Goeie morgen, Gek hoor al die verschillende hoeveelheid fv. Ik geef 7 flessen 120cc en dan zeggen ze op het cb als je merk dat ze meer trek krijg mag je er meer in doen. En dan lees ik hier dat sommige juist het advies krijgen van niet teveel? Nou dan moeten we elkaar maar advies geven.
Raar dat je nutriton daarvoor moet gebuiken. Ik gebruik het ook maar dan voor het extreem spugen, daar is het ideaal voor. Mijn dochter heeft waarschijnlijk reflux dus de flessen vlogen eruit en ze lag helemaal te verkrampen van het maagzuur. Klopt inderdaad dat ze er diaree van krijgen. Baalde ik erg van komt het er niet meer van boven uit maar van onderen met dezelfde vaart. Maar nu ik het wat langer gebruik word dat minder gelukkig en nou ga ze goed groeien. Als ik jou was en je merk dat de kleine nog hongerig is zou ik gewoon alle flessen 150 cc gaan geven hoor! Succes ermee.
morgen meiden, Esmay viel eindelijk weer gewoon in slaap na de voeding ze werdt nu alleen steeds om de 3½ uur wakker ben 5 uur gewend maar goed het was dus goed te doen eindelijk vandaag geen visite werdt er beetje moe van elke dag wel weer mensen om je heen bah nu voor het eerst sinds we met de kleine thuis zijn met zijn 3tjes de heledag! Alhoewel me mannetje vanaaf weggaat *zucht* hoop dat het vanmiddag droog is we wilden de stad in moet nodig wat meer rompertjes maat 50 hebben hier lekker in bad *om op te vreten*
ik heb net ruben een flesvoeding gegeven en hij slaapt als een roos. wat een rust even. kan nu even lekker alles in huis doen. is er een beetje bij ingeschoten. wat een gave foto's afgelopen zaterdag ben ik foto's wezen maken met mijn grootoma. echt zo leuk om 5 generaties te hebben. ze was zo trots.
Zo, ik ben er ook...Moest ff uitzoeken waar jullie uithingen Hier alles oké, maar ben nog steeds bezig mijn ritme te vinden :S Groetjes
xxxxx1974: Dank je voor je tips. Ik ga proberen de schuine te trainen. En de rechte buikspieren? Vanaf wanneer mogen die? De laatste 3 kilo gaan er zo vanaf hoor meid, maak je geen zorgen. Ilona en Daantje: Nu ik jullie zo hoor zou ik misschien ook wel 1 keer fv willen geven in de avond. Ik denk dat dat voor mij een stuk makkelijker en dragelijker zal worden. Maar aan de ene kant wil ik het ook weer niet. Ik ga zo naar het cb en ga het daar voorstellen. Mijn mannetje werd afgelopen nacht om de 2.5 uur wakker. Vond het echt enorm zwaar. Ik snapte niet waarom hij zo vaak opstond.
cb is net hier geweest en de 14de moet ik daarheen. Ik moet lekker een weekje experimenteren met de fv van hun en kijken wat wij het prettigst vinden en hoe het gaat. Was voor hun vooral belangrijk dat ik men rust pakte.
Ik heb echt een vermoeiende nacht achter de rug. Danny kwam om de 2.5 uur om te eten. Ik hoorde hem dan luidruchtig op zijn vingertjes sabbelen. Ook al probeerde ik het te rekken tot hij het op een huilen zou zetten, hij wilde maar niet huilen. Hij begon te kreunen en heel hard te sabbelen. Nou toen heb ik hem maar opgepakt voordat mijn man wakker zou worden, want we zijn laat gaan slapen en hij moest er erg vroeg uit. Als het zo blijft doorgaan, dan is fv misschien een optie als laatste voeding in de avond. Misschien dat hij dan wel tot 04:00 doorslaapt. Wanneer voeden jullie je kleine voor het laatst? Ik voed hem om 23:00 en dan gaan wij allemaal slapen. Voorheen werd hij rond 3 uur wakker. En afgelopen nacht werd hij om de 2,5 uur wakker. Vond het echt vermoeiend en ben nu ik ook zo moe.
dat vonden ze bij mij ook. je moet je er zelf wel goed bij voelen. je borst voeding kan ook achteruit gaan als jij je er niet zo pretig bij voelt.
Ilona en Daantje, jullie zijn gewoon begonnen met 1 flesvoeding erbij te geven of hebben jullie dit eerst gemengd met BV? Senna heeft sinds zondagavond niet meer gepoept. Zondagochtend heeft ze een flesvoeding gehad en we denken dat het door die voeding komt. Gisteren is ze van 11:15 tot 1 uur snachts wakker geweest, met af en toe een slaapje van 20 minuten. Ze heeft er echt veel last van. Vannacht heeft ze wel wat meer geslapen, moet ook wel, ze is total loss van moeheid. Straks gaan we naar de huisarts, op aanraden van de verpleegkundige van het kraamburo. Maar wij wilden dus ook de laatste voeding voor de nacht een flesvoeding gaan geven... Maar nu twijfel ik weer, we willen natuurlijk wel een vrolijk en poepend meisje! Dus ben benieuwd of jullie iets speciaals ervoor gedaan hebben. Mooie meiden hoor, flex, daantje en bwtje!
Hier nog steeds volledig aan de BV zal ook wel zo blijven de eerste komende maandjes.. Geven jullie flesvoeding of moedermelk in een flesje? Op moment dat je begint met flesvoeding dan gaat het laagje wat moedermelk maakt in de darmen weer stuk dus kan best dat het lichaampje weer even moet wennen.. Het heeft ook weer 2 weken nodig om te herstellen mocht je wel weer volledig bv gaan geven. Hier niet echt duidelijke tijden tenminste ik let er niet echt op..ik voed op verzoek..en als wij gaan slapen gaat ze gewoon mee naar boven. Of haar bedje in of als ze wakker word verschonen en drinken en weer haar bedje in! Wat wij nu wel uitproberen is weer een kruik gebruiken want bij mij valt ze makkelijk in slaap en blijft ze slapen maar in bed heeft ze hier meer moeite mee merkte we..en ik herinnerde me nog van sem dat we toen ook weer een kruik hebben gebruikt om het bedje op te warmen en met koude dagen of als ze het prettig vond de kruik lekker erin te laten liggen (wel een gijzer kruik!) Maar ze kwam dus lekker makkelijk in slaap en bleef slapen, dus ze vind het wel lekker Ook al heeft ze het niet nodig, kan me best voorstellen overdag heel de tijd herrie en licht en 's avonds ineens donker en helemaal stil. Tis ook wat he waar ze aan moeten wennen haha Madam lag vanochtend ook lekker bij mij in bed voor de ochtend voeding en valt dus in slaap...om 7h neem ik haar mee naar beneden en sliep tot half 9..toen even wakker geweest en nu slaapt ze dus nog.. Sem is weg met oma! dus ik heb een heerlijk rustige ochtend zo
Ik geef flesvoeding in een flesje als avond/nachtvoeding, maar die van mij was dat eigenlijk al gewend in het ziekenhuis. Daar kreeg ze 's nachts ook een flesje.
Nou, wij gaan vanmiddag even langs de huisarts om te kijken of ie nou spruw heeft. EWant hij had allemaal witte puntjes in zn modje zitten. Maar nu lijkt het vandaag wel minder. Straks sta ik voor joker met hem bij de HA. Vannacht een niet zo heel goede nacht gehad. Hij wilde niet in zn eigen bedje, dus hij heeft grotendeels naast ons in de kinderwagen gelegen, maar hij werd veel vaker wakker dan normaal.
Hihi, dat had ik me ook al bedacht. Staan we straks bij de HA omdat ze niet wil poepen en maakt ze daar even lekker d'r luier vol.... Maar goed, dan ben ik toch erg blij. En jij ook blij als het geen spruw is toch! Succes!
goeiemorgen. alles goed hier? hier wel me wond is nu al 2 dagen dicht dus dat gaat de goeie kant op. voor de gene die flesvoeding geven verhogen jullie zelf de hoeveelheid cc of doen ze dat via het buro? die van mij krijgt 100cc maar snachts word hij na 4 uurtjes weer wakker omdat hij honger heb. @coco je kan beter een x teveel gaan dan te weinig.. @bwtje wij gaan dat vanavcond ook proberen met die kruik hij valt bij mij goed ik slaap maar als ik hem dan in zn eigenbed leg dan begint hij te huilen.
bwtje, daar had ik niet aan gedacht dat het laagje moedermelk dan verdwijnt. Ik ben nog niet van plan om fv te gaan geven, maar als hij voortaan steeds vaker in de nacht komt dan misschien wel. Hangt af of ik het wel trek. Maar het is ook mijn intentie om zo lang mogelijk alleen bv te geven.
is wel wennen hoor om hier te schrijven heb nog steeds de neiging om naar bevallinglijst te gaan haha... mannetje slaap nog steeds drek even naar de winkel tussen de buien door...