Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik denk ook dat ik dat ga proberen.. Maar dan kom ik op 4 flessen uit, moet er dan meer in, hij krijgt nu 180 cc?

Moet morgen weer naar het Cb , voor de prikjes en dan kan ik het gelijk voorleggen.

2. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Ik kolf twee keer op mijn werk en meestal is dat genoeg voor twee voedingen die hij ongeveeer gelijktijdig met mijn kolftijd krijgt. Soms niet genoeg, dan doet de oppas wat van het ene flesje bij het andere (totaal 120 ml ongeveer) en vult het andere aan met kunstvoeding.
    Ik ben niet altijd op tijd thuis voor de derde voeding, dus dan krijgt hij vaak nog een klein flesje kunstvoeding, 90 mL. Daarna schreeuwt hij een half minuutje maar is dan weer stil tot ik thuis ben met mijn volle borsten!

Nou zo dus...

Nogmaals veel succes, ik hoop dat je er wat aan hebt!

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hier alleen hazeslaapjes, Felicia slaapt alleen s''morgens een uurtje en de rest van de dag bijna niet maar dat vind ik helemaal niet erg want ze slaapt s'nachts goed, ze wordt vaak pas om 8/8.30 wakker.

4. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0

Een gezonde knul :D :D :D

5. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hey meis wat vervelend dat je kindje het benauwd heeft! Wil me er niet mee bemoeien hoor maar is het dan wel verstandig om al bijvoeding te geven? Dat lokt misschien wel allergische reacties uit, ook omdat ze veel huilt. Dit is geen kritiek hoor! ! !

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ja ik heb het ook al lopen denken. Heb het gelijk aan de huisarts gevraagd of ze niet allergisch reageer op het fruit omdat ze nou zo raar hoest. Maar ik was woensdag begonnen en donderdag was het hoesten al heel extreem dus volgens hem kon dat nooit zo snel van 1 keer. Dus dat hoop ik maar. :( Ga het voorlopig niet meer geven, wel groente daar schijnen ze minder snel op te reageren. Ik wilde eingelijk tot 6 maanden alleen fles geven maar omdat ze 5 flessen weigerd en er echt maar 4 wil moet ik toch wat. En ze huilt alleen maar tijdens het geven en niet erna gelukkig, daarom dacht de huisarts echt aan reflux, maar bedankt voor je tip. ;)
    Heb allemaal rot dingen de laatste dagen even klagen hoor. :oops: Vandaag met mijn oudste dochter terug geweest bij de orthoptiste haar ogen waren iets achteruit gegaan helaas dus nu +7 en+6 geworden. :confused: En ze heeft gelijk even naar Judith gekeken maar daar kijk ze met een jaar pas goed naar, maar ze denk dat het ook een klantje van haar word. :evil: Zo even weer mijn hart gelucht :D

fl3xgirl: De hoest ga al wat beter gelukkig. Ze heeft het af en toe wel benauwd maar het word al minder. Dan moet ik ze echt optillen. Maar moet eerlijk bekennen dat ik erger gewend ben. Mijn zoontje heeft ook astma en die heb buien gehad 's nachts nou niet normaal meer zeg. Maar gelukkig is hij er al aardig overheen gegroeid, de aanvallen worden minder heftig en minder in getal gelukkig.
    Maar voor de rest ga het hier goed hoor. :)

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik kom op 5 flessen uit omdat hij dat rond 6u wakker word!
    maar ik dacht als ze er aan toe zijn en ze zijn 4mnd dat ze dan naar 4 voedingen mochten?

maar vraag het even na bij het cb
    succes met de prikjes

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik las over de osteopaat... mensen die dat over wegen DOEN (!) ik heb er baat bij gehad voor ons manneke!

vandaag zag ik in de winkel een grote baby! hij was 4.5 maand, en hij paste al echt niet meer in de wandelwagenbak. zou haast zeggen dat die er ingeduwd was! hahaha) maar die was volgens de curve als een baby van 6 mnd (!)

pff, moest even een beetje veel bij lezen. was even niet meer op de site geweest!

wat naar om je kindje zo te zien hoesten dan. dan wil je dat liever zelf hebben...

en niet meer naar je zin op het werk, dat heb ik ook, ben er sterk over na aan het denken om ook te gaan switchen, maar wat weet ik nog niet... wil ook van de zaterdag af, bah, sinds Chiel er is wil ik nie meer in het weekend werken.

maar er roept er eentje die wil zijn flesje hebben, dus ik ga weer!

9. vlademira

vlademira Niet meer actief

dat dacht ik dus ook

10. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Maar kan het ook (dat bedoelde ik eigenlijk al met m'n vraag)? Weet je precies wanneer toen je eisprong was?

11. Delfino

Delfino Niet meer actief

Gelukkig gaat het al wat beter :)

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    @Eevita: Wat erg om mee te moeten maken. Ik zie het al voor me dat ik het zooo vermoeiend ga vinden. Ik ga maar 24 uur werken, dus dat is al wat minder. Ik ga maandag werken.. dinsdag kan ik bijkomen en dan werk ik nog de woensdag en de donderdag en heb ik weekend.

Ja ik leg me er ook bij neer. Ik had vorige week zijn laatste voeding afgekolfd en nutrix erdoorheen gedaan, maar hij werd gewoon wakker. Ik had niet zoveel nutrix gedaan, omdat ik bang was oor zijn reactie erop. Ik ga het vanavond weer proberen. Ben benieuwd.

Jammer dat hij weer vaker wakker begint te worden. Dat lijkt me enorm vermoeiend.

@Claudia: Fijn om te horen dat je meisje geen last heeft gehad van haar prikjes.

@Flex: Lekker he dat Esmay wel doorslaapt. Wees er maar blij mee dat je lekker van je nachtrust kunt genieten.

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoord.

Mag dat dan..kv mengen met bv?

Ik wil ook 2 flesjes achterlaten bij mijn moeder. Maar ik wil liever dat hij pap krijgt met 20 of 30 cc bv dan kv. Ik ben deze week begonnen met rijstebloem met bv te mengen als pap. En dan met een lepeltje geven. Ik heb voor de vanille gekozen. En mijn kleine smult ervan. Dus ik ga het nu opbouwen en als ik over 3 weken ga werken, dan weet ik zeker dat 2 flesjes voldoende is omdat hij ook nog een klein bordje pap krijgt.

Verder is mijn zoontje aan de lichte kant. Cb vond het geen probleem om vast met groente te gaan beginnen. Fruit en danoontjes daar moet ik mee wachten tot 6 maanden. Eerst even wennen aan de smaak van groente.

Dus ik zit nu ik dubio of ik ook met groente ga beginnen. Ik heb het gevoel dat mijn kleine er wel aan toe is, maar aan de andere kant twijfel ik nog een beetje.

Wanneer wil jij met pap, groente en fruit beginnen?

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Senna gaat nu al af en toe naar kdv. Ik heb wat bv-melk in de vriezer, die geef ik 3 voedingen mee voor 1 dag. Meestal zijn er maar 2 op. Ik geef voor de zekerheid nog een los flesje "verse"afgekolfde melk mee. Die kan daarna nog in de vriezer (tot nu toe), de ontdooide melk moet weggegooid of krijgt ze 's avonds nog (maar dat lukt niet altijd).
    Ik ga niet aan de slag met pap of groente oid, ik hoop het zo vol te kunnen houden. Overdag kolf ik 2 soms 3 keer als Senna bij het kdv is. Hoop dat als ik werk dat ik dan ook genoeg tijd kan nemen om te kolven. Vaak kolf ik sowieso 's avonds rond 22 uur nog even, het schijnt dat je dan 's nachts meer melk aanmaakt.
    Hoeveel weegt jouw Danny nu?

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik wil wel met wat vaste voeding. Groente twijfel ik nog over. Maar pap ga ik zeker verder mee. Vooral nu hij dat zo lekker vond. Danny graait al mijn eten uit mijn handen. Ik had laatst een stukje brood dat hij bijna afpakte en vandaag een appel haha.

Danny weegt 5400 als ik het goed heb. Iets aan de lage kant. Hoeveel weegt Senna nu?

Wat jij zegt kan ook. Ik heb ook al een voorraadje in de vriezer. Ik vind het kolven gewoon NIETS aan. Ik begin er een hekel aan te krijgen. Erg he? En dat terwijl ik niet eens ben begonnen met werken. Dat beloofd wat.
    Bepaalde mensen zeggen wel.. wat doe je moeilijk ga gewoon kv geven. Maar ik wil dat niet. Ik wil gewoon doorgaan met bv.

16. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier 4 flesvoedingen van 200cc voeding.

7.30
    11.30
    15.30
    19.00

Nog geen bijvoeding of papjes.

Ik werk trouwens 2 dgn per week, pas vanaf januari kdv, nu is mijn man er als ik werk.

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

ben net me bedje uit gebelt moet zo weer werken :) en morgen ochtend ook. ben alleen me stem een beetje kwijt :confused: esmay die slaapt nog hihi

18. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Kv kan je makkelijk mengen met bv. Dat doen ze in het ziekenhuis namelijk ook. Mijn kleine heeft 1 maand op de couveuse gelegen en ik kon niet genoeg kolven. Dus mengde ze het gewoon met kv.

19. vlademira

vlademira Niet meer actief

heb geen idee wanneer mijn eisprong was ben door de pil heen zwanger geworden en was de eerste 3 maanden nog gewoon ongesteld
    wel had ik met 35 weken al weeen en met 37 weken ook zijn bijden gestopt de eerste omdat het te vroeg was (misschien wel niet en de 2de omdat ik 39,6 graden koorts had was gevaarlijk maar er zitten pcies 3 weken tussen mijn man en ik denken allebij dat misschien die 37 weken wel de uitgerekende datum zou kunnen zijn vooral omdat hij overal zo snel mee is en hij zo groot is heel veel denken dat hij 5 a 6 maanden is

20. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey dames

kom even zeggen dat ik met hannah naar de kinderarts moet en de kans is groot dat ze haar daar houden in het zkh ter observatie!
    ik laat julle wel weten als ik wat meer weet

Deel Deze Pagina