Ohhh ok, ja ik bij 70.... denk dan van straks moet ze ook weer eten hihihi Nou de rust is hier weer weg, madam is weer aan het huilen vanaf 18 uur Werkte dus wel even....
zonneschijn als jij om de 2h voed en ik bijvoobeeld om de 4h en we gaan allebei kolven krijg ik er natuurlijk meer uit..omdat die van mij meer gevuld zijn en die van jou dus minder omdat die na 2h weer geleegd worden.. en de 1 heeft inderdaad meer productie dan de ander dit moet in de eerste weken dus afgesteld worden op je kindje.. Dus straks kun je ook meer kolven als je kindje weer behoefte heeft aan meer melk.. niet te druk maken ze was nu toch ook goed aangekomen?
Ik hoorde net van een vriendin die ook wel eens afkolfde dat haar melk wat dikkig was. Bij mij is het echt waterig. Zegt dit ook iets?
Ik ben ermee gestopt na 3 weken. Knap van jullie hoor,fijn dat het zo goed gaat bij sommige! Bij mij kwam er echt niks uit.... Sam was ook nog veels te klein.... Misshien dat het ermee te maken had dat ze zo vroeg was. Was erg vermoeiend voor ons allbei. En ook liep me bv erg af helaas. Dus nu maar volledig aan de flesvoeding!
Voormelk is waterig, achtermelk is vetter en wat dikker. Die van mij kreeg eerst teveel voormelk binnen en had/heeft dus flinke krampjes.
Pff wat een nacht weer. Briënne was om 12 uur wakker geworden en heeft vervolgens bijna niet meer geslapen. Ze heeft vanacht op mijn buik gelegen en is af en toe wel weggedommeld, maar echt slapen was het niet. Om 6 uur vanochtend is mijn man maar beneden gaan zitten met haar. Maar ook toen sliep ze niet, ze kijkt je alleen maar met hele grote ogen aan. Gister overdag heeft ze wel geslapen, lijkt wel of ze nu de dag en de nacht omdraait. Een pasgeboren baby slaapt normaal toch veel?
Ohh wat vervelend voor jullie. Nou die van ons slaapt zowel overdag veel als in de nacht. Vooral in de nacht slaapt hij langer door. Maar zoals nu is hij wakker en zit hij in zijn wipstoeltje om zich heen te kijken. Maar de eerste twee weken sliep hij continu. Ik kon amper genieten van zijn open oogjes. Ik denk dat je dochtertje nog even ritme moet aanleren. Houd haar voor het slapen gaan een tijdje wakker. Door haar bijv. in badje te doen, omkleden..voeden. Dan is ze een tijdje wakker en waarschijnlijk valt ze dan als een roos in slaap. Succes.
@Firstbaby, bedankt voor je tip. We hebben dit al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Zelfs nu slaapt ze niet. Ze schrikt van elk geluidje die ze hoort en is alleen maar onrustig.
morgen meiden, hier eens een keer onrustig nachtje... ze had haar wakker uurtje midden in de nacht Hier gaat borstvoeding als volgt op tip van vk en kraamhulp moet ik eerst 3 minuten kolven ivm het voormelk wegkolven want ze verslikt zich dan gewoon. dan drinkt ze 15 a 20 minuten aan de ene borst en dan moet ik weer 3 min kolven andere borst en daar drinkt ze 10 a 15 minuten (meestal loopt ze te sabbelen en valt ze in slaap ) en bij elke voeding moet ik een andere houding doen snachts doe ik de lighouding en overdag de rugby en de madonna houding zodat alleklieren goed worden leeg gedronken. en het gaat hartstikke goed ze is enorm tevreden altijd.
Vertel dat onze dame ook maar, die is ook zo heerlijk veel wakker hahaha dan helpt ook niets.... Gelukkig is dat wel overdag of in de avond, 's nachts slaapt ze gelukkig heerlijk. Kan Mama even bijtanken
Bwtje, haha je kent me al goed merk ik... onzeker muts dat ik ben... Ik ken mezelf ook helemaal niet zo, maak me sinds Senna in 1 keer om alles druk en schiet snel in de stress. Stom hè. Vooral 's avonds, zal dan ook wel met de vermoeidheid te maken hebben. Vannacht gaat Senna voor het eerst logeren . Had niet gedacht dat ik dat al zo snel wilde, maar ik moet effe bijtanken qua nachtrust. En aangezien ik heel graag borstvoeding wil blijven geven, maar dit niet ten koste van mezelf wil laten gaan. Dan maar vast een keer logeren bij opa en oma, ze boden het zelf aan. Ben erg benieuwd hoe het gaat en hoe ik het zal vinden zo zonder m'n meisje. Vandaar dat ik al druk aan het kolven ben. Heb nu 320 cc bij elkaar gespaard en voor de zekerheid hadden we al een pak Nutrilon in huis, maar hopelijk is dat niet nodig. Iedereen met gebroken en onrustige nachten; doe het lekker rustig aan!
@ Zonneschijn: Spannend meid dat logeren, probeer maar lekker bij te tanken meid. Jij draagt immers de zorg voor de kleine en dan is het belangrijk dat jij lekker in je vel zit.
O zeker spannens Zonneschijn! Maar idd, is wel goed om haar even te laten logeren Kun je even lekker bij komen Ik moet er zelf nog niet aan denken...... Maar er komt een dag dat ik weer aan het werk moet! En dat Opa & Oma die wat verder weg wonen haar wel als logee willen......... Pffff en dan is ze wel erg van onms vandaan.....
Mijn zoontje van 16 maanden is onlangs voor het eerst uit logeren geweest en dat vond ik al helemaal niks hoor, en de kleinste...no way! De oudste 3 daarintegen....heel ander verhaal, maar ja die zijn al zo zelfstandig
Joehoe, ik hoef hier niet meer ilegaal in te breken . Als ik het zo lees gaat er nog aardig wat op me afkomen binnenkort. Verschillende soorten melk, nachrtustproblemen . Hier gaat alles van een leien dakje, en nog vind ik het knap lastig te plannen allemaal. De tijd vliegt gewoon. Ff een vraagje. Ik heb een hechting en een scheurtje. Nu kan ik als ik ga plassen alleen maar onder de douche staan. Maar dan nog is het echt heel erg pijnlijk. Hebben jullie tips?
ja je krijgt het allemaal hihi Maar vooral genieten hoor! Zonneschijn inderdaad die onzekerheden horen erbij, maar laat je niet gek maken! Je moet gewoon op je moedergevoel afgaan Spannend hoor uit logeren..bij ons heeft dit ook veel langer geduurd..maar was eerder ook niet nodig..en nu gaat Sem ook af en toe logeren vind ze helemaal geweldig! Als het zo'n mooi weer blijft gaan we naar de speeltuin toe hierachter is van alles leuks georganiseerd! gister zijn we ook lekker op de camping geweest en daarna wezen uiteten dus gevoed met publiek haha! Maar ik wil nog wel wat extra BV kleding kopen, ik zie namelijk dat ze tegenwoordig erg leuke hebben! en voor een langere tijd is dit geen overbodige luxe.. Waar hebben jullie het gehaald of misschien ergens leuke gezien?
Gefeliciteerd meid 10 min weken in een biotex groen badje en smeren met Calendulan zalf/creme. Ook helpen Arnica druppels En lekker veel luchten! Maar houdt er rekening mee dat je er nog wel ff last van blijft houden, bij mij gaat het pas sinds 2 dagen beter
Ik mocht niet smeren met cremes e.d. Arnica druppels helpt idd. Een sodabadje hielp mij, alleen niet te vaak doen dan wordt het te week en heelt het niet. 1 eetlepel soda op 1 liter warm water, 5 min. in gaan zitten. Bij mij was het pas na 1 week minder en kon ik eindelijk gaan zitten