Quinten wil steeds ook niet drinken misschien komt dat ook wel doordat hij tandjes krijgt al een poosje ze willen er maar niet doorkomen ook wordt hij steeds weer snachts om de 4 uur wakker terwijl hij elke keer van 20:00uur tot ong 9:30 sliep
Over het niet reageren op elkaar, ik herken dat ook (net als een aantal van jullie). Zelf ben ik wat minder op het forum omdat ik 4 dagen werk en ook omdat ik niets te melden heb over fles- en bijvoeding (waar het hier toch vaak over gaat). Ik probeer wel te reageren op dingen die ik herken of waar ik iets over te melden heb. Tja, het zal altijd blijven op een forum dat zaken die jij belangrijk vind, door anderen niet opgepikt worden. Ik vind het wel leuk om met de juni mama's de ontwikkelingen van de kindjes te volgen, hoe het bij anderen gaat Verder gaat het hier met de kleine goed. Spuugt ook nog wel veel maar verder is hij erg vrolijk en babbelt veel (ze vinden hem erg leuk op het KDV, hij lacht naar alle juffies, nu al een charmeur ha ha). Ik zie dus geen reden om mij ongerust te maken of naar een therapeut te gaan. Als ik geen voeding geef kolf ik +- 300ml, als hij dat normaal ook drinkt krijgt ie gewoon te veel binnen, dat is dan spugen. Met mij gaat het minder, ik vind m'n werk niet meer leuk. Hoop gezeik in het bedrijf waar ik een slecht gevoel aan overhoud. Gelukkig is het weg als ik mijn mannetje zie Vind het ook wel eng om een andere baan te zoeken merk ik nu met zo'n kleine (ben hoofd kostwinner nl). Over een maand heb ik een toekomstgesprek met mijn baas. Alsof opeens mijn ambities terug heb nu ik een baby heb nu ff niet... Kleintje: je schreef dat Frits nu ook andersom rolt. Doet ie dat nog steeds? Hier is het rollen nu over, doet ie niet zo vaak meer.. Hij maakt nu wel gekke geluiden, volgens mij leert ie dat van andere kindjes op het KDV. Worden jullie kindjes ook zo moe als ze naar de opvang zijn geweest? Hier gaat om 19.00 het lampje uit tot 4 uur 's ochtends...
hoi meiden over het wel en niet reageren kan er ook weinig van zeggen ik typ ook wel eens wat en geen response maar ik doe ook niet iedereen antwoorden duss ik ben gister bij de dokter geweest met hannah ik heb een huilbaby met inbakeren gaat het wel een stuk btr geluukig slaapt ze nu door snachts en doet ze overdag krijsen en niet in de avond en nacht hanah heeft ook last van tandjes die beginnen er aan te komen nou meiden ik ga weer druk druk druk
hey dames ff een vraagje als jullie kindjes slapen hoelang slapen ze dan bedoel overdag dan he? hannah 3 kwartier een uurtje
ik gebruik ook de omneo ook voor het spugen maar hier blijft hij spugen ! en s avonds krigjt hij ook nutrix erin ! heb net de nuriton gekocht en ga het drek voor het eerst gebruiken! mij manneke ken nu ook omrollen echt leuk!
je heb helemaal gelijk dat is ook een reden voor mij dat ik hie rniet zo vaak meer komt als ik dan iets zegt word er niet op gereageerd.
wat naar voor je da tje het op je werk niet meer zo naar je zin heb! miss toch eens kijken voor ander werk begrijp dat je dat wel eng vind als hoffdkostwinner maar met tegenzin naar je werk gaan en je heel de dag slecht voelen is ook niet leuk. hier ga mij manneke niet naar een opvang maar naar de oma`s.
Quinten is erg groot, ik had met 35 weken al ween en met 37 ook heb zo'n idee dat ik waarschijnlijk al eerder uitgeteld was maar dat Quinten in mijn buik gewoon wat kleiner bleef (dus minder snl groeide) want toen hij geboren is groeide hij opeens heel snel en hij is ook veel sneller dan anderen heel veel denken dat hij al 5 a 6 maanden oud is en hij moet nog 4 maandn worden
ja misschien ligt het inderdaad aan de juni mama's. Ik merk dat het bij andere mama's er anders aan toe gaat. Maar dat terzijde, ook ik voel me soms gepasseerd. Maar ik trek me er niets van aan. Ik merk ook vaak dat het dezelfde personen zijn die op elkaar reageren, omdat ze op de een of andere manier meer gemeen met elkaar hebben. bijv. bv of juist fv enz. zelf reageer ik niet op vragen over fv omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Jammer dat je het niet meer naar je zin hebt op je werk. Ik denk dat alleen jij er iets aan kan doen. Lijkt me idd nog moeilijker omdat jij hoofdkostinner bent. Misschien moet je dit met je man bekijken en kijken of het mogelijk is dat jullie het over een tijdje anders gaan aanpakken? waarom kijk je niet verder naar een andere baan? Dat is toch ook een mogelijkheid?
mijn kleine slaapt praktisch aan een stuk door tot een uur of 11. Hierna zijn het korte hazeslaapjes.
Hoi allemaal. Ik kom hier weer eens even spieken. @ilona21: Wat zielig dat Ruben last heeft van het doorkomen van zijn tandjes. Gaat alles goed met jou? Ik vind het al vermoeiend om een kindje met z'n tweeën op te voeden, laat staan dat je er alleen voor staat. @xxxxx1974: Vervelend dat je je werk niet meer leuk vindt. Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt om een andere baan te zoeken, zeker als de hoofdkostwinner bent en je zekerheid hebt. Ik hoop dat het gesprek met je baas iets op zal leveren. Veel succes ermee! @mo1978: Gelukkig dat je een manier hebt gevonden waarop Hannah kan doorslapen en je zelf een beetje tot rust kan komen. Ik houd niet zo bij hoe lang mijn dochter overdag slaapt. Ik denk ongeveer één of twee uur. Ligt er een beetje aan. @vlademira: Quinten en mijn meisje zijn op dezelfde dag geboren en ze schelen al meer dan 15 cm. De laatste keer dat ze gemeten was, was ze 55 cm. Truitje (mt 50) wat ze net na de geboorte aan had, past ze nog steeds. @mamakaatje: Vorige keer wilde Evy niet zo goed drinken. Hoe gaat het er nu mee? Slaapt ze nu wel al door? Vannacht hebben we voor de eerste keer geen nachtvoeding hoeven te geven. De laatste periode "zeurt" ze in haar slaap. Ze kan dat - met pauzes - uren volhouden en om zelf toch maar een beetje nachtrust te hebben, geven we haar dan maar een flesje. Vannacht hebben we haar deur en onze deur dicht gedaan, zodat we haar gemekker niet hoorden (als ze echt huilt, kunnen we dat wel horen). Lekker kunnen slapen dus. Herkent iemand dat (onbewuste) gemompel 's nachts? @zonneschijn: Hoe gaat het nu met Senna? Ik las volgens mij twee weken terug dat ze alle voeding eruit spuugde. Jij hebt toch tijdens de zwangerschap een tijdje in het ziekenhuis moeten liggen omdat Senna niet wilde groeien? Of was er nog iets anders dat speelde? Ik zag namelijk de bevallingslijst en het viel me op dat mijn dochter - voor de duur van de zwangerschap (ook geboren met 40wk+3dg) - het lichtste was, zelfs meer dan 100 gram onder het gewicht van Senna. En bij mij werd nooit een probleem van die groeiachterstand gemaakt. Ik heb niet alles teruggelezen. Ik hoop dat de andere meiden het me niet kwalijk nemen dat ik niet op hen gereageerd heb. Groetjes allemaal en een fijne dag!