xxxxx1974, moaatje, coco, Om te beginnen: respect! En hoera.. we hebben bijna de zes maanden gehaald! Ik heb besloten iets heel moois voor mezelf te kopen bij die mijlpaal, want inderdaad, wat is het soms zwaar. Dat hij vijf voedingen van mij krijgt is ook nog geen twee weken, dus ik heb ook wat aangemodderd met zeven-acht voedingen per dag. Ik heb dus mijn poot stijf gehouden over de nachtvoedingen (ook tenover mijn vriend: 'dit gaat niet werken!" zei hij na een paar snikjes) en het bijvoeden om vijf uur werkt ook wonderwel. Dit zijn we vooral begonnen omdat hij het niet volhield tot ik thuis was ( zes uur half zeven) met als resultaat: hij net een fles gehad en ik zere borsten. Nu werkt dit systeem goed. Ik was trouwens nog verbaasd over het steriliseren (moaatje?): dat hoeft bij redelijk gezonde kindertjes ouder dan zes weken niet vaker dan een keer in de week, verder is heet afspoelen of afwasje goed genoeg. Wil je verder ook geen kv geven naast de bv? Als ik niet genoeg gekolfd heb op mijn werk mengt mijn vriend er nog 30 of 60 mL kunstvoeding door. Geen probleem toch? Vinden jullie de borstvoeding nu niet steeds makkelijker worden? Ik betrapte mezelf al op de gedachte: als hij gaat lopen dan kap ik ermee... dus eigenlijk kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen ermee te stoppen.. Succes en keep up the good work!
Ja mijn moeder en vriend hebben m omgebouwd. Ik ga er zo direct voor het eerst mee op stap. Ze schijnen meer bewondering te oogsten op straat nu mensen beter kunnen kijken. Leuk! En het smurfie kan natuurlijk lekker om zich heen kijken.
Moaatje: Wooww 4 voedingen maar? Pff hier zit ik pas sinds een week op 6 voedingen. Voorheen waren het er nog steeds 7. Ik ben deze week begonnen met het experimenteren met groente haha. Ik heb hem wat worteltjes gegeven en hij vond het zooo lekker. Over een paar dagen krijgt hij wat bloemkool en als hij pas 6 maanden is ga ik groente mengen. Kan gewoon niet meer wachten want hij trekt alles wat ik eet uit mijn handen of mond haha. Zonneschijn: Als kinderen naar een kdv gaan worden ze vaak eerder ziek. Maar komt het ook door het kdv of zijn er andere oorzaken? Zoals bijv. een lage weerstand? Bv kindjes zijn in het algemeen minder vaak ziek begreep ik van het cb. Danny is tot nu toe nog geen enkele keer ziek geweest. Dus ik leef echt met je mee. Lijkt me erg moeilijk en zwaar. Sterkte. xxxx1974: Hoe gaat het met Raul? Op hoeveel voedingen zit hij? Ik ga volgende week beginnen met werken. Ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan qua kolven. Kan nog steeds niet bevatten dat ik mijn kleine man 3 hele dagen niet ga zien.
Ik kan ook niet geloven dat we al bijna 6 maanden bv geven. Mijn man zei het gister namelijk dat hij enorm trots op me is dat ik sinds de bevalling nog geen nacht goed heb doorgeslapen. En dat ik ondanks alles gewoon doorzet en heb geweigert kv te geven. Evitaa: Ik las op borstvoedingsforum dat je geen kv met bv mag mengen. Maar nu zeg jij dat jullie dat wel doen? Ik heb tot op heden nog geen enkele keer kv gegeven. Ben wel benieuwd hoe hij daarop gaat reageren als we het hem ooit gaan geven.
Hier ben ik dus ook bang voor. Vandaar dat ik inmiddels een voorraadje heb opgebouwd in de vriezer. Mijn vraag nu is als je hebt gekolft en je legt het in de koelkast en diezelfde dag kolf je later weer en je hebt dan een grote portie, mag je het dan alsnog invriezen? Omdat de eerste portie namelijk in de koelkast heeft gestaan een aantal uur? (ik w8 uiteraard wel tot ze beide hetzelfde temperatuur hebben zodat ik ze kan mengen).
ik ben bij de uitzending van wed dat ik het kan geweest. daar kwam jan smit op visite. voor dat wij naar binnen mochten kwam ik hem tegen bij de ingang.
Ah.. en Firstbaby natuurlijk! Het lijkt hier soms net of alle kindertjes DOOR de fles goed doorslapen, maar collega zei gisteren dat haar kleintje met flesvoeding twee jaar lang (!) 's nachts een voeding heeft gekregen. Maar ja, gemiddeld duurt het nachtvoeden wel langer met bv denk ik. Daar zeggen ze dus helemaal niets over bij de bvmaffia! En wacht even.... wie zegt dat je kv en bv niet mag mengen? Wat een flauwekul, sorry hoor, maar daar word ik echt boos van. Realiseert degene die die praatjes verspreidt wel dat dat tot gevolg heeft dat vrouwen helemaal op raken van het kolven? Geen tijd voor leuke dingen, dat vervelende kolven zelf, vermoeidheid, stress met je man omdat die wel vrij is... Verschrikkelijk zeg... Ik ga me eens even bemoeien met dat forum. (in de hoedanigheid van chemicus en immunoloog)
@ Eevitaa: Ik ben ook een beetje trots op mezelf dat ik het zo lang volhoud. Van tevoren gezegd: Tot de 6 maanden en dan stop ik. In het begin heel veel moeite met aanleggen, lukte vaak echt niet.. Toch doorgezet... En nu, met 5 maanden gaat het nog steeds niet helemaal vlekkeloos, maar ik ga door. En ben ook nog niet van plan om met die 6 maanden daadwerkelijk te stoppen. Ik ga door totdat Jayden het zelf zat is. Maar ik ga inderdaad mezelf heerljk verwennen. Heb mezelf voorgenomen om eens lekker te gaan shoppen bij de Hunkemoller als mn boobs weer normale grootte zijn... En over de wandelwagen. Ik denk dat Jayden het ook fantastisch vindt als ie kan zitten in de wagen. Lekker om zich heen kijken enzo. Ik heb nu het idee dat hij zich af en toe stierlijk verveeld in de bak. Ik denk dat ik hem over 2 weekjes ofzo om ga bouwen. Wel een nadeel... ik kan hem dan niet meer aankijken, want hij kijkt van me af. Vind ik wel jammer want nu kletsen we steeds zo gezellig en dat gaat dan wat moeilijker he.... @ firstbaby: Ik zou niet weten of dat mag. Als ik overdag kolf, vries ik het gewoon per kleine portie in. En voor mijn man is het dan uitpuzzelen om er één grote portie van te maken met de voeding. Hij laat het dan eerst in de koelkast ontdooien en giet het dan in één grote fles.
He wat grappig zeg. Heb je een leuke avond gehad? Wij zijn een keer naar een uitzending van Dancing on Ice geweest, ook heel leuk,, maar niemand tegen het lijf gelopen.
Oohh gelukkig. Want dan is dat mijn eerste optie mocht mijn mama of man onvoldoende melk hebben als ik aan het werk ben. Goed dat we dit forum hebben, anders had ik het dus nooit geweten. Bedankt meid. Nou niet alle kv kindjes slapen door. Mijn nicht heeft een dochter van 1 jaar en die staat nog steeds op voor een nachtvoeding en soms wel 2. Dan heb ik het goed getroffen. Danny slaapt steeds langer door merk ik. De afgelopen dagen is het steeds half 6 of 6 uur en zijn laatste voeding krijgt hij om 23:00. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Geef jij nog een nachtvoeding?
Tot nu toe vries ik ook in in porties van 80 cc. Dan blijf ik dat maar doen. Bedankt voor je antwoord. Kan je jouw kindje niet zien als je je kinderwagen om gaat bouwen? Ik heb de stokke en daarbij gaat dat wel denk ik. Danny kan komende maand gewoon nog in zijn wagenbak. Maar als hij de 6 maanden gepasseerd is dan gaan wij hem ook omgooien, maar hij kan wel naar mij kijken als ik me niet vergis. Ilona: wat leuk dat je een leuke dag hebt gehad. Ik heb bij jou zo het gevoel dat je je leven helemaal weer terug hebt. En dat je volop aan het genieten bent van alles. Toppie!
ik heb de kinderwagen al omgebouwd maar dan ligt hij nog wel redelijk plat! ik geef flesvoeding en hij slaap al 3weken niet meer door!
Gaaaaaaaaaaaaf ben stik jaloers. Coco: Ik heb de wagen ook omgebouwd omdat ze klem lag. Ik wilde nog wachten maar ze paste er echt niet meer in. Ik heb hem als ze slaapt plat liggen en anders 1 stand omhoog staan. Dan kan ze net was zien en zit ze nog niet in mijn wagen. Moaatje : Fijn dat het weer goed met haar buikje gaat las het net bij je cosi bag verhaal.
Ja dat mag, zo doe ik het ook. Inderdaad moet het wel dezelfde temperatuur hebben. De laatste tijd vries ik het in ijsblokjeszakjes in. Vinden ze bij het KDV fijner en ook om te mengen met kv. Iedereen bedankt voor jullie lieve woorden. Ben straks weer even terug hier. Ga me nu maar es douchen en aankleden. Wel gezellig dat er weer veel gekletst wordt vandaag!
Evita: Moet je zeker doen iets voor jezelf kopen. Ik heb echt respect voor de meiden die borstvoeding zo lang hebben gegeven. Ik heb bij het bij mijn eerste twee kindjes ook geprobeerd maar poeh wat een drama. En als ik af en toe jullie verhalen las snap ik niet dat jullie het nog volhouden. RESPECT Ik ben er nu niet eens aanbegonnen want ik zag het niet zitten. Mamakaatje: Zo lekker zeg dat je nu pas ga werken. Heb je het niet gemist, je ben er dan wel een half jaar tussenuit geweest zeg. Maar nou word het wel gelijk serieus, drie dagen succes.
Nee, ik kan hem maar op één manier monteren en dat is van me af, niet naar me toe helaas. Ik kan hem wel zien hoor, maar dan zie ik alleen zn achterkant, haha.
ik heb de kinderwagen ook al omgebouwd al een tijdje eigenlijk. Ruben wilden gewoon niet slapen in de reiswieg/
mijn man en ik zitten er over te denken om een chocolaterie / pateserie / cafe te openen daarvoor heb ik wat gegevens nodig Ook dit is in dit geval reklame maken