Juni 2008 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Champy, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    NOU!

wij hebben vandaag 3 verjaardagen ik ga vanavond naar de laatste alleen is van mijn nichtje en 's avonds en iemand moet bij de kids blijven he :D! hihi

En verder moeten we nog naar de markt en het springkussen voor morgen ophalen haha en hier een beetje opruimen kadootjes halen etc etc!
    En morgen nog de taart ophalen enzo, en vanaf 12h bezoek dus we gaan gewoon door!

Poeh druk weekend en dan is ze maandag pas echt jarig haha!
    Bij droog weer gaan we iets leuks doen...

Nou fijn weekend allemaal!
    Wij gaan weer verder hier ;)

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    @Mineke: petje af hoor met 3 kids en werken. Ik moet nog maar zien dat het met 1 kind lukt.. Net als Zonneschijn zal ik de wekker om 5 uur moeten zetten of zo. Op sommige dagen moet ik om 6.30 al in de auto zitten ivm files :( Daarnaast zijn er dagen dat ik dan ook pas om 9 uur weg kan gelukkig.

@Zonneschijn: gelukkig gaat hier de fles met afgekolfde melk goed. Alleen denk ik dat vooral 's avonds en 's nachts (vooral met regeldagen) ze graag moeder bij zich willen als troost en warmte. Gister was de kleine het helemaal zat om 20.30 en alleen de borst hielp (heb geen fles geprobeerd), hij viel gelijk in slaap. Ik wil straks met werken e.d. toch proberen om de laatste voeding zelf te geven, dan slaapt ie lekker.

@ Daantje: wat erg! hopelijk zijn ze er snel achter wat er aan de had is. Heeft de craneo-sacrale behandeling dan niet geholpen?

@mamakaatje: ik kom nog niet in de stad, veels te druk... Op internet heb ik wel heeeeele leuke dingetjes gezien voor de kleine maar ik heb me nog kunnen inhouden :)

Hier lijkt er aardig ritme in te komen de laatste week. Zul je net zien dat het vandaag weer veranderd :D In elk geval is 20/20.30 de laatste voeding en 7/7.30 de eerste. Ertussen is het om 11 uur, 15.00 en 18.00 ongeveer.

3. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    2,987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    he daantje wat ontzettend vervelend zeg ik denk heel veel aan jullie.
    ben er een beetje stil van.
    dikke kus ruben en ilona

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ow, Daantje, wat naar!

Dit kan je nu echt niet gebruiken. Het zit je ook echt niet mee he. Ik hoop zo dat ze nu eindelijk eens iets gaan vinden waardoor Caithy lekker in haar velletje komt te zitten. Meid, ik denk aan jullie. Succes!

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Zonneschijn, ik heb Babet in de derde week al de fles gegeven en ook drie verschillende merken fopspeen. Nu heeft ze nergens moeite mee.
    Misschien een idee om haar te laten wennen met verschillende fopspenen, zodat ze went aan de verschillen in haar mond?

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Mineke, wow, knap dat je dat voor elkaar krijgt hoor!

Bwtje, klinkt lekker druk, veel plezier.

Mo, ben een dagje te laat, maar als nog gefeliciteerd!

xxxxx1974, fijn dat je er toch een ritme in lijkt te krijgen.

Mamakaatje, spannend van je vriendin hoor. Leuk he, die spulletjes van lief. Ik koop ook veel te veel voor haar.

Vanmiddag hebben we een verjaardag. Jochie word 1 jaar. Vriend is een vriend van hem helpen klussen, dus heb het rijk alleen vandaag.
    Morgen komt er nog (kraam) bezoek. ZOu gaan bbqen, maar als ik het weer zo zie :( .
    Babet is gelukkig weer helemaal beter. En ze kan nu dingen vastpakken :D . Wat een verschrikkelijk knap kind is het toch :whistle: ;) .

7. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Hey allemaal,

Ben gisteren naar het consultatiebureau geweest, alweer voor de 2e keer prikjes.

Nu ben ik een beetje geschrokken van wat ze me daar vertelde.
    Felicia's bilplooitje loopt niet symetrisch met haar andere bilplooitje en dat is een van de tekenen dat ze iets aan haar heupjes heeft en dus een spreidbroekje nodig zou zijn.
    Maar omdat het niet bij ons in de familie voorkomt en ze geen andre tekenen vertoont doen ze er voorlopig niks aan :confused:

Dat vind ik nou zo raar, als het wel in de familie voor kwam dan zouden ze een foto maken van haar heupjes maar nu vinden ze dat blijkbaar niet nodig....... Ze zeiden ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar hallo zeg het gaat hier wel om mijn kostbaarste bezit!

Nu ben ik van plan om volgende week de huisarts te bellen en om zijn mening vragen en alsnog om een foto vragen want ik heb ik heb liever het zekere voor het onzekere!

Heeft een van jullie dat ook meegemaakt?

Liefs Minnie

8. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Tjee meis wat een bijdehand kereltje heb jij zeg :D Fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie!

Ik wilde volgende maand met fruithapje gaan beginnen maar bij ons op het consultatiebureau raden ze het af ivm met allergieen, wat stom dat ieder consultatiebureau andere adviezen geeft grrrr

9. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0
    Hier precies hetzelfde firstbaby! Wij nemen Felicia ook overal mee naartoe, uit eten, op visite, morgen gaan we naar Fantasialand!
    En ze vindt het allemaal super :)

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

Jul 20, 2007
    3,834
    1
    0

O jee meis wat zielig voor jullie kleintje :cry: Hoop dat alles goed gaat! Mag je in het ziekenhuis blijven slapen bij je kleintje?

11. vlademira

vlademira Niet meer actief

gewoon doen hoor toen ik klein was kregen kinderen al met 6 weken fruit en toen waren er veel minder kinderen met een allergie dan nu ik denk dat ze tegenwoordig te schoon en te voorzichtig zijn en zo ontstaan juist allergieen

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst

Aaaaah wat zielig voor je kleine meid. Hoop dat ze haar kunnen helpen. Heel veel beterschap

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    het derde kindje van vrienden van ons heeft ook een spreidbroekje, dit hebben ze erg laat ontdekt, namelijk pas met de 6 maanden, ze heeft eerst twee maanden in het gips gezeten en nu heeft ze dat spreidbroekje. Ook bij haar kwam het niet voor in de familie, ik zou maandag wel even naar de HA gaan zodat die ja kan doorsturen naar een kinderarts.

Die vrienden van ons zijn ook ontiegelijk kwaad op het cb omdat ze dat niet eerder hadden gezien van die heupjes, het schijnt dat ze dat voor de drie maanden moeten kunnen zien. Dan is het ook beter te genezen zeg maar.

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Bij mijzelf was er vroeger ook sprake van vertelde mijn moeder. Uiteindelijk hebben ze toen geen spreidbroek (of spalk) gedaan. Het schijnt nu dat mijn benen niet allebei even lang zijn, maar heb daar verder geen last van. Weet ook niet zeker of dat daaraan gelegen heeft.
    Maar ik ga er bij Senna wel specifiek om vragen om het goed te checken, dat hebben ze de vorige keer bij het cb ook al gedaan. Maar wil het nog een keer zeker weten.
    Als ik jou was zou ik inderdaad even een second opinion/foto via de HA aanvragen. Zeker als je je zorgen maakt.

15. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Senna heeft eerder wel de fles genomen, vanaf dat ze 3 weken was af en toe. Heb het idee dat het scheelt als het op een vreemde plek wordt gedaan en door een minder bekend persoon (oma/opa).
    Vandaag heeft manlief het weer geprobeerd, ik ben uit de kamer gegaan maar weer een drama. Ze spuugt het beetje melk dat in d'r mondje terecht komt gewoon uit...!
    Maandag maar es aan het CB vragen.

xxx1974, heerlijk zo'n ritme!

Daantje, hoe is het nu met je meisje? Kun je wel net zo lang in het ziekenhuis blijven als je wil?
    Hebben ze geen rooming-in? Dat 1 van jullie blijven slapen.

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hoi

Ik heb zelf heupdysplasie dus mijn kinderen zijn allemaal gecontroleerd. Judith is al met 7 dagen geweest, deden bij het cb belachelijk over zeiden dat je dat nog helemaal niet kan voelen. Ga er vanuit dat ze er in het ziekenhuis meer verstand van hebben. Met drie maanden kan je een echo of een foto maken hoor, ligt aan de arts die je heb wat ze doen. Mijn kinderen hebben het niet geerfd gelukkig ( Judith is nog even afwachten maar waarschijnlijk niet), maar die van mijn zus en broer hebben wel een spreidbroek gehad. Ik zeg altijd is helemaal niet erg, is natuurlijk niet leuk maar later is het allemaal veel lastiger. Bij mij zelf is het te laat ontdekt dus ik moest eerst uitgegroeid zijn en toen ben ik vijf keer onder het mes geweest. Ik had het geluk dat het niet vast wilde groeide normaal duurt het 6 weken en dan ben je er weer van af bij mij duurde het 1 keer 7 maanden en 1 5 maanden voordat mijn bot was vastgegroeid. Ik was zo'n apart geval dat 1 keer in het jaar voorkom. :( Dus ik zou er achteraan gaan, bespaar zo'n ellende! Succes ermee, hou me op de hoogte hoe het afloopt!

Groetjes

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Member: Zo dat is wel erg vroeg 5 uur. :confused: Moet je alweer bijna gaan werken?

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

kon net trug uit meppel was erg gezellie :D
    alleen me rug doet zo'n pijn was begin van de avond zo erg dat de tranen in mijn ogen schoten snacht kan ik er niet van slapen erg vermoeiend allemaal :cry:

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Fijn dat het leuk was. :D Jammer van je rug zeg, probeer rustig aan te doen.

Groetjes welterusten allemaal. ;)

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    goeiemorgen

@minnie ik zou ook naar de huisarts gaan
    even na laten kijken!
    @daantje jeetje wat heftig dat ze is opgenomen
    hopelijk is ze er snel vanaf!

hier heb me mannetje de laatste 5 dagen het goeie ritme te pakken hij slaap van 22uur tot een uurtje of 7 heerlijk
    ben overdag weer helemaal fit!

Share This Page