dankje heb ook ff een voor foto gemaakt komt alleen nog een kast in en nieuwe commode en haar naam op de muur
hoi meiden ik heb het erg druk, maar ff toch posten. Hier gaat alles nog steeds goed. Laatst met Meike naar de oogarts geweest. ze krijg 16 december een uitgebreid oog onderzoek. Ik heb namelijk een oogaandoening en er is 50 procent kans dat zij het ook heeft. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, en Meike zit in maatje 62 nog. gr Willeke
zo, ik heb aardig wat bij te lezen. Joni, ik vind het echt heel herkenbaar, je pijnlijke gewrichten. Ben je al bij een arts geweest? Linda, hoe was het met Noa bij de dokter? Firstbaby, geef je Danny de rijstebloem er bij voor het doorslapen? Babet maakt er een potje van de laatste tijd. Ze komt nu steeds om 04.00 's morgens. Ik heb het op cb gevraagd, maar daar zeggen ze dat ik het niet moet geven. Maarja, ze adviseren hoe dan ook bv exclusief tot 6 maanden. Babet heeft trouwens sinds een week of twee niet meer dagelijks ontlasting. Nu zelf na 5 dagen pas. Dus ik denk dat het eerder de leeftijd is dan de rijstebloem. Mamakaatje, Fijn dat het slapen nu beter gaat. Bulldog, ben je bij de osteopaat geweest? Mo, hoe gaat het nu met Hannah? Fijn dat ze weer thuis is. Essie, wat naar dat je thuiszit. Hopen dat je nieuwe baan je zo extra energie gaat geven. Is Sam al weer beter? Ilona, welke groentes heb je nu geprobeert? En wat eet Ruben graag? Ruben is trouwens flink gegroeit. Vorige keer liepen Babet en hij ongeveer gelijk, maar zij is nog geen 6 kilo nu. Bianca, ondanks mijn volledige bv heb ik mijn tweede menstruatie er al weer opzitten . En wij willen ook niet lang meer wachten met oefenen voor de volgende hoor. Coco en Vlademira, ik kijk ook uit naar sinterklaas hoor. We gaan ook lekker naar de intocht kijken hier in t dorp. Klein of niet, wij zijn er bij. Blondie, wat een mooie boom heeft je man gemaakt. Waar heeft ie dat gedaan? Toch niet op luuk zijn kamer? Erannick, fijn dat Eva geen laxeermiddel meer nodig heeft. Spannend donderdag, wat verwacht je zelf? Sjoon, hoe gaat het met Chiels rode vlekken? Hoe reageert hij op de hormoonzalf? En hoe was Bert Visscher? Fl3x, wat lijkt het me leuk om te zien dat eten met een lepeltje . Hoe gaat het nu met Esmay? Mooie kamer hoor! Hoe gaat Esmay op haar 4 voedingen? Wij mochten nog niet naar 4, hoewel ik denk dat ze er genoeg aan heeft. Ik ken trouwens wel iemand die een muurschildering kan maken in verschillende stijlen, maar weet niet waar je woont ivm de afstand. Ik heb foto's van Babets kamer in mijn album. Ik kan het namelijk ook absoluut niet zelf. Ben je trouwens weer aan de klus dat je je cyclus bijhoud? Willeke, spannend hoor, met Meike's oogjes. Is het een aandoening waar je veel last van hebt? Wij zijn een heerlijk langweekend weg geweest met de ouders van vriend. Ons neefje van bijna twee was ook mee. Geweldig om die twee samen te zien. Gisteren hebben we voor het eerst gezwommen. Ik vond het wel heel bijzonder, als voormalig zwemjuf om met mijn eigen kindje het bad in te gaan. Gelukkig vond ze het leuk, ze bleef maar lachen. De rode plekjes op haar huid zijn gelukkig flihnk afgenomen met de sudocrem. Ik heb wat problemen met de bv, maar daar heb ik een lange vraag over gesteld bij het topic van de lactatiedeskundige. Volgens mij geven de meeste van jullie namelijk de fles. En verder gaat het hier prima, al zou het fijn zijn als de kleine dame eens niet om 04.00 's nacht een voeding wilde... Bwtje en zonneschijn, waar zijn jullie gebleven? Kleintje? Krokus? Claudia?
@ moaatje Met esmay gaat het super zo doet het erg goed op 4 voedingen. Ik ga zelf iets maken voor op de muur Toch maar een wolk met haar naam erin. En over mijn cyclus nee ben niet aan de klous (nog niet hihi) mssn volgend jaar zomer ofzo vindt leuk om bij te houden en te kijken of me cyclus weer normaal is ik ga zo ff je foto's bekijken
Moaatje. Ruben vind eigenlijk alles wel lekker. hij begint nu goed te begrijpen hoe een lepel werkt en doet zijn mond wagenwijd open als hij een hapje wil. ik was ook heel blij dat hij goed gegroeit was. had zelf het idee dat hij stil stond qwa gewicht maar dat valt wel mee dus
goeiemorgen @moaatje moet vrijdag naar de osteopaat lief van je dat je er aan denk en ik vind het knap van je dat je overal op reageerd! moet drek naar het buro voorlopig zn laatste sppuiten halen hopelijk word hij er niet ziek van de laatste x had hji 39 graden koorts. ben benieuwd wat hij weegt en hoelang hij is!
hallo allemaal, tijdje weer niet geweest...druk druk druk met noa ging het wel goed bij de dokter..hij zei dat het niks ernstigs was...dat de longetjes goed klonken, en dat het slijm los zit..hij zei ook dat die kleintje tot hun 2e constant verkouden/aan het hoesten zijn, helemaal als ze naar het kdv gaan...nou dat weten we dan ook weer...verder gaat hier alles goed..noa zit nu ook in maat 68 62 gister nog aangehad en die pijpjes van het broekje waren echt veel te kort hahaha verder zit noa nu op 4 flessen van 210 en 7 scheppen en de eerste en laatste voeding doe ik 3 scheppen rijstebloem door de fles..die flessen van 210 drinkt ze eigenlijk nooit leeg maar ik bied het wel aan die met rijstebloem gaan wel altijd helemaal op rond 10 uur krijgt ze een half potje fruit. dat vind ze helemaal geweldig. Vanmiddag naar het cb. ben benieuwd wat ze weegt en hoe lang ze is en wat ze vinden van mijn (zelf uitgevonden) schema.. verder ben ik ook al 4 x ongesteld geworden maar ik heb dan ook geen bv gegeven...ik moet voorlopig nog niet denken aan een brusje voor noa...ik wil nu volop van haar genieten en denk dat we er pas over na gaan denken als ze 3 jaar is. maar wie weet begint het wel eerder weer te kriebelen..
@moaatje, ja chiel reageerd heel erg goed op de hormoonzalf, het is al bijna helemaal weggetrokken! ben wel bij dat het goed helpt. Bert visscher was erg lachen! was wel weer even lekker, een avondje naar de schouwburg! @flex, jullie zijn mooi druk geweest op esmay haar kamertje! voor chiel hebben we het speelkleed van fisherprice gehaald, die van het rainforest. hij is er helemaal blij mee. sinds een paar dagen is hij ook echt aan het grijpen naar speeltjes boven zijn hoofd!
Hoi Wat voor oogafwijking heb jij dan? Hier hebben wij zelf geen oogafwijking. Maar mijn dochter van 4 heeft een hoge plussterkte van plus 6 en plus 7. De orthoptiste heeft vorige week even snel in het donker met een lampje bij Judith gekeken. Moet met 1 jaar terugkomen maar zei dacht dat Judith het ook heeft helaas. Dus vandaar dat ik benieuwd ben wat Meike kan hebben. Groetjes Mineke
gisteren met quinten naar het CB geweest hij is nu 76 cm en weegt 8540 gram hij is gied gegroeid en drtaagt al maatje 80 soms 74 maar dan moet het wel groot uitvallen broekjes nog wel 74 als ik Quinten vergelijk met andere kindjes heb ik echt een reuzen kind en toch was hij bij de geboorte gewoon 52 cm dus heel normaal en woog ook maar 3410 gram dus ook heel normaal maar hij groeid nu gheel erg snel en in de ontwikkeling is hij ookn erg snel\hij zegt nu ook al aaiiii klinkt heel grappig
@Moaatje, heb je vraag gelezen bij de bv topic maar reageren lukte daar niet, hier maar even dan. Ben geen deskundige maar wellicht heb je er toch iets aan. Vervelend dat het niet helemaal naar je zin gaat. Je kolft wel vaak zeg! Heb je minder opbrengst als je om de 4 uur kolft? Zelf vind ik kolven niet zo fijn, wordt erg ongeduldig ervan en doe het 1x 's ochtends en 1x s'middags (om de 4 uur eigenlijk dus). Soms nog een keer 's avonds als ik te weinig heb. Ik merk dat ik 's ochtends het meeste melk heb en gedurende de dag loopt het terug. Zodra ik na 2 uur kolf omdat het zo uitkomt, heb ik niet zoveel melk ik probeer het dus echt op te sparen tot na 4 uur of langer. Mijn tips (misschien heb je het al geprobeerd): Waarom sla je de kolfbeurt van 14.00 uur niet over en doe je het gelijk na de voeding van 7 uur of laat op de avond nog. Als je van 22.00 tot 7.00 geen voeding hebt moet je 's ochtends wel heel vol zitten nl. dat drinkt Babet nooit leeg. Misschien kun je de productie opkrikken door tussen 22.00 en 7.00 nog een keer te voeden/kolven of op de dagen dat je thuis bent vaker aanleggen. De dag erna heb je dan vaak meer melk. hopelijk heb je er iets aan, succes!
hier gaat alles goed, druk op het werk en thuis. Lees nog wel met jullie mee maar heb weinig tijd om te posten of reageren. Gelukkig gaat het goed met de kleintjes. Vorige week naar CB geweest en de kleine is nu 68cm en 7500gram. De dokter vond hem wel heel sterk. Ook wat droge plekjes, eczeem- achtig. Gelukkig zijn die wel verdwenen met vette Weleda creme. nou, het was kort maar ik ga weer aan het werk! groetjes