Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb geen knip gehad maar ben wel van binnen en buiten uitgescheurd! dus ik heb ook last van de hechtingen,er is er bij mij 1 uit , en nu zit er een gaatje,die moet ik goed spoelen, en dat moet uit zichzelf dichtgaan. geen lekker gevoel en het trekt!

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    En erannick en krokus jullie horen gewoon bij ons ;) ik zou het eerder raar vinden als jullie hier niet meekletsen hartstikke gezellig toch ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Yoehoe! Ik meld me ook hier weer aan! :D

Schaapje: Ik heb 8 hechtingen na de knip. Gister en eersgister wel wat last gehad van de hechtingen maar vandaag gaat het wel weer wat beter, gelukkig. Maar echt charmant op een stoel zitten kan ik nog niet.. :) (zit nu ook op me voedingskussen achter de pc).
    Van de knip zelf trouwens niks gemerkt..

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Geen knip gehad, wel kleine scheurtjes, maar van de hechting alleen de eerste paar dagen last met plassen (&^*%$) en zitten (charmant zitten kan gewoon niet gelijk....) Maar nu alleen beetje trekkerig gevoel soms en een poes die beurs is hahahah (goh...)Dus op harde ondergrond zitten is niet zo heel fijn..

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hier ook geen knip, wel een totaal ruptuur. :( Nog steeds aan de lactulose siroop en zitten is ook geen feestje, maar het wordt wel iedere dag beter nu.

Ach gedeelde smart..... :rolleyes:

Mijn kleine is vandaag precies 1 week, gaat dat snel zeg!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    wow totaalruptuur... lijk me inderdaaad geen pretje :( ! Sterkte ermee meid!
    Zagen ze het niet aankomen, dat ze van tevoren nog geen knip hadden gezet?

Ik wil trouwens heel ego even yoehoe-en! Ik ben tijdens me zwangerschap van 63kg naar 80 kg gegaan en vandaag zat ik alweer op 65!
    Nog maar 2 kg te gaan en zit alweer op me oude gewicht! Had dat niet verwacht zo snel.
    Hoe is het bij jullie?

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ja dat vraag ik me ook af. Ik moest op de baarkruk, omdat het al een uur duurde, dat schijnt ook bij te dragen.
    Ik ben nu 9 kilo kwijt, moet er nog 12......
    Ik heb nog wel een blubsiebuik :(

8. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier een kleine knip en twee hechtingen. Heb er weinig last van gehad en ze waren vrij snel 'opgelost'. Heel fijn dus!

@Meryem; ik begon met 68kg, aan het einde van de zwangerschap woog ik bijna 80kg. En nu ben ik 68,6kg. Maar die 0,6kg vind ik te verwaarlozen ;). Hoewel ik sowieso wel minder wil wegen, dus Sonja Bakker; here I come again!

Ik ben benieuwd naar wat voor voeding jullie geven;
    borstvoeding of flesvoeding?
    Ik ben overgestapt op de fles, want had zo'n ontzettende pijn... en ben de eerste twee dagen in 't ziekenhuis ook helemaal niet fijn gecoacht erin.

9. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik geef flesvoeding, ik zag het helemaal niet zitten met bv :(

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik gaf alleen BV, maar wegens familie omstandigheden en de stress die dat meebrengt kwam het niet lekker op gang.. Toen werd er voorgesteld om om de 2 uur aan te leggen, maar ik kreeg geen rust waardoor het zon visuele cirkel werd en het er niet beter op werd, dus overgestapt op FV en nu gaat het echt stukken beter en voel k me ook een stuk lekkerder in me vel! En bv krijgt die nu als toetje als die nog wil hahaha

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hier bv.. (na ook een flinke jankavond van beide kanten)..
    Ik miste in de het ziekenhuis natuurlijk al een dagje omdat ze even opgenomen was, en daardoor kreeg ze meteen de fles. Heb haar dus na een dag pas echt kunnen aanleggen.
    Toen ik thuiskwam was zondag op maandagnacht en maandag op dinsdagnacht hier een ramp. Ik had nog amper productie en ze bleef huilen omdat ze zo´n honger had. Me man is toen uit wanhoop maar een flesje met voeding gaan halen bij de dienstapotheek om 2 uur snachts.
    Nu heb ik genoeg voeding want ik lek ontzettend. (zei vanochtend tegen me man dat ik wel mee kan doen aan miss wet-tshirt contest :) )
    Alleen jammer van de spruw, me tepels zijn ook erg gevoelig en vooral de eerste paar lurken zijn ontzettend pijnlijk dat ik zowat met tranen in me ogen op de bank zit.
    We zijn nu bezig met medicijnen (beide) wat best wat tijd kost (ikzelf dep mijn tepels met milcosan en smeer creme, Irem's tongetje veeg ik met een gaasje met afgekoeld gekookt water en breng via een inbrengdingetje wat medicatie toe na de voeding, voor de voeding moet ik ook weer mijn tepels schoonmaken ivm de creme die erop zit en alle spuugdoekjes + andere spullen direct in de was op 60 graden)
    Ik hoop morgen toch wel verbetering te merken en hoop het vol te houden..
    Ik snap trouwens best goed dat er veel vrouwen afhaken met borstvoeding, ze is hier eerst ook wat teveel afgevallen wat me nogal zorgen baarde (meer dan 10%) maar nu gaat ze weer in een stijgende lijn!

12. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    hoi meiden.

hier geen knip en ook niet uitgescheurd ik heb een klein haarscheurtje op mijn schaamlip. want ook heel pijnlijk is met plassen.

ik geef borstvoeding.
    ruben is binnen een uur aangelegd na de bevalling.
    het ging helaas niet omdat mijn tepel te vlak is.
    ik ben toen gaan kolfen en dit was binnen een dag op gang.
    de voeding heb ik via vinger feeding aan ruben gegeven. hij kreeg alleen iets toegedient als hij een zuigreflex maakte. hierdoor konden we dit stimuleren.
    in overleg met de kraamhulp heeft mijn moeder een tepelhoedje gehaald.
    dit werkt perfect en geef nu volledig borstvoeding.
    het enige nadeel is dat mijn borsten van maat D naar maat F zijn gegaan en dat ik nieuwe voedings bh's nodig heb.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    slapen de bv-mama's trouwens ook met hun bh aan?
    Vind het enorm irritant maar het moet wel want anders zit ik iedere ochtend in een natte pyjama :rolleyes:

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ingescheurd, weet niet hoeveel hechtingen; in ieder geval van binnen en van buiten. Er was nog even sprake van dat ik in de OK gehecht moest worden, maar gelukkig tch "gewoon".
    Genezen gaat wel goed volgens mij, geen idee hoe lang het duurt voor het weer "normaal" is. Jullie een idee?

Toch "fijn" om te lezen dat iedereen hier wel iets moeilijks heeft met het geven van BV. Hoewel ik natuurlijk het liefst heb dat het bij iedereen gewoon meteen goed gaat hoor! Maar hier een klein meisje dat heel veel spuugt, echt met van die golven. Soms wel elke voeding. Ze poept en plast wel gewoon, dus dat is volgens de kraamhulp heel belangrijk. Maar ik maak me toch wel zorgen, ook omdat ze bij de geboorte maar 2770 gram woog. Daarna is ze afgevallen en nu wel weer aan het aankomen, maar nog niet op geboortegewicht.

Voor degene die BV geven; Hoe lang ligt jullie kindje aan de borst? En houden jullie je kindje na het drinken rechtop? Of doen jullie andere bijzondere dingen?

Hmm sh*t 0-1 voor rusland...

15. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik kreeg bij BV de wijze mee van minimaal 20 min waarvan 15 aan de ene borst en 5 min als toetje aan de andere en dan in de volgorde|: rl - lr -rl - lr etc etc

En boeren doet hij heel snel, dus dat ligt per kind versvhillend denk ik...

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik zat binnen een week alweer op mijn oude gewicht. Eigenlijk zelfs iets minder. :oops:
    Ik hield behoorlijk wat vocht vast en dat verlies je vrij snel weer. Gelukkig... Ik was een beetje bang dat ik met de extra kilo's bleef zitten. Over een paar weken ga ik mijn buikspieren trainen (als ik de moed vind tenminste). Hopelijk wordt het overtollige vel dan minder. Maar al met al mag ik bepaald niet klagen.

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Kleintje, en drinkt Frits dan ook echt 20 minuten of valt hij ook wel es stil? Senna komt meestal niet verder dan 10 minuten.
    Maar misschien moet ik ook niet teveel vergelijken, wat je zegt elk kindje is anders...

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier drinkt Irem zo'n 15 a 20 min per borst. Rechts is trouwens meer favoriet dan links. Bij links zit ze toch meer te rommelen en met haar armpjes te slaan (maar misschien komt dat ook wel van de spruw).
    Hier valt ze inderdaad ook weleens in slaap na 5 a tien minuten, meestal zet ik haar dan even rechtop tegen me schouder en kijk of er misschien een boertje aankomt. Ik wil haar dan toch wel wakker krijgen omdat ze anders sowieso weer na 10 minuten wakker word als ik haar in haar bedje heb gelegd omdat ze nog honger heeft.
    De kraam gaf ook als tip om op haar handpalmpje te wrijven als ze indut, dat is ook best een 'wakker-maaktrucje', of anders onder het voetje wrijven.

19. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ruben ligt aan de ene borst 15 a 20 min en als toetjes 5 a 10 min aan de andere borst.
    na de eerste borst moet ik hem verschonen om het weer wakker te maken voor het toetje.
    hij drinkt dit meestal wel helemaal op.

ik zit alweer 2 kilo onder mijn eigen gewicht.
    het enige wat je bij mij nog ziet is een blubber buik.
    ook heb ik vandaag voor het eerst mijn spijkerbroek aan en ik vind het helemaal geweldig.

zijn er nog mensen die floeien. en de maandverband ook zo zat zijn.
    ik ga nu snachts blood op bed liggen met een matje.
    (ik vloei niet zo veel meer maar toch)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ik vloei ook nog ja.. en denk dat het nog wel even aanhoudt.

Heb gister van euroshopper, geloof ik, nog 2 pakken maandverband gekocht (die zijn tenminste zonder zo'n plastic broeilaagje wat niet echt lekker is met hechtingen). Niet echt fijn, maar goed.. je moet iets..

Deel Deze Pagina