Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

vandaag weze shoppen! en heb me toch mooie kleertjes bij de zeeman gekocht helemaal super! welliswaar maatje 68 maar dat maakt niet uit past ook wel;) hihi me moeder is 21ste jarig dus kan ze haar kleertjes mooi aan :)

heb ook wat super foto's gemaakt vanmorge zal ze effe op me pc zetten en dan laat ik er wel 2 zien :)

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

Esmay met haar grote Knuffel Konijn :)

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

En Esmay met haar grote KnuffelBeer :)

4. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey dames!
    hoe ist daar ?
    hier kan het wel btr
    hannah heeft wel aardig last van huilbuien weet soms niet hoe ik haar moet troosten want het lijkt wel alsof ik niks goeds kan doen
    maar goed zal wel weer overgaan ...hoop ik
    hannah krijgt nog steeds 6 flessen
    ongeveer allemaal 150
    heb een klein probleempje weet ff niet hoe ik dit moet gaan aanpakken
    normaal krijgt ze de laatste voeding rond 10 uur maar nu kwam ze vanacht of eigenlijk vanmorgen rond half 5 (normaal rond 3 uur) duss schema is beetje in de war
    ze krijgt dus vanaaf haar laatste fles rond 8 uur
    maar wat moet ik nu doen haar rond 12 uur nog flesje geven of w88 waneer ze zelf komt?
    wie kan me advies geven
    ik denk zelf dat ik haar door laat slapen en maar moet zien wanneer ze komt ?

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik zou de fles van 12 uur nog doen, en dan kijken hoe lang ze hierop door slaapt, maar dat moet je verder natuurlijk helemaal zelf weten!

6. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Mo: wij hebben hetzelfde gehad een aantal weken geleden (helaas nu niet meer).
    Wij gaven haar dan als ze voor vijf uur kwam een klein flesje van 90 ml met 3 schepjes voeding en gaven haar vervolgens de gewone voedingen.
    Ons schema was toen:
    6.30
    10.30
    14.30
    18.30
    22.30
    Nachtvoeding tussen 3 en 4 uur

Kwam ze na 5.00 uur dan gaven we haar een volledige fles en probeerden we overdag de tijd tussen de flesjes te rekken zodat we zo rond 22.00 uur weer uitkwamen.
    Als ze 's nachts bleef doorslapen, dan mochten we de flesjes verhogen naar 180 ml met 6 schepjes, kwam ze dan per ongeluk toch weer een keertje 's nachts dan mochten we haar 50 ml water met 1 schepje voeding geven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Bij ons is het hele nachtritme op dit moment weer verstoord. Ze drinkt overdag minder en komt 's nachts soms al na 3 uurtjes slapen voor een voeding :( terwijl ze anders eerst 5 uur en daarna nog 4 uurtjes sliep.
    Succes!

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

heb ff advies nodig :oops:

voor ik cb ga bellen vraag ik het eerst hier wel even.

Ik kreeg vandaag ineens een vermoeden dat Esmay ineens een voorkeur heeft gekregen naar welke kant ze haar hoofdje het liefst legt.

ik heb het net getest en elke keer als ik haar neer leg draait ze haar hoofd naar rechts als ik haar hoofdje naar links leg draait ze weer terug...

Volgens mij is dit niet echt de bedoeling? of maakt het nu niks meer uit en geldt het alleen voor die hele kleintjes van paar weken oud?

maar wat kan ik er eigenlijk aan doen weet iemand dit?

Alvast bedankt voor jullie reacties ;)

8. Delfino

Delfino Niet meer actief

kijk ik kan staan hihi

9. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Is niet zo goed voor de armpjes flex...

Maarre over die voorkeurshouding, ik zou het even aankijken en er wel op letten dat als ze slaapt afgewisselt slaapt om afplatting te voorkomen (zo ver is het toch nog niet?).

10. Delfino

Delfino Niet meer actief

volgens mij draait ze idd in de slaap tenminste deed ze net wel :)

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

ff over die armpjes die belast ik op die foto niet ze staat echt op der voetjes en twas effies heel snel ;)

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

maar wel bedankt voor de waarschuwing hoor ;)

13. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Ja super he! Ik wordt er altijd helemaal blij van...

Mo1978: wat heb je nou gedaan gisteren, toch om 12 uur nog gevoed?

Gisteravond voor het eerst de kleine naar de buren gebracht ivm feestje. Ging onwijs goed, heeft helemaal niet gehuild. Alleenmaar rondgekeken en na het drinken gelijk in slaapgevallen, kon hem zo in z'n bed leggen thuis. Heb tussendoor natuurlijk wel ff een sms-je gestuurd om te vragen hoe het ging :) Ik was ook vooral heel nieuwsgierig wat de kleine allemaal zou gaan doen. Ze hadden veel foto's gemaakt, dat was leuk om te zien. Het enige was dat ie vannacht om 4 uur wel wakker werd om te drinken, doet ie anders nooit....

14. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Flex: wat je evt kunt doen om een voorkeurshouding te voorkomen is:
    -haar andersom in de box neerleggen
    -haar aan de andere kant van haar bedje laten slapen, zodat ze de andere kant opkijkt naar het licht
    -tijdens haar slaap haar hoofdje proberen te draaien.
    Dit zijn de tips die wij ooit hebben gekregen vanuit het CB

Gaat ze echt een afgeplat hoofdje krijgen dan krijg je vanuit het cb een doorverwijzing voor de fysio. Die komen dan oefeningen bij je thuis doen.

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hier dronk Felicia ook eerst 180 + 6 maar ben sinds dinsdag weer teruggegaan op 150 + 5 want ze liet ook opeens veel staan, maar dus wel nog 5 flessen hier!

16. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ik zou het echt niet over mn hart kunnen verkrijgen om mn hondje nu weg te doen nu er een kindje is! Ons hondje is ook een kindje van mij en het is waar dat je de aandacht nu moet verdelen maar om ze dan maar gelijk te dumpen via internet :rolleyes: sorry hoor maar dan zou ik iemand in je kennisenkring zoeken waar je zeker van weet dat ze goed terrecht komen...... Mensen nemen vaak een hondje maar denken er dan niet verder bij na en worden dan als een vuilniszak aan de kant geschoven, als je je kind beu bent breng je die toch ook niet weg?

Sorry dat ik zo opelijk ben maar ik moest het even kwijt meid!

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meis thnx voor de tips! :D

Wij zijn net terug van de prenatal in Amsterdam We waren er bijna toen we ineens stilstonden pfffft was er dus ook mooi voetbal haha al die suporters maar we hebben leuke schoentjes gekocht :D

18. Willeke26

Willeke26 Actief lid

23 nov 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    vindt het jammer voor je en vooral voor de hondjes.

Succes met zoeken. :)

gr Willeke

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Dank je! :cry: en ik vind het ook erg voor de hondjes! :cry:

20. ilona21

ilona21 Fanatiek lid