Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    @mamakaatje gewoon je gevoel blijven volgen.
    Ruben had vorige week ook weinig gedronken omdat hij last van zijn tansdjes had. hij had van savonds 21.00 tot de volgende dag 10.00 niks gedronken en daarna lukt 100cc maar.
    ik ben eerder naar huis gekomen om hem maar te voeren met een lepel want anders wilde hij nog niks drinken. nu is het gelukkig weer het oude.

@flex wat voor een telefoon heb je gekocht.

ik heb dit weekend helemaal niks te doen en vind het toch heerlijk. morgen ochtend eerst eens lekkre uitslapen.

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

Ik heb een LG KU 990 Vieuwty Gekocht ;)

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Wat wordt er veel gereageerd nu op elkaar, dat is ff flink bijlezen :confused:

@Ilona: hoe is het nachtje zonder je kleine gegaan? Kun je ook al tandjes zien eigelijk. Hier zie ik nog niets terwijl ie echt al een paar maanden flink kwijlt.

@Mo: moeilijk zeg een huilbaby... Hoe gaat het met jou, hou je het nog wel vol? sterkte in het ziekenhuis

@Firstbaby: Leuke foto !Hoe vaak wordt je kleine wakker op een nacht dan? Hier gaat ie om 19.00 in bed is 's nachts nog 1x drinken en hij wordt zelf wakker om 6 uur of 6.30 als wij ook opstaan. Ik merk dat ik er op zich wel goed tegen kan in combinatie met werk. We liggen om 21.30 alle drie al in bed :) Het is niet anders en het is best fijn om zo'n warm lijfje naast je in bed te leggen, ik geniet er wel van. Het enige is dat ie op de vrije dagen ook om 6 uur wakker wordt en dan heel vrolijk ligt te kirren in bed :(
    En over de flesjes: Ik kolf te veel en laat zelf twee volle flessen achter van elk 300ml. Ze halen er dan 170ml per keer uit voor in zijn drinkfles. Soms drinkt ie 2x soms 3x. Wat over is vul ik aan als ik thuis ben voor de volgende dag. In de vriezer van het KDV ligt ook een voeding voor nood. Je kunt kijken op www.borstvoedingsforum.nl daar staat super veel info. Heeft mij erg geholpen.

@ Evita: Gaat die reistijd je niet opbreken met zo'n kleinje? Ik merk dat ik het aardig vervelend begin te vinden terwijl ik het al 5 jaar doe.

@Mineke: wat rot allemaal joh

@Kleintje: leuk he dat ze elke keer meer kunnen

@mamakaatje: sterkte.. Er heerst wel van alles, veel mensen verkouden en bij ons op het KDV heerst iets van hand-en-voet zeer (weet niet de exacte naam).

Hier is het weer zoeken naar een ritme. Hij blijft best lang wakker, soms meer dan 2 uur. Gisteren werkte ik thuis en moest ik klanten bellen, dat gaat niet zo als hij wakker is... Nu net 2 uur geslapen en ik hoor hem weer :) Verder gaat het goed. Zijn donkere haar valt uit en er komen hele blonde haren in de plaats. Hij vind het ook super om te zitten en staan, lukt alleen met een steuntje van papa of mama, en dan maar lachen :D

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ja leuk he zo'n telefoonntje. ik heb zelf net een htc touch diamont. is gewoon een kleine pc.
    wat stom van de assistente van de ha. een klein kind laat je dan toch voor de zekerheid komen?

5. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    het viel mee. ik was aardig moe en ben meteen gaan slapen toen ik thuis kwam.
    de volgende morgen werdt hij al 10 uur thuis gebracht. maar je hebt wel het idee dat je contineu achterom kijkt of je niks vergeet. en ik heb hem wel gemist.

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Zonneschijn: Dank je. Nou bij de meeste babies is een nachtvoeding gewenning. Dat moet afgeleerd worden, maar dat gaat niet makkelijk. Met name voor bv kindjes. Bv is licht verteerbaar dus ze krijgen sneller honger en komen veel vaker. Cb zei dat ze het niet nodig hebben, maar dat het tot 1 jaar eigenlijk niet echt afgeleerd hoeft te worden. Zolang het voor de eerste verjaardag maar is gestopt, want dat kan echt niet. Het is meer vervelend voor de ouders die moeten werken haha.

Wat goed om te horen dat Senna 140 gram is aangekomen de afgelopen week. Ze doet het veel beter he? Merk je dat ook aan haar voedingen?
    Ik hoop dat het zo doorgaat en dat ze de komende weken meer bij gaat komen, want zij is behoorlijk licht. Hoe lang is ze?

Mamakaatje: Wat vervelend dat Evy zo slecht drinkt. Ik hoop dat het vandaag veel beter zal gaan. Is ze vannacht nog wakker geworden?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik zorg de avond ervoor dat ik alles klaar heb staan voedingen klaar enzo dat scheelt wel!
    veel plezien met shoppen..

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog: Ik hoop inderdaad dat hij vaker door zal slapen, met name als ik eenmaal ben begonnen met werken. Wat vervelend dat jouw kleine opeens in de nacht opstaat. Wil hij dan een volledige voeding? Ja, het zou aan de nutriton kunnen liggen. Even wennen misschien?

Joni80: Wat vervelend dat ie last heeft van zijn prikjes. Sterkte.

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ilona is dat jou appartement?op marktplaats?

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hij krijt geen hele voeding hij zou het wel willen denk haha.

11. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ja zeker

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    xxxxx1974: Zooo jij kolft behoorlijk veel, wat goed zeg. Ik kolf niet zo vaak, maar begin het nu op te bouwen want ik geef nu soms in de avond voor het slapen gaan een afgekolfd flesje.

Danny staat maar 1 keer op in de nacht, Hij slaapt meestal van 19:00/20:00. Hij staat meestal rond een uur of 23:00 en dan ben ik nog wakker en voed ik hem. Hierna ga ik slapen. Meestal staat hij dan rond 4 uur op. Maar sinds 2 dagen slaapt hij dus tot kwart over 6 omdat ik nu zijn laatste voeding kolf en er nutrix doorheen doe. Hierna valt hij in slaap tot 10:00

Dat is inderdaad niet zo leuk dat je kleine niet meer wilt gaan slapen na 6 uur a half 7. Met name in het weekend.

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Haha ik denk idd dat hij dat zou willen. Maar je geeft hem dus een klein flesje zodat hij verder gaat slapen?

14. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hi Meiden, hier ben ik weer.

Mo, wat naar dat je meissie in het ziekenhuis ligt. Sterkte.

Mamakaatje, heel veel succes. Volg je eigen gevoel, mama's hebben het zelden mis.

Vorig weekend ben ik voor het eerst weg geweest zonder ons meisje. Als ik eerlijk ben, ik heb het heerlijk gehad. Ze was in goede handen bij mijn ouders, en ik was volkomen ontspannen. Heb ook maar een keer naar mijn moeder gebeld.
    Vooraf had ik melk gekolft. Ben zo'n vier weken bezig geweest voor 1600 cc. Omdat ik op een werkdag maar 350 cc kolf, en ze 400 cc drinkt moet ik ook kolven op vrije dagen. Maar dat gaat best aardig. Ik heb een electrische kolf van medela gekocht. De freestyle (346 euro, absurd, maar moest en zou hem hebben 8) ) Wat een geweldig apparaat!

Gisteren heeft ze haar tweede prikken gehad. Ze was helemaal niet lekker na afloop, heel zielig. Nu gaat het weer goed gelukkig.
    Vorige keer maakte ik me ook druk om haar groei, maar nu was ze ruim 600 gram gegroeit in 4 weken. Het gaat hier dus best lekker.

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Zo meiden alles is hier ingepakt. We gaan zo om 12 uur rijden, een weekje weg naar Duitsland. We gaan naar Grafenau hier vandaan zo'n 8 uur rijden. En nou maar duimen dat ze alledrie lekker slapen in de auto, ;) Dus mij hoor je een week niet. Ga gauw naar bed nog even een paar uurtjes pakken.

Groetjes Beterschap voor de kindjes die ziek zijn.
    Fijn dat het met sommige alweer een stuk beter ga.

16. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Mineke, fijne vakantie! Tot over een week.

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    als hij om half 5 komt krijgt hij 120cc en als hij eerder komt 90cc
    kan hem wel een hele fles gaan geven maar dan krijgt hij weer teveel binnen en het is de bedoeling dat hij gewoon doorslaap!
    afgelopen nacht was het weer dramatisch :(

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @moaatje fijn dat je meisje goed gegroeit is en da thet nu weer beter gaat na de prikjes.

@mineke fijne vakantie!

@ilona dus je gaat verhuizen ?ga je in een ander appartement wonen ?
    of terug bij je ouders mischien?

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    meiden hoe doen jullie dat met groentepotjes?
    vervangen die dan een fles en geven jullie ze gelijk een heel potje of een paar happen?

ik was met de fruit begonnen maar dat haalde niks uit hij kreeg er krampen door !

20. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    nee ik heb urgentie aangevraagd en ga hopelijk naar een huurwoning in amersfoort. naar eerst even kijken of ik mijn huisje kan verkopen.

Deel Deze Pagina