opwarmen? Kan het ook dan in de magnetron? Nu warmen wij het water op in de magnetron en doen dan de voeding + nutriton (zit al in een doosje gemengd) erdoor en schudden dan.
Fijne avond allemaal! Ik ga nu ff sate aan stokjes rijgen, duim voor ons dat het droog blijft voor te bbq-en Tot morgen weer! Gr Kaatje
Bulldog: wat verlang ik er ook naar dat mijn kleine eens door gaat slapen. Tot 5 uur vind ik al ideaal. Ik zit er echt doorheen met de bv. Mijn zoontje kreeg voorheen om 23:00 zijn laatste voeding en kwam dan rond 4 uur en dan rond 7 of half 8. De afgelopen week komt hij om 3 uur en dan weer om 6 uur en dan weer 9 uur! Ik ben gewoon gesloopt en heb het gevoel dat ik het niet meer trek. Mijn man is even weg met de kleine (heb een gekolfd flesje meegegeven) Heb een heerlijke bad genomen en voel me nog vermoeiender. Ik kan zo elk moment in slaap dommelen.
Ja zo bedoel ik het Alleen mag het dan niet opgewarmt worden in de magnetron Wat je ook kan proberen is de poeder van de voeding met de nutriton poeder mengen en dan aan je verwarmde water toevoegen. Gewoon ff flink door elkaar schudden met zon bewaardoosje van flesvoeding ofzo.
Ohh dat mengen doe je al, hahaha schele kip ben ik ook. Dan zou ik het een keer proberen zoals ik beschreef, dan kan je zien of je dan minder klontjes hebt. Hier scheelt het een heel stuk.
@ Firstbaby: Misschien regeldagen of een sprongetje? Misschien een idee om fles met borst te combineren? Dan zou je man wat meer van je over kunnen nemen. Anders ga je eraan kapot meid....
Over de voeding kan ik niet meepraten. Maar een lijst lijkt me erg leuk. Ik ben helaas niet zo handig om het zelf op te zetten maar als ik kan helpen graag.
Fl3x, dank je voor je uitleg. Moet vriend gewoon iets meer achter zijn vodden aan dat ie tijd vrij moet maken om ouderlijk gezag te regelen.
Okee, voortaan zal ik ook de laatste pagina lezen voor ik reageer. 8) Firstbaby, wat pittig dat Danny ook 's nachts nog komt voor een voeding. Wil je nog wel doorgaan met de bv? Want als het jou zo sloopt beland je in een neerwaartse spiraal en dat helpt Danny ook niet. Wellicht word door je vermoeidheid e voedingswaarde van je melk minder en komt ie daarom zo vaak. Misschien is het een idee om overdag te kolven en je productie te verhogen zodat je 's nacht toch bv geeft maar uit de fles, zodat je man het soms over kan nemen. Ik weet niet of je veel melk hebt, maar anders kan je je productie door kolven misschien ook omhoog brengen. Anders kan je misschien advies inwinnen bij een lactatiedeskundige. Dit is vaak ook vergoed bij je verzekering. Zij kunnen je vast wel adviezen geven. Ook als je geheel of gedeeltelijk wilt overstappen op de fles. Meid, je bent zo ver gekomen met je bv. Het zou heel logisch zijn als je door wilt zetten. Maar denk om jezelf hoor. Qua bv ben jij het belangrijkst, want zonder jou is er geen bv. Fl3x, wat een bijzondere tijd hadden we he, allemaal nog zwanger en zo benieuwd naar wat ons te wachten stond. We konden niet wachten op de bevalling. En nu zou ik de tijd soms willen stoppen, ze gaat zo snel...
Naam: Esmay Elise Geboortedatum: 25-06-2008 Geboortegewicht: 3800 gram Geboorte lengte : 52,5 cm 02-07-2008: 3850 gram en 52,5 cm ~ hoofdomtrek 36,2 cm 07-07-2008: 4140 gram 23-07-2008: 4650 gram en 56 cm ~ hoofdomtrek 37,7 cm 07-08-2008: 5125 gram