Juni 2008 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Champy, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0

2. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Essiegirl: super joh gefeliciteerd met je nieuwe baan, wist niet dat de Macro in dordt kwam... woon ik vlakbij :)

3. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht

Waar woon je dan als ik
    vragen mag? Hij komt in de
    Dordtse Kill 3 ;)
    Of wil je liever niet zeggen
    waar je zit :)

En bedankt allemaal hoor

4. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Essiegirl: ik woon in papendrecht in de wilgendonk...
    En jij?

5. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Morgen weer vroeg op om weer te gaan werken. Vandaag was t heerlijk, t klinkt stom maar ik zat zo in mijn ritme dat ik even vergat dat ik ook nog mama ben :(

We hebben gisteravond trouwens Evy niet wakker gemaakt voor de fles om 22.00 u maar haar gewoon zelf laten komen.
    Nadeel was alleen dat ze gister haar prikjes had gehad en om 3.30 nog steeds niet wakker was terwijl ze om 19.00 uur haar laatste fles had gehad. Om 4.00u hebben we haar toen toch maar wakker gemaakt anders had ze maar 4x een flesje gehad en had ze nisschien in totaal maar 650 ml binnengehad die dag...
    Weten jullie hoeveel ze minimaal moeten drinken op een dag als ze zo'n 6 kilo wegen?

Ben benieuwd wat ze deze nacht gaat doen, jullie horen t morgen...
    Weltrusten!

6. Delfino

Delfino Niet meer actief

berekening 6 kilo x 150 : 5 voedingen = 180 cc per voeding

180cc x 5 = 900 cc per dag

7. fluffy

fluffy Actief lid

Mar 6, 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    @Essiegirl: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

8. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Helaas een slechte onrustige nacht met de kleine gehad.
    Ze is gister op het kdv geweest en is hierdoor weer erg veel wakker geweest. Om 21.30, 2.00, 3.15, 4.00 en 5.45. uur.
    Om 21.30 en 2.00 een flesje gegeven verder steeds een speentje en om 6.15 weer een flesje.
    Best vermoeiend. Ik ben maar weer begonnen met flessen van 165 ml. Ze dronk hier vanmorgen eerst maar 110ml van op met flink veel moeite heeft ze 150 ml op. Ik snap t eht niet meer hoor, wordt er verdrietig en soms boos van als ze niet wil drinken......
    Ben ook zo moe :(
    Die 900 ml haalt ze nu dus niet, terwijl het nooit een probleem was tot 2 weken geleden.

Twijfel nu of ik niet van die voeding voor hongerige baby's af moet en weer de gewone moet gaan geven, of dat het door een sprongetje of iets anders komt. Ze huilde vanmorgen ook steeds na die 110 ml?
    Wat zouden jullie doen?

Jullie allemaal een fijne dag gewenst, ik ga haar zo in de maxi coso zetten en weer aan t werk :cry:

9. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Wat een rotnachtheb jij gehad zeg...! Heb met je te doen en dan ook nog moeten werken. Pfff succes!

Wat betreft flesvoeding weet ik niet veel. Het lijkt mij niet erg als ze een keer/tijdje/periode wat minder drinkt. Zeker als ze zoiets "nieuws" meemaakt als het kdv. Maar advies over stoppen met voeding voor hongerige babay's heb ik niet, ik geef zelf bv namelijk.
    Maar het kan ook een sprongetje zijn, dat is wel weer rond de 3 maanden en daar zit je precies op toch? Hoop dat het van korte duur is en dat ze snel weer een fijn ritme te pakken heeft.

10. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Durf het bijna niet te schrijven na de dramatische nacht van mamakaatje. Maar Senna heeft 2 supernachten gehad. Twee keer om 21:00 uur erin en slapen en doorgeslapen tot half 8 gister (omdat ik d'r wakker maakte, vertrouwde het niet, zo'n lange nacht) en vanmorgen tot 8 uur!

Dat mag ze volhouden van mij... Maar waarschijnlijk verandert ze dit ritme ook nog wel een keer... Het zou té mooi zijn als ze vanaf nu zou blijven doorslapen.

11. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Bwtje, de etos op de Woenselse markt heeft vandaag heropening; 2 pakken etos-luiers halen, 1 betalen. Is wal de moeite waard toch? Heb nog nooit etos-luiers gebruikt, dus weet niet of ze fijn zijn.

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    He bah zeg wat een rotnacht zeg! Hier ook gehad ineens minder honger, schijnt ook bij de 3 maanden te horen want dan gaan ze minder hard groeien. Ik ben toen naar 4 flessen 200cc gegaan. Had nou de laatste dagen ook weer het idee dat ze toch weer wat honger krijg, ze kwam 's ochtends steeds een kwartiertje eerder. Nou geef ik 4 keer 210 er zijn geen regels voor elk kindje is anders, blijft een beetje lastig vind ik.
    Ik zou als je het af wil bouwen, voeding voor hongerige baby, gewoon eerst bijv. 1 schepje gewone er door heen en dan uitproberen wat handig is. Misschien werk voor haar wel half om half ofzo, succes ermee! En hopelijk kan je vandaag nog wat slaap inhalen. ;)

13. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Gisteren ben ik met eva naar het cb geweest en ze heeft voorlopig haar laatste prikjes gehad.
    Ze was er erg ziek van hoge koorts en maar huilen, ik had zo te doenmet mijn meisje

We mogen nu ook gaan bijvoeden van het cb en de kinderarts om van de laxeermiddel af te kunnen komen.
    drinken dot eva nu nog 5 x 150 en 5 schepjes, het is niet echt een hongerlap

eva is nu 5475 gram en 59 cm, ze gaat al net zo hard groeien als haar broer

Wat voor maat kleertjes dragen jullie kleintjes al?

Eva zit nog in maat 56 en als het groot valt maat 50

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    eranick fijn dat je nu voorlopig van de prikjes af bent
    alleen niet fijn dat je meisje er zo last van heb gehad!
    ik mag volgende week woensdag weer voor de 2e prikjes.

mijn manneke heb nu 62 maar kan ook al veel 68 aan!

hoe kan je merken dat ze behoefte hebben aan vast voedsel?
    of bijvoeding?

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @mamakaatje

balen zeg zon nacht ppfff da breek wel op!
    hoop voor je dat het snel beter mag gaan.

ik schreef gister nog dat hij weer om 4uur half 5 komt, vanacht ging het goed
    hij heb om 21:00 zn laatste fles gehad en sliep op 22:00 en werd om half 7 wakker toen flesje gegeven en toen heb hij tot half 10 geslapen maar denk dat het komt omdat hij verkoude isheb net neusspray gehaald.

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hier zit maatje 68 erg goed. Soms 62 nog maar dan moet het een beetje ruim vallen, krijg ook haar armen niet overal meer in gepropt. Voor mijn idee is ze breed haha of die kleren zijn gewoon echt te klein. ;) Maar heb het bij 68 soms ook, of het is gewoon verkeerd gemaakt denk ik weleens helemaal niet overna gedacht. Ik heb al wat 74 gekocht en dat heb ik gepast, kan ook prima alleen dan de mouwtjes nog 1 keer omslaan. ;) Ik heb ook al een winterjasje gekocht in maat 74 maar dan is het nog wel van jas waar ga je met het kind naar toe. :) Dus moet nog even kijken of ik misschien eerst nog even een vest aan doe! Haar zomerjas kan nog wel even want ik heb een heerlijke warm zak in de maxi cosi en anders lig ze in de wagen ook erg beschermd en het is echt een zwetertje.
    Geniet nog maar even van 56 hoor, hier maar zo kort aan gehad ze woog namelijk gelijk al 4440. Groetjes Mineke

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Hier vooral maatje 56 nog. Zelfs van shirtjes af en toe nog maatje 50 als-ie groot valt. Broekjes zijn wel snel te kort. Senna woog vorige week 4110 gram en was 54,5 cm, dus nog een mini...

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Hi allemaal,

Hier ben ik ook weer. Ik ben weer begonnen met werken. Precies 10 weken na de bevalling. Maar vind het wel lekker hoor, om er weer uit te zijn. Maar moet wel weer ff wennen. Ik heb nu drie dagen gewerkt, en alle drie de dagen kwam Babet 's nachts voor een voeding. Haar prikjes heeft ze afgelopen maandag voor het eerst gehad. Gelukkig zonder problemen daarna.
    Krokus, heb haar toch het halve zetpilletje gegeven. Werkte super :D .

Probeer nu ff te reageren, maar 't is wel veel nu ik even niet geweest ben. Dus sorry als ik iets over het hoofd zie.

Kleintje, leuk he als je baby alleen maar stil word van jou en niet van een vreemde. Vind het helemaal niet erg dat ze een beetje eenkennig word. Hoe zijn de prikken vandaag gegaan?

xxxxx1974, is Raul al een beetje opgeknapt?

Meryem en Erannick, leuk dat jullie er weer zijn. Erannick, sterkte met je pd.

Bwtje, ben je nog wezen skaten? Wandelen doe ik ook erg veel. Babet in de draagzak en lekker de polder in met de hond. Heerlijk.
    Alleen voorheen deden we vaak hele lange wandelingen van een uur of 4 a 5. Nu ben ik na een uur bekaf .

Sjoon, Chiel word idd een flinke vent :D . Wanneer hoor je meer over zijn eventuele helmpje?

Bianca, spannend hoor, wat de fysio morgen te vertellen heeft.

Essie, gefeliciteerd met je baan! Hoe is Samantha er onder dat ze haar helmpje heeft? Op de foto lacht ze onverstoorbaar door. Aanstekelijke lach heeft ze :) .

Minnie, de tijd vliegt idd. Het lijkt al weer zo lang geleden dat ik op de bevalling zat te wachten en liep te klagen dat de tijd zo traag ging. :rolleyes:

Mineke, dat was ff schrikken met je meidenongeval.
    Blij dat het goed afliep.

fluffy, ik heb hier nog niemand handen zien wassen bij cb. Fijn dat Yuri weer lekker in zijn vel zit.

Cellie, hoe gaat het bij jouw mannetje met zijn voorkeurshouding? Ik vind het knap hoor, werk en 5 kinderen. Ik loop af en toe al te klagen met 1 kind, hihi. Maar ook dat gaat best hoor.

Krokus, wist je al eerder van die rib of kwam de osteopaat daar achter? Fijn dat je meteen resultaat ziet. Zie je ook al verschil in haar nek?

Bulldog, schattig he, dat sabbelen. Babet doet het ook veel.

Fl3x, wat naar dat ze zo verkouden is. Misschien helpt het om rechtop te voeden? Ik weet het niet hoor, maar probeer me even in te leven in mijn eigen verkoudheid, en ik krijg minder lucht als ik lig.

Mamakaatje, ik merk ook dat ik zo opga in mijn werk dat ik ook niet steeds aan thuis denk. Ik zie het maar als een teken dat ik haar in veilige handen achterlaat.

Zonneschijn, hier komen de etos luiers er ooit meer in. Ik vind het helemaal niet. (wat niks zegt, want anderen zijn er erg tevreden over).

Erannick, ze groeit idd flink :D . Babet zit nu gemiddeld in 56. Het verschilt nogal. Ze heeft ook een aantal shirts in 62 en veel broeken nog 50. Terwijl ze haar maat 68 jurk ook aan kan. Ze heeft gewoon erg korte beentjes, hihi.
    Merk jij er nog verschil in dat Eva zo vroeg geboren is?

Ik maak me een beetje zorgen over Babet's gewicht. Ze woog van de week 5240 gram bij 10 weken oud. Haar geboorte gewicht was 3910, dus een flink begin.
    Op zich is het niet extreem weinig, maar ze is wel 60 cm lang :( . Een lang dun dingetje dus. Zal ze op haar 18e wel blij mee zijn ;) .

Maargoed, ze is omgerekend in de laatste 4 weken nog net geen 100 gram per week gegroeid :( . Ze krijgt volledig bv. Als ze een afgekolfde fles krijgt drinkt ze ongeveer 180cc. En dan ga ik twijfelen. Ik wil heel graag 6 maanden minimaal bv geven, maar ze moet wel goed groeien... :rolleyes: . Wat vinden jullie?

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Moaatje, hier af en toe dezelfde gedachte over bijvoeden in combinatie met bv. Senna is de laatste 4 weken 360 gram aangekomen, dus 90 gram per week. Ik dacht ook meteen aan bijvoeden, maar de meeste kindjes gaan na 2 maanden minder hard groeien. Senna zit een stuk onder de groeicurve maar ze volgt wel dezelfde lijn. En dat is het belangrijkste, plus dat ze gewoon een heel tevreden en gezond kindje is. Dus ik ben toch weer even overtuigd van borstvoeding zonder bijvoeden.
    Maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen... Volgt Babet nog wel de curve of buigt die duidelijk af? En is je meisje een tevreden kindje?

Wat goed van je dat je op iedereen reageert..! Nu ik hier wat minder kom, vind ik het moeilijker bijhouden wie wat zegt...

20. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    moaatje: jeetje wat goed (en leuk) dat je op iedereen reageert. Op hoeveel voedingen zit je op een dag? 180cc is volgens mij best veel voor haar gewicht. Raul weegt nu 6900 gram en zit op 5 voedingen dwz dat ie 200cc mag per keer (vind ik zelf wel erg veel). Als de BV tot nu toe goed is gegaan hoef je niet onzeker te zijn of je wel genoeg geeft denk ik. De voeding past zich aan aan de behoefte. Wat zegt het CB?

ff een paar antwoorden op vragen die gesteld zijn, weet niet meer precies wat bij wie hoorde:
    - Hier maatje 68 en soms een grote maat 62. Vind het wel lastig kleding kopen voor het najaar en winter. Had een leuk jasje gezien en een slaapzak, hopelijk past hij die nog tegen die tijd.
    - Bij ons CB wassen ze wel hun handen, in elk geval bij het onderzoeken en de prikjes. Omdat ik weer ga werken heb ik nu een afspraak gemaakt op een andere dag, krijg ik nu ook een ander team. Wel jammer want de dokter was erg aardig. Ben benieuwd wat ik nu krijg voor iemand. Wel raar, ze werken niet op vrijdag (m'n enige vrije dag)
    -ik had nog nooit van de helmpjes gehoord, ziet er wel schattig uit essie. Heeft ze er geen last van?
    -volgens oma is de kleine al eenkennig, volgens mij valt dat best mee. Hij trok een paar keer een pruillip bij haar, vond ze niet zo leuk. De ene keer lacht hij naar iedereen, de andere keer trekt ie een pruillipje.

Hier geen last meer van de prikjes, alleen die middag maar. Vandaag wel een rare dag, het ritme is weer helemaal om. Niet netjes om de 4 uur maar ook na 2 uur en na 5 uur vreemd... :(

volgende week de intake bij het KDV, de week moet ik alweer werken... Wat is dat snel voorbij gegaan :( Het lijkt nog zo kort geleden dat we hier allemaal zaten te wachten op de bevalling :)

Share This Page