ik denk dat je gewoon op je eigen gevoel moet af gaan bij ons zegt het consultatie bureau dat ouders het vaak het beste aan voelen
@krokus: waarom kun je beter 5 flessen van 180 geven? Als je kindje het goed doet op 4 flessen is er toch niets aan de hand? Ze zijn wel heel erg bezig met het voorkomen van dikke kindjes volgens mij. Had laatst een vriendin op bezoek met een kindje van 2 jaar die al zgn aan het Sonja Bakkeren moest van het CB (dwz op d'r gewicht letten). Naar mijn idee zag ze er gewoon normaal uit.
Hier heeft Suzanne ook een voorkeurshouding met liggen. Aan de ene kant heeft ze een platte kant en aan de andere kant een bobbel. Nu laten wij haar naar de kamer kijken, met een rol in haar rug. Het laatste werkte tot voor kort. Omdat ze zo beweeglijk is met haar armpjes ben ik bang dat ze die rol over haar gezicht heen trekt en dat ze geen adem meer krijgt. Dus nu iets anders gaan verzinnen. Ik dank god op mijn blote knieetjes dat onze Suus behoorlijk doorslaapt. Ik hoor van andere mama's dat hun kinderen nog steeds niet doorslapen. 1 kindje is van april en komt nog steeds om 3 uur 's nachts. Ik geef haar 5 voedingen van 150/160 cc. Af en toe geeft ze wel een mondje terug, maar dat geeft niks. Dan zit ze gewoon vol. Trouwens met een poepbroek is ook leuk. Ze ligt dan heel stil in haar bed en je hoort haar af en toe gewoon kreunen dat ze aan het persen is. En van de vlaaien. SOms groen en soms geel, is dat bij jullie ook zo? @BWtje: nog gefeliciteerd met de verjaardag van Sem. Morgen hebben we een intake gesprek bij het kdv. Spannend. Want 1 oktober komt ook steeds dichterbij Ze zijn nu bezig om onze oude stalen kozijnen eruit aan het slopen en we krijgen mooie kunststof kozijnen voor in de plaats. Heerlijk, geen ijs meer aan de binnenkant van de ramen als het 's winters vriest We hadden al kunststof kozijnen, maar dit wordt nu gedaan op Suus haar kamer en op onze rommelkamer. Zitten we daar in de winter ook weer behaaglijk...
Wat is het hier weer gezellig druk geweest! Essiegirly en Celie, leuk dat jullie er ook weer even zijn. Bwtje, wat een geweldige taart. Hoe keek Sem toen ze hem zag? Essie, succes met solliciteren. Krokus, idd niet te veel van cb aantrekken hoor. Als jij en Helin je lekker voelen bij 4 voedingen gewoon doen hoor. Beetje aan werken toe gekomen of zat je met je hoofd bij Helin? Ilona, wat een lekker mannetje heb je toch. Bianca, Babet heeft ook een voorkeurshouding. Het lijkt wel beter te gaan. Volgende week hoor ik of ze toch fysio krijgt. Spannend hoor, kdv. Sjoon, wat doet een osteopaat precies? Fl3x, lasti hoor, dat ze nog zoekt. Is het nu 1x gebeurt dat ze blijft zoeken of bij elke voeding? Daantje, denk aan je hoor, vind het zo sneu. Babet is gisteren voor het eerst alleen bij mijn moeder geweest. Ze was de hele tijd wakker. Toen we haar kwamen halen en onze stem hoorde viel ze meteen in slaap. Zo schattig dat ze ons lijkt te herkennen. Vrijdag moet ik weer aan het werk. Is precies als ze 10 weken is. Vind het eerlijk gezegd wel lekker om weer aan de slag te gaan. Maar zie er wel een beetje tegenop dat ik haar dan 's morgens gevoed en wel weg moet brengen. 'T is zo vroeg! Gelukkig pas vanaf volgende week. Vrijdag heeft vriend papadag. Van het weekend gaan we toch even weg met de nieuwe vouwwagen, Heelijk. Maandag wel bijtijds terug, ze krijgt dan haar eerste prikken
hallo meiden Quintn heeft gehoorlijk last van zijn tantjes . zijn er meer die nu al tantjes krijgen ? en heeft iemand tips om het wat te verlichten
Hoi Allemaal Hier gaat alles okidoki, wat ik me af vraag die gene die borstvoeding geven wat is jullie dag ritme nu? Ik zit namelijk op 5 voedingen. Ik geef gewoon wanneer ze vraagt en dat is meestal tussen de 3 a 4 uur. Ze slaapt s'nachts van 22:00 tot 08:00 door. gr Willeke
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben te lezen over andere baby's met een voorkeushouding.... Ik maak me er best ongerut over eerlijk gezegd. Ik krijg mijn ventje wel op de andere kant te liggen, maar dus niet het gewenste effect. Hier ook een bult aan de ene kant en een platting aan de andere...pfff Ik hoop maar dat het toch nog 'vanzelf' goed komt. Ik heb al gezocht op osteopaten, maar hier in de omgeving geen te vinden! Balen! Misschien toch even aan de fysio vragen. Wat kan/doet een osteopaat anders als een fysio? Weet iemand dat? Ik ben eigenlijk zo ongerust dat ik ook al ingelezen ben over een helmpje, mocht dat nodig zijn straks
Ik geef ook gewoon wanneer hij vraagt, meestal tussen 3 en 4 uur, soms 6 uur en 's avonds na 2 uur weer. Vind wel dat ie anders drinkt dan anders, veranderd dat bij jou ook? Ik gaf altijd 2 borsten maar de laatste week wilt hij 's ochtends maar 1 borst. De andere kolf ik dan af, anders plof ik. Hij drinkt ook minder lang. Was altijd 10 min. per borst, nu minder. Veel om zich heen kijken en lachen. Mijn schema is ongeveer: 7.00 drinken gelijk weer slapen 11.00 drinken 1,5 wakker +\- 15.00 drinken, 2 uur wakker 19 drinken 2 uur wakker 20.30/21.00 laatste voeding
Hier ook al sinds een aantal weken beginnende tandjes. Hoe weet je dat ie last heeft? Ik vind dat moeilijk te zien. Hij bijt wel veel in z'n vuistjes en kwijlt veel.
je hebt hier homeopatische druppeltjes voor namelijk chamodent! Dit kan helpen, als hij last van tandjes heeft dan! Hier zit ook al heel lang een wit puntje beneden heb boven nog niet gekeken, maar dit zit naast de 2 onderste zeg maar die normaal gesproken als eerste komen.. Waar zit het witte puntje bij jou? Hopelijk helpen de druppeltjes, ik weet niet of het bij Eva haar tandje is, en ook niet of ze er pijn aan heeft..
ja kwijlen doet ze wel hahaha maar dat doet ze eigenlijk alleen maar als ze honger heeft en wij bijvoorbeeld zitten te eten, net zoals honden kunnen kwijlen bij het schooien niet normaal hahaha Maar haar tandvlees is ook niet rood en geirriteerd dus ik denk dat hier hopelijk voorlopig nog even geen tandjes doorkomen!
Ja wat als het niet goed komt moeten ze dan een helmpje ofzo? Ik zie nu bij Eva aan een kant wel dat de haartjes minder worden, maar ze slaapt op dr buik en draait haar hoofd zelf ook om.. Ik durf er niets bij te leggen ivm verstikkingsgevaar hoe doen jullie dit?! bij Sem deden we toen wel consequent omdraaien, maar ik zie nog geen afplatting ofzo..maar zal het bij het volgende bezoekje op CB wel eens vragen! Maar dat is pas in Oktober
hey meidne, esmay drinkt nu weer normaal denk dat ze een honger dagje had hihi we zijn vanmorge weze zwemmen me vriend was voor het eerst mee! heb weer een heleboel foto's gemaakt en ze hebben in het zwembad ook weer onderwater foto's gemaakt dat was wel leuk die krijg ik over 2 weken We zijn net Volendam ingeweest dat was heel leuk ook daar hebben we superleuke foto´s gemaakt!
heb een nieuwe website onder mijn icoontje staan dus als je op vakantie wil gaan moet je daar maar es klikken