Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    lache flex.

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

jah volgens mij hebben wij dat al wel jah

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

heb al 2 x op je gestemd ;)

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ja, kijk dat kun je dan niet weten helaas wie er gelijk heeft, maar misschien heeft ze het al bij meedere medewerkers van jou gezegt? zou kunnen, maar kan ook idd zijn dat ze wel gelijk heeft, maar er zijn natuurlijk geen bewijzen.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Belachelijk Fl3x, zo staat het er dus mee in de maatschappij waarin wij onze kinderen normen en waarden willen bijbrengen. Bah.

Wel leuk van 't zwemmen :D .

Ik krijg geloof ik geen kinderkorting. Wat is dat precies? (ik ruik geld =P~ )

6. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    kinderkorting is volgens mij een maandelijks bedrag wat afhangt van je inkomsten.

Ik heb pas geleden de belasting ervoor gebeld, aangezien wij het nog niet ontvangen. Bleek dat ze wel een melding hadden gehad dat er een kindje was geboren bij ons, maar dat ze er niks mee hebben gedaan... Nu sturen ze alsnog de formulieren op.

Ach ja leuker kunnen ze het niet maken....

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Kleintje, waarom ben ik niet verbaasd?

Ik heb even advies nodig. Ik ben vanmorgen wezen zwemmen met een kerngezond meisje. Nu heeft ze snotoogjes en een snotneusje. Ze doet alleen hazeslaapjes. Vanuit het niets begint ze te gillen af en toe (pijn?) Ik ging haar teperatuur opmeten, en dat was 35.4 :( , terwijl ze onder haar dekentje lag.

Ik heb haar nu met een kruik in haar dikke slaapzak in bed gelegd. Is dit normaal? Dat ze zo snel omslaat? En dat haar temp zo laag is? Ik had juist koortsigheid verwacht.

Krampjes zullen het niet zijn denk ik. Normaal poept ze 1x per week, en dat was gisteravond.

8. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    volgens mij heeft iedereen toch recht op kinderkorting.
    ik heb het nog niet gehad

9. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hmm da's wel vreemd, zo'n lage temperatuur. Lijkt me goed wat je gedaan met kruik en slaapzak. Misschien was het water wat te koud voor d'r.
    Hopelijk is ze niet ziek aan het worden en is ze snel weer op temperatuur.

Vanmorgen bij de kinderarts geweest en Senna heeft het RS-virus. Gelukkig hoefde ze niet opgenomen te worden want ze was al ouder dan 2 maanden.
    Ook heeft ze reflux, maar dat wisten we al.
    Nu moeten we gaan bijvoeden en verder moet ze het virus zelf uitzieken er is geen medicijn voor (is er wel maar dat is een paar duizend euro en wordt alleen aan de ernstigste gevallen gegeven).
    Senna is in een paar dagen tijd afgevallen tot 4,5 kilo :cry: .Over 2 weken weer terug naa rhet ziekenhuis, is ze dan niet flink aangekomen dan gaan ze verdere onderzoeken doen. Hoop dat dat niet nodig is natuurlijk.

Kleintje, wat fijn dat Frits zo lang slaapt.

Sjoon, wat vreemd van die fysio. heb je zelf het idee dat een helmpje niet meer nodig is of dat toch ook weer niet? Nu moet er natuurlijk weer opnieuw gemeten worden...

Ik ga effe koken, tot later!

10. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Kinderkorting is op basis van je salaris, kinderbijslag is voor iedereen.

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@zonneschijn: ja, naar mijn idee is het al een stuk beter geworden, maar ze kan op het minst even komen kijken wat de verbetering is met de vorige keer lijkt mij. en dan adviseren van; maak maar een afspraak met het zh. dit is zo onpersoonlijk, ze had de vorige keer tegen mijn vriend gezegt dat ze een mal zou maken, en dan een paar weken later komen om te kijken wat de verbetering is. maar in plaats daarvan belt ze een paar weken later op om te zeggen dat het 61% is, maar dat kon ze ook wel eerder zeggen lijkt mij toch. maar ja, het zal wel, we gaan er gewoon maar mee naar het zh daar hebben ze nu ook de gegevens gekregen en ik heb volgende week een telefonische afspraak met zijn kinderarts, dus ik neem aan dat ze mij wel uit kan leggen hoe en wat.

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

is de kinderkorting die jullie bedoelen de kindertoeslag?
    of is dat ook weer iets anders?

13. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @zonneschijn: hoe merkten jullie dat het reflux was bij Senna?
    En wat heeft de arts voorgeschreven? Heb je medicijnen gekregen en moest je daarom ook met bijvoeden beginnen?

Evy spuugde altijd al af en toe mondjes terug, maar t wordt steeds erger.
    Continue na de fles en zelfs uren erna kan ze gaan huilen en dan komt er weer een flinke mond terug een enkele keer een hele golf.
    Ik heb net in de fles maar weer een schepje nutriton meer gedaan ipv 2 nu 3 schepjes, prompt huilt ze tijdens de fles en laat ze 60 ml staan van de 210 ml die in de fles zat.... Ik zal blij zijn als we volgende week eindelijk bij de kinderarts zijn geweest.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    ja volgens mij bedoelen ze hetzelfde met kinderkorting en toeslag...

Wat vervelend mamakaatje hopelijk weet je gauw meer!

15. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ja volgens mij is dag ook het zelfde

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

oke, dan heb ik daar al bericht van gehad

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Dag allemaal, net ff bijgelezen...

Ilona: wat een leuke foto met z'n voeten in z'n mond, lachen zeg! De kinderkorting, wist niet dat dat via de gemeente ging. Moet je dat zelf aanvragen?

Zonneschijn: vervelend dat je meisje zo loopt te kwakkelen. Geef je nog steeds bv? Vaak als ze ziek zijn willen ze meer drinken. Was hier ook zo tijdens de verkoudheid. Afvallen op deze leeftijd lijkt me erg eng... Hopelijk komt het snel weer goed.

Moaatje: fijn dat je nu op 4 voedingen zit en fijn dat Babet ook al door slaapt 's nachts. Ik zit hier op 6 voedingen. 5.00 uur, 9.00, 13.00, 17.00, 21.00 en soms 1 uur ook nog. Gaat het kolven nu beter? Bij mij ging het van de week 1x niet zo goed, ik moest in een opslaghok kolven en kon mij niet goed ontspannen :( zat helemaal vol maar er kwam heel weinig uit. 's avond had ik een hele harde borst, erg pijnlijk.

Sjoon en Minnie: hier ook een knip + vaccum. Heb er gelukkig geen last van, denk ik altans. Heb al enige tijd niet gevreen, geen zin door al die drukte en vermoeidheid. En omdat ik nog niet ongesteld ben heb ik ook nog geen tampons gebruikt. M'n achterkant deed wel heel lang pijn maar gelukkig is dat al enkele weken weer beter.

@vlademira: vreemd, nog nooit van gehoord. Heeft hij er erg last van z'n amandelen?

Vier dagen gewerkt, om 5 uur wakker en van 7 tot 19.00 van huis. Daarbij 's nachts 1x eruit. Je kan mij zo langzamerhand opvegen, ik lig om half 10 al in bed :( Raúl wilt standaard op 19.00 naar bed maar is dan ook elke ochtend om 6.30 klaarwakker :(

Vandaag ben ik met hem naar de huisarts geweest. Hij hoest met veel slijm en z'n ademhaling piept. Volgens de huisarts heette dat 'happy nogwat' (ben vergeten hoe precies) en komt dat vaker voor bij baby's. Kan geen kwaad en ze geven liever geen medicijnen aan baby's. En hij was heel vrolijk en alert dus hoef ik mij geen zorgen te maken. Als hij echt benauwd wordt weer terugkomen. Ik heb geloof ik een huisarts die anti-medicijnen is. Als ik het hier zo lees gaat het bij jullie veel makkelijker... Ze wilde zelfs geen neusspray geven om het kolven op gang te helpen.

18. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Eerst dachten we (ook) dat Senna gewoon een kindje was/is dat veel spuugt, maar ze spuugt echt wel veel meer dan "normaal", ook af en toe een hele golf/voeding. Echt veel last heeft ze er zelf niet van, ze huilt niet vaak of overstrekt zich niet, daarom dacht ik eerst dat het geen reflux kon zijn. Maar wel dus. CB had het al es gezegd en nu zei de kinderarts het ook.
    Geen medicijnen verder, wel nutriton ook, maar dat deden we al in sommige afgekolfde flesjes.
    Bijvoeden moest omdat ze al erg klein geboren is en nu 2 x een virus/infectie gehad heeft waardoor ze is afgevallen of maar erg weinig is gegroeid. Ze moet nu gewoon echt gaan aankomen anders gaan ze onderzoeken of er iets anders aan de hand is. Wat ik zelf niet denk eigenlijk.

Wat je omschrijft klinkt ook wel als reflux. Is wel erg sneu als ze er zelf ook last van heeft. Wij zijn eerst naar een osteopaat geweest, vond het wel erg helpen. Maar ja, het blijft Senna's zwakke kant denk ik, het spugen, dus 2 virussen is ze niet tegen bestand.
    Wanneer ga je volgende week? Hoop dat ze jullie verder kunnen helpen.
    Zou het niet kunnen dat de speen verstopt zit met een klontje van de nutriton? Hadden wij een keer, dachten we ook dat ze niet wou en toen bleek er niks uit te komen... Of dat je een te kleine speen gebruikt (hadden we ook)?
    Succes!

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Vind het wel knap van je hoor, hoe je de dagen volhoudt... Ik zou er stik chagarijnig van worden. Helemaal knap dat je ook de borstvoeding blijft volhouden. Kom je nooit in de verleiding te stoppen? Ik wel, zeker als ik hier lees over doorslapen...
    Wel vreemd van de huisarts dat ze die neusspray niet voor wil schrijven. geeft ze ook aan waarom ze dat niet wil doen?

20. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Oja Ilona, was ik vergeten te zeggen, maar vind je foto met Ruben met teentjes in z'n mond ook geweldig!

Deel Deze Pagina