Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hey straks gaat ze onze Eva nog inhalen :D!
    hihi
    Zonneschijn hier is je oude buddy weer..had er ff geen zin in, en natuurlijk ook druk druk! as usual ;)

Eva is ook geinteresseerd in eten, maar dit is ook logisch het ruikt lekker en ze begint te kwijlen enzo en hier krijg je natuurlijk automatisch honger van ;)
    Maar ze zal toch echt tot 6 maandjes moeten wachten..
    Als ik op haar signalen af zou gaan zoals het kwijlen en sabbelen enzo dan had ze 1 week oud al een potje gehad haha :D
    Maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten tot het zover is natuurlijk om te beginnen met rapley :)

Misschien ga ik vanavond ook een poging wagen om te gaan skaten ofzo..pfff is lang geleden !
    Morgen ga ik sowieso wandelen met de overbuuf, ben erg benieuwd hoe het me af zal gaan hahaha :D

fijne dames en tot klets leuk dat er weer wat oude bijkomen ;)

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    volgens mij mag je die verkleiner er vrij snel uithalen hoor..maar als ze er geen last van heeft..?
    Hier ook nog in de wagenbak maar je ziet het snel gaan ja..
    Het zitje wat hierna komt is echt een stoeltje zeg maar dus daar moet ik nog even mee wachten is ze echt te klein voor, en op de rug liggen is nu ook nog erg belangrijk..juist omdat je nu meer maxi-cosi gebruik ziet, niet alleen in de auto meer..
    Maar Eva is dan ook niet zo mega groot :D
    Als ik af en toe die kilo's en cm's voorbij zie komen :)

3. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ik ben ook erg benieuwd!

nou meiden fijne avond nog allemaal :)

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hey Erannick.

ja gaat allemaal super! Chiel groeit als kool, hij is al 64 cm en weegt 7070 gram.... pffff

ik zat vandaag te denken dat ik je een mailtje wilde sturen. ik dacht al, waar is mijn buddy gebleven!
    en tadaa... daar staat een berichtje van je!

hoop dat het alweer een stukje beter met je gaat. en wat fijn dat eva het ook goed doet!

zelf schrijf ik niet zo veel meer, want ik ben op het werk ook heel druk, en sinds ik met verlof was gegaan, is er ook veel veranderd op het werk, waardoor de sfeer verpest is helaas. druk op het werk en thuis is ook niet echt rust vinden... misschien maar op zoek naar iets anders denk ik!

5. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

hoi hoi
    hannah heeft dat ook word nu ook al beetje eenkennig

6. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

hey ben ik weer ff erg druk druk sorry
    maar heb hannah om 1 uur uit haar bedje gehaald want toen kwam ze wakker
    flesje gegeven en toen is ze weer gaan slapen tot half 8 dus is helemaal goed gekomen gelukkig :)

7. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey dames

alles goed
    ben ff snel hier
    druk druk

hannah heeft vanacht door geslapen kwart over 10 savonds de laatste fles en heb haar wakker gemaakt om kwart voor 7 jippieeee
    hoop dat ze dit lkkr blijft doen
    was wel ff beetje vreemd voor mij
    vond het ook een beetje eng zelfs maar goed
    ze drinkt nu ook meer 165 ongeveer
    vanaaf geef ik haar de fles rond 10 uur doe er 180 in eens zien wat ze opdrinkt en hopelijk slaapt ze nu ook door

8. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Gisteren zijn we naar het CB geweest. Suzanne heeft haar 1e prikjes gehad. En huilen dat ze deed. Maar ja, is voor een goed doel. Over een maand krijgt ze weer prikjes.
    Ze is ook aangekomen. Ze zit nu op 5670 gram en haar lengte is 58 cm.
    A.s. vrijdag ga ik met Suzanne naar de fysio voor haar hoofd. De CB verpleegkundige vond dat ze wel een heel plat hoeft kreeg. tTerwijl wij het wel mee vonden vallen. Maar goed, als de fysio zegt dat het te plat is, dan krijgt ze een helmpje, die ze alleen 's nachts hoeft te dragen.
    Verder waren ze wel tevreden over haar. Ze zat zelfs al een beetje te brabbelen. Komt door mama... die praat ook zoveel :)

Ik moet 1 oktober weer werken, maar zal denk ik niet meer zoveel online zijn. Ja, misschien op de dagen wanneer ik vrij ben (maandag & donderdag), maar probeer wel zoveel mogelijk mee te lezen hoor. :)

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik heb de verkleiner er net toch maar uit gehaald! Vanmorgen toen ik ze in de max deed ging ze volgens mij echt een beetje huilen omdat ze klem zat. Vind ik ook zielig dus bedankt voor de tip. ;)

Judith woog vorig week donderdag 6825 en is 62cm lang! :D

10. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Hoi, effetjes reageren hoor..
    Die regels van het consultatiebureau zijn natuurlijk niet zo exact zoals zij doen geloven. Je ziet hier op de site bijvoorbeeld toch ook dat kindjes zich heel verschillend ontwikkelen..
    Ik moest dan ook erg lachen toen onze kraamverzorgster mij verzekerde dat met precies 3 maanden de krampjes over zouden zijn. "Echt, je zult zien, op 8 september is het ineens over.."

Dan blijkt nu ineens uit de wetenschappelijke literatuur dat kinderen beter met 4 maanden dan met 6 maanden aan het vaste voer kunnen beginnen. Maar dit gaat alleen over allergie he! Als je kind het hebben kan kan het al makkelijk eerder..

Zelf ben ik een kindje van een ontzettend allergische moeder. Ik ben 3,5 week te vroeg geboren en toch zat ik met 6 weken al aan de sinaasappelsap (dat moest toen, kun je nagaan) met liga en met acht weken kreeg ik bruine bonen naast de borstvoeding.
    Ik heb zelf geen spoortje van allergie en ook ben ik niet te dik en verder enorm gezond!
    Als je naar andere culturen kijkt zul je ook zien dat kinderen makkelijk bijgevoerd kunnen worden.

Dus kijk gewoon goed naar je eigen kind en bedenk dat het consultatiebureau uitgaat van gemiddelden en dat je die niet moet toepassen als wet!

Hier krijgt mijn kind nog alleen melk. Maar gister moest hij zo hard lachen dat ik een appel aan het eten was, dat ik hem ook even het appeltje voorhield. Hij trok mijn hand steeds naar zich toe en was fanatiek aan de appel aan het likken, erg schattig!

Nou, ik heb weer een hoop terug te lezen, erg leuk allemaal om het zo te volgen (behalve over het doorslapen, daar hoef ik echt niks over te horen :cry: )

Ik ben weer druk aan het werk en vaak op maandag al uitgeput door die vreselijke nachten...

11. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Eevitaa: Ik herken je gevoel mbt het doorslapen.
    Ik wordt gewoon jaloers op iedereen die schrijft dat hun kleine al lekker doorslaapt. Het breekt je gewoon op als je er 's nachts telkens uit moet en de volgende ochtend gewoon weer moet werken he!

Ik ben net terug van het cb. Evy weegt nu 6164 gr en is 61 cm lang.
    Wel moet ze naar de fysio voor haar nekje. De voorkeurshouding is zo goed als over, maar als ze op haar buikje ligt, dan draait ze haar hoofdje naar een kant ipv naar voren te kijken. Ze dachten dat z misschien een blokade in haar nekje heeft. In haar zij is het dan ook een beetje krom. Terwijl als ze op haar rug ligt ze mooi recht is :(

Evy ligt nu lekker te slapen, heeft net haar 2e prikjes gehad. Ben benieuwd of ze er last van gaat krijgen....

Fijne dag allemaal!

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Nou hopelijk is het niet nodig he!

Ik denk dat wij dan ook echt een serieus probleem hebben als Eva een helmpje zou moeten..
    Ze slaapt nog steeds altijd op haar buik :confused:
    Dan ligt haar hoofd heel hoog en komt dr lijfje een keer er achteraan met een helmpie!
    Dus hopelijk hier niet nodig, maar zoals het nu gaat denk ik ook niet dat dit hoeft, want ze draait hem zelf om..

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hopelijk krijgt ze geen last van de prikjes..
    Hier slaapt Eva ook nog niet door hoor..
    regelmatig wel 6 en 8h achter elkaar maar niet langer dan dat!

Vannacht vondt ze het blijkbaar nodig om om de 2h te komen haha ik heb er eigenlijk wel van genoten ze drinkt even goed, en ik leg haar dan tegen me aan als ik zit, en ze gaat lekker tegen me aankruipen..kan er soms echt van genieten zo'n warm lijfje tegen me aan!
    Maar als ik haar in bed leg slaapt ze ook weer gelijk..waarschijnlijk de 3 maanden sprong ofzo? haha want dat is ze morgen alweer ! Gaat zo snel!

Maar vanavond mag het wel weer wat langer slapen zijn want te vaak red je inderdaad niet, en ik hoef natuurlijk overdag ook niet te werken ;)

14. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

ik vind 8 uren togh wel al doorslapen
    hoop dat hannah dat ook gaat doen ze heeft eergister 9 uren door geslapen van 10 tot kwart voor 7 nou als ze dat nou eens even bleef doen ben ik al heel erg blij al sliep ze maar van 10 tot 6 was ik al blij
    maar goed vanmorgen kwam ze weer om 4 uur zit nu alleen weer met de vraag wat moet ik doen ze krijgt dan nu rond kwart voor 7 de vijfde fles en dan zal ze vanacht of uurtje of 1 wel weer komen
    maar denk dat ik haar maar pak rond kwart voor elf en dan zien we wel messchien slaapt ze dan tot een uurtje of 7

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja voor mijn idee is het geen doorslapen omdat madam er hier om 20h steevast in gaat! En mama pas later :)
    En daarom komt ze dus ook ene keer om 2h dan om 4h dus altijd nog 's nachts..
    doorslapen noem ik als ze liefst de volgende ochtend om 8h weer meld haha maar ze is ook nog klein en tja BV is nu eenmaal licht verteerbaar dus zal ik nog even moeten wachten :D
    Maar het is zo voorbij..dus geniet er nog even van ;)

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    vandaag ook naar het CB geweest voor de 2e prikjes. Dit keer wel last. Na 3 uur geslapen te hebben zit hij nu te hangen en te piepen. Wil zelfs niet drinken en is erg warm. Heb de minimonkey weer tevoorschijn gehaald en hem zitten erin gezet dat ie lekker tegen mij aan kan leunen. Wel zielig dat gepiep.... :(

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

Hey meiden,

hier erg slecht geslapen Esmay is erg verkouden en voelt zich niet lekker, :cry: :cry: :cry: maar gelukkig kan ze af en toe nog wel even naar me lachen :)

18. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Hier ook zo!
    En Daantje's kleine meis
    is thuis! Wij hebben contact buiten
    het forum om ;) Mijn meisje
    heeft vandaag haar helmpje gehad.
    Het is hier op het momentt erg druk,
    en er zijn wat probleempjes.
    Niet tussen mijn man en mij ;)
    Dat gaat allemaal prima!
    Maar alles komt wel weer op
    zijn pootje terrecht hoor.
    Maar bne te druk om hier elke
    dag te komen.Maar goed Sam
    heeft al die klem in mijn baarmoeder
    gelegen. Vandaar dat mijn 3d echo ook
    is mislukt (6 keer terug) en steeds lag
    ze verstopt (klem dus) Maar goed....
    Ook daardoor had ze een voorkeurshouden
    gekregen! Dus nu geen plat hoofdje, maar een
    scheef (niet goed rond) hoofdje!
    Vandaar een helm.

xxxx

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ziet er best schattig uit dat helpje :D

Felicia is nog niet eenkennig, ze is een heel vrolijke baby en als er iemand boven de kinderwagen hangt lacht ze 9 van de 10 keer, echt zooo lief!

Ik denk dat we de kinderwagenbak nog wel 3 maandjes kunnen gebruiken mbt de ruimte, dat hoop ik wel tenminste hihi, wij hebben een Stokke wandelwagen en die zijn niet echt heel erg breed, in de wandelwagen ( zitten) mag ze pas vanaf een half jaar.

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hey meiden ik zit me net te bedenken dat er snel een nieuw juni-mama topic wordt geopend! Pffff wat gaat t toch snel.......

Deel Deze Pagina