Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ Essiegirly: Nou zo gaat dat hier dus ook, wel willen slapen bij Mama en zodra je haar in bedje legt gaat ze alles bij elkaar krijsen :(

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Blauwe handjes van het knijpen
    De voeding kwam zo hard naar boven dat ik het hoorde borrelen.
    De voeding kwam vaak tegelijk uit haar neus en mond te gelijk terug.
    Overstrekken, leek wel een hoepel, hoofde en nek gooide ze helemaal naar achteren en maar krijsen.
    Krijsen, krijsen, krijsen hele nachten, gerust 6 uur achter elkaar :confused:
    Als ze lang na de fles spuugde, bijvoorbeeld na een uur dan was het donkergeel, zat er maagzuur bij.
    En vreselijk boeren, drie uur na de voeding boerde ze gerust voor de tiende keer.
    Niet groeien, kwam maar niet op haar geboortegewicht.

Ik was bij het cb geweest maar die stuurde me door naar de huisarts. En die heeft telefonisch contact gehad met de kinderarts en moest ik nutriton gaan halen. Dat helpt bij haar heel goed. Eerst niet zo hoor heeft even zijn tijd nodig en ze de maximale hoeveel 4 schepjes door elke fles echt nodig anders komt het weer terug!
    Ze is veranderd van een krijsbaby in een heel tevreden meisje en ligt heerlijk met open handjes te slapen, dat heb ik voor de nutriton niet gezien omdat ze maar lag te verkrampen. Echt zielig hoor, wist niet meer wat ik er mee moest. :( Mijn andere dochtertje had ook reflux maar echt in een veel mindere mate. En anders moet je even op reflux zoeken op internet daar staan alle syntomen bij, kan je zien of je dingen herkend. Nou succes ermee!

Groetjes Mineke

3. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Vermoeien is dat he ;)
    Maar goed het is na dik 20 min
    eindelijk stil..............
    Ga me nu opmaken, me vriendin komt zo.
    We hebben eens een keer iets
    anders dan een tupperwareparty ;)
    En dan mag Papa oppassen!
    Die is aan het overwerken :D

4. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Hier is het nog steeds niet stil, nu al 4,5 uur pfff echt lang...... Ben blij als men mannetje thuis is.

5. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi meiden hoe gaat het met iedereen.

Ik ga proberen om vaker hier op het forum te komen.Het is er de laatste tijd niet van gekomen, heb het enorm druk met onze kleine meid en met de visite. Moet zeggen dat ik die visite nu wel een beetje beu ben hoor, iedere keer als ik net een beetje tijd voor mn eigen heb staat er weer iemand voor de deur! Zit er soms echt helemaal doorheen, ben nu daarom ook aan het afbouwen met de bv. Ik geef nu om en om bv en fles en ik moet zeggen dat het me meer rust geeft, het kostte me gewoon teveel energie :oops: ook omdat Felicia met de fles meer tevreden is.

Zo ga nu even jullie verhalen teruglezen vanaf pag 13

6. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ minnie1979: Snap precies wat je bedoelt, kost zeker energie. Wij hebben ook besloten om af te gaan bouwen.

Visite is natuurlijk leuk, maar je moet uitraard ook aan jezelf denken.

7. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Daantje, hè wat rot, voor je meisje en voor jou ook. Kon je maar iets doen dat helpt om te troosten.

Senna heeft nu al 2 dagen niet gepoept. Via de HA hebben we een zetpil gekregen die de darmpjes moet prikkelen, maar nog geen ontlasting. Net het 1e beetje lactulose gegeven, dat werkt laxerend. Hoop dat het snel z'n werk doet hoor, vind het erg sneu voor d'r, ze zit de hele tijd te persen. Heeft helemaal een rood koppie.

Coco, was het nou spruw of toch niet?

Bwtje, irritant hè virussen...

Essiegirly, lijkt me ook zo sneu, die prikken..! Heeft ze er veel last van?

8. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Minnie, kan het me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb die neiging ook af en toe om te stoppen. Ze zeggen dat je effe moet doorbijten, maar toch zeker niet te lang ten koste van mezelf. Denk ook dat ik op dit moment een leukere mama zou zijn als ik geen borstvoeding zou geven. Maar ik hou me eraan vast dat het na 4-6 weken "leuk" gaat worden om te borstvoeden... :(
    Ga je helemaal stoppen of hou je het fifty-fifty?

9. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    hier is er ook al 10 kilo af en ook nog 10 te gaan, ik kan met nog geen mogelijkheid in mn eigen broeken :cry: dus heb van de week maar een paar jurkjes gekocht, zie ik er tenminste nog een beetje leuk uit.

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    ik geniet erg van onze kleine meid maar ik moet zeggen dat ik haar soms wel even terug zou willen stoppen in de buik :oops: dan ben je zelf zo gesloopt en dan blijft ze huilen, tja en dan stromen de traantjes soms ook wel eens over mijn wangen! had het niet zo zwaar verwacht eerlijk gezegd, ook de relatie met mn vriend wordt flink op de proef gesteld....

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    hier hetzelfde verhaal, felicia is ook heel onrustig en houd haar eigen gewoon wakker! ga vrijdag op het cb even praten over inbakeren misschien dat dat helpt, laatst lag ze gewoon overdwars in haar wiegje :confused:

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Gedeelde smart is halve smart. Ik heb er ook nog 10 kilo tegaan! :oops: Als ik op na controle bij de verloskundige ben geweest en mijn hb is weer goed dan ga ik stevig aan de lijn. ;) Vooruit maar, lekker genieten van de kleine is nou het belangrijkste!

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    zonneschijn ik ga de bv afbouwen! ik ben echt niet meer te genieten te laatste tijd en heb daarom ook regelmatig ruzie met mn vriend.... dus lijkt het me het beste om er mee te stoppen

14. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier moet ik nog 2,6 kilo dan zit ik op me oude gewicht maar van de kraamhulp moet ik 1 kilo boven me oude gewicht blijven ivm de borstvoeding maar de kilo's vliegen eraf :confused:

hier heeft de kleine ook zoveel last van krampjes kan het niet meer aanzien elke voeding weer opnieuw en zit mezelf al de schuld te geven :cry: ik ga dat cinababy maar es proberen hoop dat het werkt!
    hier kolf ik melk voor de fles want mijn tepels doen mega pijn niet normaal 's avonds en 's nachts krijgt ze wel gewoon uit de borst met behulp van tepelhoedje...

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou meiden die avent fopspeen is een gouden tip :) Had het hier gelezen en vandaag geprobeerd, andere fopspenen wil ze namelijk niet.
    Nou het is hier vanavond echt lekker rustig :D

16. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Ik wil eigenlijk niks kopen. Loop eigenlijk nog steeds met mijn zwangerschapsbroeken, kan gelukkig een riem om, dus dat scheelt. Maar vind het zo zonde om iets te kopen, ik ben vast besloten om het er af te krijgen. Ben ooit al eens 25 kilo afgevallen, dus nu gaat het me ook lukken.

Ook ik zit te denken om de bv af te gaan bouwen. Ik twijfel nog wel heel erg. Het ene moment denk ik, het gaat toch goed, maar andere momenten denk ik dat het voor de kleine ook meer rust gaat brengen...Pff moeilijk hoor. Ik heb trouwens ook het idee dat de bv erg terugloopt.

17. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Dan ga ik die morgen ook halen, op hoop van zegen [-o<
    Mevr. is hier nog steeds niet rustig te krijgen......

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hoi meiden,

ik lees nog steeds mee hoor :)

Ik heb alleen niets te melden, alles is hier weer 'normaal' eigenlijk en het is alsof de kleine er altijd bij is geweest.

Slapen doet hij goed, eten doet hij goed, poepen doet hij goed, huilen doet hij niet en ga zo maar door.
    De kilo's zijn er alweer af, me kleren passen weer etc etc.

Ik voel gewoon schuldig als ik dat hier moet posten allemaal, dus schrijf ik maar niet.
    Maar niks laten horen is ook zo wat, dus bij deze toch even een berichtje dat ik wel aan jullie denk en dat ik hoop dat alles snel voorspoedig zal verlopen bij alle juni mama's!

Natuurlijk heb ik wel is tips of advies en die heb ik ook wel is gegeven, maar heb het idee dat daar toch een beetje overheen gelezen word, dat geeft niet natuurlijk, maar dan laat ik het wel liever, vandaar.

Nou groetjes voor allemaal en een knuffel voor alle kleintjes!

Cellie.

19. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Zonneschijn:

Het is me meegevallen!
    Gister heeft ze gewoon geslapen!
    Geen zetpilnodig geweest ;)
    Ze heeft zelf vannacht een uurtje langer geslapen.
    5 uur i.p.v 4 uur hihihihi HEERLIJK!
    Nu vanmiddag heb ik een trainig 4 uur
    lang! Gaat ze naar Oma dat vind ik best moelijk....
    Maar ja, kan ik alvast wennen aan het idee.
    Maar zou het liefst fulltime mama blijven!
    Maar dat kan helaas niet.....
    Moet brood op de tafel,en huisje bla bla bla
    Mannetje alleen red dat niet ;)

20. Delfino

Delfino Niet meer actief

moren meiden,

we hebben een heerlijke nacht gehad. esmay had om 23:15 eten gehad en sliep half 1 daarna werdt ze pas om 4:15 weer wakker en sliep 5 uur weer en toen om 8 uur werdt ze weer wakker. Helaas is mijn kleine meid een beetje misselijk ze spuugt steeds en is verkouden en heeft enorm veel last van krampen... het is zoooo moeilijk om te zien dat ze zoveel pijn heeft en ik weet echt niet meer wat ik moet doen :cry: hoop zo dat dat cinababy gaat werken ze slaapt nu eindelijk weer.

Deel Deze Pagina