Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @moaatje: smeren werd afgeraden omdat het dan erg week wordt daaronder en heelt de wond niet goed. Wat betreft het badje, ik heb een afwasteiltje die precies in de wc pot kan hangen. Wat ik zo wie zo standaard moest doen (zolang ik vloeide) is spoelen met water na het plassen, gewoon een kan water er tegenaan gooien zeg maar. Vond het erg prettig, verkoelend. Moesten jullie dat niet?

@meryem: hou vol! Je hebt een prachtig meisje, ze ziet er zo lief uit...

Vandaag had ik last van een dipje. Meneertje ging steeds huilen na het voeden, bij me zitten hielp ook niet. Alleen zodra hij bij z'n vader ging liggen op de bank, was hij binnen 5 minuten in slaap. Kwamen m'n schoonouders ook nog langs, is hij de hele middag stil, zelfs bij oma o[p schoot. Had geen zin in bezoek, ben lekker op bed gaan liggen en heb de kraamtranen maar laten komen :) 's avonds na het eten begon het feest weer... Ga me dan ook van alles in m'n hoofd halen, dat ik iets verkeerds doe, dat ik alleen een melkfabriek ben, geen goede moeder ben.... Helpt ook allemaal niet...ik ga zo maar slapen. Moest het even met jullie delen, die hormonstertjes ook :evil:

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    trouwens, paracetamol is de enige pijnstiller die met bv mag nemen volgens onze kraamhulp. Twee 's ochtends, twee 's avonds. Hielp mij ook goed.

3. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Tegen mij werd ook gezegd dat paracetamol mag met bv. Asperine mag je echt niet nemen, dat schijnt je bloed verdunnen. En dat is iets wat je nu niet wil volgens mij.

xxx1974, meis ligt vast niet aan jou hoor. Kleintjes hebben ook wel eens een dipdagje....Kop op, je kan het!

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier nog een met een klein lief jankertje :) Hij houdt zichzelf zo lang wakker, dat die er zelf boos van wordt... maar laten huilen , daar wordt die alleen maar kwader van en mama en papa dover hahaha, dus dat werd hem niet..

Toen werd er dus gezegd dat we van voeding moesten veranderen, naar Omneo (tegen krampjes etc, is iets dikker) nou het lijkt niks te werken, alleen maar meer gegil, dus vandaag terug gegaan op Hypo Allergeen.... Of moeten we gewoon verder met de Omneo? Iemand?

Trouwens, misschien beetje vroeg , maar begin deze week is het vloeien gestopt, en nu hebben me lieffie en ik gister voor het eerst weer gevreeën, met condoom dat wel.. Ik wilde gewoon heel graag intiem zijn met hem en het voelde goed... Maar was wel even wennen, maar het gaat wel goed in ieder geval en daar ben ik ( en hij) heel blij om!

5. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    goeiemorgen!
    Hier lekker geslapen madam was overdag wat meer wakker..had duidelijk ook even last van krampjes en nou die zijn er einde van de nacht wel uitgekomen haha ze liet me toch een scheten niet normaal hahaha en poepte de luier een paar keer goed vol :D
    Ben altijd blij als het dr weer lukt...

Kleintje86 ik denk dat je kindje iedere keer weer moet wennen als jij een nieuwe flesvoeding uitprobeerd dus ook dit soort denk ik voor krampjes omdat de darmen weer aan iets nieuws moeten wennen..
    Ik heb absoluut geen verstand van fv nog nooit gegeven maar ik denk dat je het dus even wat langer moet aankijken om het resultaat te kunnen zien..

6. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Goeiemorgen,

Hier heerlijk geslapen. Briënne is maar 1x wakker geweest voor een voeding. We hebben haar nu al 2 nachten ingebakerd en dit werkt goed.
    's avonds doen we haar ingebakerd in bed en dan is ze nog wel een beetje aan 't jengelen. We lopen dan naar boven, geven haar speen en een aai over haar bolletje en gaan we naar beneden. Dit gaat zo'n 4x zo en dan valt ze uiteindelijk in slaap. Overdag slaapt ze ook wat meer, we leggen haar dan op haar buik neer en binnen 10 min is ze weg. Dus hier is het huilen al iets minder geworden.

Straks naar het CB, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt.

Hoe is het trouwens met jullie zwangerschapskilo's? Bij mij is er nu 10 af, nog maar 10 te gaan :confused:.
    Ik ben niet aan de lijn of zo, maar let nu wel goed op wat ik eet en probeer veel water te drinken. Wil over 3 weken ook weer naar de sportschool.

7. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Onze kleine heeft gister van 18.00 tot 00.00 uur gehuild van de krampjes, zo zielig.
    Uiteindelijk viel ze gelukkig in slaap en vroeg ze na 2 uurtjes weer een voeding.
    Toen dacht ik van nu zal het wel goed gaan, maar na 3,5 uur vroeg ze weer een voeding. Ik haar in bedje gelegd en dacht die is zo weg, maar niet dus ze is sindsdien aan het jengelen geblazen.

Je raadt het nooit, 15 min geleden besloten maar men bed uit te stappen omdat ik dacht die gaat toch niet slapen.
    Ja nu is ze dus stil :(
    En Mama aan de koffie met veel slaap hahaha

Ik hou super veel van men kleintje, maar dat huilen is zo zielig..... je voelt je dan soms echt machteloos....

8. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ kyansa: Ik hoef nog maar 300 gr. kwijt en dan zijn mijn zwangerschapskilo's eraf :D
    Heb alleen nog een slap flubberbuikie hihihi
    Maar zodra ik ben gestopt met floeien weer lekker zwemmen en dan is dat zo weg denk ik.
    Heb daar echt zo'n zin in om weer te gaan zwemmen! :p

9. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    ik ben 12 kilo afgevallen :) , wil er nog 10 af. Maar ik ga nog niet sporten. Ik heb al zo weinig energie en ga dat alleen in "nuttige "dingen steken voorlopig dwz het huishouden. Hier nog steeds een flubberbuik :rolleyes:

10. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Hihihi huishouden is zeker nuttig, ik kom er helaas niet aan toe :(
    Is hier echt een complete bende, alleen de babykamer en onze slaapkamer is netjes :oops:

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hier zijn zelfs die ruimtes een bende :)
    Ik zou de baby kamer gaan opruimen, maar ben bang dat de kleine dan wakker wordt en ik wil nog even pauze. :oops:

Hij slaapt eindelijk....

12. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ik begrijp je volkomen meid, als ze slapen ben je blij dat je even tijd hebt voor jezelf.
    Even lekker een koppie thee kunt nemen en nutteloos voor je uit kan staren hihihi

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha.. Daar ben ik nu mee bezig. Kleine ligt eindelijk te pitten en zit met een koppie thee en een pak koekjes voor de pc in mijn pyjama :p

14. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ik zit ook lekker nog in men pyama :)
    Ben ook ff lekker aan het genieten van de rust in huis.
    Mijn mannetje en de kleine liggen allebei lekker te slapen hihihi

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemorge

hoe is het hier?

hier ook even aan het genieten van de rust :D
    heb net de strijk al gedaan dus dat is ook weer weg.

@kleintje ik ben sinds afgelopen woensdag over gestapt op omneo omdat hij krampjes,moeilijke ontlasting,en veel spuugde maar heb het idee dat het wel werk .
    het moet natuurlijk ook een beetj kunnen wennen.
    wat fijn voor je dat je weer intiem bent geweest en dat het goed voelde.
    ik durf het nog niet zo van wege me wond.

die kleintjes van jullie liggen wel graag op hun buik de mijne vind er niet veel aan wel op mama`s borst.

ik was 25 kilo aangekomen ben er nu 13 kwijt van het niks doen :D
    nog 3 weken dan mag ik alles weer doen dus wil dan wel wat meer gaan bewegen enzo.

ik ga nog even beeetje opruimen hier het is nu heerlijk rustig :) ...

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    owwjaa vanmorgen naar cb geweest
    hij woog bij de geboorte 3115 en hij weegt nu 3660
    dus hij is lekker gegroeit..

17. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ bulldog: Groeit goed die kleine van je :D Super hoor.

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoe vinden jullie het moederschap?
    valt het tegen?of had je het anders verwacht?

19. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ik vind het super :D maar soms wel zwaar uitraard.
    Denk wel dat ik het fijn vind als ze gaat praten en ze kunnen vertellen waar ze pijn hebben enzo, want heb zo met haar te doen af en toe.
    Gister zei ik wel tegen men mannetje, dit hadden we veel eerder moeten doen hahaha

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bulldog: wat mooi dat hij zo goed gegroeid is!
    En het moederschap: Vind het helemaal super, en geniet echt van die kleine! Al denk ik daar tijdens de huilbuien en snachts misschien een beetje anders over :oops: .. maar goed, hoort er allemaal bij natuurlijk!

Wat ik me nog afvroeg: Welke luiers gebruiken jullie? Ik zit nu nog op nr 1 van Pampers (newborn ofzo) maar wil ook weleens wat anders proberen (een goedkopere variant bijv)

Deel Deze Pagina