Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlademira

vlademira Niet meer actief

nog een foto van de wortels

2. vlademira

vlademira Niet meer actief

quinten eet baby yogurtje voor baby's vanaf 3 maanden

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Voor vanaf 3 maanden baby yoghurt? Dat ken ik niet. Ik wist niet eens dat dat er was. Waar koop je die?

Mag ik jou vragen hoe je alles bij quinten hebt opgebouwd? Ik neem aan dat je niet met alles tegelijk bent begonnen?

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Vlademira, wat zijn de foto's van Quinten toch schattig. Zoo lief.

Vlademira, jaaa ook ik heb genoeg fotos. Ik zal straks ook even spammen.

Dames, ik heb gisteravond voor het eerst nutrix door zijn laatste afgekolfde flesje gedaan. Ik had een flesje van 120 cc gekolft met anderhalve eetlepel nutrix en dit geschud en gegeven. Hij heeft maar 100 cc gedronken. Ik hoopte dat hij door zou slapen. Maar hij werd 10 minuten eerder wakker dan normaal. Daar gaat mijn hoop. Ik ga over een maand werken en dan moet mijn kleine echt doorslapen tot 6 uur.

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Gister ben ik naar het cb geweest. Danny heeft de 4 maanden prikjes gehad. Hij heeft er verder geen last van gehad. Hij is nu 60 cm lang en 5.45 kg. Het wordt al een grote jongen.

Vanaf nu geen prikjes meer tot 11 maanden. Vind het super voor mijn kleine.

Hoe lang en hoe zwaar zijn jullie kleintjes?

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier ook nog volledige bv. Ben blij dat er nu andere dingen aankomen, waardoor het voeden makkelijker gaat worden. Ik heb nu het gevoel dat ik de moeilijkste tijd achter de rug heb. Hij moet alleen nog doorslapen.

Gisteravond anderhalve lepel nutrix door zijn voeding gedaan, maar het heeft niet geholpen helaas.

Wat is jouw voedingsschema nu? Ik voed nu sinds een paar dagen om de 4 uur. Dus ik zit nu op 6 en heel soms 7 voedingen. Het scheelt echt enorm. Voorheen waren het er nog steeds 9 en dat 3 maanden lang.

Ik ga met 5 maanden met groente beginnen. En met 6 maanden met fruit.

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    de mijne krijgt 28 oktober voorlopig zn laatste prikjes!
    hij woog vorige week 6650 gr en is 62 cm

die van jou groeit ook goed ondanks dat hij bij de geboorte niet zo zwaar was!

8. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Zo hier terug uit Zeeland!
    Sem en Eva hebben zich prima vermaakt :)
    Eva heeft heel de vakantie naar iedereen zitten lachen en kirren zo leuk!

Terug gelijk weer op bezoek bij CB ze heeft er weer 2 prikjes op zitten, nu nog 1xtje gelukkig!
    Ze heeft er tot nu toe geen last van..

En ze weegt 6030 en lengte 61,5 dus een hele mooie verhouding namens de arts.

Hier begint een dametje weer honger te krijgen, tis alweer bijna 4h later dus ze mag ook wel weer!

Hier begin ik met rapley vanaf 6 maanden dus met de groente en ga dan steeds meer opbouwen..
    Tot 1 jaar blijft het sowieso altijd bijvoeden en wordt het niet vervangen!

Vanavond weer aan de wandel, ben toch al zo'n 4 kilo kwijt jippie nog meer dames al afgevallen?!

Tot klets!

9. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    hoi, hier ben ik weer even

Pharrel groeit als kool...2 weken gelden op het CB zijn eerste prikjes gehad...bij 2.5 maanden was hij 60 cm lang en woog hij 6 kilo...mooi in verhouding volgens de curve...morgen is hij precies 3 maanden..ik merk duidelijk dat hij behoefte heeft aan extra dingen zoals een fruithapje..dus dat geef ik hem dan ook, maar een paar hapjes...
    de darmkrampje zijn gelukkig een stuk minder...hij zit op de 5 en heel sos 6 voedingen per dag...zo om de 4 uur ongeveer...

Vorige week ben ik begonnen met werken...dat valt wel tegen zo in de ochtend, extra vroeg p om je kleintje klaar te maken, te voeden en dan nog naar de creche te brengen voordat je zelf naar je werk kan...ervaren jullie dat ook als zwaar?

Gr. Jes

10. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ow ja voor zonneschijn, meestal als je kindje niet helemaal lekker is geven ze standaard geen prikjes!
    Maar je kan het altijd even aangeven he ;)
    Want ik zit ook iets later met prikjes en dit is ook niet erg, en ze is verder nog niet ziek geweest..

Succes met je dametje!

en zolang je BV geeft hoef je geen andere dranken aan te bieden, dit kan in een later stadium..
    En voor eten is gewoon waar jou voorkeur ligt, wil je ze gelijk aan zoet wennen begin je met fruit wil je hier liever even mee wachten begin je met de groentes ;)
    brood is volgens mij rond de 8 maanden!

Succes met je verhuizing ook nog ;)

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

ben net gebelt door me werk ik werk als oproepkracht en mag vrijdag ochtend meteen aan de slag ik werk alleen als me vriend vrij is (als er dan ook werk is hihi) zou eigenlijk thuis blijven maar wil leuke dingen kopen en doen voor esmay dus dan maar beetje bijverdienen

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik ga vanaf januari een dag minder werken, dan wordt het de ene week 2 dgn en de andere week 3 dgn. mijn vriend gaat voor zich zelf beginnen, dus gaat hij weer 5 dgn werken in de week.
    zelf zit ik nu ziek thuis, mar vind het eigenlijk ook niet zo erg om thuis te zijn met mijn manneke!

het was me wel zwaar gevallen om weer te werken na mijn verlof, begon eigenlijk pas een beetje na de 5de week te wennen. raar he. hopelijk wordt het snel rustiger, zodat ik op kantoor wat werk kan doen.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik was gisteren in de bieb voor een boek over de Rapley-methode. Dit heeft namelijk wel mijn interesse gewekt, maar ik kon er niks over vinden.

Heeft iemand misschien een goede titel, zodat ik ermee naar de boekenwinkel kan?

Hier thuis gaat alles nog steeds goed. Jayden groeit enorm. Morgen moeten we weer naar het cb.
    Hij zal nu wel boven de 7 kilo zitten.

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Het boek van Stefan Kleintjes heb ik bij Sem gebruikt erg fijn en duidelijk, en ga deze ook nu weer gebruiken hij heet:
    "Van borst tot boterham" ;)
    Maar online is er ook genoeg over te vinden en waar je je vragen kwijt kunt..de link is te vinden op borstvoedingsforum.nl ik dacht dat het bijvoedingsforum.nl was maar durf ik niet zeker te zeggen zo!

succes

15. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Wat een schattige foto's heb ik voorbij zien komen!
    Hier ook met bijvoeding begonnen en Eva zit vandaag voor het eerst op 4 voedingen, cb was het er niet helemaal mee eens maar goed, madamtje slaaptr liever dan ze eet, dus nu krijgt ze s'avonds rond 7 de laatste fles met klein beetje nutrix en ze gaat slapen tot de andere ochtend half 8

Ik zal snel een foto komen showen

16. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
  17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Jammer dat de nutrix niet (meteen) geholpen heeft. Als ik jou was zou ik het nog wel even volhouden hoor, misschien dat Danny er aan moet wennen dat-ie nu wat langer zou kunnen doorslapen... Hoe laat wordt-ie meestal wakker 's nachts?
    Het voedingsschema wisselt nog wel een beetje hier;
    4 uur 'snachts (soms slaat ze die over)
    8 uur
    11 uur
    13:00 uur
    16:00 uur
    18:00 uur
    20:00 uur
    Als ze 's nachts komt voor een voeding, heeft ze overdag een voeding minder. Meestal zit ik op 6 voedingen, soms 5 maar dan weet ik zeker dat ze 's nachts komt. Soms 7 en dan kan ze wel es een nacht doorslapen, hoewel ze dat een paar weken geleden regelmatiger deed.

We zijn net terug van het cb; Senna weegt nu 4260 gr. en is 55,5 cm... Ze zat al onder de curve, maar nu buigt ze nog steeds af. Toch blijven ze het goed vinden met alleen borstvoeding. In ieder geval de komende maand, wel verwachten ze dan dat ze wat inhaalt weer. Dus ik hou het nog maar even bij borstvoeding dan, al zou ik wel graag willen dat ze wat meer bij te zetten heeft. Maar ja, zo is ze nu eenmaal. En over het algemeen is ze erg tevreden en rustig.

Ik ga zometeen effe de rest bijlezen en de was doen, poetsen, vaatwasser uitruimen, zolder opruimen, spullen inpakken... Teveel dus, want ben ook effe aan thee met een tijdhscriftje op de bank toe...
    Tot later!

18. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Zitten in nutrix ook caloriën? Of geeft het alleen een voller gevoel?
    Wat een mooie lach op de foto!

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Mijn moppie is vandaag alweer 4 maandjes!

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ja, hoe zit dat eigenlijk met nutrix?
    ik had mijn manneke weer gewone flesvoeding gegeven, maar die houdt hij niet echt goed binnen, komt gewoon met een boertje en de hik er weer wat uit. ik heb normaal ook de voeding voor hongerige baby's. door deze voeding heeft hij ook sneller weer honger, maar mag ik gewoon ietsje nutrix er door doen zodat hij er wat langer op kan teren en dat hij dat beter binnen zal houden? ik moet tenslotte toch dit pak opmaken!

wat gaat de tijd toch snel he?!? alweer 4 mnd die kleine van jou claudia!

wat een mooie lach van Eva Erannick!

Deel Deze Pagina