Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Mo, wat rot voor Hanna, ik hoop dat ze snel opknapt!

Met Evy hebben we een druk weekend achter de rug, ze heeft van vrijdag tot zaterdag bij iedere voeding een diarree luier gehad. Het was echt zielig voor haar.
    Op advies van de huisartsenpost hebben we toen kleine flesjes aangeboden met sterk verdunde voeding. Eerst maar weer vocht binnenkrijgen. We gaven flesjes van 100 ml die ze vaak niet leegdronk.
    Ik denk dat ze soms wel 7 tot 8 flesjes op een dag aangeboden heeft gekregen van ons. Lekker druk dus.
    Langzaam hebben we de voeding weer opgebouwd. Gisteravond dronk ze weer een flesje van 165 ml leeg. Vannacht ook weer en vanmorgen wilde ik weer een flesje van 200 ml aanbieden, maar hier dronk ze maar 150 ml van op. Ben benieuwd wat ze straks weer drinkt.

Normaal dronk ze gewoon met gemak 200 ml op, zou het misschien dan toch ook met het sprongetje te maken hebben?
    Het zou ook wel erg fijn zijn als ze eens gaat doorslapen 's nachts.....
    Na ruim 4 maanden gebroken nachten zijn we nu wel een beetje op ;)

Voor alle mama's een fijne dag gewenst!

2. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey dames
    gaat wat drinken betreft weer de goede kant op met hannah
    als ze niet meer spuugt vandaag en vanacht dan mag morgen gelukkig de sonde er weer uit
    vandaag doen ze wel bloedonderzoekjes
    haar bloeddruk was voor een baby wat aan de hoge kant kan komen omdat ze wat ziek was of omdat ze zich ongelukkig voelt
    morgen krijgt ze buikfoós en maken ze foto's van haar hoofdje om togh uit te sluiten dat ze messch of wel of niet ergens pijn aan heeft

3. vlademira

vlademira Niet meer actief

Heb je al geprobeert om hem van een lepeltje te laten eten.
    Quinten wou ook niet meer drinken en nu ik het van een lepeltje geef is het goed

4. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    En geef je dan de hele fles met een lepeltje?
    Hij drinkt wel, maar hij laat gewoon iedere keer veel staan. En dat is niet de bedoeling. Een keertje is niet erg. Maar iedere fles wel.

5. vlademira

bij het cb zeiden ze dat ik er gewoon wat meer pap in mocht doen zo hoefde hij niet persee alles op te eten maar dat doet hij niu wel dus nu maak ik het voor een gedeelte nog wat dikker met nutriton

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Mineke, fijne vakantie.

Bulldog, ik geef nog geen vaste voeding, dus kan je geen tips geven. Het lijkt me wel heel leuk om te zien hoe die ukkies reageren op voedsel ipv melk :D .

Ilona, succes met de verkoop van je huis!

Fl3x, lekker toch dat ze zo goed slaapt.

Kleintje, heeft Frits last van alle fruit of bepaalde soorten?

Vlademira, stoer dat Quinten al probeert te kauwen :D . Is ie onlangs nog gewogen?

Mo, wat naar van Hannah :( . Dikke knuffel voor je meissie en voor jou natuurlijk.

Joni, ik heb ook last van mijn gewrichten. Een oude knieblessure speelt weer op. Ik ben vandaag naar de neuroloog geweest voor mijn hand en morgen word er een rontgen gemaakt van mijn andere hand :rolleyes: . Ik voel me erg gammel :) . Waar heb jij last van?

Mamakaatje, wat sneu dat ze diaree had. Succes met je nachten.

Firstbaby, hoe gaat het met Danny's slapen?

Babet gaat erg lekker. Ze heeft alleen wat last van smetplekjes in haar nek. Omdat ze eindelijk wat spekkies aan het opbouwen is denk ik. Ik doe haar nu elke dag in bad met alleen water en smeer dan sudocrem. Voorheen ging ze ongeveer drie keer per week in bad waarvan 1 keer met wasgel, en verder alleen water.
    Het lijkt wel minder maar is nog niet weg. Hoe zouden jullie dit doen?

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik weet trouwens niet wiens idee het was om weer een lijst te maken, maar ik vind het een superidee =D>

8. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    @ Moaatje ik heb eigen last van al mijn gewrichten. Voel me echt een heel oud omaatje. Als ik een kwartiertje in dezelfde houding heb gezeten dan doet echt alles pijn en kan ik bijna niet opstaan. Ook heb ik heel weinig kracht in mijn handen. Dus soms heb ik echt heel veel moeite om de kleine uit de box te pakken. En dat vind ik wel heel eng

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo iedereen daar ben ik weer ffies...met noa gaat alles wel goed alleen hoest ze al 1,5 week dus ga morgen maar eens naar de dokter met r...ze heeft verder geen verhoging of iets dergelijks dus de huisarts zal waarschijnlijk weinig kunnen doen maar voor de zekerheid laat ik maar even naar dr longetjes luisteren.,,de afgelopen week is ze ook aan het rommelen snachts geweest. komt ook wel door het hoesten.. hoop verder dat het met iedereen en de kids goed gaat! xxx lin

@mo: ik hoop dat het snel weer beter gaat met hannah!

10. vlademira

de laatste keer was hij 73cm en woog hij 8130
    maar dat is alweer 3 weken terug

11. vlademira

hebben flex en ik besproken dankje

12. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Een vraagje: Wie van jullie geeft al een papje van rijstebloem aan de kleine?
    Hoeveel maak je dan en op welk tijdstip geef je dit dan? Geef je daarna dan nog een klein flesje?

Evy drinkt nog steeds niet wat ze normaal dronk, standaard drinkt ze bij de 1e fles maar 150 ml op ipv 200 ml.
    De rest van de dag is het wisselend. Als ik rond 23.00 uur de fles geef, slaapt ze 3,5 a 4 uur en komt dan alweer voor een flesje.
    Terwijl ze eergister om 20.00 uur haar laatste fles kreeg en toen pas 6 uur later weer kwam en daarna 5,5 uur later weer. Ze kan het wel dus...
    Zou het misschien gaan helpen als ik toch met bijvoeding ga beginnen, zou ze dan misschien 's nachts eens gaan doorslapen.

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Flex: Ik sta er nu bij, dank je.

Moaatje: Ja Danny slaapt redelijk door. Van 23:00 tot half 5 is standaard en heel soms tot 5 uur. Maar als ik hem een flesje afgekolfte bv geef met rijstebloem slaapt hij tot kwart over 6/half 7. Maar ik doe het niet elke avond. Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Babet. Ik weet niet wat je voor haar zou kunnen gebruiken. Ik doe Danny ook alleen in water in bad, omdat hij anders vlekjes op zijn huid krijgt.

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik geef hem al ruim een week elke dag een papje van. Een halve liga koekje, anderhalve lepel rijstebloem en ongeveer 40 a 50 cc bv. Dit wordt een lekker papje en Danny smult ervan. Hij zou wel meer willen, maar ik doe dat nog niet. Nou heeft hij gister voor het eerst geen ontlasting gehad en nu vraag ik me af of dit door het papje komt? Sinds zijn geboorte heeft hij elke dag ontlasting gehad, meerdere malen zelfs. Hij heeft nergens last van. HIj is heel tevreden en rustig. Ik ga zo naar het cb en vragen wat ik eraan kan doen.

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hey meiden

alles goed met jullie en de kleintjes?

ik denk dat ik met mijn manneke naar een osteopaat ga voor het spugen hij blijf spugen word er helemaal gek van
    had vorige week nutriton door zn fles gedaan en nog kwam het er af en toe uit en hij krijgt er kramp door dus ben er weer mee gestopt!

@mo weten ze de oorzaak al van het huilen?
    @firstbaby hoe was het bij het cb?
    @mamakaatje ik gaf nutrix door zn laatste fles maar ben er weer mee gestopt.

16. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

nee dat weten ze nog niet hopelij kweet ik 1 deze dagen meer
    ze hebben bloed onderzocht was goed
    vandaag hebben ze echo's gemaakt van buikje enz hoor ik vandaag ook als het goed is
    en echo's gemaakt van hoofdje en dat was gelukkig ook allemaal goed

17. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hoi meiden,

Laat even wat van ons horen!
    Ik zit overspannen thuis, heeft niets
    met Sam of mijn man te maken!
    Komt door mijn huidige werk!
    Maar gelukkig ben ik daar in December
    vanaf!

xxx Esther

18. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nou hopen dat het meevalt
    fijn dat het bloed en hoofdje goed was!

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    jeetje is neit niks overspannen!
    nog even volhouden het is bijna december.

20. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Bulldog: waarom gebruik je nu geen nutrix meer?

En als je een oplossing weet voor t spugen hoor ik t graag... hier nl hetzelfde probleem.

@Mo: hopelijk kunnen ze Hanna wel helpen zodat ze zich weer wat prettiger voelt...

Deel Deze Pagina