Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Amelle ligt wel in bed maar wordt steeds wakker. Dan loop ik naar haar toe en dan slaapt ze weer....

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

esmay wasd trouwens 5490 gram en 59 cm

3. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Dat is lang!
    Ik denk dat ik maar even met haar ga wandelen dan wordt ze meestal wel een beetje rustig. Ze blijft nu jammeren.

4. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Ik ging net naar haar toe en ze slaapt gewoon ze slaapt alleen heel onrustig, ze ligt dus te jammeren in haar slaap. Dus ik laat haar toch maar liggen.

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    voor de groentetas kun je kijken op www.odin.nl Het zijn diverse tassen met biologische groenten en fruit van het seizoen die je per week kun bestellen. Je kunt dan ook de verkooppunten opzoeken, de inhoud van de tassen en recepten. Lekker gezond!
    Over rapley methode heb ik laatst op internet meer info gezocht, je kunt eens kijken voor verhalen op: http://www.babynatuurlijk.nl/index.php?p=10
    en op http://rapleymethode.tripod.com/jip/

Tinus en flex: wat sneu voor jullie meisjes... hopelijk zijn ze snel weer de oude.

Vannacht heeft meneer van 21.00 tot 5.30 geslapen en toen weer tot 9.30 (en ik ook..) Daarna was ie helemaal vrolijk, lachen, kwebbelen, spelen. Hij had opeens de rammelaar van het speelkleed in z'n handen en lag ermee te rammelen :confused: Na 1,5 uur zojuist in z'n bed gelegd, lag ie even te jammeren en nu slaapt ie weer. Hij heeft gisteren 4 uur tussen de voedingen gelaten en vanochtend ook. Lijkt niet meer zo hongerig, ligt meer te lachen dan te huilen om etenstijd. Vanmiddag als ie wakker is ff naar opa en oma. Vanavond weer bezoek. Heb deze week weer veel kraamvisite (als je het zo nog kan noemen tenminste). Gisteren een superleuke Nijntje knuffel gekregen van circa 50 cm.. Komt er bij jullie nog kraambezoek?

6. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ff over de voedingen.

En ik zo blij roepen dat onze suus doorslaapt. Nou, afgelopen paar dagen is mevrouw wakker om 4 uur :cry: Ik geef haar dan een klein flesje van 70 of 80 cc. Overdag geef ik haar (tot nu toe) 125 cc, maar dat ga ik opschroeven naar 130 - 135 cc omdat ze zo beweeglijk is. Ik blijf dus op 6 voedingen hangen, terwijl we eigenlijk naar 5 willen gaan. maar ik ben benieuwd of dit aanslaat. ik ben altijd wel van de probeersels.

's Avonds heeft ze altijd een huiluurtje vanaf 18:00 uur tot haar voeding van 20:00 uur. Ik weet het; het is geen uurtje, maar tussendoor is ze wel rustig.

En over kraamvisite (als je het zo nog kunt noemen). Ja, die heb ik nog steeds. Omdat ik precies in de vakantieperiode ben bevallen en iedereen was op vakantie of moest nog gaan, komt er nog steeds mensen op bezoek. Onze suus is inmiddels 8 weken, maar ach, het gaat om het idee...

Zo ik ga even een voeding klaar maken voor mevrouw. Ze ligt nu nog tevreden te slapen in haar box. Ik heb haar vanochtend in bad gedaan.

Trouwens, wanneer moeten jullie weer gaan werken. Ik moet pas 1 oktober weer. Maar het komt steeds dichterbij... en dan gaat ze voor 3 dagen naar het kdv.
    Komen jullie trouwens ook nog tijd te kort iedere dag. Ik ben vandaag om half 9 er uit gekomen, en ben meteen begonnen met poetsen. Dan lukt het wel en nu is het bijna 12 uur.... wat gaat de dag toch snel voorbij....

gr.
    Bianca

7. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hier ook 's avonds een hang/huiluurtje. Ik probeer de laatste voeding te rekken tot 21.00 maar lukt niet altijd. Gisteren was het 20.00, hij viel als een blok in slaap.

Ik ga ook pas 1 oktober werken, en 3 dd. kinderdagverblijf. Het komt idd. dichtbij. Ook omdat collega's nu terug zijn van vakantie en mailen of bellen. Hou het nog wel even van me af, vind de rust prima zo. Ook al gaan de dagen heel erg snel...

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier gaat het weer zijn gangetje. Hij is erg tevreden en lacht veel de laatste tijd. Ik merk dat hij zijn speentje uitspuugt en beide handjes in zijn mond stopt om te sabbelen haha.

xxxx1974: Dank je voor je lieve woorden. Het was even inderdaad een dipje. Maar voel me nu weel helemaal de oude.

Ik las net dat je de rapley methode wilt gaan toepassen. Mijn schoonzus heeft het bij haar zoontje gedaan en het is haar ook ontzettend goed bevallen. Dus ik ben er ook in geinteresseerd.

Wanneer gaan jullie beginnen met fruithapje?

Ondanks dat ik volledig bv geef wil ik ook met 4 a 5 maanden beginnen om het zo makkelijker voor mij te maken als ik begin met werken. Dan hoef ik niet zoveel te kolven als hij bij mijn ma zit.

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Tijd vliegt voorbij he? Ik kijk er ook op tegen om te gaan werken. Wil het aan de ene kant graag en aan de andere kant wil ik mijn schattebout niet missen. Ik kan zo enorm van hem genieten. Het is pure moederliefde zoooo intens had ik het niet verwacht. Ik ben bang dat ik teveel van hem ga missen.

Hoeveel uur ga jij werken?

Ik heb gehoord dat veel kindjes in de nacht komen voor een extra voeding als de moeder is begonnen met werken. Om zeg maar de verloren tijd met mama in te halen? Heeft iemand dit ook gehoord? Mijn schoonzus vertelde mij dat haar zoontje eerst doorsliep en toen zij begon met werken kwam hij opeens 1 a 2 keer per nacht voor een voeding of een knuffel.

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier geen kraambezoek. Wij hebben een soort van babyshower gehouden toen Daniel geboren was. Toen is iedereen in 1 keer geweest. Was erg leuk.

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    xxxxx1974 en bwtje, bedankt voor de uitleg van de tas en voor de link. Superleuk zoiets. Jammer dat ik het niet eerder kende.

Ik vraag me af of ik er goed aan deed haar een ritme aan te wennen. Voorheen gaf ze zelf aan 5 voedingen te willen en ongeveer dezelfde tijden. Nu ik haar iets strakker daaraan wil houden lijkt het nergens meer op. Vanmorgen kwam ze om 05.15 :( . Doet ze nooit rond die tijd. Het is altijd vroeg in de nacht of rond 7 uur.

En ja, de tijd vliegt. Denk ik rond lunchtijd te zitten, komt vriend ineens binnen, is het echt al half 6...

Ik begin met werken op vrijdag 12 september. Haar prikjes krijgt ze de maandag daarop in de namiddag. Maar de dag daarna werk ik ook en is ze bij oma. Hmmm, dat heb ik wel beroerd geplant zo.

Merken jullie al een uiterlijke verandering aan jezelf? Ik was mijn hele zwangerschap pukkelvrij, en nu krijg ik er elke dag weer een pukkel bij :( . Ook kon ik mijn haar om de dag wassen toen ik zwanger was, en nu kan ik geen dag meer overslaan zo vet. Bah, jammer dat dat niet zo gebleven is.

Fl3x, ze groeit lekker he.

Tinus, ik hoop dat ze haar rust weer gaat vinden.

Essie, is Samantha al weer opgeknapt?

12. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik ben alweer 2 dagen aan het werk en heb bevalt wel oke.
    mis hem natuurlijk erg maar een beetje contact met volwassen mensen is natuurlijk ook erg prettig.

13. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik voel me weer sexy. en dat had ik de laatste dagen tijdens de zwangerschap helemaal niet,

14. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Ik zit ook in een dipje. Ik zie het helemaal niet zitten om straks weer te gaan werken. Ik moet 8 sept weer. Ik moet ook nog steeds met mijn baas over mijn bv hebben. Ik vind het erg lastig.

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier begin ik morgen weer met werken
    heb er echt zin in!word helemaal niet goed van het thuis zitten!
    ben ook weer begonnen met roken was 9mnd gestopt :oops: ..
    maar rook wel buiten en was iedere keer me handen !

@firstbaby die van mij llopt ook continu op zn handen en vingers te sabbelen of als hij wat anders heb een knuffel, spuugdoek..

16. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Ik heb net mijn baas gebeld, Heb met hem besproken dat ik nog borst voeding wil blijven geven. Heel grappig ik heb me weer druk gemaakt om niets, hij ging er eigelijk al vanuit dat ik dat wilde doen.....

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nou kijk eens aan
    gaat hij nou ruimte voor je zoeken waar je kan kolven?

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Foei Bulldog! Zonde na al die maanden ;) .

Ik rook nog steeds niet. Ik vond het ook zo vies toen ik zwanger was. Maar nu... Ben blij dat er in horeca ook niet meer gerookt word, want dan ben ik zo overstag. Ik merk nu pas wat ik mis :rolleyes: .

Tinus, fijn dat je baas zo goed reageerde. Ik zag er ook tegenop, maar ging ook prima. Gek he, dat je je soms vooraf zo druk kan maken om niks.

Ilona, dat heb ik nog helemaal niet, helaas. Ik ben ook zwaar gehavend uit mijn zwangerschap gekomen.
    Fijn dat je het naar ze zin hebt op je werk. Ik ga er ook steeds minder tegenop zien.

19. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Ja hij gaat inderdaad een ruimte voor me zoeken. Ik heb dat altijd ik maak me altijd druk van te voren en daarna viel het altijd mee. stom he.

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja ik wacht ook altijd met Eva eruit halen totdat ze echt wakker is..
    Als ik bij sabbelen haar er al uit zou halen dan ligt ze nog gewoon te slapen, omdat ze tijdens het slapen ook wel eens naar haar duimpje zoekt..
    Het is echt duidelijk dit gaat een duimelotje worden hihi

Deel Deze Pagina