Kan wel eens plaatsenlijk zijn In mijn wijk regen, en bij mijn vriendin droog. Toen ze hier aan kwam was ze zeikers nat whahahahahahaha Maar al heel de dag hier nu miezert het
jaaa het is je gelukt! wat een mooi feestpakje had ze aan op de dag dat ze naar huis mocht zeg wat een droppie zo! Hier ligt er ook eentje op mijn buik te pitten hihi natuurlijk op haar buikje.. Dit was de eerste dag dat ik alleen was, vriend is weer aan het werk.. allemaal goed gegaan en de dames hebben ook beide een grote dut gedaan tegelijk errug fijn! Zo kon ik het huis weer even op orde stellen, want vanavond komen er ook een aantal collega's van hem op bezoek! Ze had net even krampjes, dus laat dr even rustig liggen nu.. vanavond eten we zelfgemaakte pizza en jullie?
Er is wel aardig wat verschil qua hoeveelheden die ze aangeven met fv he?! Ons ventje is nu 4880 gram en krijgt 5 x 120 cc en eentje gesmokkeld naar 150 cc, zijn laatste fles voor de nacht...= 6 flessen. En ik heb weleens het idee dat meneer nog honger heeft, maar hij heef ook heel veel zuig behoefte en groeit goed (zit boven de lijn). Terwijl er dus ook baby's zijn met minder gewicht die dus 5 x 165 cc krijgen..... Tegen mij werd gezegd dat die nog niet zoveel mocht omdat zijn niertjes dat nog niet aan zouden kunnen.... ik weet het ook niet meer!
Ik geef ook om de vier uur de fles, 180 cc per keer. Laatste fles is om half elf en ze slaapt dan door tot 's morgens zeven uur. Echt ideaal.
Zo te lezen zijn er meerdere mama's met drukke onrustige kindjes vandaag. De mijne is zomaar uit het niets behoorlijk zeurderig. Hij kreunt continu en ik vraag me af waarom?Hij ligt gelukkig alweer te slapen. Bij ons heeft het vanmiddag ook geregend. Maar dat is inmiddels gestopt.
En nu is juist mijn kleine meid lekker rustig. Vanmorgen naar het CB geweest, ze weegt nu 3720 gr. bij haar geboorte was het 3245 gr. dus dat is netjes in 3 weken tijd.
Mooie foto's zijn er voorbij gekomen hoor! Wat een superbaby's allemaal! Hier een erg onrustige dag... Senna is van 11:15 tot 19:30 wakker geweest, ze heeft maar 2 x 15 minuten geslapen. Verder veel huilen en weer constant aan de borst willen... Ze heeft gisteravond voor het laatst gepoept, dus misschien dat haar wel iets dwars zit. Ze moeten elke dag minstens 1 keer poepen toch met BV? Plasluiers zat vandaag. Hoop morgen (en vannacht!) op een wat rustiger meisje. Dan ben ik ook weer beetje langer hier.
Poepluiers kunnen ze soms 3/4 achter elkaar hebben en dan weer dagen niet.. daar is dus niets van te zeggen! Bij BV is het wel dun en meer spuitluiers vaak.. Hier is een dametje wakker we gaan zo met zijn alle naar boven ben benieuwd hoe snel ze gaat slapen.. hehe truste allemaal hopelijk een rustige nacht!
180 cc? Volgens mij geef ik gewoon te weinig en huilt die daarom? maar waarom zegt het CB dan weer dat ik genoeg geef? Echt ze kunnen de pot ff op, ik ga ook 150 cc proberen, misschien wordt die dan wat rustiger... Maar krokus wat lekker zeg dat doorslapen! ben jaloers hahaha
Nou ik heb te vroeg gejuicht. Ze is al een poosje wakker. We hebben haar nu ingebakerd en ze is nu stil, dus ik hoop dat ze lekker doorslaapt.
hier is de kleine meid ook onrustig sinds 3 dagen (snachts) altijd na een voeding valt ze in slaap maar 15 min later is ze weer wakker en gaat pas slapen als ze bij mij ligt en zodra ik haar weer wegleg wordt ze weer wakker... we hebben der nu voor het slapen gaan in bad gedaan kijken of dit werkt.
Ik geef 120 cc per fles, op advies van het cb. Maar dan huilt hij ook steeds. Ik moest nutriton erdoor doen, dan zou hij eerder vol zijn. Nou hij krijgt er alleen diarree van, dus nog meer huilen. Geef hem nu gewoon wat meer fv als hij dat wil. Soms 150 cc. Ze kunnen idd de pot op. Hij slaapt nu daardoor snachts ook redelijk lang door, dus het totaal blijft redelijk hetzelfde
Ook ik geef 6 voedingen van 120 cc en ze word nu tegtenwoordig de laatste 2 nachten wakker om 3 uur voor een voeding,terwijl ze normaal eerst doorsliep dus ik ben vandaag ook overgestapt op 5 keer 150 cc kijken hoe ze het daar op doet..ik moet vanmiddag ook om 14.20 naar het consultatiebureau,en wat ze ook zeggen van mij krijgt ze meer!
Vannacht onze kleine als laatste voeding fv gegeven en ze sliep zomaar 4,5 uur door Ze was zo tevreden, snel in slaap en geen krampjes, heerlijk.
mogge allemaal! Ons mannetje heeft als een roos geslapen. om 21.30 laatste voeding gehad en werd vanochtend om 6.30 pas wakker! Daarna weer in slaap gevallen en slaapt nu nog Gisterenochtend en avond is hij wakker geweest en heeft hij in de box gelegen en op de bank bij ons. Denk dat ie erg moe is geweest daarvan. Hij was zo moe dat ie boos werd van de slaap. Wat een goede nachtrust kan doen, heerlijk! Ik voel me gelijk een stuk beter. Alleen wat een weer gisteren en vandaag. Wilde gaan wandelen met de wagen maar heb geen regenkap.. Ben nog niet zo vaak buiten geweest afgelopen weken, jullie wel? M'n man zegt elke dag: je moet wel naar buiten, alleen maar binnenzitten is niet goed hoor. Ach, alles op z'n tijd @ firstbaby: je buikspieren mag je al in de kraambed trainen, alleen wel je schuine buikspieren (op je rug liggen, knieen opzij leggen en dan hoofd overeind), niet je rechte buikspieren. Anders krijg je een gleuf midden op je buik omdat ze uitelkaar zijn getrokken met de zwangerschap. Ook je bekkenbodemspieren moet je oefenen anders krijg je misschien later (als je oud bent) last dat het gaat verzakken. @flex en bwtje: leuke foto's! @meryem: ik gebruik gewoon pampers newborn, nr 2. Deze absorberen meer dan nr 1. Daarmee had ie altijd een doorweekte rug van. Ik heb een aantal kortingsbonnen nog bij de Etos. @Bulldog: het moederschap voelt goed, vertrouwd (met af en toe een dipje ). Lijkt me alleen veel leuker worden als de kleine kan praten en echt gaat reageren op je. Ik moet alleen wel wennen dat alles om de kleine draait. Heb vaak m'n thee of eten moeten laten staan omdat het voor hem etenstijd was en hij de boel bijelkaar gilt. En kan ook niet zomaar even weg, moet alles rondom zijn eten en slaaptijden plannen voor m'n gevoel. @kleintje: fijn dat alles daaronder weer goed is en dat vrijen goed ging. Had jij ook hechtingen? Het doet bij mij geen pijn meer maar ik durf nog niet te kijken daar beneden, laat staan er iets in stoppen @Kyansa: ik zit nog 3 kilo boven m'n gewicht, dat is al weken zo. Komt vast door de melk, heb volgens mij 2 cupmaten erbij Ik weeg nog 60, mag niet klagen, pas m'n oude kleding gewoon. Heb wel een flubberbuikje, ben niet zo consequent met oefeningen doen. @coco: een paar sites over borstvoeding waar je veel info kan vinden: www.borstvoeding.nl www.borstvoeding.com www.borstvoedingsforum.nl fijne dag allemaal, misschien tot later
ook mijn kleine man is erg onrustig de laaste dagen. ik zit soms 1 tot 1.5 uur met de kleine aan de borst. en dit gebeurt een uur later weer. ook slaapt de kleine overdag niet zoveel meer. op aanrader van de huisarts ga ik overdag soms een flesvoeding geven ommezelf een beetje op teladen. want de hele dag borstvoeding te geven is erg vermoeiend.
Ik herken dit heel erg meid, het is zeker vermoeiend! Daarom zijn wij gister begonnen met de avondvoeding fv te geven, zodat deze Mama het een beetje kan volhouden. Als dit werkt willen we overdag ook een fv invoeren, dus in totaal 2x fv.