Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Zo was onze baby ook twee weken lang. Sinds twee dagen is hij dus langer wakker en kreunt hij af en toe. Maar hij slaapt enorm veel en is nog geen enkele keer langer dan een uur wakker geweest. Als hij honger heeft sabbelt hij aan zijn vingers en dan ga ik hem voeden. Hij valt dan gelijk weer aan mijn borst in slaap.

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Hier de 5e en heb er wel vertrouwen in dat het zo blijft eigenlijk, allemaal slaapkoppies hier ;)

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ohhh hahaha wat leuk.

Maar naar mate ze ouder worden blijven ze ook langer wakker. Ook al zijn ze stil. Ze kijken dan helemaal om zich heen, vinden ze geweldig.

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Bwtje: Wat een schatje is Eva zeg. En wat een haartjes... Jayden heeft ook zo'n lekker koppie met haar, vind het echt geweldig!
    En hier trouwens ook al een erg sterk nekkie.

@ bulldog: Een half uur laten huilen!? Is inderdaad wel erg lang vind ik, ik zou dat ook echt geen half uur volhouden hoor.

@ Meryem: Wat fijn dat jullie gisteren zo'n goede dag hebben gehad. Dan kom jij ook een beetje aan je rust toe en kun je ook veel meer genieten van je lieve meisje. Hoe gaat het vandaag?
    Super leuke foto trouwens!

@ Kyansa: Pff, jij zal wel moe zijn vandaag. Hopelijk heb je vanmiddag wat kunnen rusten.

5. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Mijn meisje is vandaag wat rustiger, heb even wat dingen veranderd met het voeden kwa borstvoeding en ze reageert er goed op.
    Hopelijk blijft dit zo, want het is een engeltje vandaag :D

6. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    haha mooi zo Daantje! wat heb je verandert dan?

Hier op zich ook wel een slaapkoppie maar ik merk wel dat ze steeds meer wakker is inderdaad en er dus graag bij wil zijn..

Maar vaak zijn dit de momenten dat wij willen eten of willen gaan slapen hihi
    Maar als ze slaapt gaat haar wekker na 4h toch echt wel af hoor hehe slaapt 's avonds nog niet door..tenminste langer dan 4h dus he..
    Mag ze natuurlijk wel van mij hihi :D!

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Onze baby's zitten gewoon te forummen in die paar uurtjes dat wij kunnen slapen :)

Mijn kereltje heeft vannacht 6 en een half uur geslapen :D Ik nog checken of ik de babyfoon wel aan had gezet. :)

8. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ bwtje: Ben sinds gisteravond begonnen met blokvoeden en het lijkt echt te werken :D
    Ook drink ik vandaag meer Rooibosthee en minder melk.

Echt heerlijk om zo'n tevreden dametje te zien.

9. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    fijn om te horen dat ze er zo goed reageerd erop!
    Zo zie je maar hoe gevoelig ze kunnen zijn en hoe snel ze erop reageren he!

Hier flinke melkproductie dus ik bied maar weer 1 borst per keer aan (ze komt duidelijk genoeg aan van 3080 naar 3550 nu al hehe:D) dus met 1 moet ze ook wel rondkomen want anders komt er aardig wat melk terug wat ze blijkbaar niet meer hoeft haha en anders blijft mama wassen hier!

Dus eigenlijk ook een soort blokvoeden op gevoel haha als ze tussendoor komt krijg ze dus ook dezelfde en pas na genoeg uren de nieuwe die goed vol is ;)
    Maar ze slaapt dus ook 4h op 1 borst!
    En krijgt dan dus ook niet teveel binnen..
    En ik merk dus ook dat het hier erg meevalt met krampjes..alleen dat de hoeveelheid melk die soms nog terug wil komen haar dus dwars zit..

Wat hebben die kleintjes toch allemaal een hoop te verwerken he!

10. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Euh ik ben wezen shoppen en heb lekker allemaal dingetjes voor mezelf gekocht. Maar ik ben inderdaad wel gesloopt nu.

11. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Bwtje, Eva is inderdaad lekker aangekomen! Fijn!

Daantje, fijn dat het werkt, je nieuwe aanpak. Maar wat is blokvoeden?

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    @ zonneschijn:
    blokvoeden:
    Geef één borst per voeding. Geef bovendien telkens je baby wil drinken binnen een periode van 3 uur, dezelfde kant. Dit heet blokvoeden. Hou dit blokvoeden 2 à 3 dagen aan. Kolf in het begin de kant waar de baby niet drinkt wat af om borstontsteking te voorkomen.
    Voorbeeld
    Borstvoeding om 7 uur: linkse kant.
    Telkens hij om voeding vraagt tussen 7 en 10u: linkse kant geven.
    Eerste voeding na 10u: rechtse kant.
    Telkens hij om voeding vraagt tussen 10 en 13u: rechtse kant geven.
    Enz...

Voordelen voor de baby

kleinere hoeveelheid moedermelk per voeding
    frequentere, maar kleinere voedingen betekent minder ongemakken voor de baby
    moedermelk verteert snel

maar ik doe dit dus zonder kolven anders blijft je productie zoveel is mijn idee dan..en uiteindelijk past je productie zich aan aan je baby..

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb mijn draagdoek weer uit de kast gehaald..
    Hij zit al omgeknoopt :D en ga zometeen Eva erin doen en boodschappen doen ben erg benieuwd!

14. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ bwtje: Ik doe het ook zonder kolven, tenzij ik voel ik dat ze gestuwd zijn, dan haal ik er ff 20 cc af.

15. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hoeveel krijgen jullie nu ongeveer gekolfd? Ik moet met Senna's drink-ritme best wel moeite doen om 20 cc eruit te krijgen nog.
    Als er 4 uur tussen zit krijg ik er ongeveer max. 40 cc uit.

Dank voro de uitleg over blokkolven. Blokkolven doe ik niet. Heb het advies gekregen van het CB om er minstens 2 uur tussen te laten zitten om te voeden. Alleen zoals vanmiddag danis ze zo moe dat ze snel in slaap valt aan m'n borst en dan ook een uur later weer wakker wordt omdat ze toch honger heeft.

Leuke site over die draagdoeken trouwens! Goeie tip!

16. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo Dames,

Ik ook hier!
    Zou een juni mama worden de 8ste!
    Maar ze was te vroeg geboren en het
    is 8 mei geworden! Maar ik wil graag
    hierbij mogen (horen) omdat je toch
    een band met mekaar heb zeg maar :oops:

Essie

17. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ Zonneschijn: Als ik kolf tussen een voeding door heb ik 60/70 cc

18. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Zo net Briënne voeding gegeven en ze slaapt als een roos. Nu maar hopen dat ze vanavond ook nog slaapt.

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    :confused: zoveel ja?! wauw! Dat haal ik nooit... :( Dan heb ik wel heel weinig...

20. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Oh echt niet...ik heb 90/100cc per borst. Kleine meid verslikt zich onwijs vaak bij het drinken. En ik probeer nu ook maar 1 borst per voeding te doen omdat anders de helft er bij haar weer uit komt.
    Het vervelende is dat ik heel vaak nieuwe zoogcompressen in moet doen. Vanmorgen liep ik in de stad en toen dacht ik wat nats te voelen en ja hoor. Gelukkig had ik een zwart shirtje aan en had niemand het gezien.

Deel Deze Pagina